بهترین مرکز استعدادیابی همدان

بهترین مرکز استعدادیابی همدان

بهترین مرکز استعدادیابی همدان کدام مرکز است؟ در این مطلب قصد داریم ضمن آشنایی با مفاهیمی چون استعداد و استعدادیابی، بهترین مرکز استعدادیابی همدان را به شما ساکنین محترم شهر همدان معرفی کنیم.

استعداد های هر کس بهترین سرمایه های او هستند که با پرورش آنها می تواند سریعتر به موفقیت برسد. همه ما شنیده ایم که می گویند فلانی با استعداد یا بی استعداد است. اما  استعداد اصولا چیست؟

 

استعداد چیست؟

استعدادها، ظرفیت ها و توانایی های وجودی هر کس هستند که یادگیری را برای او در زمینه ای خاص ساده تر می کنند. آنها توانایی های بالقوه ای هستند که در وجود آدمی نهادینه شده اند.

استعدادها ذاتی هستند. بنابراین از ابتدای تولد در ما وجود دارند. این استعدادها برای شکوفایی باید مجالی برای بروز داشته باشند و در محیط مناسبی قرار بگیرند تا خود را نشان بدهند.

منظور از محیط مناسب، محیطی است که فرد در آن بتواند تجربیات زیادی در زمینه های متنوع داشته باشد

 تا به واسطه آن متوجه شود در چه زمینه ای بهتر عمل می کند و استعداد دارد.

متخصصان به این گونه محیطی، محیط زندگی غنی می گویند. به این معنا که این مکان زندگی غنای زیادی از جهت به کارگیری حواس پنجگانه کودک دارد و در آن ابزار و وسایل متنوعی برای کشف و تجربه کردن وجود دارد.

بهترین مرکز استعدادیابی همدان

 مرکز استعداد یابی در همدان | به چه کسی با استعداد می گویند؟

متخصصان معتقدند با استعداد کسی است که به ظرفیت و توانایی های ذاتی وجودی خودش آگاه بوده، آنها را شناسایی کرده و به درستی پرورش داده است.

خیلی از افراد کلمه با استعداد را معادل کلمه باهوش می دانند. این موضوع هم غلط است و هم تا حدودی درست و بسته به نگاه شما به مقوله هوش دارد.

در واقع اگر منظور شما از هوش IQ یا ضریب هوشی افراد است، این نظریه که هوش و استعداد یکی هستند، اشتباه است. اما اگر شما نیز همچون گاردنر هوش های متعددی برای آدمی قائل هستید می توان گفت استعداد به توانایی های ما در یک یا چندتا از این هوش ها بر می گردد.

بهترین مرکز استعدادیابی همدان | هوش های گاردنر

گاردنر معتقد بود هر فرد آدمی 8 نوع دارد. اسامی این هوش ها عبارتند از :

هوش موسیقی، هوش کلامی-زبانی، هوش بدنی-جنبشی، هوش منطقی-ریاضی، هوش طبیعی، هوش درون فردی، هوش برون فردی و هوش دیداری فضایی.

او بعدها هوش های وجودی و هوش اخلاقی را هم به این لیست اضافه کرد که آنها را زیر مجموعه هوش درون فردی می دانست.

تعدد هوش های پیشنهادی گاردنر باعث شده تفکر سنتی غالب بر جامعه که می گفت هر کس مثلا در درس ریاضی خوب است با استعداد و در غیر این صورت بی استعداد است را کنار بگذاریم.

محققین امروزه می گویند آن فردی که ریاضی اش خوب است هوش ریاضی بالا و در نتیجه استعداد ریاضی بیتشتری دارد و کسی که خوب صحبت می کند هوش کلامی بالا داشته و در این زمینه با استعداد است.

در این تعریف ممکن است کسی در هیچ یک از دروس خوب نباشد اما باغبان فوق العاده ای باشد. و در نتیجه در زمینه هوش طبیعی با استعداد است.

همان طور که می بینید با نظریه گاردنر افرادی که قبلا به واسطه عدم موفقیت در زمینه تحصیل خصوصا دروسی چون ریاضی، بی استعداد در نظر گرفته می شدند امروزه در زمینه های دیگر بااستعداد و باهوش محسوب می شوند.

بهترین مرکز استعدادیابی همدان

در این قسمت بهترین مرکز استعدادیابی همدان را به شما معرفی می کنیم.

استعدادیابی چه ضرورتی دارد؟

اگر جزو افرادی هستید که از رشته تحصیلی، شغل و به طور کلی مسیر زندگیتان راضی هستید به شما تبریک می گوییم. اما درصد کمی از افراد در رشته دانشگاهی و شغلی مشغول می شوند که در آن استعداد و به آن علاقه دارند. بخشی از این امر ناشی از مشکلات فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه است، اما بخشی نیز از عدم شناخت درست خود و وجود راهنمای خوب در زندگی نشأت می گیرد.

واقعیت این است که افراد کمی این شانس را دارند که از سالهای اولیه کودکی و بدون از این شاخه به آن شاخه پریدن و صرف وقت و هزینه بسیار، در مسیر درست زندگی خود قرار بگیرند. در اغلب موارد والدین خواسته یا ناخواسته کودک را در مسیری پیش میبرند که خواسته ها و آرزوهای خود را کامیاب کنند.

این مسیر اشتباه موجب می شود فرد در زندگی اهداف درستی انتخاب نکند، رشته تحصیلی و شغل متناسب با ظرفیت هایش نداشته باشد و در نتیجه ضمن صرف انرژی بسیار برای رسیدن به موفقیت در این مسیر (تازه اگر بتواند به موفقیت برسد)،  از هیچ چیز احساس رضایت درونی ندارد.

این در حالی است که فرد زمان و پول زیادی را صرف یادگرفتن مهارت هایی کرده است، که برای او سودمند نیستند.

تازه همه اینها در صورتی است که فرد توانسته باشد مسیر اشتباهی را انتخاب کرده و آن را طی کند. چون برخی افراد در زندگی احساس سردرگمی داشته و مدام از یک رشته به رشته دیگر یا از یک شغل به شغلی دیگر می روند. و نمی توانند حتی روی هدفی غلط متمرکز شوند.

 بهترین مرکز استعداد یابی کودکان همدان| مزایای استعدادیابی

با توجه به مطالب بالا می توان گفت استعدادیابی مزایای زیر را دارد:

  • ایجاد هدفمندی در زندگی و رهایی از سردرگمی
  • جلوگیری از اتلاف زمان
  • جلوگیری از اتلاف پول و سرمایه
  • بالا رفتن احتمال موفقیت
  • احساس رضایت از زندگی

در ادامه مطلب بهترین مرکز استعدادیابی همدان به این موضوع می پردازیم که نقش مراکز و متخصصان استعدادیابی چیست و چرا باید به آنها مراجعه کنیم؟

چرا باید به متخصصان استعدادیابی مراجعه کنیم؟

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای کشف استعدادها ابداع شده است که به فرد کمک می‌کند خود را بهتر بشناسد و توانایی‌های منحصر به فردش را تشخیص دهند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی خود یا فرزندتان کمک بگیرید

متخصصان استعدادیابی می توانند با استفاده از ابزارها و متد های علمی کودکان را ارزیابی کرده و توانایی ها، استعدادها و نقاط ضعف او را مشخص می نمایند. این واقعیت که شما در حال خواندن مقاله بهترین مرکز استعدادیابی همدان هستید نشان می دهد به دنبال روشی علمی و تخصصی برای کشف استعدادهای فرزند خود هستید.

 آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند. استفاده از این آزمون‌های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌دیده انجام گیرد چراکه نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تأثیرگذار باشند.

البته باید بگوییم که تنها استفاده از برخی تست ها برای استعدادیابی کافی نیست و بهتر است کودک در محیط در معرض محرک های گوناگون قرار گرفته و استعدادهای مختلفش بررسی و شناسایی شود. و البته باید خاطر نشان کنیم استعدادیابی یک فرآیند زمان بر است و باید برای کشف استعدادهای کودک زمان مناسب صرف کرد.

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی