بهترین مرکز استعدادیابی تهران

بهترین مرکز استعدادیابی تهران

استعدادها مواهبی خدادادی هستند که ما باید از آنها در جهت رسیدن به اهداف و آرزوهایمان بهترین استفاده را بکنیم. اما برای پرورش استعداد و استفاده از آن در رسیدن به موققیت باید ابتدا آنها را شناسایی کرد. فرایندی که به آن استعدادیابی می گویند. برای استعدادیابی تخصصی باید به مراکز معتبر استعدادیابی مراجعه کرد تا متخصصان امر این وظیفه خطیر را انجام دهند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی تهران را به شما معرفی کنیم. چرا که اولین گام برای رسیدن به موفقیت شناسایی استعدادها و پرورش آنهاست.

بهترین مرکز استعدادیابی تهران | استعداد چیست؟

قبل از آنکه بهترین مرکز استعدادیابی تهران را معرفی کنیم می خواهیم به شما بگوییم استعداد چیست؟ و استعدادیابی  ضرورتی دارد؟

استعداد را می توان توانایی های ذاتی افراد برای یادگیری دانست. ملانی کلاین روانشناس معروف در کتاب راهنمای سنجش روانی در تعریف استعداد می گوید:”  مجموعه‌ای از توانایی‌ها که در فرهنگ‌های خاص، باارزش به شمار می‌رود”.

در تعریفی دیگر آمده است : “هر ویژگی ذاتی و خاصی که سبب می شود یک مهارت را با صرف انرژی و زمان کمتری یاد بگیریم استعداد است.”

وقتی کسی در کاری استعداد دارد آن را سریعتر یاد میگیرد، غالبا به آن علاقه دارد و در آن پیشرفت خوب و چشمگیری دارد. مثلا اگر شما نقاشی را در 5 جلسه یاد میگیرید در حالیکه متوسط افراد آن را در 8 جلسه یاد میگیرند، می توان گفت شما در نقاشی استعداد د ارید.

استعدادیابی چیست؟

 در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند. استعدادیابی یعنی ما این توانایی ها را کشف کنیم، آن را وارد زمینه ای که آن توانایی در آن کارآمد است کنیم و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود و سر انجام منجر به توسعه فردی در شخص شود.

بنابراین منظور از استعدادیابی، یافتن توانایی‌های بالقوه‌ی فرد و کمک به او در راه بالفعل کردن این توانایی‌ها است.

تاریخچه استعدادیابی

سالها پیش جانسون اوکانر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد در شرکت جنرال موتورز آمریکا متوجه شد که برخی کارمندان از کار خود راضی نیستند. آنها کار خود را دوست ندارند، افسرده اند و راندمان کاری پایینی دارند.

او معتقد بود اگر کارمندان در بخش هایی که در آن استعداد و به ان علاقه دارند کار کنند مشکل فوق رفع خواهد شد. در نتیجه از آنها خواست در بخش هایی که فکر می کنند استعداد بیشتری دارند و موثرتر هستند کار کنند. نتیجه این کار بسیار رضایت بخش بود.

در نتیجه او به فکر طراحی آزمون هایی افتاد که بتوانند استعدادها و علایق افراد را بسنجند و موقع استخدام آنها را در جای درستی به کار بگیرند. به این منظور آزمونی طراحی کرد که ما امروزه آن را با نام آزمون جانسون اوکانر می شناسیم و هنوز هم برای استعدادیابی و هدایت شغلی و تحصیلی کاربرد دارد.

سالها بعد هوارد گاردنر طی تحقیقات فراوان خود به این نتیجه رسید که افرادی که جانسون اوکانر در سنین میانسالی استعدادیابی کرده در کودکی نیز همان استعدادها را داشتند و این از بچگی در آن ها وجود داشته است. به همین دلیل هوارد گاردنر اعتقاد داشت برای اینکه وقت افراد در زندگی تلف نشود، استعدادیابی را باید از سنین کم آغاز کرد. او استعدادیابی اشخاص را از سنین کودکی ۳ تا ۶ سال شروع کرد و نتیجه های شگفت آوری از این استعدادیابی‌ها گرفت.

مسیر استعدادیابی هنوز هم به کمک نظریه های روانشناسی و ابزارهای روانسنجی ادامه یافته و با پیشرفت علوم و ابزار مدام کامل تر می گردد.

بهترین مرکز استعدادیابی تهران

در این قسمت بهترین مرکز استعدادیابی تهران را به شما معرفی خواهیم کرد. ما اطلاعات تعدادی از بهترین مراکز استعدادیابی شهر تهران رابرای شما گردآوری کرده ایم. برای دیدن اطلاعات بیشتر نظیر آدرس و تلفن مرکز و جزییات فعالیت های هر یک از موسسات استعدادیابی زیر روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

اهمیت شناسایی استعدادها

بدون شک هر انسانی یک یا چند استعداد دارد و در آن زمینه ها تواناست. ما انسان بی استعداد نداریم. اگر کسی احساس می کند استعداد خاصی ندارد تنها به این علت است که هنوز نتوانسته است استعداد خود را کشف کند. اما چرا باید استعداد های خود را بشناسیم؟

وقتی شما بدانید در چه زمینه ای توانا هستید خیلی راحت با سرمایه گذاری روی آن استعداد می توانید پیشرفت کرده و موفق شوید. هر چقدر زودتر به این آگاهی رسیده و سریع تر استعداد خود را شناسایی کنید بیشتر از اتلاف وقت و پول خود جلوگیری می کنید. و به این ترتیب از سرگردانی و یا رفتن مسیرهای اشتباه در زندگی جلوگیری می کنید.

این امر اعتماد به نفس شما را بالا برده و احساس ناتوانی و اضطراب یا افسردگی نخواهید کرد. به علاوه در تصمیم های مهم زندگی نظیر انتخاب رشته و انتخاب شغل بسیار موفق تر عمل خواهید کرد که این امر به نوبه خود حس رضایتمندی شما را بالا می برد.

مرکز استعدادیابی تهران

چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

متخصصان معتقدند بهترین سن استعدادیابی در کودکی و بخصوص سنین پیش از دبستان یعنی بین 3 تا 6 سالگی است. علت این امر آن است که تقریبا همه سیستم های آموزشی در همه کشورها اثر مستقیم بر روی علایق، یادگیری و خلاقیت فرد داشته و ممکن است استعدادهای فرد را سرکوب کرده یا با نادیده گرفتن آنها به کودک حس ناتوانی و عدم داشتن استعداد بدهند.

اما خانواده هایی که دیگر کودکانشان در سن پیش دبستان نیستند  نگران نباشند چرا که هنوز دیر نشده است. زیرا فاصله سنی بین ۳ تا ۱۵ سالگی نیز برای بررسی و کشف توانمندیهای کودکان و نوجوانان فاصله سنی مناسبی می باشد.

اما اگر بزرگسال هستید و هنوز استعداد خاص خود را شناسایی نکرده اید باید بگوییم باز هم نگران نباشید. “ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است” برخی از افراد موفقی که می شناسیم در سنین بالا به توانمندی خود پی برده و به موفقیت رسیده اند. نوابغی چون هنری فورد، رید هافمن، هافینگتون و حتی ناصر خسرو در سنین بعد از 40 سال راه خود را پیدا کرده و مسیر موفقیت را طی کرده اند. اما بدیهی است که هر چقدر زودتر استعدادهای خود را بشناسیم زمان بیشتری برای پرورش آنها داریم و به همان نسبت احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر می شود.

در ادامه مقاله بهترین مرکز استعدادیابی تهران برخی از سوالات متداول در این زمینه را با شما مطرح خواهیم کرد.

بهترین مرکز استعدادیابی در تهران | سوالات متداول در زمینه استعدادیابی

در ادامه مطلب بهترین مرکز استعدادیابی در تهران تعدادی از سوالات متداول در زمینه استعدادیابی را با هم مرور کرده  و به آنها پاسخ خواهیم داد.

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند.

آیا همه انسانها استعداد دارند؟

بطور کلی همه انسانها دارای یک یا چند استعداد منحصر به فرد هستند که خداوند به آنها عطا کرده اما برخی از آنها در شرایطی قرار می گیرند که بخوبی میتوانند استعداد خود را شناسایی و از آن استفاده کنند. در این بین افرادی که از توانایی های ذاتی خود استفاد نمی کنند، بی استعداد نامیده میشوند در صورتیکه چنین چیزی صحت ندارد.

چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

به طور کلی سنین پیش از دبستان که کودک تحت تاثیر نظام آموزشی خاصی قرار نگرفته برای استعدادیابی بهتر است. حداقل سن 3 سال و حداکثر 15 سال برای استعدادیابی لازم است. البته سنین بعد از 15 سال هم استعدادیابی صورت می گیرد.

آیا نتایج استعدادیابی در سنین مختلف متفاوت است؟

استعداد امری است که به طور زیستی و بالقوه در وجود هرکس نهفته شده است. در نتیجه در هر سنی که برای استعدادیابی مراجعه کنید نتایج مشابهی به دست خواهید آورد. آنچه باعث می‌شود که سنین کودکی بیش از هر زمانی برای کشف استعدادها مورد تاکید قرار بگیرد این است درک زودتر توانمندی‌ها زمینه‌ای فراهم می‌کند که که انتخاب‌های تحصیلی و شغلی مناسب‌تری پیش رویتان قرار بگیرد و در نتیجه احتمال موفقیت در زندگی نیز بالا رود.

برای استعدادیابی کودک باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

روانشناسان متخصص در حوزه کودک و نوجوان از جمله کارشناسانی هستند که در این زمینه آموزش دیده‌اند و با گرفتن تست های هوش می‌توانند به شما در درک بهتر استعدادهای فرزندتان یاری برسانند

آیا استعدادیابی کودکان حقیقت دارد؟

برخی از والدین به دلیل سودجویی برخی مراکز استعدادیابی و عدم استعدادیابی صحیح کودکشان نسبت به کل فرآیند استعدادیابی بدبین هستند و می پرسند آیا استعدادیابی شدنی است؟ باید بگوییم که بله و این امر بستگی به این دارد که شما چطور و کجا این فرآیند را انجام بدهید. برای انجام درست هر کاری باید به متخصصان آن مراجعه کرد. بهترین مرکز استعدادیابی هر شهر را برای این کار انتخاب کنید. مثلا اگر در شهر تهران هستید به جای مراجعه به نزدیک ترین مرکز به بهترین مرکز استعدادیابی تهران مراجعه کنید.

برای پرورش یک استعداد چه باید کرد؟

پس از شناسایی استعداد روش های متعددی برای پرورش آن وجود دارد که یکی از این روش ها پرورش آن از طریق یادگیری مهارت های مرتبط با استعداد است. مثلا اگر کودک شما استعداد نقاشی دارد با رفتن به کلاس نقاشی می تواند آن را پرورش دهد. اما خوب است در کنار کلاس نقاشی به کلاس های خلاقیت و دست ورزی هم برود. چرا که خلاقیت در استعدادهای هنری نقش بسزایی دارد.

 

استعدادیابی در تهران

بهترین مرکز استعداد یابی تهران | ویژگی های یک مرکز استعدادیابی خوب

برای آنکه بتوانید بهترین مرکز استعداد یابی تهران را انتحاب کنید باید بدانید چه ملاک هایی را مد نظر قرار دهید. ما تعدادی از این معیارها را به شما می گوییم:

1- داشتن مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح

2- داشتن کادر مجرب و حرفه ای با تحصیلات مرتبط

3- دسترسی مکانی خوب از نظر موقعیت جغرافیایی 

4-داشتن امکانات رفاهی خوب نظیر سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، نورکافی، محیط تمیز  و داشتن ابزار و  امکانات لازم جهت استعدادیابی 

5- راضی بودن اکثر مراجعان که برای استعدادیابی به مرکز مراجعه کرده اند.

6- استفاده از متد و ابزار روز دنیا جهت استعدادیابی

7- برخورد مناسب پرسنل و داشتن نظم و ترتیب و زمان بندی مناسب جهت استعدادیابی

بهترین مرکز استعدادیابی بزرگسالان تهران

اکثر مراکزی که به استعدادیابی اشتغال دارند کار استعدادیابی را هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان انجام می دهند. ما اطلاعات تعدادی از بهترین مرکز استعدادیابی تهران در زمینه بزرگسالان را اینجا برای شما فراهم کرده ایم:

مرکز استعدادیابی نوجوانان و بزرگسالان مکث

آدرس: خیابان شریعتی، مرکز استعدادیابی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان مکث

تلفن: 22004925-021

موسسه ذهن موفق 

آدرس: تهران، میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه مهدیزاده، پلاک1، طبقه2

تلفن:66425154 – 021

موسسه دانا مشاور

تلفن :

۰۲۱-۲۲۸۷۴۵۸۹

۰۲۱-۲۲۸۷۴۵۹۰

 

 

 یک مرکز استعداد یابی کودکان در تهران چه کاری انجام می دهد؟

در مرکز استعداد یابی کودکان در تهران غالبا  کودک با استفاده از تست های هوشی و روان سنجی سنجیده می شود تا ابعاد مختلفی همچون هوش، شخصیت، علایق و استعدادها، نقاط ضعف و قوت، ارزش ها و … او مشخص شوند. سپس در برخی مراکز کودک به صورت حضوری و از طریق مصاحبه نیز ارزیابی می شود و در نهایت در جلسات حضوری و یا از طریق دفترچه ای کتبی نسبت به استعداد ها و توانایی های کودک به والدین اطلاع رسانی می شود.

بهترین موسسه استعدادیابی در تهران | سخن آخر

به انتهای مطلب معرفی بهترین مرکز استعدادیابی تهران رسیده ایم. ما در این مطلب ضمن معرفی بهترین موسسه استعدادیابی در تهران تلاش کردیم شما را با مفاهیمی چون استعداد و استعدادیابی و ضرورت شناسایی استعداد ها آشنا کنیم.

فراموش نکنید شناسایی استعدادها گام اول در این مسیر بوده و برای گرفتن نتیجه عالی از این شناسایی و کشف استعداد باید سعی کنید استعدادها را پرورش دهید. 

لینک مرتبط :
آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی