استعداد فوتبال در کودکان

اغراق نیست اگر بگوییم فوتبال محبوب ترین ورزش این روزها در کشور است. از هر کودکی که بپرسید دوست داری در آینده چکاره شوی یکی از مشاغلی که نام می برد فوتبالیست شدن است. و خیلی از والدین به دلیل علاقه کودکان آنها را در کلاس ها، مدارس و باشگاههای فوتبال ثبت نام میکنند. اما بعد از صرف هزینه هنگفت و وقت زیاد متوجه می شوند که کودک در این ورزش استعداد ندارد و نمی تواند به خوبی پیشرفت کند. در مطلب حاضر می خواهیم تعدادی از نشانه های استعداد فوتبال در کودکان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید. 

نشانه های استعداد فوتبال در کودکان

مهارت حرکتی خوبی دارد

اگر کودک شما در سنین پایین مهارت های حرکتی خوبی دارد، عامل بسیار خوبی برای موفقیت او در فوتبال است. مهارت های حرکتی در ورزش های زیادی مهم هستند که فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سرعت بالایی دارد

یکی از فاکتورهایی که برای هر فوتبالیستی حایز اهمیت است داشتن سرعت بالا است. داشتن سرعت بالا از نشانه های استعداد فوتبال در کودکان است. اگر کودک شما سریعتر از همسالان خود می دود نشانه خوبی است.  ولی اگر هم زیاد سریع نیست نگران نباشید. بعضی بازیکنان استقامت بالایی دارند. به اینیستا یا پیرلو نگاه کنید. هیچ کدام سریع نمی دوند اما چیزی که آنها را سریع می کند سرعت تصمیم گیری و عکس العمل آنهاست.

خصوصیات رهبری دارد

البته این مورد نمی تواند 100 درصد بگوید بچه شما استعداد فوتبالی دارد، اما به هر حال، ما این نشانه را اضافه کردیم تا بتوانید رهبر کوچک خود را در حال شکوفایی ببینید! اگر می بینید که کودک در بازی به هم تیمی هایش دستور می‌دهد و به آنها می گوید که «شوت کن! شوت کن!» یا “توپ را به من پاس بده!” این می تواند نشانه ای باشد که فرزند شما در آینده یک رهبر (لیدر) خواهد بود، که امروزه این ویژگی نه تنها در فوتبال بلکه در زندگی واقعی هم مهم است.

همیشه می خواهد توپ بازی کند

این یکی تقریبا واضح است. یکی از نشانه های استعداد فوتبال در کودکان این است که آنها خیلی توپ بازی می کنند. با توپ خوب کار می کنند، تسلط خوبی بر آن دارند و می دانند چطور آن را هدایت کنند. آنها بخش عمده ای از وقت خود را صرف توپ بازی می کنند.

دائماً توپ را لمس می کند

هر بچه ای که فوتبال بازی می کند می تواند توپ را لمس کند. تفاوت در این است که کودک چگونه توپ را لمس می کند و چند بار. اگر تماس زیادی داشته باشد و راحت به نظر برسد، نشانه خوبی است.

ذاتا با توپ راحت است

این نشانه مربوط به دو نشانه قبلی است. ضروری است که کودک در سنین پایین تکنیک ها و عادات درست فوتبال را در خودش ایجاد کند. اگر کسی هنگام دریبل زدن با توپ احساس “اجبار” کند، متوجه خواهید شد. اما اگر کودکتان تکنیک فوتبالی درستی ندارد نگران نباشید. بسیاری از این مسایل با تمرین و تکرار حل می شود.

بیشتر اوقات فراغت خود را با فوتبال می گذراند

خیلی از ما به یاد می آوریم که وقتی بچه بودیم هیچ چیز نمی توانست جلوی ما را بگیرد تا برای بازی با دوستانمان به زمین بازی نرویم. مدرسه همیشه برای ما درجه دوم بود. ما نمی گوییم این کار درستی بوده، اما این امر علاقه به فوتبال را نشان می دهد. اگر اتفاقی مشابه را در فرزند خود می بینید نگران نباشید. این یکی از نشانه های استعداد فوتبال در کودکان است و نوید این را می دهد که کودک شما فوتبالیست خوبی خواهد شد.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*
کودک تفکر سریعی دارد

تصمیم گیری یکی از مهمترین موارد در  بازی فوتبال در سطح حرفه ای است. اگر کودک شما بتواند در زمین سریع فکر کند نشانه خوبی است. به یاد داشته باشید، او همیشه می تواند این مهارت را بعداً در 15-18 سالگی با مطالعه بازی ها و آنالیز بازی یاد بگیرد. یادگیری هرگز متوقف نمی شود.  بهترین بازیکنان جهان قبل و بعد از یک مسابقه فوتبال مدام در حال تجزیه و تحلیل هستند.

در بازی زیاد گل می زند

آیا فرزند شما گل های زیادی می زند؟ عالی است! این می تواند او را به یک مهاجم بزرگ در آینده تبدیل کند.

 

برخی از کارشناسان می گویند یکی از بزرگترین نقاط قوت مهاجمان “غریزه” آنهاست. آنها فقط در زمان مناسب در مکان مناسب هستند. اگر فرزند شما گل های زیادی به ثمر می رساند، می تواند نشانه بسیار خوبی باشد! با وجود این، اگر فرزند شما گل های زیادی نزند، باز هم کاملاً خوب است. چون لازم نیست هر کودک فوتبالیستی برای حرفه ای شدن به یک مهاجم درجه یک تبدیل شود.

در ادامه به دیگر نشانه های استعداد فوتبال در کودکان می پردازیم

در زمین جسور است

آیا فرزند شما در زمین فوتبال جسور است؟ آیا ریسک می کند؟ بعضی از بازیکنان کوچک خیلی از اشتباه کردن می ترسند. اگر آنها می ترسند، ما به عنوان بزرگسالان (عمدتا مربیان) باید آنها را در مسیر درست قرار دهیم و حتی تشویق به اشتباه کنیم. به طور کلی اشتباه کردن بهترین راه برای یادگیری مهارت ها و چیزهای جدید در زندگی است. جسور بودن در زمین یکی از نشانه های استعداد فوتبال در کودکان است.

 

او به راحتی از دویدن دست نمی کشد، نه؟ داشتن استقامت بالا و ورزشکاری یک ویژگی مهم برای یک فوتبالیست حرفه ای است. اگر آنها در سنین پایین این ویژگی را داشته باشند، به راحتی می توانند در دوران نوجوانی سطح استقامت و قدرت را خود حفظ کنند.

خودخواه نیست

ما در مورد کودکان حدودا 8 ساله صحبت می کنیم. اکثر بازیکنان در این سن و سال خودخواه هستند. آنها می خواهند خودشان به توپ ضربه بزنند و آن را فقط برای خودشان می خواهند. برای این سن بد نیست اما وقتی به سن خاصی رسیدند، باید بفهمند که فوتبال یک بازی تیمی است. پاس دادن ها، پاس گل ها و حرکات زیبای کل تیم است که فوتبال را به بازی زیبایی برای تماشا کردن تبدیل کرده است. اگر کودک شما این مفهوم را در سنین پایین درک کند، خیلی به او کمک می کند تا در فوتبال پیشرفت کند.

خب در آخر باید بگوییم هرگز به فرزندتان فشار نیاورید که “عالی” باشد. این واقعیت که شما در حال خواندن این مقاله هستید به این معنی است که به شدت علاقه مند به عملکرد بازیکن کوچک خود هستید.

استعداد فوتبال در کودکان | سخن آخر

استعداد فوتبال در کودکان نیاز به پرورش دارد. رفتن به کلاس فوتبال، تمرین و ممارست زیاد و هدایت کودک به مسیر فوتبالی بخشی از این پرورش استعداد است. به فرزندتان بگویید استعداد تنها برای موفقیت کافی نیست و باید در این مسیر تلاش زیادی انجام دهد. امیدواریم بزودی بازیکن کوچک خود را در میادین ببینید.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه دربارهٔ «استعداد فوتبال در کودکان»

  1. سلام پسر منم عاشقه دروازبانی هست و ویدئو دروازه‌بانی می بینه و در بعضی بازی ها کلین شیت میکنه ولی مطالبات عالی بود

  2. سلام و عرض ادب
    دوست دارم بدونم چطوری باید رو روان کودکم کار کنم که از همون چهار پنج سالگی عاشق فوتبال باشه؟؟
    نظر شخصی بنده اینه که فوتبالیست موفق کسی است که دیوانه وار عاشق فوتبال باشه و فقط علاقه مندی کاقی نیست

    1. سلام دوست عزیز. علاقه و استعداد چیزی نیست که بشه به زور یا با کار کردن روی روان کسی ایجاد کرد. فرزند شما هم حق داره خودش مسیر زندگیشو پیدا کنه و راهی که دوست داره رو ادامه بده. تنها کاری که میتونین انجام بدین تا ببینین به فوتبال علاقه داره یا نه، اینه که فرزندتون رو در یک کلاس فوتبال خوب ثبت نام کنین. اگر علاقه و استعداد نشون داد، میتونین با برنامه ریزی و نظم بیشتر شرایطی رو واسش مهیا کنین تا فوتبال رو به صورت حرفه ای دنبال کنه.
      نیکارو؛ در جریانِ یادگیری…

  3. پسر من عاشقه دروازه بانیه…مطلبتون کلی بود و بیشتر در مورد مهاجما….اما بازم خوب بود ممنون

    1. خواهش میکنم، خوشحالم که مفید بوده 🙂
      سعی میکنیم مطلب رو کاملتر کنیم و درباره دروازه بانی هم بنویسیم.
      نیکارو؛ در جریانِ یادگیری…

    1. سلام. آموزش فوتبال در رده های سنی مختلف برای نونهالان، نوجوانان، و جوانان هست. از 4 سال به بالا میتونین ثبت نام کنین، اما آموزش ها خیلی ابتدایی هست. معمولا از 6-7 سال به بالا آموزش حرفه ای تر انجام میشه.
      نیکارو؛ در جریانِ یادگیری…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

هوش‌های چندگانه گاردنر

رونالدو یا انیشتین؟!
آل پاچینو یا بتهوون؟!

استعداد شما چیست؟