بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه

بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه

ما در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی مفاهیمی چون استعداد و استعدادیابی، بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه را به شما معرفی کنیم.

اما قبل از هر چیز بگذارید بابت آگاهی و شناختتان به شما تبریک بگوییم. اینکه می خواهید خود یا فرزندتان فارغ از الگوهای غلط موجود و فشارهای فرهنگی و اجتماعی به جای انتخاب مسیر تحصیلی- شغلی مورد پسند عامه مردم، بر اساس استعدادها و توانایی هایتان پیش بروید جای تحسین دارد.

بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه| استعداد چیست؟

پیش از معرفی بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه بهتر است ایتدا بدانیم استعداد چیست؟

همه ما بارها اصطلاح که با استعداد ا یا بی استعداد را شنیده ایم. اما خیلی از ما نمی دانیم استعداد چیست و غالبا آن را با مفاهیم دیگری چون هوش، مهارت، علاقه و … اشتباه می گیریم.

 استعداد در لغت یعنی :
آماده شدن. آمادگی کردن، آماده گشتن..مهیا شدن. آمادگی. ساخت. ساختن. قابلیت. گنجایش. ظرفیت. ذوق. قریحه. مزاج. تهیه و آمادگی کاری یا سفری کردن.

فرهنگ لغت عمید استعداد را اینگونه تعریف کرده است: توانایی ذهنی و فطری برای انجام دادن یا فراگرفتن کاری.

اماروانشناسان در مورد استعداد چه می گویند؟ آنها معتقدند استعداد یعنی پتانسیل یا توانایی برای درک و یادگیری سریع تر موضوعات. یعنی وقتی شما در چیزی استعداد دارید آن را سریعتر از چیزی که در آن استعداد ندارید، یاد می گیرید.

 

استعدادیابی چیست؟

استعداد یابی را می توان اینگونه تعریف کرد: تلاش برای پیش بینی ظرفیت آینده عملکرد یک فرد.

در واقع استعدادیابی فرآیندی است که طی آن، آنچه که به عنوان استعداد ذاتی و درونی از زمان تولد در یک شخص وجود دارد، کشف شده و به یک استعداد درخشان تبدیل می شود.

 به عبارت دیگر در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند. استعدادیابی یعنی ما این توانایی ها را پیدا کنیم، آن را وارد زمینه ای که آن توانایی در آن کارایی دارد کنیم و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود و سر انجام منجر به توسعه فردی در شخص شود.

بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه

بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه

برای دیدن اطلاعات کامل مربوط به بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

 چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

متخصصان این حوزه معتقدند سنین پایین برای استعدادیابی مناسب ترند. بهترین سن استعدادیابی سنین پیش از دبستان یعنی بین 3 تا 6 سالگی است.

 علت این امر آن است که تقریبا همه سیستم های آموزشی در همه کشورها اثر مستقیم بر روی علایق، یادگیری و خلاقیت فرد داشته و ممکن است استعدادهای او را سرکوب کرده یا نادیده بگیرد و به کودک حس عدم داشتن استعداد بدهند.

اما اگر فرزند شما دیگر در سن پیش دبستان نیست، نگران نباشید چرا که هنوز دیر نشده است. زیرا فاصله سنی بین ۳ تا ۱۵ سالگی نیز برای بررسی و کشف توانمندیهای کودکان و نوجوانان مناسب می باشد.

حتی در مواردی که بحث استعدادیابی شغلی مطرح است سنین بالاتر هم می توانند با مشورت متخصصان و مربیان استعدادیابی،  با شناخت بهتر خود، شغلی متناسب با توانایی ها و استعدادهایشان برگزینند. پس در هر صورت استعدادیابی می تواند به مشا کمک کند از سردرگمی نجات پیدا کنید.

 مرکز استعداد یابی ارومیه | چرا باید استعدادیابی کنیم؟

  • از هدر رفتن زمان جلوگیری می کند

کشف استعدادها باعث می‌شود افراد زمان و عمر خود را در زندگی تلف نکنند و از همان ابتدا سراغ کاری بروند که در آن بهتر هستند

  • از هدر رفتن انرژی فرد جلوگیری می کند

هنگامی که فردی در زمینه ای استعداد دارد آن را با صرف انرژی کمتری انجام می دهد. این مورد هم باعث بالا رفتن انگیزه فرد می شود و هم با صرفه جویی در مصرف انرژی فرد، باعث می شود او برای امور دیگر زندگی انرژی بیشتری داشته باشد.

  • از هدر رفتن پول و سرمایه جلوگیری می کند

وقتی کسی استعداد خود را نمی شناسد ممکن است زمان و پول زیادی صرف کلاس های مختلف برای یادگیری مهارت هایی کند که در آن احساس خوبی ندارد و حتی لزومی به یاد گرفتن آنها نیست. شناخت استعدادها موجب می شود فرد مستقیما به سراغ یادگیری مهارت هایی برود که موجب موفقیتش می شوند و به سراغ کاری می رود که برای او ارزش آفرین است. و به این ترتیب صرفه جویی قابل توجهی در پول و سرمایه های فرد خواهد شد.

  • احتمال موفقیت بالا می رود

داشتن استعداد در زمینه ای موفقیت را تضمین نمی کند اما احتمال موفقیت را به مقدار زیادی بالا می برد. در واقع برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای تلاش و پشتکار لازم است و بدون تلاش موفقیتی ممکن نیست، اما استعداد مسیر رسیدن به موفقیت را کوتاه خواهد کرد.

تلاشی که فرد در راه رسیدن به موفقیت در کاری می کند که در آن استعداد دارد بسیار کمتر از تلاشش در مسیری است که در آن استعداد ندارد.

  • حس رضایت مندی فرد بالا می رود

مجموع آنچه در موارد بالا گفته شد سبب می شود که فرد احساس رضایت مندی بیشتری در زندگی داشته و حس بهتری نسبت به خودش داشته باشد.

در ادامه به معرفی بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه خواهیم پرداخت.

بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه

بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه | وظایف والدین در قبال استعدادیابی کودک

ما در ادامه مطلب بهترین مرکز استعدادیابی کودکان در ارومیه به بررسی وظایف والدین در قبال کشف استعداد کودک می پردازیم

  • مشاهده دقیق کودک

برای کشف استعداد های کودک  رفتار کودک را به دقت مشاهده کنید. رفتار کودک به شما اطلاعات خوبی از علایق، بازیها، توانایی ها و نقاط ضعف و قوت او می دهند. به علامت ها و نشانه هایی که می بینید توجه کنید. مثلا ببینید چه بازی هایی را دوست دارد/. از چه بازی هایی خسته نمی شود و ساعت های طولانی به آن می پردازد؟ در مورد چه چیزی بیشتر سوال می کند و کنجکاو است؟ این ها می تواند نشانه های علاقه و استعداد کودک باشد.

  • یکتا و منحصر به فرد بودن کودک

برخی از والدین دوست دارند کودک را در مسیری هدایت کنند که ادامه دهنده راه آنها باشد. و یا تلاش می کنند کودک آرزوهایی که خودشان در زندگی به آن دست نیافته اند را برآورده کند. باید بدانید که کودک شما فردی خاص و منحصر به فرد است. و یژگی ها، علایق، توانایی ها ، مسیر و اهداف خودش را در زندگی خواهد داشت. به علایق و آرزوهای او احترام بگذارید و تلاش کنید در مسیری که دوست دارد حامی اش باشید.

  • فراهم آوردن محیط غنی

هر استعدادی باید مجال بروز داشته باشد تا کشف شده و سپس شکوفا شود. هر چه محیطی که کودک در آن  وقت خود را سپری می کند غنی تر باشد احتمال اینکه استعدادهای خاص او دیده و شناسایی شود بیشتر است. مثلا کودکی که در محیط زندگی خود با ساز و موسیقی در تماس است بیشتر احتمال دارد که استعداد موسیقی خود را نمایش دهد.

  • اجازه اشتباه دادن

اجازه اشتباه کردن به کودک بدهید و او را بخاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید. به او بیاموزید از شکست هایش برای شناسایی اشتباهات و نقطه ضعف هایش استفاده کند. چرا که اگر بخاطر ترس از شکست از ناحیه امن خود بیرون نیاید و ریسک نکند، هر گز برای کشف و گسترش یک استعداد خطر نخواهد کرد.

 

  • از متخصصان استعدادیابی کمک بگیرید

خوب است که برای استعدادیابی از متخصصان استعدادیابی کمک بگیرید. آنها می توانند با استفاده از ابزارها و متد های علمی کودکان را ارزیابی کرده و توانایی ها، استعدادها و نقاط ضعف او را مشخص می نمایند.

این که شما در حال خواندن مقاله بهترین مرکز استعدادیابی ارومیه هستید نشان می دهد به دنبال روشی علمی و تخصصی برای کشف استعدادهای فرزند خود هستید.

البته تنها استفاده از تست ها برای استعدادیابی کافی نیست و بهتر است کودک در محیطی تخصصی، در معرض محرک های گوناگون قرار گرفته و استعدادهای مختلف او بررسی و شناسایی شود.

بایدخاطر نشان کنیم استعدادیابی یک فرآیند زمان بر است و باید برای کشف استعدادهای کودک زمان مناسب صرف کرد.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی