هزینه استعدادیابی کودکان

هزینه استعدادیابی کودکان چقدر است؟

استعدادهای هر فرد گنجینه های ارزشمندی هستند که در وجود او نهاده شده اند چرا که با کشف و پرورش آنها فرد می تواند به بهترنی نسخه خود تبدیل شود. خیلی از والدین از این حقیقت آگاه هستند و به دنبال این هستند که از سنین پایین فرزندشان را استعدادیابی کنند. اما نگران هزینه های آن هستند و می خواهند بدانند هزینه استعدادیابی کودکان چقدر است؟ ما در این مطلب به قیمت جلسات مشاوره استعدادیابی و هزینه استعدادیابی کودکان خواهیم پرداخت.

استعدادیابی چیست؟

استعداد یابی یعنی تلاش برای پیش بینی ظرفیت آینده عملکرد یک فرد. و روندی که طی آن، آنچه که به عنوان استعداد درونی از زمان تولد در وجود شخص نهادینه شده، کشف شده و به یک استعداد درخشان تبدیل می شود.

 به بیانی دیگر، در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند. استعدادیابی یعنی ما این توانایی ها را کشف کنیم، آن را وارد زمینه ای که آن توانایی در آن کارآمد است کنیم و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود و سر انجام منجر به توسعه فردی در شخص شود.

در جلسات استعدادیابی چه کاری انجام می شود؟

البته پاسخ این سوال بسته به سیاست های مراکز استعدادیابی متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت در جلسات استعدادیابی، کودک از جهات مختلف مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

این ارزیابی ها غالبا شامل ارزیابی هوش، علایق، استعدادها، نقاط قوت و ضعف، ارتباطات و شخصیت افراد است.

و معمولا با استفاده از تست های روان سنجی انجام می شود. البته در برخی مراکز در کنار تست ها از مشاهده و مصاحبه هم استفاده می شود.

استعدادهای هر فرد گنجینه های ارزشمندی هستند که در وجود او نهاده شده اند چرا که با کشف و پرورش آنها فرد می تواند به بهترنی نسخه خود تبدیل شود. خیلی از والدین از این حقیقت آگاه هستند و به دنبال این هستند که از سنین پایین فرزندشان را استعدادیابی کنند. اما نگران هزینه های آن هستند و می خواهند بدانند هزینه استعدادیابی کودکان چقدر است؟ ما در این مطلب به قیمت جلسات مشاوره استعدادیابی و هزینه استعدادیابی کودکان خواهیم پرداخت.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

هزینه استعدادیابی کودکان چقدر است؟

اگر می خواهید بدانید هزینه استعدادیابی کودکان چقدر است؟ باید بگوییم که هزینه استعدادیابی به موارد زیادی از جمله شهری که مرکز استعدادیابی در آن واقع است، تعداد جلسات، ابزار مورد استفاده، شیوه تحلیل اطلاعات و خروجی داده های به دست آمده و خدمات تکمیلی بستگی دارد.

 هزینه استعدادیابی کودکان | شهر

هزینه استعدادیابی کودکان در شهرهای بزرگ نظیر تهران، مشهد، کرج، اصفهان و … بیشتر از شهرهای کوچک است. هزینه استعدادیابی در این شهرها از 200 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان متفاوت است.

 برخی از مراکز استعدادیابی برای کاهش بار مالی هزینه های استعدادیابی کودکان، هزینه های پرداختی را به صورت جلسه ای دریافت می کنند.

 هزینه استعدادیابی کودکان | تعداد جلسات

 تعداد جلسات استعدادیابی در هزینه استعدادیابی کودکان موثر است. تعداد جلسات در اکثر مراکز از یک تا 5 الی 6 جلسه بوده و قیمت تقریبی هر جلسه 300 تا 500 هزارتومان می باشد. استعدادیابی های تک جلسه ای معمولا هزینه کمتری دارند و بین 200 تا 400 هزار تومان هستند.

از طرفی برخی مراکز دوره های چندماهه ماهه استعدادیابی برگزار می کنند که هزینه این دوره ها بین 2 تا 3 میلیون تومان است.

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:
هزینه استعدادیابی کودکان

 هزینه استعداد یابی کودکان | نوع ابزار

همان طور که گفتیم نوع ابزار مورد استفاده هم در تعیین هزینه استعدادیابی کودکان موثر است. غالب مراکزی که استعدادیابی تک جلسه ای دارند، معمولا یک یا دو تست هوش و شخصیت استفاده می کنند و با تحلیل آنها به شما در مورد استعدادهای کودک بازخورد می دهند.

مراکزی که تعداد جلسات بیشتری برگزار می کنند چندین تست روان سنجی، مصاحبه، مشاهده، بازی و … استفاده می کنند.

در مراکز استعدادیابی ورزشی غالبا مواردی چون ویژگی های جسمی نظیر قد، وزن و توده بدنی (BMI)، مشکلات ساختاری بدن نظیر گودی کف پا، مشکلات اسکلتی و استخوانی و … در کودک بررسی می شود.

علایق کودک توسط تست های روان سنجی و مصاحبه بررسی شده و کودک توسط پزشک از نظر سلامتی کلی چک می شود و در نهایت رشته های ورزشی پیشنهادی به والدین و کودک ارائه می گردد.

 هزینه استعدادیابی کودکان | شیوه تحلیل اطلاعات و گزارش نتایج

در نهایت شیوه تحلیل اطلاعات -حتی گاهی تعداد صفحات گزارش نهایی- استعدادیابی کودک به عنوان معیاری برای کامل بودن ارزیابی در نظر گرفته شده و در هزینه استعدادیابی کودکان موثر است. مثلا برخی مراکز تنها به چند نمودار و یک جلسه مشاوره برای والدین جهت اطلاع دادن نتایج به والدین بسنده می کنند. برخی دیگر دفترچه هایی با صفحات زیاد مثلا 45 تا 60 صفحه ای گزارش آنالیز نتایج به والدین ارایه می دهند. بدیهی است هر چه تعداد جلسات بیشتر و ارزیابی کامل تر باشد، گزارش نتایج نیز کامل تر خواهد بود.

برای مشاهده بهترین مراکز استعدادیابی بر روی شهر مورد نظر خود کلیک کنید.

 هزینه استعدادیابی کودکان | خدمات تکمیلی

برخی از مراکز استعدادیابی از پکیج های استعدادیابی با قیمتی بین 200 تا 500 هزارتومن استفاده می کنند. این پکیج ها بسته به ابزار مورد استفاده مرکز استعدادیابی متفاوت بوده و شامل ارائه تست های استعدادیابی، توضیحات مروبط به تست ها و تحلیل آنها و توصیه هایی برای تقویت نقاط قوت و استعدادهای کودک و انواع بازی ها و مهارت های پیشنهادی می باشند. 

همچنین بعضی مراکز پس از پایان استعدادیابی با پیشنهاد کلاس ها و دوره های مختلف در جهت پرورش استعداد کودکان اقدام می کنند که هزینه این دوره ها جداگانه محاسبه می گردد و موجب افزایش هزینه استعدادیابی کودکان می گردد.

چه سنی برای استعدادیابی کودکان مناسب تر است؟

به طور کلی سنین بین 3 تا 15 سال برای استعدادیابی کودکان مناسب است. متخصصان معتقدند سنین پیش از دبستان یعنی 3 تا 6 سالگی مناسب ترین سن برای استعدادیابی است. چرا که کودک هنوز تحت تاثیر نظام آموزشی حاکم قرار نگرفته است.

سیستم های آموزشی در همه جای دنیا اثرات نامطلوبی بر استعدادها و علایق کودکان دارند و گاهی با نادیده گرفتن آنها  دادن بازخورد منفی موجب سرکوب استعداد کودک می شوند.

با این حال تا سن 15 سالگی برای استعدادیابی و شناخت توانایی های کودک و نوجوان خود وقت دارید. و می توانید با شناسایی استعدادها و نقاط قوت کودک به او در رسیدن به موفقیت کمک کنید.

هزینه استعدادیابی کودکان چقدر است؟ | سخن آخر

برای انتخاب مرکز استعدادیابی باید از نزدیک خدمات آنها را بررسی نمایید. غالبا مراکزی که قیمت بالاتری دارند خدمات بیشتری ارایه می دهند اما این درباره همه آنها صدق نمی کند. برخی مراکز استعدادیابی صرفا با استفاده از ناآگاهی مخاطب، خدمات خود را به قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی آنها ارائه می کنند.

لطفا در صورت استفاده از خدمات استعدادیابی و اطلاع از قیمت های مراکز، برای آگاهی سایر هم وطنان نیازمند این اطلاعات، در قسمت کامنت هزینه استعدادیابی و کیفیت آن را اعلام نمایید.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

5/5 - (1 امتیاز)

7 دیدگاه دربارهٔ «هزینه استعدادیابی کودکان چقدر است؟»

  1. ممنون از مطلب خوبتون.
    من تلفنی از کلینیک استعدادیابی روان سبز قیمت گرفتم گفتن سه جلسه. جلسه ای ۱۵۰ هزار تومان

    1. سلام. ممنون که اطلاعاتتونو اینجا به اشتراک گذاشتین تا همه دوستان بتونن استفاده کنن. موفق باشین 🙂
      نیکارو؛ در جریانِ یادگیری…

    2. سجاد انصاری

      من تو کرج سمت عظیمه مرکز استعداد توحید پسرمو بردم خدمات عالی بود قبمت ۲ میلیون برای ۱۲ جلسه بود .

  2. من همین چند روز پیش سمتکو رو قیمت گرفتم گفتن جلسه ای ۴۵۰ هزار تومن و ۵ جلسه هم هست. زیر نظر دانشگاه شریف بود گویا

  3. المیرا توکلی

    من مرکز استعدادیابی بهاران توی مشهد بردم دخترم رو ۷۵۰ تومن برای سه جلسه گرفتند. البته حضوری بود

  4. سلام من پسرم رو یک مرکز استعدادیابی در شهر قم به صورت آنلاین استعدادیابی کرد و ۳۷۰ هزارتومن برای یک تست و یک جلسه مشاوره نیم‌ساعته دریافت کردند.
    توی جلسه مشاوره آنلاین درباره هوش برترش صحبت کردن و اون هوش هایی ‌که ضعیف بود گفتن باید روشون کار کنه و چه کلاسایی بره بهتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

هوش‌های چندگانه گاردنر

رونالدو یا انیشتین؟!
آل پاچینو یا بتهوون؟!

استعداد شما چیست؟