بهترین مرکز استعدادیابی سمنان

بهترین مرکز استعدادیابی سمنان

بهترین مرکز استعدادیابی سمنان کدام مرکز است؟ ما در این مطلب قصد داریم تعدادی از بهترین مراکز استعدادیابی شهر سمنان را به شما معرفی کنیم. پس اگر ساکن سمنان هستید و به دنبال مرکزی برای استعدایابی خود یا فرزندتان هستید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

استعدادیابی چیست؟

استعدادهای ما توانایی های بالقوه و درونی هستند که پتانسیل یادگیری بهتر در یک زمینه و پیشرفت بیشتر ما را فراهم می کنند.

در واقع استعدادها برای آنکه شناسایی شوند باید در محیط مناسبی قرار بگیرند و گرنه بروز نمی کنند. چه بسیار استعدادهایی که به دلیل عدم وجود امکانات لازم و نبودن محیط مناسب برای بروز و رشد و پرورش در نطفه خفه شده و هیچ گاه به ظهور نرسیده اند.

در استعدادیابی تلاش می شود این توانایی های ذاتی شناسایی شده و در مسیر شکوفا شدن و تکامل قرار بگیرند. استعدادیابی یک فرآیند زمان بر است و ممکن است ماهها ادامه داشته باشد و این گونه نیست که با انجام یک تست بتوانیم بگوییم استعداد کودک در فلان زمینه است و تمام.

بلکه برای استعدادیابی بهتر است کودک برای مدتی طولانی توسط متخصصین و والدین تحت مشاهده، سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:

استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

همان طور که گفته شد استعدادیابی یک فرایند است که طی آن کودک و یا بزرگسال باید از جنبه های گوناگون مورد بررسی متخصصین قرار بگیرد.

این جنبه ها ممکن است شامل هوش، شخصیت، علایق، نقاط قوت و ارزش های افراد در زندگی باشند. ارزیابی ها غالبا توسط روانشناسان صورت می گیرد و برای این کار از ابزارهای مختلفی مثل مشاهده، مصاحبه و تست ها کمک می گیرند.

مثلا یکی از آزمون های رایج برای سنجش هوش و استعداد کودکان استفاده از تست هوش گاردنر است که به آزمون هوش های چندگانه معروف است.

بر اساس نظریه هوش های چندگانه تمامی انسان ها از بدو تولد دارای هوش های ذاتی هستند. در واقع هیچ انسان کم هوشی در دنیا وجود ندارد بلکه آن چیزی که به نظر ما می آید ظرفیت ذاتی هوش انسان ها در زمینه های متفاوت است.

 

بهترین مرکز استعدادیابی سمنان
هوش های چندگانه گاردنر
  • هوش موسیقی
  • هوش دیداری – فضایی
  • هوش کلامی- زبانی
  • هوش منطقی – ریاضی
  • هوش بدنی – جنبشی
  • هوش درون فردی
  • هوش بین فردی
  • هوش طبیعت گرایی

گاردنر معتقد بود برای شناسایی استعدادهای افراد باید دید آنها در چه هوشی از موارد بالا برتری دارند.

برای مثال ممکن است شخصی از نظر هوش موسیقی توانایی داشته باشد، دیگری در زمینه هنری و آن سومی در ریاضی. و عدم توانایی افراد در یک هوش به معنی این نیست که او استعداد کمی دارد ، ممکن است در هوش دیگری دارای توانایی و استعداد باشد.

مطالعه بیشتر در این زمینه:

ما در مقاله تست استعدادیابی کودکان قبلا به تشریح هر یک از این هوش ها پرداخته ایم. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر مطالعه کنید خواندن آن را به شما توصیه می کنیم.

همچنین اگر علاقمند هستید بدانید استعدادیابی را از چه سنی می توان انجام داد و بهترین سن استعدادیابی چه سنی است می توانید مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

بهترین سن استعدادیابی کدام است؟

بهترین مرکز استعدادیابی سمنان

در این قسمت می توانید بهترین مرکز استعدادیابی سمنان را مشاهده کنید. ما اطلاعات تعدادی از بهترین مراکز را در اینجا آورده ایم تتا شما گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید.

 برای دیدن جزئیات اطلاعات هر یک از مراکز روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

بهترین مرکز استعدادیابی در قم | سوالات متداول در زمینه استعدادیابی

در ادامه مطلب بهترین مرکز استعدادیابی سمنان تعدادی از سوالات متداول در زمینه استعدادیابی را با هم بررسی کرده و به آنها پاسخ خواهیم داد.

استعداد ارثی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از ژنتیک و محیط هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند

آیا استعدادیابی کودکان حقیقت دارد؟

بعضی از والدین به دلیل سودجویی برخی مراکز استعدادیابی و عدم استعدادیابی صحیح کودکشان نسبت به کل فرآیند استعدادیابی بدبین هستند و می پرسند آیا استعدادیابی شدنی است؟ باید بگوییم که بله و این امر بستگی به این دارد که شما چطور و کجا این فرآیند را انجام بدهید.

 برای انجام درست هر کاری باید به متخصصان آن مراجعه کرد. بهترین مرکز استعدادیابی هر شهر را برای این کار انتخاب کنید. مثلا اگر در شهر سمنان هستید به جای مراجعه به نزدیک ترین مرکز به بهترین مرکز استعدادیابی سمنان مراجعه کنید.

استعدادیابی در کودکان

آیا نتایج استعدادیابی در سنین مختلف متفاوت است؟

استعداد امری است که به طور زیستی و بالقوه در هر کسی وجود دارد. در نتیجه شما در هر سنی که برای استعدادیابی مراجعه کنید نتایج مشابهی به دست خواهید آورد.

 آنچه باعث می‌شود که سنین کودکی بیش از هر زمانی برای کشف استعدادها مناسب باشد، این است درک زودتر توانمندی‌ها زمینه‌ای فراهم می‌کند که انتخاب‌های تحصیلی و شغلی مناسب‌تری پیش روی شما قرار بگیرد و در نتیجه احتمال موفقیت در زندگی نیز بالا رود.

برای استعدادیابی کودک باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

روانشناسان متخصص در حوزه کودک و نوجوان از جمله کارشناسانی هستند که در این زمینه آموزش دیده‌اند و با گرفتن تست های هوش می‌توانند به شما در درک بهتر استعدادهای فرزندتان یاری برسانند.

پیش از ادامه و مطلب و معرفی بهترین مرکز استعدادیابی سمنان باید یادآوری کنیم استعدادیابی و شناسایی توانایی ها تازه آغاز راه هست. کار اصلی پس از شناسایی استعدادها شروع می شود.

باید کودک و یا بزرگسال را در مسیر پرورش استعدادها قرار داد. این امر با یادگیری مهارت های لازم در زمینه استعداد صورت می گیرد. رفتن به کلاس های مربوطه و تمرین و ممارست و تلاش را فراموش نکنید.

چرا که داشتن استعداد انسان را از تلاش و کوشش بی نیاز نمی کند. برای موفقیت در هر زمینه تلاش و پشتکار لازم است و داشتن استعداد تنها مسیر موفقیت را کوتاه تر می کند.

به عنوان مثال اگر شما استعداد نقاشی دارید آن را در تعداد جلسات کمتری نسبت به افرادی که استعداد ندارند یاد می گیرید. ولی این به معنی این نیست که نیاز به آموزش و تلاش ندارید.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی