استعدادیابی رشت

بهترین مرکز استعدادیابی رشت

اگر بگوییم بزرگ ترین سرمایه های هر فرد استعدادهای او هستند اغراق نکرده ایم. برای رسیدن به موفقیت کافیست استعدادهایتان را شناسایی کنید و با مهارت آموزی آنها را در مسیر شکوفایی قرار دهید. اما برای کشف استعدادهای خود یا کودکانتان بهتر است به مراکز تخصصی این کار یعنی مراکز استعدادیابی مراجعه کنید. ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی رشت را به شما معرفی کنیم. با ماه همراه باشید.

بهترین مرکز استعدادیابی رشت| استعداد چیست؟

قبل از آنکه بهترین مرکز استعدادیابی رشت را به شما معرفی کنیم خوب است کمی درباره استعداد آگاهی کسب کنیم. اصولا استعداد چیست؟

ابتدا با معنی لغوی استعداد آشنا شویم. فرهنگ عمید و فرهنگ معین هر دو استعداد را  “توانایی ذهنی و فطری برای انجام دادن یا فراگرفتن کاری” تعریف کرده اند. لغت نامه دهخدا نیز استعداد را به معنی آماده شدن، آماده گشتن، آمادگی کردن. مهیا شدن آورده است.

استعداد تعاریف متفاوتی دارد اما می توانیم آن را این گونه تعریف کنیم: «استعداد میزان نسبی پیشرفت فرد در یک حوزه یا فعالیت خاص هست».

یعنی اگر دو نفر همزمان کشیدن نقاشی را شروع کنند آن کسی که سریعتر نقاشی را یاد میگیرد و سرعت پیشرفت بیشتری در آن دارد، می توان گفت استعداد بیشتری در نقاشی دارد.

این به این معنی نیست که فرد دیگر نمی تواند در زمینه نقاشی موفق شود بلکه به این معنی است که فرد دوم برای موفق شدن به تلاش بسیار بیشتری نسبت به فرد اول نیاز دارد.

روان شناسان درباره استعداد چه می گویند؟

ملانی کلاین روانشناس معروف در کتاب راهنمای سنجش روانی درباره استعدا  می گوید:”  مجموعه‌ای از توانایی‌ها که در فرهنگ‌های خاص، باارزش به شمار می‌رود”.

بنابراین می توان گفت استعدادها توانایی های ذاتی افراد هستند که باعث می شوند فرد در کاری که مربوط به آن استعداد است در کمترین زمان و با حداقل تلاش، بهترین عملکرد را داشته باشد.
به قول چارلز دوهیگ در کتاب قدرت عادت ها: “وقتی در زمینه ای استعداد داریم یعنی به صورت بالقوه، شبکه عصبی آن زمینه در مغز ما وجود دارد. با شناخت و به کارگیری استعدادها، این شبکه‌های عصبی فعال می‌شود.”

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:

استعدادیابی چیست؟

استعدادیابی  را می توان تلاش برای پیش بینی ظرفیت عملکرد یک فرد تعریف کرد.

 همان طور که در تعریف استعداد گفتیم در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند. استعدادیابی یعنی ما این توانایی ها را کشف کنیم، آن را وارد زمینه ای که آن توانایی در آن کارآمد است کنیم و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود.

 

بهترین مرکز استعدادیابی رشت

بهترین مرکز استعدادیابی رشت را در این قسمت به شما معرفی خواهیم کرد. ما اطلاعات تعدادی از بهترین مراکز استعدادیابی در رشت را گردآوری کرده ایم. برای دیدن جزییات اطلاعات هر یک از مراکز روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید:

مرکز استعداد یابی کودکان در رشت| تاریخچه استعدادیابی

نزدیک به صد سال پیش جانسون اوکانر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد توسط شرکت جنرال موتورز آمریکا  استخدام شد تا کارمندان را بررسی کند. مدیران شرکت از کارایی کارمندان رضایت نداشتند و معتقد بودند آنها بازده لازم را ندارند. اوکانر برای بالا بردن راندمان کاری کارمندان وارد شرکت شد.

اوکانر با بررسی وضعیت کارمندان شرکت دریافت بسیاری از آنها به کاری که می کنند علاقه ندارند. او به این فکر کرد که اگر افراد در جایی کار کنند که به آن علاقه و در آن مهارت کافی دارند،کارایی بیشتری خواهند داشت.

هوارد گاردنر تلاش کرد آزمونی طراحی کند که علاقه و مهارت های شغلی افراد را بسنجد. او با استفاده از این آزمون اولین طرح استعدادیابی در دنیا را در شرکت جنرال موتورز اجرا کرد.

گاردنر و نظریه هوش های چند گانه

حدودا 40 سال بعد از آن، هوارد گاردنر، نظریه ای جدید در زمینه هوش مطرح کرد. او معتقد بود هر فرد چندین هوش دارد که در برخی از آنها نمرات بالایی دارد.

 یعنی به جای سنجیدن هوش افراد با نمره IQ، که غالبا مهارت های ریاضی و منطقی و کلامی افراد را می سنجد، برای سنجش افراد هوش افراد باید چندین هوش را در نظر گرفت.

او ابتدا 8 هوش را معرفی کرد که عبارتند از : هوش موسیقیایی، موش منطقی- ریاضی، هوش بدنی- جنبشی، هوش کلامی-زبانی، هوش طبیعی، هوش تجسمی-فضایی، هوش درون فردی، هوش برون فردی.

بعدها یک هوش دیگر هم به نظریه اش اضافه کرد و نظریه هوش های 9 گانه را اراِئه داد و در حال حاضر این هوش ها به ده عدد رسیده اند.

تست گاردنر

 او برای سنجش هوش آزمودنی ها آزمونی طراحی کرد که امروزه به آزمون هوش های چندگانه گاردنر معروف است. این آزمون اگرچه یک آزمون هوشی است اما به عنوان بخشی از پروسه استعدادیابی در مراکز استعدادیابی از استفاده می شود.

هوارد گاردنر طی پژوهش های خود به این نتیجه رسید که افرادی که جانسون اوکانر در سنین میانسالی استعدادیابی کرده است، در کودکی نیز همان استعدادها را داشتند و این استعدادها از بچگی در آن ها وجود داشته است.

به همین دلیل او اعتقاد داشت برای اینکه وقت افراد در زندگی تلف نشود، استعدادیابی را باید از سنین کم آغاز کرد. او استعدادیابی افراد را از سنین کودکی ۳ تا ۶ سال شروع کرد و نتیجه های شگفت آوری از این استعدادیابی‌ ها گرفت.

بهترین مرکز استعدادیابی رشت

استعدادیابی در بهترین مرکز استعدادیابی در رشت چگونه انجام می شود؟

بهترین مرکز استعدادیابی رشت چگونه استعدادیابی فرزند شما را انجام می دهد؟

همان طور که گفتیم استعدادیابی یعنی آنکه توانایی های بالقوه فرد را شناسایی کنیم. اما استعدادیابی معمولا یک پروسه و فرایند است و برای  انجام درست آن به زمان نیاز داریم. ممکن است کسی تا حدودی بداند چه استعدادی دارد اما برای درست پیش رفتن باز هم به استعدادیابی نیاز دارد.

مثلا کسی که می داند هوش موسیقیایی خوبی دارد ممکن است بخواهد نوازنده شود. در حالیکه ممکن است هوش بدنی مناسبی برای اینکار نداشته باشد و در مسیری مثل آهنگ سازی موفق تر باشد تا نوازندگی.

در مراکز استعدادیابی همه شهرها غالبا فرد (کودک یا بزرگسال) از جنبه های گوناگونی مانند شخصیت، علایق، استعدادها، ارزش ها، نقاط قوت و …. مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد.

تست های روان شناختی مختلف و حتی بررسی نورولوژیک و عصب شناختی فرد در برخی مراکز پیشرفته می تواند به شناخت بهتر فرد از خود بینجامد و او  مسیر درست تری را برای آینده تحصیلی-شغلی برگزیند.

ضرورت استعداد یابی

همه ما افرادی را می شناسیم که رشته دانشگاهی یا شغل خود را بارها عوض کرده اند. آنها بعد از چندین بار ازین شاخه به آن شاخه پریدن تازه می فهمند چه چیزی می خواند و چه کاری برای آنها مناسب تر است.

استعدادیابی در سنین پایین موجب می شود فرد از سردرگمی رها شده و هدف و مسیر زندگی مشخصی در پیش بگیرد. و وقت و پول خود را صرف کاری کنند که در آن توانا است، به آن علاقه دارند و احتمال موفقیت در آن بیشتر است. این امر موجب می شود رضایت از زندگی در فرد افزایش یابد و حس بهتری نسبت به خود و زندگی اش داشته باشد.

 

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی