بهترین مرکز استعدادیابی کرمان

بهترین مرکز استعدادیابی کرمان

در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی کرمان را به شما معرفی کنیم. اگر ساکن کرمان هستید و برای کشف استعدادهای خود یا فرزندتان به دنبال مرکز استعدادیابی هستید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

آگاهی از استعدادهای شخصی موجب می شود فرد با دانش بیشتری درباره مسیر زندگی اش تصمیم بگیرد و کمتر اشتباه کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال استعدادیابی خود و یا فرزندشان هستند.

استعدادیابی در مراکز تخصصی استعدادیابی در شهرهای مختلف کشورمان صورت میگیرد. ما در سلسله مقالاتی مراکز استعدادیابی هر شهر را به علاقمندان معرفی کرده ایم. حالا نوبت بهترین مرکز استعدادیابی کرمان است. اما ابتدا خوب است بدانید استعداد چیست؟ و استعدادیابی چرا ضرورت دارد؟

استعداد چیست؟

استعدادهای ما توانایی های بالقوه ای هستند که به طور ذاتی در ما وجود دارند. استعدادها موجب می شوند ما در یادگیری مهارتها در آن زمینه بهتر و سریع تر عمل کنیم.

در واقع متخصصان معتقدند استعدادهای هر شخص مسیر های عصبی در مغز  او هستند که وقتی آن استعداد کشف شده و پرورش داده می شود اتصالات آن مسیر عصبی قوی تر و قوی تر می شوند.

به این علت است که شما کاری که در آن استعداد  دارید را بهتر و سریعتر از کاری که در آن استعداد ندارید یاد می گیرد.

اگر در کاری استعداد نداشته باشیم می توانیم در آن موفق شویم؟

این سوال را نمی توان تنها با بله یا خیر پاسخ داد. و جواب آن به کمی توضیح نیاز دارد.

پیشتر گفتیم که طبق این تئوری که استعدادها مسیرهای عصبی آماده در مغز دارند، موفقیت در مسیر آنها بسیار ساده تر است چون برای حرفه ای شدن در آن زمینه و رسیدن به موفقیت فقط نیاز به تقویت این مسیرها و اتصالات عصبی است.

اما وقتی استعداد ذاتی در یک زمینه ندارید باید تلاش بسیار بیشتری برای موفقیت در این زمینه داشته باشید. چرا که باید مسیر عصبی را ابتدا در مغز ایجاد و سپس با تمرین و ممارست آن را تقویت کنید. پس به انرژی و تلاش بسیار بیشتری برای موفقیت نیاز دارید.

به همین دلیل است که اغلب متخصصان اعتقاد دارند بهتر است مسیری را برای موفقیت انتخاب کنید که در آن استعداد دارید.

بنابراین برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید استعدادهای خود را بنشاسید. برای این کار به استعدادیابی نیاز دارید.

 

بهترین مرکز استعدادیابی کرمان

استعداد یابی چیست؟

استعداد یابی را می توان اینگونه تعریف کرد: تلاش برای پیش بینی ظرفیت آینده عملکرد یک فرد.

و فرآیندی است که طی آن، آنچه که به عنوان استعداد ذاتی و درونی از زمان تولد در یک شخص وجود دارد، کشف شده و به یک استعداد درخشان تبدیل می شود.

 به عبارت دیگر در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند. استعدادیابی یعنی ما این توانایی ها را پیدا کنیم، آن را وارد زمینه ای که آن توانایی در آن کارایی دارد کنیم و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود و سر انجام منجر به توسعه فردی در شخص شود.

.

بهترین مرکز استعدادیابی کرمان

در این قسمت ما تعدادی از مراکز استعدادیابی کرمان را به شما معرفی خواهیم کرد. برای دیدن جزئیات اطلاعات هر مرکز روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

بهترین مرکز استعدادیابی کرمان | مزایای استعدادیابی

در ادامه مطلب بهترین مرکز استعدادیابی کرمان به فواید و مزایای استعدادیابی خواهیم پرداخت:

  • هدفمندی

وقتی شما بدانید چه توانایی ها و استعدادهایی دارید از سردرگمی و بی هدفی در زندگی نجات پیدا می کنید. چرا که می دانید از زندگی چه می خواهید و در چه مسیری باید گام بردارید تا در آن موفق شوید.

اهداف خود را کاملا حساب شده و بر اساس توانایی هایتان می چینید و با برنامه ریزی درست به آنها دست پیدا می کنید.

  • کاهش هزینه ها

هنگامی که شما استعدادها و توانایی های خود را  می شناسید به جای آنکه مدام در پی یادگیری مهارت های مختلف و رفتن به کلاس های گوناگون باشید تا شاید بتوانید در یکی از آنها موفق شوید. از ابتدا یه سراغ یادگیری مهارت هایی هستید که در آن زمینه استعداد دارید و در اینده تحصیلی و شغلی شما نیز موثرند

  • صرفه جویی در زمان

شناخت استعدادهایتان باعث می شود زودتر به هدفمندی در زندگی برسید و انتخاب های اشتباه انجام ندهید.

همه ما افرادی را می شناسیم که بعد از چندین سال درس خواندن در یک رشته دانشگاهی یا پس از سالها تجربه کاری در یک حرفه شغلی به این نتیجه می رسند که به آن علاقه ندارند یا نمی توانند از پس ان کار بر بیایند. و تازه به فکر تغییر مسیر میافتند.

این درحالیست که کسی که به شناخت درستی از خود، توانایی ها و استعدادها و اهدافش رسیده باشد کمتر در چنین انتخاب های سرنوشت سازی دچار اشتباه و خسران می شود.

بهترین مرکز استعدادیابی کرمان
  • بالا رفتن احتمال موفقیت

همان طور که در بالا توضیح دادیم حرکت در مسیر استعدادها احتمال موفقیت را بالا میبرد. چون شما قادر هستید در آن زمینه خیلی بهتر و راحت تر یادگرفته و پیشرفت کنید.

البته این به این معنی نیست که وقتی در زمینه ای استعداد دارید برای رسیدن به موفقیت دیگر نیاز به تلاش و پشتکار ندارید. سعی و تلاش برای رسید در هر مسیری لازم است. استعداد ها تنها مقدار تلاش مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت را کاهش می دهند و مسیر را کوتاه تر می کنند.

  • احساس رضایت

موارد بالا باعث می شوند فرد حس بهتری در زندگی داشته و احساس رضایتمندی از وضع موجود داشته باشد.

بهترین مرکز استعداد یابی در کرمان | استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

قبل ار آن که مطلب معرفی بهترین مرکز استعدادیابی در بوشهر را به پایان برسانیم می خواهیم بدانیم که استعدادیابی چگونه انجام می  شود.

همان طور که گفتیم استعدادیابی یعنی آنکه توانایی های بالقوه فرد را شناسایی کنیم. اما استعدادیابی معمولا یک پروسه و فرایند است و برای  انجام درست آن به زمان نیاز داریم. ممکن است کسی تا حدودی بداند چه استعدادی دارد اما برای درست پیش رفتن باز هم به استعدادیابی نیاز دارد.

مثلا کسی که می داند هوش موسیقی خوبی دارد ممکن است بخواهد نوازنده شود. در حالیکه ممکن است هوش بدنی- جنبشی مناسبی برای این کار نداشته باشد و در مسیری مثل آهنگ سازی موفق تر باشد تا نوازندگی.

در مراکز استعدادیابی غالبا فرد (کودک یا بزرگسال) از جنبه های گوناگونی مانند شخصیت، علایق، استعدادها، ارزش ها، نقاط قوت و …. مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد.

تست های روان شناختی مختلف و حتی بررسی نورولوژیک و عصب شناختی فرد در برخی مراکز پیشرفته می تواند به شناخت بهتر فرد از خود بینجامد و او  مسیر درست تری را برای آینده تحصیلی-شغلی برگزیند.

لینک مرتبط :
آپارات نیکارو

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی