کلاس بازیگری

مهمترین معیارهای انتخاب کلاس بازیگری

دوست داری بازیگر بشی؟

در این مقاله معیارهای انتخاب کلاس بازیگری را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه به بیاناهمیت انتخاب کلاس بازیگری مناسب و نکات مهم در انتخاب کلاس بازیگری می‌پردازیم. در انتها تعدادی از کلاس های بازیگری در شهرهای مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

انتخاب کلاس بازیگری مناسب چه اهمیتی دارد؟

در دنیای امروز که رسانه ها از قدرتمندترین و تاثیرگذارترین نهادهای اجتماعی هستند، رسیدن به شهرت و محبوبیت در آنها، رویایی است که تب تند آن سال هاست گریبان گیر افراد در هر سن و سالی شده است. بازیگری شغلی است که گرچه ساده و شیرین و بسیار پردرآمد به نظر می رسد، اما وارد شدن به آن و کسب شهرت و محبوبیت به عنوان یک بازیگر، اصلا کار ساده ای نیست و به قول خودشان یا باید سال ها خاک صحنه بخوری تا بالاخره بین مردم شناخته شوی و یا شانس بیاوری و موقعیتی برایت جور شود که راه صد ساله را یک شبه طی کنی. البته درصد کمی در این حرفه آن قدر خوش شانس هستند که به راحتی وارد کار شوند و با اولین کار حرفه ایشان شناخته شوند و جلب توجه کنند.

اهمیت کلاس بازیگری خوب در همین جا مشخص می شود. شما می توانید با هدر دادن وقت خود در کلاس های بازیگری غیر حرفه ای، راه صدساله را دویست ساله کنید و میانه راه از خستگی و ناامیدی جا بزنید و تصمیم به کنار گذاشتن رویای خود کنید، یا با انتخاب یک کلاس بازیگری مناسب و حرفه ای، مسیر را برای خود کوتاه تر و هموارتر کنید. البته توجه به این نکته نیز مهم است که شرکت در کلاس های بازیگری به تنهایی نمی تواند از شما بازیگر بسازد بلکه علاقه، استعداد و تلاش شما نیز در این مسیر بسیار مهم است. برای بیشتر دانستن در این مورد می توانید مقاله “از کجا بفهمم استعداد بازیگری دارم” را مطالعه کنید که دید بهتری درباره پیش نیازهای فردی ورود به حرفه بازیگری به شما می دهد.

در انتخاب کلاس بازیگری معیارهایی هستند که به شما کمک می کنند انتخاب درست تر و بهتری داشته باشید. البته نمی توان برای همه نسخه ای واحد پیشنهاد کرد و توقع داشت همه از یک مسیر واحد به مقصد و هدف های خود که عموما بین افراد متفاوت هستند برسند، پس در ابتدا شما باید شرایط و اهداف خود را مشخص کنید و سپس با در نظر گرفتن معیارهایی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، آموزشگاه ها و کلاس های بازیگری مختلف را مقایسه و در نهایت مناسب ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

در انتخاب کلاس بازیگری به چه نکاتی توجه کنیم؟

معیارهایی که به شما معرفی می کنیم، مهمترین نکاتی هستند که در هنگام انتخاب کلاس بازیگری باید به آن ها توجه کنید تا سریع تر و حرفه ای تر به نتیجه و هدف دلخواه خود برسید.

معیارهای انتخاب کلاس بازیگری

1. تکنیک و سبک:

از مهمترین نکات این است که آموزشگاه یا استاد روی کدام تکنیک بازیگری تمرکز بیشتری دارد و اساس تدریس کدام است. انتخاب تکنیک درست برای موفقیت در بازیگری دارای اهمیت زیادی است و می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد پس نباید ساده از آن گذر کنید. قبل از انتخاب کلاس بازیگری مناسب خود، مطمئن شوید که به اندازه کافی سبک های مختلف بازیگری را شناخته اید و درباره آنها مطالعه داشته اید و تکنیک مناسب خود را انتخاب کرده اید و سپس آموزشگاهی را انتخاب کنید که به روی همان سبک تمرکز بیشتری دارد. برای مطالعه بیشتر درباره انواع سبک های بازیگری، می توانید مقاله انگلیسی “انواع متدهای بازیگری” را مطالعه کنید تا این موضوع برای شما شفاف تر شود.

2. سابقه آموزشگاه:

با بالا گرفتن تب شهرت در بازیگری، افراد زیادی هستند که این شرایط را بستر مناسبی برای سودجویی خود می بینند و بدون دانش، تجربه یا مهارت کافی، تلاش می کنند چند عدد ماهی طلایی از این آب گل آلود نصیب آنها نیز بشود. در چنین شرایطی آگاهانه انتخاب کردن مهمترین لطفی است که می تواند نصیب وقت و پول شما شود. متاسفانه خیلی از آموزشگاه های بازیگری صرفا قصد درآمد زایی دارند و سرنوشت هنرجوها چندان مورد توجه شان نیست. برای اینکه گرفتار چنین آموزشگاه هایی نشوید، مهم است که کارنامه و خروجی های گذشته انها را بررسی کنید. آموزشگاهی که چند هنرجوی موفق در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون داشته باشد بسیار مورد اعتمادتر از آموزشگاهی است که سالها هیچ خروجی موفق و قابل توجهی نداشته است.

3. سابقه و شهرت اساتید:

مشهور و معروف بودن یک استاد نمی تواند تضمینی بر کیفیت دوره و کلاس بازیگری او باشد. در تمام حوزه های تخصصی افرادی هستند که دانش و مهارت بالایی در زمینه کاری خود دارند اما مهارت های آموزش آن را ندارند و نمی توانند مفاهیم تخصصی و مهارتی را به خوبی به دیگران منتقل کنند، در بازیگری نیز همینگونه است، پس به صرف مشهور بودن یک استاد به او اعتماد نکنید و شیوه های آموزشی، هنرجوها و خروجی های گذشته او را نیز بررسی کنید. از طرف دیگر، بهتر است در انتخاب اساتیدی که سابقه اجرائی قابل اتکا و حسن شهرت در زمینه کاری خود ندارند نیز حساسیت بیشتری به خرج دهید.

4. شرایط مالی:

به صورت کلی دوره های آموزش بازیگری دوره های نسبتا گران قیمتی هستند و نرخ مصوبی نیز برای آنها وجود ندارد. به همین دلیل، آموزشگاه ها و اساتید مختلف، نرخ های مختلفی را در نظر می گیرند که با توجه به شهرت استاد و آموزشگاه، امکانات آموزشگاه، موقعیت مکانی و… می تواند بسیار متفاوت باشد. نکته ای که توجه به آن مهم است این است که گران بودن یک دوره تضمین کننده کیفیت و اعتبار آن نیست. بهتر است با در نظر گرفتن شرایط و توان مالی خود، معتبرترین و حرفه ای ترین دوره ای که می توانید را دنبال کنید. البته اگر نسبت به کیفیت دوره های یک آموزشگاه یا مدرس اطمینان دارید، سعی کنید کمتر نسبت به هزینه آن حساسیت نشان دهید چرا که این نوعی سرمایه گذاری روی خود و مهارت هایتان است و تلاش کنید تا برای شرایط پرداخت با آموزشگاه به توافق برسید.

5. جمعیت و تعداد هنرجوهای کلاس:

در کلاس هایی مانند بازیگری که نیاز به تمرین های عملی غیرقابل اجتناب است و توانایی ها یا اشتباهات هر هنرجو باید به دقت بررسی شود و بازخورد مخصوص خود را دریافت کند، جمعیت کلاس و تعداد هنرجوها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به صورت مستقیم می تواند روی کیفیت آموزش تاثیرگذار باشد. بهتر است در یک کلاس بازیگری با تعداد هنرجوی معقول شرکت کنید که ضمن امکان ارتباط گرفتن با افراد دیگر و تمرین با آنها، میان شلوغی کلاس از چشم استاد دور نمانید.

6. فضا و امکانات آموزشگاه:

یک آموزشگاه بازیگری و هنرهای نمایشی، نیاز به فضایی مناسب و نسبتا بزرگ برای تدریس استاد و تمرین هنرجوها دارد. تهویه هوای مناسب، ابزارهای تخصصی و کاربردی، فضاهای اختصاصی تمرین یا برگزاری نمایش های کوچک و بزرگ و به صورت کلی امکانات رفاهی که در هنگام حضور در اموزشگاه به انها نیاز دارید، از مهمترین مواردی است که قبل از انتخاب یک اموزشگاه بهتر است وجود یا عدم وجود آن ها را بررسی کنید و آگاهانه تر انتخاب کنید.

در نهایت، با در نظر گرفتن این معیارها و توقعات و شرایط شخصی خود می توانید کلاس بازیگری مناسب خود را راحت تر و مطمئن تر انتخاب کنید. در این مرحله که شما هدف و انتظارات خود را مشخص کردید و معیارهای کلی را شناختید، نوبت به بررسی آموزشگاه ها و کلاس های مختلف می رسد. از آنجا که بررسی تک به تک اموزشگاه های بازیگری شهر کار وقت گیر و پر زحمتی است، می توانید با انتخاب شهر خود از این لیست، به راحتی به صفحه معرفی بهترین آموزشگاه های بازیگری و هنرهای نمایشی شهر خود دسترسی پیدا کنید یا با کلیک روی دکمه “درخواست کلاس” ، در راحت ترین حالت ممکن، بهترین و نزدیک ترین کلاس بازیگری به خود را پیدا کنید.

برای مشاهده بهترین آموزشگاه‌ها بر روی شهر مورد نظر خود کلیک کنید.

چنانچه سوالی داشتید از طریق دکمه ثبت دیدگاه با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

کلاس ها بازیگری در شهرهای مختلف:

معرفی بهترین کلاس بازیگری در تهران
معرفی بهترین کلاس بازیگری تئاتر تهران

معرفی بهترین کلاس بازیگری شرق تهران
معرفی بهترین کلاس بازیگری غرب تهران
معرفی بهترین کلاس بازیگری مشهد
کلاس بازیگری تئاتر در مشهد
معرفی بهترین کلاس بازیگری تبریز
معرفی بهترین کلاس بازیگری شیراز
معرفی بهترین کلاس بازیگری اصفهان
معرفی بهترین کلاس بازیگری قم
معرفی بهترین کلاس بازیگری کرج
معرفی بهترین کلاس بازیگری کرمان
معرفی بهترین کلاس بازیگری یاسوج
معرفی بهترین کلاس بازیگری قزوین
معرفی بهترین کلاس بازیگری لرستان
معرفی بهترین کلاس بازیگری اهواز
معرفی بهترین کلاس بازیگری کرمانشاه
معرفی بهترین کلاس بازیگری رشت
معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان
معرفی بهترین کلاس بازیگری گرگان
معرفی بهترین کلاس بازیگری بروجرد
معرفی بهترین کلاس بازیگری بابل
معرفی بهترین کلاس بازیگری بجنورد
معرفی بهترین کلاس بازیگری بندر عباس
معرفی بهترین کلاس بازیگری بوشهر
معرفی بهترین کلاس بازیگری ساری
معرفی بهترین کلاس بازیگری زاهدان
معرفی بهترین کلاس بازیگری زنجان
معرفی بهترین کلاس بازیگری سنندج
بازیگری کودک

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی