campain
معرفی بهترین کلاس شنا همدان

معرفی بهترین کلاس شنا همدان

شنا از ورزش های پرطرفداری است که نمیتوان برای یادگیری آن خودآموز عمل کرد یا از افراد یرمتخصص کمک گرفت چرا که به دلیل قرار گرفتن در حجم زیادی از آب، می تواند خطراتی جبران ناپذیر برای افراد داشته باشد، به همین دلیل بسیار مهم است که در انتخاب کلاس شنا دقت کنید و آن را به کمک مربیان کاربلد و حرفه ای و در استخرهای معتبر پیگیری کنید. البته یافتن این موارد به خصوص در شهرهای بزرگ که با تنوع بیشتری از مراکز آموزش شنا مواجه هستند، کار چندان ساده ای نیست. نیکارو در این مقاله شما را با بهترین کلاس شنا همدان آشنا می کند تا با در نظر گرفتن معیارهای خود، مناسب ترین کلاس شنا همدان را برای خود انتخاب کنید.

مزیت شنا چیست ؟

بهترین کلاس شنا تهران را در این مقاله سعی داریم معرفی کنیم. تاانتها با ما همراه باشید.

شنا به عنوان یک ورزش، با بدن بسیار ملایم تر برخورد مى کند و آسیب هاى ناشى از آن در حداقل هستند. وزن بدن در آب به یک دهم وزن واقعى تقلیل یافته و خاصیت شناورى در آب، از شدت ضربه هاى وارد شده بر مفاصل مى کاهد. کم شدن وزن در آب به افرادى که بدن آماده اى ندارند کمک مى کند تا راحت تر حرکت کنند. على رغم سبکى بدن در آب، شنا ورزشى سنگین به شمار مى رود و تمام عضلات اصلى بدن را به حرکت وا مى دارد.

شنا علاوه بر استفاده از گروه هاى متعدد ماهیچه ها ، موجب انعطاف پذیرى و حفظ نرمى مفاصل به خصوص در ناحیه لگن، گردن، شانه و دست و پا مى شود. شناى کرال سینه، قورباغه و کرال پشت تقریباً از تمام عضلات اصلى بدن استفاده مى کند. شنا علاوه بر استفاده از گروه هاى متعدد ماهیچه ها، موجب انعطاف پذیرى و حفظ نرمى مفاصل به خصوص در ناحیه لگن، گردن، شانه و دست و پا مى شود.

شنا در دسته ورزش هاى ایروبیک، هوازى قرار دارد. زیرا چند دور شنا بیش از 3 دقیقه زمان مى برد و مقدار مصرف اکسیژن عضلات بسیار زیاد است. از مزایاى دیگر شنا مى توان به کاهش فشار خون اشاره کرد که به نوبه خود موجب کاهش خطر سکته قلبى مى شود. این ورزش توان قلب را بالا برده و میزان خون پمپ شده به بدن را افزایش مى دهد. همچنین با افزایش جریان خون در ریه، موجب سوخت کالرى بیشتر مى شود.

بهترین کلاس شنا همدان

اساسا کلمه خوب یا بهترین از دید هر کس متفاوت است، اما همانطور که ابتدا گفتیم استخر های شنا نامبرده شده طبق بازخوردها و نظرات کاربران در سال جدید جزو برترین ها می‌باشند و دارای خدمات باکیفیت در زمینه آموزش و تمرین شنا به صورت آموزشی یا تفریحی هستند. در لیست زیر تعدادی از بهترین استخر شنا در همدان را مشاهده میکنید.

استخر لاله

  • واقع در میدان پاسداران

مشاهده صفحه آموزشگاه

استخر آبیاران

  • واقع در بلوار بعثت

مشاهده صفحه آموزشگاه

استخر شهدای غواص

  • واقع در خیابان سعیدیه

مشاهده صفحه آموزشگاه

این مطلب را هم از دست ندهید:

7 مورد از مهمترین معیارهای انتخاب کلاس شنا

سایر استخر های شنا در همدان

استخر های شنا معرفی شده کلاس های آموزش شنا و سانس های شنا تفریحی مختلفی برگزار می‌کنند. کلاس های شنا عمدتا در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود. برای اطلاع از جزئیات هریک از دوره های شنا همدان کافیست روی نام استخر کلیک کنید تا اطلاعات تکمیلی را مشاهده کنید.

نام آموزشگاه محدوده آدرس
استخر شهدای فامنین  فامنین
استخر الوند میدان شهدا
استخر شهدای غواص خیابان سعیدیه 
استخر آبیاران بلوار بعثت
استخر لاله میدان پاسداران

دوره های شنا در همدان

اکنون که با استخر های شنا همدان آشنا شدید، اگر می‌خواهید از جزئیات دوره ها مثل تعداد جلسات، شهریه، مربیان و اطلاعات دیگر با خبر شوید، روی دکمه مشاده دوره ها در کادر زیر کلیک کنید تا بتوانید کلاس شنا همدان که توسط باشگاه های مختلف برگزار می‌شود را ببینید.

بهترین کلاس‌ شنا در همدان

برای مشاهده برترین کلاس های شنا همدان روی دکمه زیر کلیک کنید.

فواید ورزش شنا

افراد مختلف می‌توانند ۱۵۰ ‌دقیقه ورزشی هفتگی خود را با شنا انجام دهند. ورزش شنا فواید مختلفی دارد که به شرح زیر است:

۱. به کارگیری تمام بدن

شنا تمام گروههای عضلانی بدن را به کار می‌گیرد. یک فرد باید از عضلات دست، پا، میان تنه و شکم برای شنا کردن استفاده کنند. شنا همچنین باعث بالا رفتن ضربات قلب بدون افزایش استرس می‌شود این ورزش قدرت و حجم عضلات را افزایش می‌دهد و ورزش را کنترل می‌کند.

۲. افزایش قدرت قلبی – عروقی

ورزش‌های قلبی – عروقی ورزش‌هایی هستند که قلب، ریه‌ها و  سیستم عروقی بدن را به کار می‌گیرند. شنا جزو این گروه از ورزش‌ها است. بررسی‌ها نشان داده است افرادی که شنا می‌کنند نسبت به افرادی که فعالیتی ندارند. ۵۰ درصد کمتر در مرضی مرگ قرار دارند. شنا فشار خون را کاهش می‌دهد و قند خون را کنترل می‌کند.

۳. مناسب برای همه سنین و همه بدن‌ها

افراد با آمادگی جسمانی مختلف و سن مختلف می‌توانند شنا کنند. تنها باید شدت شنا را مناسب شرایط خود انتخاب کنند.

۴. شنا یک مهارت است

شنا کردن علاوه بر افزایش سلامتی یک مهارت است و می‌تواند حتی در شرایط خاص جان شما را نجات دهد.

۵. شنا برای افراد آسیب دیده مناسب است

افرادی که آرتروز دارند و نمی‌توانند ورزش‌های شدید انجام دهند، می‌توانند شنا کنند ، زیرا آب به عضلات  و مفاصل فشاری وارد نمی‌کند.

۶. شنا برای معلولان مناسب است

افرادی که معلولیت جسمی دارند می‌توانند شنا کنند و این ورزش برای آنها راحت‌تر است.

۷. شنا به افرادی که آسم دارند، کمک می‌کند

شنا توانایی ریه‌ها را افزایش می‌دهد و تنفس را کنترل می‌کند. هوای مرطوب داخل استخر نشانه‌های بیماری آسم را کاهش می‌دهد.

۸ . بهتر شدن شرایط بیماران MS با شنا

افرادی که MS دارند می‌توانند با شنا کردن شرایط بهتری پیدا کنند. شنا درد را دراین بیماران کاهش می‌دهد و از خستگی و افسردگی جلوگیری می‌کند.

۹. شنا برای زنان خطر ندارد

زنان بارداری که به دلیل ‌اضافه وزن ممکن است با انجام ورزش‌های شدید آسیب ببینند. شنا برای این افراد خطری ندارد و راحت‌تر است.

۱۰ . کالری سوزی بالای شنا

شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای کالری سوزی است. میزان کالری سوزی شنا به شدت ورزش و بدن فرد بستگی دارد.

۱۱. نشاط بخش بودن شنا

افرادی که حوصله ورزش کردن ندارند، می‌توانند شنا را انتخاب کنند. این ورزش‌ نشاط بخش است و فرد را خسته نمی‌کند.

۱۲. افزایش کیفیت خواب

ورزش برای افرادی که به دنبال داشتن خواب بهتر هستند و بی خوابی دارند، مناسب است.

۱۳. بهبود بخشیدن به روحیه

ورزش باعث ترشح آندورفین می‌شود. به ‌این‌ ترتیب روحیه و اعتماد به نفس را بهبود می بخشد.

۱۴. کنترل استرس با شنا

شنا باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

۱۵. کم هزینه و قابل دسترس

بسیاری از شهرها استخرهایی با قیمت‌های متفاوتی دارند که اکثر مردم می‌توانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

سؤالات متداول

اگر به دنبال ثبت نام در کلاس شنا باشید، احتمالا سؤالات مختلفی برایتان پیش می‌آید. در ادامه به پاسخ تعدادی از سؤالات متداول در رابطه با کلاس شنا می‌پردازیم. در صورتی که پاسخ سؤال خود را پیدا نکردید، در قسمت دیدگاه ها بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

شهریه کلاس شنا بسته به شهر محل سکونت و سطح مربی مربوطه، متفاوت است. کلاس‌های شنا به صورت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی تشکیل می‌شوند. هرچقدر تعداد افراد در یک گروه بیشتر باشد هزینه کلاس‌ها کمتر می‌شود.

می‌توانیم هر زمانی که بخواهیم فرزندمان را با آب آشنا کنیم، هرچند بیشتر دکترها توصیه می‌کنند حداقل چند ماه پس از تولد کودک صبر کنیم. شاید بعضی از ما شناگران خوبی باشیم، در این صورت آموزش شنا به فرزندانمان را خودمان می‌توانیم به عهده بگیریم. اگر اعتمادبه‌نفس کافی نداریم می‌توانیم در کلاس‌های در آغوش (نوزاد در آغوش مادر) که فعلا در مراکز محدودی ارائه می‌شود، شرکت کنیم. معمولا این نوع کلاس‌ها برای نوزادان شش ماهه قابل ارائه هستند.
تا چهار سالگی، بیشتر کودکان آمادگی لازم برای آموزش‌های رسمی و حرفه‌ای‌تر را دارند. در واقع، کودکان پیش‌دبستانی‌، روزانه آموزش‌های زیادی می‌بینند، در نتیجه اضافه کردن آموزش شنا به فعالیت‌های ورزشی‌شان منطقی به نظر می‌رسد.

بیشتر کلاس‌های شنا یک ساعته برگزار می‌شوند. اگر کلاس طولانی باشد، ممکن است کودکان سردشان شود و تمرکزشان را از دست بدهند. علاوه بر این، اگر کودکان مبتدی باشند، تعداد تمرین‌هایی که دارند کم است و مجبور می‌شوند حرکات تکراری و کسل‌کننده انجام دهند و انگیزه‌شان را برای یادگیری شنا از دست بدهند.

همه افراد در هر شرایط و سن ؛ به خوبی شنا را یاد خواهند گرفت . چرا که شنا یک فعالیت بدنی است و با تمرین حاصل می شود و همین امر موجب می شود که شاید فردی که به دلیل شرایط سنی ویا بدنی قابلیت اجرای کمتری دارد کمی دیرتر فراگیرد اما نکته مهم آن است که در نهایت به خوبی شنا خواهد کرد . شناآموزان زیادی بوده اند که در ابتدا همین سوال مانع آغاز مسیر برای آنها بوده است ولی با صحبت با آنها و ایجاد اعتماد به یادگیری در آنها ؛ مسیر فراگیری شنا را آغاز نموده اند و در حال حاضر به راحتی شنا نموده و از ورزش مفرح لذت می برند . شناآموزانی که برخی از آنها 60 یا 70 سال داشته اند .

سن بالا ویا شرایط خاص بدنی مانند نداشتن و یا نقص یک یا چند عضو به هیچ عنوان مانع یادگیری نیست و همه افراد به خوبی شنا را فرا خواهند گرفت . این عوامل تنها مدت زمان یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهند و ممکن است دوره یادگیری کمی طولانی تر شود .

2.8/5 - (21 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.