معیارهای انتخاب کلاس شنا

 7 مورد از مهمترین معیارهای انتخاب کلاس شنا

شرکت در کلاس شنا به عنوان یک کلاس ورزشی یا حتی تفریحی بسیار پرطرفدار است. یادگیری شنا ضمن اینکه یک ورزش کامل و یک تفریح درجه یک است، می تواند در برخی شرایط ضرورت نیز داشته باشد. البته که یادگیری شنا به شما مجوز شنا در هر مکان و زمانی را نمی دهد اما اگر به صورت اتفاقی در شرایطی قرار گرفتید که چاره ای جز شنا کردن نداشتید، آموزه های این کلاس تفریحی-ورزشی می تواند جان شما را نجات دهد. 

شروع یادگیری شنا

شنا ورزشی تخصصی است و برای یادگیری آن حتما نیاز به یک مربی کاربلد و باتجربه دارید و نمی توانید آن را مانند فوتبال، بسکتبال یا… خودآموز یا به کمک افراد غیر متخصص شروع کنید. برای یادگیری شنا نیاز به قرار گرفتن در حجم زیادی از آب دارید و همین موضوع برای افراد مبتدی به خصوص در سنین پائین تر می تواند بسیار خطرآفرین باشد و حتی جان آنها را تهدید کند. پس امن ترین راه برای شروع یادگیری شنا، شرکت در یک کلاس شنا و یادگیری شنا از طریق یک مربی کاربلد و حرفه ای است. از آنجا که درست بودن این انتخاب بسیار مهم است، ما در این مقاله از نیکارو به بررسی مهمترین معیارهای انتخاب مناسب ترین کلاس شنا می پردازیم.

اگر قصد شرکت در کلاس های شنا را دارید، با استفاده از لینک های آخر صفحه می توانید به مقاله معرفی بهترین کلاس شنا شهر خود دست یابید یا از طریق دکمه نارنجی رنگ پائین صفحه، درخواست خود را برای معرفی مناسب ترین کلاس شنا نسبت به موقعیت مکانی خود، ثبت کنید.

انتخاب کلاس شنا

معیارهای انتخاب مناسب ترین کلاس شنا

 برای انتخاب مناسب ترین کلاس شنا، معیارهای زیادی هستند که می توانند کار شما را ساده تر کنند تا انتخاب بهتری داشته باشید که برخی از آنها در مقاله انگلیسی زبان “10 فاکتور که در انتخاب کلاس شنا باید در نظر گرفت” بررسی شده اند. در این مقاله به مهمترین معیارهای انتخاب کلاس شنا می پردازیم تا شما بتوانید انتخابی مطمئن تر، مناسب تر و ساده تر داشته باشید. 

1. اطمینان از ایمنی 

از مهمترین معیارهایی که در انتخاب کلاس شنا باید بررسی شود، ایمنی است. این معیار در خصوص انتخاب کلاس شنا برای کودکان اهمیت بیشتری دارد و بهتر است با تاکید بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. بهتر است قبل از ثبت نام در کلاس شنا از تمیزی آب، استاندارد بودن عمق، حضور تعداد کافی و حواس جمع نجات غریق ها و… اطمینان حاصل کنید و پس از آن به دنبال ثبت نام بروید.

2. جمعیت کلاس ها

کلاس شنا ذاتا نمی تواند کلاس پرجمعیتی باشد. از آنجا که غفلت مربی به خصوص در زمینه آموزش شنا به کودکان در سطوح مبتدی، کافی است که فرزند شما در معرض خطر قرار گیرد، بهتر است او را به کلاسی بفرستید که نسبت تعداد مربیان به شناآموزان، عدد بزرگتری باشد. البته همانطور که تعداد بیش از حد اعضا در کلاش شنا می تواند یادگیری را با برخی مشکلات یا تاخیرها همراه کند، شرکت در کلاس های خصوصی نیز فرصت قرار گرفتن در یک گروه اجتماعی کوچک را از فرد می گیرد که البته مزیت یا عیب بودن این معیار، به روحیات و تمایلات شخصی فرد برمیگردد و هرکس می تواند قضاوت شخصی خودش را داشته باشد.

3. بررسی نظرات شناآموزان سابق درباره مربی یا کلاس شنا

خواندن نظرات و تجربیات کسانی که قبل از شما از خدمات یک مجموعه استفاده کرده اند، به عنوان یک معیار رایج و پرکاربرد، عموما مورد توجه قرار دارد و در زمینه انتخاب کلاس شنا نیز می تواند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشد. هرچقدر تعداد این نظرات بیشتر باشد، مس توانید نتیجه و تصمیم گیری مطمئن تری داشته باشید.

4. محیط مهیج و سرگرم کننده

اگر در انتخاب کلاس شنا دقت کنید که محیط آن سرگرم کننده باشد، احتمالا در روهای برگزاری کلاس، شاهد اشتیاق فرزند خود برای رفتن به کلاس شنا خواهید بود که این می تواند به دلیل ایجاد استمرار در رفتن به کلاس شنا، در یادگیری موثر باشد.

5. فرهنگ حاکم

فرهنک از مهمترین معیارهایی است که می توانید برای یک انتخاب مناسب تر آن را مد نظر قرار دهید. فرهنگ حاکم در فضای کلاس شنا و مربی و همکلاس های شما، می تواند در اشتیاق شما برای رفتن به کلاس یا حتی سرعت یادگیری شما اثرگذار باشد. البته نظم و ترتیب هم از عناصر فرهنگی است که رعایت آن برای کارکنان و پرسنل، شناآموزان و مربیان بسیار مهم است و حتی می تواند یکی از معیارهای سنجش کسفیت دروس باشند.

6. فضای برگزاری کلاس شنا

برای برگزاری کلاس شنا، بدون شک به یک استخر نسبتا بزرگ و استاندارد نیاز است تا هرکدام از شناآموزان بتوانند به راحتی و بدون دغدغه در آن تمرین کنند. در کلاس هایی با جمعیت نسبتا بالا، اندازه استخر می تواند از مهمترین عوامل و معیارهای انتخاب کلاس شنا باشد، پس باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. بهتر است قبل از انتخاب و ثبت نام در کلاس شنا، فضا و محیط و اندازه و امکانات اسخر را بررسی کنید و از آنها آگاه شوید و آنها را بسنجید تا در آینده به مشکل نخورید.

7.مدارک، مجوزها و گواهینامه ها

از آنجا که عموم افراد دانش کافی برای سنجش مهارت های مربی یا کیفیت آب استخر و تمیزی و… محیط را ندارند، بهتر است مدارک و مجوزهای مربی و فضا را بررسی کنیم تا با اطمینان کافی نسبت به انتخاب و ثبت نام در کلاس شنا اقدام کنید. نکاتی مانند مهارت مربی یا تمیز بودن آب استخر بسیار مهم هستند و بررسی و در نظر گرفتن آنها به شما کمک می کند که دچار هیچگونه مشکلی نشوید.

برای کلاس شنا نیاز به راهنمایی دارید؟ اطلاعات خود را از طریق دکمه نارنجی رنگ پایین صفحه ثبت کنید. با شما تماس می‌گیریم.

همانطور که گفته شد، شنا از ورزش هایی است که عموما یادگیری خودآموز آن می تواند خطرآفرین باشد و برای شروع یادگیری آن بهتر است یک مربی کاربلد انتخاب کنید. البته این انتخابی ساده نیست. در این مقاله برای انتخاب مناسب ترین کلاس شنا معیارهایی را به شما معرفی کردیم که بهره گیری از آنها می تواند بسیار کمک کننده باشد. از آنجا که معمولابررسی تمام کلاس های شنا برای انتخاب بهتر بسیار وقتگیر است، نیکارو با معرفی بهترین کلاس شنا به شما کمک می کند انتخابی راحتتر و مناسب تر داشته باشید. کافی است شهر خود را از لیست زیر انتخاب کنید یا درخواست خود را از طریق دکمه نارنجی رنگ پائین صفحه ثبت کنید تا تیم پشتیبانی نیکارو بهترین کلاس شنا را با توجه به شرایط و موقعیت مکانی شما معرفی کنند.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی