بهترین مرکز استعدادیابی اراک

بهترین مرکز استعدادیابی اراک

بسیاری از والدین به اهمیت شناسایی استعداد های کودک و پرورش آنها آگاه هستند و به دنبال مرکزی هستند که بتوانند استعدادهای کودک را شناسایی کنند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی اراک را به شما معرفی کنیم.

بهترین مرکز استعدادیابی اراک | استعداد چیست و چه تفاوتی با هوش دارد؟

همه ما زیاد شنیده ایم که می گویند فلانی با استعداد یا بی استعداد است. اما شاید دقیقا ندانیم منظور از با استعداد چیست؟ بیشتر افراد استعداد را با ضریب هوشی یا IQ اشتباه می گیرند. و مثلا به کسی که ریاضی خوبی دارد بااستعداد می گویند.

اما استعداد واقعا به چه معنی است؟ استعداد را می توان پتانسیل یا توانایی برای درک و یادگیری سریع تر موضوعات تعریف کرد. یعنی کسی که در موضوعی استعداد دارد آن را سریعتر از افراد دیگری که در آن زمینه استعداد ندارند یاد می گیرد.

اما همان طور که گفتیم اغلب افراد هوش و استعداد را با هم اشتباه می گیرند و فکر می کنند کسانی با استعدادند که IQ بالاتری دارند. در حالیکه این موضوع درست نیست.

کسی که در مدرسه و دانشگاه نمرات بالایی می گیرد، ممکن است نقاش خوبی نباشد یا اصلا از موسیقی سر در نیاورد. کسی که نقاش خوبی است ممکن است نتواند مهارت فنی بالایی داشته باشد.

در واقع تنها در صورتی می توان هوش و استعداد را تا حدودی مشابه در نظر گرفت که طبق نظریه هوش های چندگانه گاردنر، بدانیم هر کس چندین هوش دارد و ممکن است در یک یا چندتا از آنها ممتاز باشد.

گاردنر معتقد بود هر فرد انسانی چندین هوش دارد. (هوش موسیقیایی، موش منطقی- ریاضی، هوش بدنی- جنبشی، هوش کلامی-زبانی، هوش طبیعی، هوش تجسمی-فضایی، هوش درون فردی، هوش برون فردی).

پس وقتی می گویند کسی با استعداد است بهتر است بلافاصله بپرسیم در چه زمینه ای؟

باید دانست که همه با استعداد هستند منتها در زمینه ای خاص. و کسی با استعداد است که استعداد و توانایی ذاتی خود را به درستی شناسایی کرده و آن را پرورش داده است.

بهترین مرکز استعدادیابی اراک | چرا باید استعدادیابی کنیم؟

استعدادیابی در واقع شناسایی توانایی های ذاتی و درونی شماست و باعث می شود شما نقاط قوت خود را بشناسید.

سرمایه گذاری روی نقاط قوتتان موجب می شود خیلی سریعتر به نتیجه دلخواهتان برسید. یعنی استعدادیابی مسیر رسیدن به موفقیت را برای شما کوتاهتر می کند و برای رسیدن به نتیجه انرژی کمتری نیاز دارید.

نکته دیگر این است که استعدادیابی باعث می شود شما در زمان خود صرفه جویی کنید. همان طور که می دانید علایق و استعدادهای ما در بسیاری از انتخاب های ما نظیر انتخاب رشته دبیرستان، دانشگاه و انتخاب شغل ما بسیارموثرند.

وقتی شما استعدادهایتان را می شناسید و بر اساس آنها مسیر زندگی تان را پیش می برید خیلی زود در مسیر درست قرار می گیرید.

اما همه ما افرادی را می شناسیم که بعد سالها تحصیل در یک رشته یا تجربه کار دریک شغل، تازه می فهمند آن رشته یا شغل برای آنها مناسب نیست و راه خود را عوض می کنند. و چه خسارتی بالاتر از هدر رفتن زمان و عمر آنها که بازگشتی هم ندارد؟

روش های استعدادیابی

بهترین مرکز استعدادیابی اراک

در این قسمت می خواهیم تعدادی از بهترین مراکز استعدادیابی اراک را به شما معرفی کنیم. برای دیدن جزئیات اطلاعات هر کدام از این مراکز روی کلید مربوط به آن کلیک کنید.

بهترین مرکز استعدادیابی در اراک | روش های استعدادیابی

در ادامه مقاله بهترین مرکز استعدادیابی اراک به بیان روش های استعدادیابی می پردازیم.

 حالا کهه با معانی استعداد و استعدادیابی آشنا شدیم خوب است بدانیم برای استعداد یابی چه کارهایی باید انجام دهیم؟ در اینجا ما تعدادی از شیوه هایی که به وسیله آنها استعداد خود را می توانید بشناسید به شما معرفی خواهیم کرد.

  • توجه به علایم و نشانه ها:

به علایم و نشانه هایی که در زندگی روزمره خود می بینید دقت کنید. وقتی در چیزی استعداد دارید از انجام آن لذت می برید. دیرتر خسته شده و آن را با دقت و تلاش بیشتری انجام می دهید.

همچنین سرعت عمل بیشتری داشته و بازدهی بالاتری در آن دارید. و البته سریع تر در آن به موفقیت های چشمگیر می رسید.

برعکس وقتی در کاری استعداد ندارید برای انجام آن انرژی زیادی لازم دارید، پیشرفتتان در آن کند است و راندمان پایینی دارید.

  • مشورت با خانواده و دوستان:

با صحبت کردن با والدین، دوستان و سایر اطرافیان متوجه خواهید شد که از دوران کودکی مشخصات و ویژگی‌های خاصی در در شما پررنگ تر بوده است.

 این ویژگی ها آنهایی هستند که  بابت آن‌ها معمولاً تشویق و تحسین شده اید . آن‌ها در طول زندگی پایدار هستند.

همچین اطرافیان شما ممکن است نقاط قوتی در شما دیده باشند که خودتان هرگز به آنها دقت نکرده باشید.

  • تجربه رویدادهای جدید:

اینکه در زندگی همیشه کارهای یکسان بکنید و راههای یکسانی را در پیش بگیرید ممکن است باعث شود جنبه هایی از شخصیت و استعداد شما هیچ وقت در معرض ظهور قرار نگیرند. پس از تجربه های جدید استقبال کنید و آنها را با آغوش باز بپذیرید.

  • کمک گرفتن از متخصصان استعداد یابی

تست های استعدادیابی زیادی وجود دارد که بسته به سن و نیاز شما مورد استفاده قرار می گیرند. این تست ها به صورت آنلاین هم موجود هستند. اما در مراکز استعدادیابی این بررسی ها به صورت تخصصی توسط افرادی که علم و تجربه این کار را  دارند صورت گرفته و پاسخ دقیق تری به شما خواهد داد.

بهترین سن برای استعدادیابی

بهترین مرکز استعداد یابی اراک | بهترین سن استعدادیابی

خب در انتهای مقاله بهترین موسسه استعدادیابی اراک میخواهیم به یکی از سوالات متداول در زمینه استعدادیابی پاسخ دهیم. 

چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

همان طور که پیش تر گفته شد شناسایی استعدادها به نوعی تکلیف فرد را در زندگی مشخص می کند و به جنبه های مختلف زندگی او سمت و سوی معینی می بخشد. هر زمان این کشف استعداد صورت بگیرد اتفاق مثبتی در زندگی فرد است.

اما بدیهی است هر چقدر این کار زودتر انجام شود فرد زودتر هدف های زندگی خود را مشخص کرده و سریعتر به موفقیت های مد نظر خود می رسد. اما بهترین سن برای استعدادیابی چه زمانی است؟

متخصصان معتقدند بهترین سن استعدادیابی در کودکی و بخصوص سنین پیش از دبستان یعنی بین 3 تا 6 سالگی است. علت این امر آن است که تقریبا همه سیستم های آموزشی در همه کشورها اثر مستقیم بر روی علایق، یادگیری و خلاقیت فرد دارد.

این سیستم های آموزشی ممکن است استعدادهای فرد را سرکوب کرده یا با نادیده گرفتن آنها به کودک حس ناتوانی و عدم داشتن استعداد بدهند.

اما اگر کودکتان در سن پیش دبستان نیستند نگران نباشید چرا که هنوز دیر نشده است. زیرا فاصله سنی بین ۳ تا ۱۵ سالگی نیز برای بررسی و کشف توانمندیهای کودکان و نوجوانان فاصله سنی مناسبی می باشد.

بگذارید پا را ازین هم فراتر بگذاریم و بگوییم برای کشف استعداد هیچ وقت دیر نیست. هر زمان که شما استعدادهای خود را شناسایی کنید در واقع از رفتن مسیر اشتباه و هدر رفتن عمر، سرمایه و انرژی خود جلوگیری کرده اید.

چرا روی شناسایی استعداد در کودکی تاکید می شود؟

علت تاکید بر شناسایی استعدادها در کودکی این است که عمده رشد مغز و ساختن مسیرهای عصبی در سنین پایین رخ می دهد. و هر چقدر زودتر استعداد کودک شناسایی و پرورش مهارت ها در زمینه های مربوط به استعدادهای او اتفاق بیفتد رشد او چشمگیرتر و احتمال موفقیت وی بیشتر است.

بنابراین اگر حتی سن بالایی دارید اما حس می کنید تا کنون مسیر را اشتباه رفته اید خوب است که سعی کنید با شناخت بیشتر خود، علایق و استعدادهایتان به خود کمک کنید تا حس بهتری به زندگی داشته باشید.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی