6 ایده تجاری برای کارآفرینی کودکان

ما در این مقاله به معرفی 6 ایده تجاری برای کارآفرینی کودکان میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

کارآفرینی

اینکه بچه ها را تشویق کنید که مانند یک کارآفرین فکر کنند ، درس های تاثیر گذاری در مورد ارزش کار سخت ، برنامه ریزی دقیق و خلاقیت به آنها می دهد. آموزش ارزش پول به بچه ها یک درس زندگی ضروری است. که والدین بسیاری آموزش آن را به تاخیر می اندازند. در حالی که کودکان اغلب به نوعی اجازه انجام برخی از کارها را دارند. اکثر بچه ها و حتی بزرگسالان جوان با مهارت های کسب و کار بسیار کمی بزرگ می شوند.

به جای اینکه منتظر سن رفتن بچه ها از خانه برای آموزش دادن در مورد شغل به آنها باشید. می توانید آنها را تشویق کنید مسئولیت پول خود را به عهده بگیرند، سخت کار کنند و خلاقیتشان را با شروع کسب و کار خودشان بالا ببرند. این یک درس زندگی مهم است: کار سخت و تعهد به پرداخت کردن.

در اینجا 6 ایده کسب و کار وجود دارد که بچه شما ممکن است دوست داشته باشد آنها را امتحان کند.

ایده تجاری برای کارآفرینی کودک

پیاده روی بردن سگ ها (سگ واکر)

راه اندازی کار پیاده روی بردن سگ می تواند یک تلاش بسیار پر جنب و جوش – حتی برای بزرگسالان- باشد! از آنجایی که بسیاری از خانواده ها در تمام طول روز در محل کار یا مدرسه ، خارج از خانه هستند. حیوانات خانگی آنها اغلب در تمام طول روز در خانه تنها بوده و به ورزش و تسکین نیاز دارند.

با تماس گرفتن با همسایگان و دوستان خود به کودک خود در سازماندهی این خدمت کمک کنید. با فیس بوک و دیگر رسانه های اجتماعی، پیدا کردن افرادی که ممکن است به یک سگ واکر نیاز داشته باشند، حتی آسان تر است. شما حتی می توانید یک وبلاگ یا وب سایت برای خانواده های محله تان ایجاد کنید. تا کسب و کار را پیدا کنند و با شما (یا فرزندتان) درباره استخدام او ارتباط برقرار کنند.

فروش دست سازه ها

آیا فرزند شما دارای استعداد یا اشتیاق برای ساختن دست سازه است؟ به آنها نشان دهید که با فروش دست سازه های خود، این استعداد می تواند بیش از یک سرگرمی  باشد. به آنها چگونگی راه اندازی یک حساب کاربری در یک سایت تجارت الکترونیک (در ایران سایت با سلام و یا سایت های مشابه دیگر) را نشان دهید. و یا به آنها کمک کنید با کسب و کارهای محلی و بوتیک هایی که ممکن است. علاقه مند به فروش آنها در فروشگاه خود باشند ارتباط برقرار کنند. از سفالگری تا جواهرات منجوقی، بازار برای هر چیزی وجود دارد.

انجام کارهای حیاط

انجام کارهای حیاط  یک کارسخت  نیست. بسیاری از صاحب خانه ها مایلند یک یک کارآفرین جوان را برای زدن چمن های خود، کندن علف های هرز و انجام وظایف مشابه استخدام کنند. آنها ازاینکه برای کار خوب پرداخت کمتری می کنند. لذت می برند و فرزند شما برای تلاش های خود یک پول لذت بخش دریافت خواهد کرد. اگر برای ارسال کارت های کسب و کار وقت  بگذارید. فرزند شما می تواند یک تجارت کوچک را به یک امپراتوری پردرآمد تبدیل کند.

پرستاری بچه

نگهداری از کودکان یکی از شغلهای کلاسیک برای بچه هاست. بسته به سن فرزندتان، آنها می توانند به عنوان کمک کننده به مادر و یا پرستارمستقل کار کنند. به آنها کمک کنید تا قیمت ها و نرخ خدمات را تعیین کنند و کار را با گرفتن گواهینامه CPR تقویت کنید. حتی در صورت با تجربه تر شدن، می توانند یک کمپ تابستانی نیم روزه یا یک روزه همراه با ترکیب فعالیت هایی مانند هنر و صنایع دستی، ورزش و پخت و پز، برای بچه های همسایه سازماندهی کنند.

آموزش دانش آموزان کوچک تر

معلمان خصوصی حرفه ای برای والدین هزینه های زیادی در پی دارند. با این حال، اگر فرزند شما در زمینه خاصی مانند ریاضی یا نوشتن با استعداد باشد. می توانید  به راحتی او را برای آموزش دانش آموزان کوچکتر به کار بگیرید. نرخ های آنها به طرز چشمگیری پایین تر از قیمت های معلم های حرفه ای خواهد بود، اما هنوز یک درآمد عالی برای یک بچه است.

بلاگ نویسی

نوشتن بر روی یک وبلاگ، یک خروجی عالی برای بچه هاست تا پولی به دست بیاورند. اگر  نیاز دارند، به آنها کمک کنید موضوعی را که از آن لذت می برند پیدا کنند و به آنها نشان دهید که چگونه یک وبلاگ را ایجاد کرده و پست های خود را بهینه سازی کنند. هنگامی که محتوای منظمی داشته باشند، می توانند از طریق گوگل و سایر سرویس های تبلیغاتی آنلاین درآمد کسب کنند. این روش احتمالا برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان یک کسب و کار خوب است. اما بچه های هر سنی می توانند با این پروژه جانبی سرگرم باشند.

3.4/5 - (8 امتیاز)

6 دیدگاه دربارهٔ «6 ایده تجاری برای کارآفرینی کودکان»

  1. سلام خیلی ممنونم از این همه مطالب خوب.
    من 12 سالم و دوست دارم یه کاری برای خودم داشته باشم ولی پدرم نمیزارن ولی من خودم خیلی دوست دارم تابستان کسب درآمد کنم ولی هیچ کاری در مد نظرم نیست میشه شما یه راهنمایی بهم بکنین لطفاً

    1. سلام مائده عزیز. خوشحالیم که این مطالب واست مفیده 🙂
      میتونی زیورآلات درست کنی، ظروف سفالی رنگ کنی، شمع سازی یاد بگیری یا کارای هنری مختلف انجام بدی. بعد هم میتونی چیزایی که درست کردی به مغازه های محلی بدی تا واست بفروشن.

  2. سلام. وقت بخیر
    ببخشید سوالی داشتم
    اگر کودک کاردستی بسازه و بخواد آن کاردستی رو به ما بفروشه، باید چه واکنشی نشان بدیم؟ و اگر قرار است بابت بهایی بدیم چه مقدار باشه؟

    1. عاطفه حسین زاده

      ندای عزیز سلام . ممنون که سوالتون رو اینجا و با ما مطرح کردید .
      سعی کنید فرزند خودتون رو تشویق کنید و به او بگویید کارش قوی است اما برای بهتر شدن بایستی مهارت هایی را در طول سالهای مختلف زندگی و اینده و با بزرگ شدن به دست بیاورد .
      و به او بگویید چون مادرش هسنید میتوانید کاردستی او را با چیزی معاوضه کنید , مثل خوراکی ای که او دوست دارد یا ….
      و با این کار او را تشویق به انجام کاردستی کنید و با بهبود این روند معاوضه های ارزشمند تری را به او پیشنهاد کنید

      نیکارو
      در جریان یادگیری

  3. مامان نیما

    وای چقدر کاربردی بود. اگر میشه لطفا بازهم چند مطلب در این خصوص بگید.
    من چند روزه سایتتون رو چک می کنم ولی در رابطه با آموزش مالی و کارآفرینی کودک مقاله ای جدید ندیدم.
    لطفا کمی بیشتر در این زمینه بیشتر تمرکز کنید
    خدا خیرتون بده الان نیاز همه خانواده ها همین است

    1. نعیمه قمیان

      به زودی چند مورد مقاله دیگه در مورد کارآفرینی کودک به وبلاگ اضافه خواهد شد. صبور باشید و ما رو دنبال کنید. ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی