بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان

بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان

امروزه افراد زیادی به اهمیت نقش استعدادهای آدمی و شناسایی زودهنگام آنها در موفقیت های فردی و شغلی آگاهند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان را به شما معرفی کنیم. پس اگر ساکن اصفهان هستید و به دنبال بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان می گردید مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بهترین مرکز استعدادیابی در اصفهان | استعداد چیست؟

پیش از معرفی بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان بهتر است بدانیم اصولا استعداد چیست؟

استعداد در لغت یعنی :
آماده شدن. آمادگی کردن، آماده گشتن..مهیا شدن. آمادگی. ساخت. ساختن. قابلیت. گنجایش. ظرفیت. ذوق. قریحه. مزاج. تهیه و آمادگی کاری یا سفری کردن.

روان شناسان استعداد را پتانسیل یا توانایی برای درک و یادگیری سریع تر موضوعات. در واقع می توان استعدادرا اینطور تعریف کرد که :

“هر ویژگی ذاتی و خاصی که سبب می شود یک مهارت را با صرف انرژی و زمان کمتری یاد بگیریم استعداد است.”

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:

انواع استعداد

تقسیم بندی های متفاوتی برای استعدادها وجود دارد که ما اینجا تنها به یکی از آنها اشاره می کنیم.

  1. استعدادهای شناختی یا ذهنی
  2. استعدادهای حسی
  3. استعدادهای حسی-حرکتی

استعداد شناختی یا ذهنی توانایی تمرکز زیاد برای انجام کارهای مختلف است. این استعداد برای انجام امور خاص که نیاز به تمرکز بالا، تجزیه و تحلیل زیاد، خلاقیت و موارد این چنینی دارد بیشتر به کار می‌آید.

استعدادهای حسی استعدادهایی هستند که با حواس پنج گانه در ارتباط هستند. برای مثال کسی که حسِ لا مسه قدرتمندی دارد می‌تواند در سفالگری موفق شود. یا کسی که وارد رشته‌هایی مثل نقاشی، موسیقی، عکاسی، طراحی و غیره می‌شود احتمالا استعدادهای حسی قدرتمندی دارد.

استعدادهای حسی-حرکتی به استعدادهایی گفته می‌شود که سرعت ‌عمل بالایی در واکنش ایجاد می‌کند. ورزش‌هایی مثل اسب‌سواری و دیگر ورزش ها.

بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان

استعدادیابی چیست؟

در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند. استعدادیابی یعنی ما این توانایی ها را پیدا کنیم، آن را وارد زمینه ای که آن توانایی در آن کارایی دارد کنیم و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود و سر انجام منجر به توسعه فردی در شخص شود.

در استعدادیابی تلاش می شود توانایی های برتر فرد شناسایی شده و با پرورش آن استعداد و یادگیری مهارت های مرتبط به آن، مسیر تحصیلی و شغلی درست برای فرد تعیین شود. استعدادیابی نه تنها در مورد تحصیل و شغل بلکه در زندگی روزمره فرد نیز موثر است.

استعدادیابی چه ضرورتی؟

واقعیت این است که افراد کمی شانس این را دارند که از سالهای اولیه کودکی و بدون از این شاخه به آن شاخه پریدن و صرف وقت و هزینه بسیار در مسیر درست زندگی خود قرار بگیرند. در اغلب موارد والدین خواسته یا ناخواسته کودک را در مسیری پیش میبرند که خواسته و آرزوهای خود را کامیاب کنند.

همه ما افراد زیادی را دیده ایم که تازه در سالهای دانشجویی و یا حتی بعدتر در زمانی که مشغول کار می شوند متوجه می شوند علاقه ای به رشته تحصیلی و کار خود ندارند و میخواهند مسیر دیگری را برای خود انتخاب کنند. و این در حالیست که زمان و هزینه زیادی صرف مسیر گذشته خود کرده اند.

استعدادیابی در سنین پایین موجب می شود فرد از سردرگمی رها شده و هدف و مسیر زندگی مشخصی در پیش بگیرد. و وقت و پول خود را صرف کاری کند که در آن توانا بوده، به آن علاقه دارد و احتمال موفقیت در آن بیشتر است. همه موارد بالا موجب می شوند رضایت از زندگی  در فرد افزایش یابد و حس بهتری داشته باشد.

در ادامه بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان

ما لیستی از بهترین مراکز استعدادیابی در شهر اصفهان را برای شما آورده ایم. برای دیدن جزئیات اطلاعات هر مرکز مانند آدرس و تلفن، روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

مرکز استعداد یابی کودکان اصفهان | چرا باید برای استعدادیابی از متخصص کمک بگیریم؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادهای کودکان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌های منحصر به فرد او را تشخیص دهند.

از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید

متخصصان استعدادیابی می توانند با استفاده از ابزارها و متد های علمی کودکان را ارزیابی کرده و توانایی ها، استعدادها و نقاط ضعف او را مشخص می نمایند.

این واقعیت که شما در حال خواندن مقاله بهترین مرکز استعدادیابی اصفهان هستید نشان می دهد به دنبال روشی علمی و تخصصی برای کشف استعدادهای فرزند خود هستید.

 آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند.

البته باید بگوییم که تنها استفاده از برخی تست ها برای استعدادیابی کافی نیست و بهتر است کودک در محیط در معرض محرک های گوناگون قرار گرفته و استعدادهای مختلفش بررسی و شناسایی شود.

و البته باید خاطر نشان کنیم استعدادیابی یک فرآیند زمان بر است و باید برای کشف استعدادهای کودک زمان مناسب صرف کرد.

چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

روان شناسان معتقدند هر چه سن کودک پایین تر باشد برای استعدادیابی مناسب تر است. آنها می گویند بهترین سن استعدادیابی بین 3 تا 6 سالگی است.

علت این امر آن است که تقریبا همه سیستم های آموزشی در همه کشورها اثر مستقیم بر روی علایق، یادگیری و خلاقیت فرد داشته و ممکن است استعدادهای او را سرکوب کرده یا با نادیده گرفتن آنها به کودک حس ناتوانی و عدم داشتن استعداد بدهند.

اما اگر فرزند شما دیگر در سن پیش دبستان نیست نگران نباشید چرا که هنوز دیر نشده است. زیرا فاصله سنی بین ۳ تا ۱۵ سالگی نیز برای بررسی و کشف توانمندیهای کودکان و نوجوانان فاصله سنی مناسبی می باشد.

بگذارید بگوییم حتی اگر تا کنون استعدادیابی نشده اید هم اشکالی ندارد. چرا که هر وقت جلوی ضرر را بگیرید منفعت کرده اید.

افراد موفق زیادی وجود دارند که در سنین بالایی استعداد خود را کشف کرده و با سرمایه گذاری روی آن به موفقیت رسیده اند. هر وقت که بتوانید خود را بشناسید و مسیر درست را پیش بگیرید مطمئنا در زندگی حس رضایت خواهید داشت.

 بهترین مرکز استعداد یابی در اصفهان

سوالات متداول درباره بهترین مرکز استعدادیابی در اصفهان

آیا استعدادیابی حقیقت دارد؟

بله استعداد یابی در صورتی که در مراکز معتبر و زیر نظر متخصصان صورت بگیرد می تواند اثرات بسیار خوبی در آینده فرد داشته باشد. همچنین نباید فراموش کرد که گام مهمتر بعد از کشف استعداد پرورش آن است. بنابراین پس از استعدادیابی فرد را رها نکنید و او را در مسیر رشد قرار دهید.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی