بهترین مرکز استعدادیابی

بهترین مرکز استعدادیابی مشهد

اگر به دنبال بهترین مرکز استعدادیابی مشهد هستید تا استعداد های فرزندتان را شناسایی کنید تا آخر مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب ضمن دادن آگاهی های لازم پیرامون استعداد و استعدادیابی، بهترین مرکز استعدادیابی مشهد را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. 

بدون شک توانایی ها و استعدادهای هر شخص بزرگترین سرمایه های وجودی او هستند. با تکیه بر این استعدادهاست که افراد می توانند مسیر تکامل خود را در ابعاد مختلف زندگی طی کنند و به موفقیت دست پیدا کنند.

 بنابراین شناسایی استعدادها امری مهم است که نباید آن را دست کم گرفت. این شناخت از خود و توانایی هایمان هر چقدر در سنین پایین تری صورت بگیرد سودمند تر است. چرا که از همان ابتدا تکلیف فرد در زندگی مشخص می شود. فرد از سردرگمی ها نجات یافته و با برنامه ریزی درست هر چه زودتر به اهداف خود در زندگی می رسد.

 والدین آگاه به عنوان مهم ترین و نزدیک ترین اشخاص به کودک، به دنبال کشف استعداد فرزند خود بوده و  می خواهند با هدایت و شکوفا کردن استعدادهای کودک، وی را در رسیدن به موفقیت یاری کنند. اما قبل از هر چیزی خوب است بدانیم استعداد چیست؟ به چه چیزی استعداد می گویند؟ و شما به عنوان والدین باید به دنبال کشف چه چیزی در وجود فرزندتان باشید.

بهترین مرکز استعدادیابی مشهد | استعداد چیست؟

پیش از آنکه بهترین مرکز استعدادیابی مشهد را معرفی کنیم کی خواهیم درباره این صحبت کنیم که اصولا استعداد چیست؟

استعداد ها توانایی های بالقوه ای هستند که در وجود آدمی نهادینه شده اند. در واقع استعداد را می توان ظرفیت بالقوه فرد برای یادگیری موضوعی خاص نامید. استعدادها ذاتی هستند. بنابراین از ابتدای تولد در ما وجود دارند. این استعدادها برای شکوفایی باید مجالی برای بروز داشته باشند. اما شما به عنوان والدین چگونه می توانید به کشف استعدادهای کودک خود کمک کنید؟

استعدادیابی چیست؟

در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند. استعدادیابی یعنی ما این توانایی ها را کشف کنیم، آن را وارد زمینه ای که آن توانایی در آن کارآمد است کنیم و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود و سر انجام منجر به توسعه فردی در شخص شود.

بنابراین منظور از استعدادیابی، یافتن توانایی‌های بالقوه‌ی فرد و کمک به او در راه بالفعل کردن این توانایی‌ها است.

 بهترین مرکز استعدادیابی مشهد

بهترین مرکز استعدادیابی مشهد را در بخش از مطلب به شما معرفی خواهیم پرداخت. ما چندتا از بهترین مراکز استعدادیابی را برای شما انتخاب کرده ایم.

برای دیدن اطلاعات بیشتر نظیر آدرس و تلفن مرکز و جزییات فعالیت های هر یک از موسسات استعدادیابی زیر روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

مرکز استعدادیابی شناختی نیکارو

  • مدیریت: آقای دکتر محمد گلثومیان
  • واقع در بلوار لادن

هر یک از ما به دنبال پیدا کردن مسیر درست در زندگی مان هستیم. در موقعیت هایی قرار می گیریم که ناگزیریم تصمیم بگیریم. درباره تحصیل، شغل و یادگیری مهارت و… . تصمیماتی که می تواند بر تمام عمر ما سایه افکند. متاسفانه ما بسیار شاهد عدم رضایت مندی شغلی و تحصیلی در افراد هستیم که بخش مهمی از آن به دلیل عدم آگاهی از توانایی ها و استعدادهای فردی به هنگام تصمیم گیری بوده است. یا افراد بعد از گذشت زمانی طولانی پی به علائق و توانایی های خود می برند. ما در مرکز استعدادیابی شناختی نیکارو (نیکارو پلاس) به دنبال کوتاه کردن مسیر انتخاب درست و افزایش بهینگی و بهره وری در افراد در زندگی با آگاهی درباره توامندی های ذهنی و نقاط قوت و ضعف شان با استفاده روش های کارآمد و نوین ارزیابی و سنجش هستیم. در ادامه به افراد پیشنهادات و توصیه هایی درباره حوزه های تحصیلی و شغلی مناسب شان و آموزش هایی برای ارتقا کارکرد های ذهنی ارائه خواهیم داد. ما باور داریم که می شود با بهره گیری درست از علوم نوین اشتباهات گذشته را تکرار نکرد!

مشاهده صفحه آموزشگاه

مرکز جامع آرن 

  • واقع در بلوار احمدآباد، ملاصدرا

مرکز جامع آرن در زمینه خدمات مشاوره و روانشناختی فعالیت دارد. این مرکز مشاوره کارگاه‌های مختلفی نظیر فرزندپروری، ذهن یادگیرنده، کارگاه های کودک و نوجوان کارآفرین، آموزش والدین، نوروفیدبک، هوش هیجانی، تداوم عشق و رابطه جنسی سالم و کارکاه های مشابه دیگر برگزار می‌کند. مرکز جامع آرن دارای مجوز رسمی از دانشکاه علوم پزشکی مشهد بوده و در حوزه های نوروفیدبک، بیوفیدبک، نقشه مغزی، درمان اضطراب، وسواس، اختلالات یادگیری و … خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مؤسسه استعدادیابی ویرا

  • مدیریت: خانم‌ها اختیاری و مهدوی
  • واقع در بلوار فکوری

موسسه مغز هوشمند ویرا برگزارکننده ی دوره های متعدد و جذاب آموزش‌های مغزی و توانمندی‌های شناختی در همه سنین می‌باشد. ویرا در محیطی شاد و علمی بر اساس روش‌های نوین و با کمک جدیدترین ابزارهای آموزشی و مدرسین مجرب تلاش می‌کند گامی در جهت بهبود عملکردهای شناختی افراد بردارد. امروزه روشن است که توجه به هر کدام از عملکرد های مغزی در سنین مختلف بسیار حایز اهمیت بوده و می تواند در بهبود سلامت روانی و ارتقاء مهارت‌های تحصیلی، شغلی و اجتماعی افراد نقش به سزایی داشته باشد. در همین راستا برای اولین بار به صورت تخصصی، موسسه مغز هوشمند ویرا در سنین پیش از دبستان تا میانسالی آماده خدمت‌رسانی به هر علاقه‌مندی است که به ارتقاء توانمندی‌های مغز خود اهمیت می‌دهد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مؤسسه استعدادیابی ابر سفید

  • مدیریت: خانم عبدی
  • واقع در بلوار فکوری

موسسه استعدادیابی ابرسفید کودکان بالای 3 سال را پذیرش میکند، در واقع کودکانی که توانایی این را دارند که خواسته های خود را بیان کنند. در این مرکز کارگاه های مختلفی از جمله: کارگاه بازی های خلاق، کارگاه طبیعت، کارگاه آشنایی با حیوانات، کارگاه های بازیهای تمرکزی، کارگاه موسیقی، کارگاه سازه های چوبی، کارگاه نقاشی و خلاقیت کودک، کارگاه پرورش ذهن کودک کارگاه مهارتی پیش از دبستان و کارگاه نجوم برگزار میگردد. شرکت در این کارگاه ها به کودک کمک می کند تا در دوره استعدادیابی در هر زمینه ای که استعداد دارد بروز دهد. این موسسه جزو بهترین مراکز استعدادیابی مشهد به شمار می آید که تا به حال کاربران از آن رضایت بالایی داشته اند.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مرکز مشاوره اندیشه کیان

  • مدیریت: خانم رضازاده
  • واقع در بلوار خیام، خیابان فرهاد

مرکز مشاوره اندیشه کیان جزو بهترین مرکز مشاوره مشهد به شمار می آید که در راستای پرورش و روحیه پژوهشگری در کودکان به کمک متخصصین جهانی برای اولین بار در ایران با برگزاری آزمون ها و دوره های استاندارد بین المللی ابتدا استعداد فرزند 4 تا 12 ساله شما را می سنجد و سپس با برگزاری دوره های علمی، هنری، تفریحی به روش پژوهشی، علاوه برا افزایش دانش شناختی آن، زمینه شکوفایی خلاقیت و استعداد آن را در پنج گروه رشته (هنر، ورزش، علوم تجربی و آزمایشگاهی، ریاضی و فنی و مدیریت و علوم انسانی) بارور می سازد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مؤسسه علمی آموزشی دوپامین

  • مدیریت: آقای دکتر علی ممتاز
  • واقع در بلوار احمدآباد، کفایی

دوپامین از سال ۱۳۹۴ به همت روانشناسان نخبه و برتر دانشگاهی در زمینه آموزش تخصصی روانشناسان آغاز به کار کرد و در این سالها دپارتمان های گسترده ای را راه اندازی کرده ایم. دپارتمان تخصصی استعدادیابی دوپامین در حال حاضر با 40 نفر کادر متخصص و با بهرمندی از دانش روانشناسان در بیش از ده گرایش تخصصی به کار در این زمینه می پردازد. استفاده از بروزترین نرم افزار ها و کار تخصصی از مهم‌ترین ویژگی های این مرکز می باشد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

مرکز استعدادیابی بزرگسالان در مشهد

اکثر مراکز استعدادیابی به کودکان و بزرگسالان خدمات ارائه می دهند. در مرکز استعدادیابی بزرگسالان در مشهد تلاش می شود با انجام تست های روان سنجی مختلف و ارزیابی های حضوری، استعداد های فرد را شناسایی کنند.  

از آنجا که استعدادیابی بزرگسالان بیشتر به منظور انتخاب رشته تحصیلی و یا انتخاب شغل است برای این منظور بیشتر از مجموعه تست های هدایت تحصیلی و تست های هدایت شغلی استفاده می شود.

سپس کارشناسان مرکز استعدادیابی در مشهد با بررسی نتایج تستها و مصاحبه به کوچ (هدایت) فرد در زمینه تحصیلی و شغلی می پردازد و به او می گوید برای چه رشته دانشگاهی و یا شغل های مناسب تر است.

اگر به استعدادیابی، هدایت تحصیلی (انتخاب رشته سال نهم و دانشگاه) و یا هدایت شغلی نیاز دارید همین حالا با کلیک کردن روی دکمه زیر از خدمات استعدادیابی نیکارو استفاده کنید:

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:

چگونه استعداد های کودک را کشف کنیم؟

در ادامه مقاله بهترین مرکز استعدادیابی مشهد میخواهیم به شما بگوییم چگونه می توانید استعدادهای کودکتان را کشف کنید. در این جا چند روش برای کشف استعدادهای کودکان ذکر می کنیم:

  • برای او محیطی غنی فراهم کنید

همان طور که گفتیم هر استعدادی باید مجال بروز داشته باشد تا کشف شده و سپس شکوفا شود. هر چقدر محیطی که کودک روزگار خود را در آن سپری می کند غنی تر باشد احتمال اینکه استعدادهای خاص او دیده و شناسایی شود بیشتر است. مثلا کودکی که در محیط زندگی خود با ساز و موسیقی در تماس است بیشتر احتمال دارد که استعداد موسیقی خود را نمایش دهد.

سعی کنید در اطراف کودک ابزارها و وسایل مختلفی قرار دهید. مدادرنگی و رنگهای انگشتی، سازهای موسیقی، ابزار کاوش محیط، وسایلی مثل ذره بین  یا میکروسکوپ، خمیزبازی و … همه مثال هایی از وسایلی هستند که خوب است در اطراف کودک وجود داشته باشند.

لازم نیست که شما وسایل گران قیمتی تهیه کنید. تنوع وسایل مهم است. تا کودک در معرض آنها قرار گرفته و متوجه شوید آیا او علاقه ای به بازی کردن و گذراندن وقت خود با آنها دارد یا نه.

  • پیش فرض هایتان را کنار بگذارید

بسیاری از والدین به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه کودک را در مسیری هدایت می کنند که ادامه دهنده راه آنها باشد. و یا تلاش می کنند کودک آرزوهایی که خودشان در زندگی به آن دست نیافته اند را برآورده کند.

به عنوان والدین آگاه بدانید که کودک شما فردی خاص و منحصر به فرد است. او علایق، توانایی ها و مسیر و اهداف خودش را در زندگی خواهد داشت. به علایق او احترام بگذارید و تلاش کنید او را در مسیری که واقعا درست است هدایت کنید نه مسیری که خودتان تشخیص می دهید باید برود.

بهترین مرکز استعدادیابی مشهد
  • او را دقیق مشاهده کنید

رفتار فرزندتان را در طول روز و هر روز مشاهده کنید. اینطور نباشد که مشغله ها شما را از این کار باز دارد. مشاهده رفتار کودک به شما اطلاعات خوبی از علایق، بازیها، توانایی ها و نقاط ضعف و قوت او می دهند.

به علامت ها و نشانه هایی که می بینید توجه کنید. وقتی کودکی ساعت ها به یک بازی می پردازد و از آن خسته نمی شود یعنی به آن علاقه و احتمالا در آن استعداد دارد. کودک در فعالیت هایی که استعداد دارد سریعتر پیشرفت می کند و به وضوح از همسالانش در آن زمینه بهتر است.

  • از متخصصان کمک بگیرید

همچون دیگر امور بشری علم اینجا هم به کمک شما می آید. متخصصانی وجود دارند که می توانند با استفاده از ابزارها و متد های علمی کودکان را ارزیابی کرده و توانایی ها، استعدادها و نقاط ضعف او را مشخص می نمایند.

این متخصصان غالبا در رشته های روانشناسی، روانسنجی، و نورولوژی تحصیل کرده و کودک را از ابعاد مختلف بررسی می نمایند. این واقعیت که شما در حال خواندن مقاله بهترین مرکز استعدادیابی مشهد هستید نشان می دهد به دنبال روشی علمی و تخصصی برای کشف استعدادهای فرزند خود هستید.

باید بگوییم که تنها استفاده از برخی تست ها برای استعدادیابی کافی نیست و بهتر است کودک در محیط در معرض محرک های گوناگون قرار گرفته و استعدادهای مختلفش بررسی و شناسایی شود. و البته باید خاطر نشان کنیم استعدادیابی یک فرآیند زمان بر است و باید برای کشف استعدادهای کودک زمان مناسب صرف کرد

مرکز استعداد یابی کودکان مشهد | بهترین سن استعدادیابی

ما در مقاله ای با عنوان بهترین سن استعدادیابی به طور مفصل به این امر پرداخته ایم که چه سنی برای استعدادیابی کودکان بهتر است. اما اینجا هم به طور خلاصه به شما می گوییم که سن مناسب برای استعدادیابی کودکان سنین پیش از 12سالگی و بهترین سن برای اینکار بین سن 3 تا 6 سالگی است.

چرا که هم  کودک در معرض هیچ نوع سیستم آموزشی قرار نگرفته و هم زمان بیشتری برای سرمایه گذاری روی استعدادها و پرورش آنها وجود دارد.

برخی از دانشمندان معتقدند برای اینکه شما یک مهارت را به صورت حرفه ای یاد بگیرید باید 10000 ساعت در آن زمینه آموزش ببینید. بدیهی است که هر چه استعداد کودک را زودتر شناسایی کنید زودتر او را در مسیر درست قرار داده و او فرصت بیشتری برای آموزش و یادگیری در این زمینه دارد.

و البته تاثیر آموزش و یادگیری در سنین کودکی نسبت به بزرگسالی بر کسی پوشیده نیست. پس وقت را از دست ندهید و هر چه سریعتر استعدادیابی کودکتان را شروع کنید

سوالات متداول

برای استعدادیابی کودک باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

روانشناسان متخصص در حوزه کودک و نوجوان از جمله کارشناسانی هستند که در این زمینه آموزش دیده‌اند و با گرفتن تست های هوش می‌توانند به شما در درک بهتر استعدادهای فرزندتان یاری برسانند.

آیا نتایج استعدادیابی در سنین مختلف متفاوت است؟

استعدادها به طور زیستی و بالقوه در وجود هرکس نهفته شده اند. در نتیجه در هر سنی که برای استعدادیابی مراجعه کنید نتایج مشابهی به دست خواهید آورد. آنچه باعث می‌شود که سنین کودکی بیش از هر زمانی برای کشف استعدادها مورد تاکید قرار بگیرد، این است درک زودتر توانمندی‌ها زمینه‌ای فراهم می‌کند که که انتخاب‌های تحصیلی و شغلی مناسب‌تری پیش روی شما قرار بگیرد و در نتیجه احتمال موفقیت در زندگی نیز بالا رود.

بهترین مرکز استعدادیابی مشهد| ویژگی های یک مرکز استعدادیابی خوب

برای آنکه بتوانید بهترین مرکز استعدادیابی مشهد را انتحاب کنید باید بدانید چه ملاک هایی را مد نظر قرار دهید. ما تعدادی از این ملاکها را به شما می گوییم:

1- داشتن مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح

2- داشتن کادر تحصیلکرده، مجرب و حرفه ای 

3- دسترسی مکانی خوب از نظر موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن به ایستگاه مترو، اتوبوس و تاکسی

4-داشتن امکانات رفاهی خوب نظیر سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، محیط تمیز  و داشتن امکانات لازم جهت استعدادیابی 

5- رضایت داشتن اکثر مراجعان از عملکرد مرکز و روانشناسان و دیگر متخصصان آن

6- استفاده از روش ها و ابزار روز دنیا جهت استعدادیابی

7- برخورد مناسب پرسنل و داشتن نظم و ترتیب و زمان بندی مناسب جهت استعدادیابی

مرکز استعدادیابی در مشهد | سخن آخر

ما در این مطلب بهترین مرکز استعدادیابی در مشهد را به شما معرفی کردیم و تلاش کردیم در کنار آن با مفاهیمی هم چون استعداد و استعدادیابی نیز آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی همچون هزینه استعدادیابی،تست استعدادیابی کودکان، تست های استعدادیابی شغلی و تست های استعدادیابی تحصیلی به مقالات مربوطه مراجعه فرمایید.

 

لینک مرتبط :
آپارات نیکارو

4.3/5 - (11 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی