بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند

بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند

استعدادهای ما هدیه هایی هستند که خداوند در وجود ما به ودیعه گذاشته است تا با شناسایی آنها که ظرفیت های وجودی ما هستند، بتوانیم به بهترین نسخه از خودمان تبدیل شویم. بسیاری از افراد به این آگاهی رسیده اند که پیش رفتن در مسیری که استعداد آن را دارند موفقیت بیشتری برای آنها در پی دارد. از این رو افراد آگاه به دنبال کشف استعدادهای خود یا کودکانشان هستند. امروزه استعدادیابی به صورت تخصصی در مراکز مربوط به آن در شهرهای مختلف کشورمان انجام می شود. ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند را به شما معرفی کنیم. پس اگر ساکن این شهر هستید و به دنبال مرکز استعدادیابی بیرجند می گردید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بهترین مرکز استعداد یابی بیرجند | استعداد چیست؟

پیش از معرفی بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند خوب است بدانیم استعداد چیست؟

استعداد را می توان اینطور تعریف کرد: استعداد یعنی پتانسیل یا توانایی برای درک و یادگیری سریع تر موضوعات.

وقتی شما در چیزی استعداد دارید غالبا به آن علاقه دارید، سریعتر از متوسط افراد جامعه آن را یاد می گیرید و پیشرفت سریعتری در آن دارید. استعداد ها ذاتی و خاص هستند و از ابتدای تولد در فرد وجود دارند. اگر فرد در محیط مناسبی قرار بگیرد استعدادهایش بروز می کنند و می توانند شناسایی شوند.

نقش استعداد در شکل گیری آینده فرد

استعدادهای هر فرد مهمترین سرمایه های وجودی او هستند. اگر به زندگی افراد موفق نگاهی بیندازید متوجه می شوید تقریبا همه آنها در مسیری پیش رفته اند و موفق شده اند که در آن استعداد و توانایی داشته اند.

 بنابراین استعدادهای ما  نقش مهمی در موفقیت های آتی زندگیمان دارند. همه ما دوست داریم در رشته و شغلی تحصیل کنیم که آن را دوست داریم و در عین حال می توانیم نیازهای مختلف ما از جمله نیاز به تفریح و سرگرمی را از طریق آن برطرف کنیم.

این امر در صورتی اتفاق میفتد که به رشته ای که در آن تحصیل می کنیم و کاری که انجام می دهیم علاقه داشته باشیم.  ما غالبا به چیزی علاقه داریم که در آن استعداد داشته و توانا هستیم. چرا که حس می کنیم از پس آن بر می آییم، به ما حس رضایت درونی میدهد و نیازهای درونی ما را برطرف می کند.

استعداد و شغل

بسیاری از ما پزشکان، وکلا یا مهندس هایی را می شناسیم که علی رغم درآمد یا جایگاه اجتماعی بالا، شغلی که دارند را دوست ندارند و از طرف دیگر افرادی را می شناسیم که شاید از نظر ما شغل مهم یا جایگاه اجتماعی خوبی ندارند ولی از شغلی که دارند لذت میبرند و از جایگاه خود راضی هستند.

اما تاثیر استعداد تنها محدود به مسایل و انتخاب های مهم مانند تحصیل و شغل نیست. استعدادهای ما ممکن است مبنای تفریحات ما یا مسایل روزمره دیگر باشند. مثلا کسی که هوش طبیعت گرایی بالایی دارد ممکن است دائم در حال گشت و گذار در طبیعت باشد اگرچه نتوانسته باشد شغلی متناسب با استعدادش داشته باشد. و ازین طریق حال خودش را خوب کند.

استعدادها مواردی هستند که غالبا افراد بخاطر آنها تحسین می شوند- چرا که نسبت به افراد دیگر در آن توانا تر هستند- و این اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. مثلا به شما می گویند فلانی خوب می نویسد، یا خوب می خواند یا خوب صحبت می کند.

همان طور که بالاتر هم گفتیم استعدادهای شما سرمایه های شما هستند. این شما هستید که باید انتخاب کنید استعداد شما به حداکثر شکوفایی برسد یا در زیر انبوهی از روزمرگی ها خاک شده و به دست فراموشی سپرده شود.

بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند

استعداد یابی چیست؟  اصولا استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

استعدادیابی یعنی آنکه بتوانیم ظرفیت های بالقوه و نهفته فرد را شناسایی کنیم و آنها در مسیری پیش ببریم که پرورش یافته و شکوفا شوند.

همان طور که گفتیم برای بروز استعداد باید فرد در محیط مناسبی قرار داشته باشد. چه بسیار موتزارت هایی که به دلیل قرار نگرفتن در محیط و مکان مناسب استعداد موسیقی آنها هرگز شناسایی نشده و گمنام مانده اند.

استعدادیابی معمولا یک پروسه و فرایند است و برای  انجام درست آن به زمان نیاز داریم. ممکن است کسی تا حدودی بداند چه استعدادی دارد اما برای درست پیش رفتن باز هم به استعدادیابی نیاز دارد.

مثلا کسی که می داند هوش موسیقیایی خوبی دارد ممکن است بخواهد نوازنده شود. در حالیکه ممکن است هوش بدنی مناسبی برای اینکار نداشته باشد و در مسیری مثل آهنگ سازی موفق تر باشد تا نوازندگی.

در مراکز استعدادیابی غالبا فرد (کودک یا بزرگسال) از جنبه های گوناگون (شخصیت، علایق، استعدادها، ارزش ها، نقاط قوت و …) مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد.

تست های روان شناختی مختلف و حتی بررسی نورولوژیک و عصب شناختی فرد در برخی مراکز پیشرفته می تواند به شناخت بهتر فرد از خود بیانجامد و او  مسیر درست تری را برای آینده تحصیلی-شغلی برگزیند.

بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند

در این قسمت ما چندتا از بهترین مراکز استعدادیابی بیرجند را به شما معرفی خواهیم کرد. برای دیدن اطلاعات هر مرکز روی کلید مربوط به آن بزنید تا اطلاعات تکمیلی مرکز را مشاهده نمایید.

بهترین مرکز استعداد یابی در بیرجند | چرا استعدادیابی مهم است؟

در ادامه مطلب معرفی بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند می خواهیم بگوییم استعدادیابی چه ضرورتی دارد؟

واقعیت این است که افراد کمی شانس این را دارند که از سالهای اولیه کودکی و بدون از این شاخه به آن شاخه پریدن و صرف وقت و هزینه بسیار در مسیر درست زندگی خود قرار بگیرند.

در اغلب موارد والدین خواسته یا ناخواسته کودک را در مسیری پیش میبرند که خواسته و آرزوهای خود را کامیاب کنند. و نتیجه این اجبار و عدم انتخاب، انسان های افسرده ای هستند که شاید به نظر بیاید همه چیز دارند اما خوشحال نیستند و حالشان خوب نیست.

استعدادیابی در سنین پایین موجب می شود فرد از سردرگمی رها شده و هدف و مسیر زندگی مشخصی در پیش بگیرد. و وقت و پول خود را صرف کاری کنند که در آن توانا است، به آن علاقه دارند و احتمال موفقیت در آن بیشتر است. این امر موجب می شود رضایت از زندگی در فرد افزایش یابد و حس بهتری نسبت به خود و زندگی اش داشته باشد.

چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

متخصصان این حوزه معتقدند هر چه سن کودک کمتر باشد برای استعدادیابی بهتر است. در واقع آنها می گویند بهترین سن استعدادیابی سنین پیش از دبستان یعنی بین 3 تا 6 سالگی است.

علت این امر آن است که تقریبا همه سیستم های آموزشی در همه کشورها اثر مستقیم بر روی علایق، یادگیری و خلاقیت فرد داشته و ممکن است استعدادهای او را سرکوب کرده یا با نادیده گرفتن آنها به کودک حس ناتوانی و عدم داشتن استعداد بدهند.

اما اگر فرزند شما دیگر در سن پیش دبستان نیست  نگران نباشید چرا که هنوز دیر نشده است. زیرا فاصله سنی بین ۳ تا ۱۵ سالگی نیز برای بررسی و کشف توانمندیهای کودکان و نوجوانان فاصله سنی مناسبی می باشد.

حتی در سنین بالاتر هم استعدادیابی در زمینه تحصیلی و شغلی انجام می شود. هدف استعدادیابی در سنین پایین تر کشف زودتر استعداد و پرورش آن و رسیدن زودتر به موفقیت است و اینطور نیست که نتوان در سنین بالا اینکار را انجام داد.

واقعیت این است که استعدادیابی برای هر کسی که احساس می کند سردرگم است یا هنوز در مسیری که باید قرار نگرفته و از جایی که هست راضی نیست می تواند راه گشا باشد.

بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند| چرا باید به متخصص استعدادیابی مراجعه کنیم؟

این واقعیت که شما در حال مطالعه مطلب “بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند” هستید نشان می دهد که علاقمندید استعدادهای خود یا فرزندتان را به طریق تخصصی کشف کرده و پرورش دهید.

مثل تمام مسایل دیگر کارهایی هست که شما می توانید برای کشف استعداد خود یا فرزندتان انجام دهید. که ما آنها را در مطالب قبلی بیان کرده ایم. برای مطالعه در این زمینه می توانید دو مقاله زیر را بخوانید:

 چگونه استعداد خود را کشف کنیم؟
چگونه استعداد کودکان را شکوفا کنیم؟

اما همیشه علم به کمک بشر آمده است تا مسایل را به صورت تخصصی و بهتر حل کند. متخصصان استعدادیابی می توانند با استفاده از ابزارها و متد های علمی فرد را ارزیابی کرده و توانایی ها، استعدادها و نقاط ضعف او را مشخص می نمایند.

آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه فرد در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند. در ادامه مطلب با بهترین مرکز استعدادیابی بیرجند آشنا خواهیم شد تا شما بتوانید با خاطری آسوده خود یا فرزندتان را به دست متخصصان این حوزه بسپارید.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی