معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان

معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان

بازیگری یکی از پرطرفدارترین رشته های هنری است که از محبوبیت بسیار زیادی در میان نوجوانان و جوانان برخوردار است. اگر ساکن شهر همدان هستید و به بازیگری علاقه دارید با ما همراه باشید. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان بپردازیم، اما بهتر است ابتدا کمی با این هنر پرطرفدار آشنا شویم.

دروس دوره دانشگاه و کلاس بازیگری همدان

دروس اصلی: تاريخ‌ نمايش‌، جامعه شناسی، آشنايی با ادبيات‌ كهن‌ ايران‌ و جهان‌، آشنايی با هنرهای تجسمی، اصول‌ و مبانی ارتباطات‌، آشنايي‌ با هنر در تاريخ‌، آشنايی با ادبيات‌ معاصر ايران‌ و جهان‌، فرهنگ‌ عامه‌ و تمثيل‌شناسي‌، تاريخ‌ فلسفه‌، آشنايی با تعزيه‌، مبانی دكور و صحنه آرايی، مبانی نمايشنامه نويسی، مبانی بازيگری، مباني‌ نمايش‌ عروسكی، روش‌ تحقيق‌ و تدوين‌ پايان نامه‌، نمايش‌ در ايران‌.

دروس تخصصی: امكانات‌ صحنه‌، نمايش‌ ايمائی، تحليل‌ نمايشنامه‌، بدن‌، بيان‌، شيوه های نمايش‌ در ايران‌، ماسک و گريم‌، سبک ها و شيوه های اجرا، شخصيت شناسی، تربيت‌ حس‌، بازيگری، اجرای كارگاه های نمايش های ايرانی، بازيگری سينما، ديدن‌ و تحليل‌ نمايش‌، بازيگری راديو و تلويزيون‌، پايان نامه‌.

شرایط پذیرش در انتخاب رشته بازیگری بدون کنکور

در کشور ما و نظام آموزشی ما فرد امکان تحصیل در مقاطع کادانی و کارشناسی به صورت بدون کنکور با شرط معدل را دارد. که معمولا در دانشگاه علمی کاربردی شرایط این نوع از تحصیل فراهم است.

معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان

معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان

اساسا کلمه خوب یا بهترین از دید هر کس متفاوت است، اما همانطور که ابتدا گفتیم آموزشگاه های بازیگری نامبرده شده طبق بازخوردها و نظرات کاربران در سال جدید جزو برترین ها می‌باشند و دارای خدمات متنوعی در زمینه آموزش هنرهای نمایشی هستند. در لیست زیر تعدادی از بهترین کلاس بازیگری در همدان را مشاهده میکنید.

آموزشگاه سینمایی پژواک

  • مدیریت: آقای مزدک مهیمنی
  • واقع در بلوار مدنی

در آموزشگاه پژواک هنر، دوره های ویژه بازیگری مخصوص کودکان و بزرگسالان، گویندگی و اجرا، فن بیان، نویسندگی، کارگردانی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی، و نمایش عروسکی و عروسک گردانی اموزش داده می‌شود. اساتید آموزشگاه پژواک هنر، از اساتید به نام و خوش سابقه همدان هستند و از جمله این مدرسین میتوان به این افراد اشاره کرد: محمد مهدی کلهری، مهدی پور قاسمی، مزدک مهیمنی، حامد سالمی، و جابر رمضانی اشاره کرد. 

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه سینمایی رفیع

  • مدیریت: آقای آرین مرادی
  • واقع در ابتدای بلوار مدنی

این آموزشگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و سابقه سال ها آموزش هنرجویان در زمینه‌های مختلف سینمایی را دارد. برگزاری کلاسهای بازیگری کودک و نوجوان و بزرگسال کارگردانی و فیلمسازی، دوبله، مجری گری، تدوین و …از جمله دوره های این آموزشگاه است. همچنین این موسسه سینمایی با معرفی هنرجویان برتر به پروژه‌های مختلف هنری زمینه پیشرفت این عزیزان را فراهم می کند.

مشاهده صفحه آموزشگاه

سایر آموزشگاه های بازیگری در همدان

در جدول زیر به معرفی سایر کلاس بازیگری همدان همراه با آدرس حدودی می‌پردازیم. با کلیک روی نام هر اموزشگاه بازیگری می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر شامل آدرس، شماره تماس، نظرات کاربران و توضیحات مجموعه را مشاهده کنید. آموزشگاه های بازیگری معرفی شده در لیست علاوه بر کلاس بازیگری، کلاس های کارگردانی، تدوین، عکاسی، فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی و کلاس‌های دیگر نیز برگزار می‌کنند.

نام آموزشگاه محدوده آدرس
آموزشگاه بازیگری رفیع ابتدای بلوار مدنی
آموزشگاه بازیگری پژواک هنر بلوار مدنی
آموزشگاه بازیگری پویش بلوار جهاد

دوره های بازیگری در همدان

اکنون که با آموزشگاه‌ای بازیگری در همدان آشنا شدید، اگر می‌خواهید از جزئیات دوره ها مثل تعداد جلسات، شهریه، مدرس و اطلاعات دیگر با خبر شوید، روی دکمه مشاده دوره ها در کادر زیر کلیک کنید تا بتوانید دوره‌های بازیگری در شهر همدان که توسط آموزشگاه های مختلف برگزار می‌شود را ببینید.

توانایی های مورد نیاز برای بازیگری

در دوران کودکی بسیاری از بچه ها، به نقش بازی کردن علاقه دارند و رویای ستاره شدن را در ذهن خود می پروارند. والدین هم وفتی متوجه این همه علاقه فرزند خود می شوند، فکر می کنند کودکان حتما استعداد بازیگری دارد و مدام او را به مکان های مختلف برای دادن تست می برند. برخی از این کودکان استعداد خوبی دارند، و برخی دیگر واقعا خیر؛ تنها در عالم کودکی برای خود بازی می کنند.

حرفه بازیگری در کنار جذابیت هایی مانند معروف شدن، یک حرفه بسیار حساس است، و تنها نمی توان گفت چون در کودکی یا نوجوانی همه اطرافیان از نقش بازی کردن های من خوششان می آمد، من بازیگر خوبی می شوم.

از جمه مهارت ها و شایستگی های لازم برای یک بازیگر می توان به مهارت ارتباطی و شنیداری خوب، وقت شناس بودن، اعتماد به نفس، توانایی صحبت در جمع و جلوی دوربین، توانایی تحلیل و تفسیر نقش ها، علاقه مند به کار گروهی برای همکاری با تیم، روحیه پذیرفتن انتقادات مثبت و منفی از سمت مخاطبان، انظباط شخصی، تحمل سختی به دلیل کار در ساعات طولانی، داشتن حداقل چند مورد مهارت های اضافی مانند نواختن موسیقی، آواز خواندن، رانندگی و …، اشاره کرد.

بازار کار و آینده شغلی رشته بازیگری در ایران

یکی از مهم ترین مسائلی که فرد قبل از انتخاب رشته به آن فکر می کند، وضعیت بازار کار آن رشته است. اگر به طور صادقانه بخواهم بگویک این حرفه دارای بازار کار تضمین شده و عالی نیست. بیشتر هنرجویانی که وارد این رشته می شوند، این امید را دارند که در فیلم ها بازی کنند و در تلویزیون نشانده داده شوند، اما به دلیل محدودیت هایی در نوع متن فیلمنامه ها، انتخاب بازیگران، هزینه ها و دیکر موارد این دانشجویان نمیتوانند به خوبی وارد بازار کار شوند و با چالش های بیساری روبرو هستند.

همچنین این افراد به اصطلاح باید بسیار خاک صحنه را بخورند تا به مهارت کافی برای پذیرش و ایفای نقش داشته باشند. همچنین حتی افراد خیلی با سابقه ممکن است به صورت فصلی کار داشته باشند و در زمان هایی از سال شغل نداشته باشند، به همین خاطر این افراد باید به فکر یک شغل دومی هم برای خود باشند. حال که کمی با این هنر پر طرفدار و شرایط کاری آن آشنا شدید، در ادامه به معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان می‌پردازیم.

کلید طلایی نزدیک شدن به دنیای بازیگری

کلید طلایی بازیگر شدن برای علاقمندان به بازیگری، ابتدا استعداد و آموزش بازیگری در مراکز “معتبر”، و سپس کسب تجربه است. بسیاری از جوانان پس از گذراندن دوره های مختلف به امید بازی کردن در فیلم ها و سریال ها و بی نتیجه ماندن تلاش هایشان سردرگم مانده و مایوس از ادامه مسیر می مانند. چرا که انتخاب بازیگران این مجموعه ها، شرایطی دارد که در مقالات دیگر به تفصیل به آن پرداخته خواهد شد. با این حال چند نکته را با شما در میان می‌گذاریم.

بسیاری از هنرجویان این موسسات با برپایی گروههای جوان و مستعد تئاتری اقدام به برگزاری یک نمایش صحنه ای می نمایند، تا از این طریق هم به کلید طلایی بازیگری یعنی تجربه از طریق تئاتر دست یابند و هم آموزش های خود را محک بزنند.

بنابراین تغییر مسیر ابتدایی از سینما به تئاتر (به شرطی که استعداد بازیگری داشته و مراحل آموزش بازیگری خود را تمام و کمال در یک موسسه معتبر گذرانده باشید) می تواند راهگشا باشد، اما نه برای همه. سینما و تئاتر نسخه همگانی ندارد. این راه، ممکن است یکی از بهترین توصیه ها برای تجربه اندوزی باشد، اما هزاران راه دیگر نیز وجود دارد. اینکه چه کسی باید این راه را تشخیص دهد؟

جوابش ساده است! اهل فن این رشته می توانند بهترین توصیه ها را به شما نمایند. بنابراین اگر بازیگر موفقی را دیدید به جای سلفی گرفتن با او، می توانید از اطلاعات و تجربیات او استفاده کنید! شرکت در کلاس بازیگری و کلاس تئاتر همدان نیز به همین دلیل می تواند برای شما مفید باشد.

سؤالات متداول

اگر به دنبال یادگیری بازیگری باشید، احتمالا سؤالات زیادی در ذهنتان دارید. در ادامه به پاسخ تعدادی از سؤالات متداول در رابطه با کلاس بازیگری می‌پردازیم. در صورتی که پاسخ سؤال خود را پیدا نکردید، در قسمت دیدگاه ها بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

ممکن است بعضی اموزشگاه ها به صورت مقطعی یا کارگاهی کلاس بازیگری رایگان برگزار کنند، اما این کلاس های رایگان نهایتا در قالب یک جلسه آموزشی هستند و هیچ موسسه ای دوره جامع بازیگری رایگان برگزار نمی‌کند.

به طور کلی بازیگری نیز مشابه اکثر رشته‌های هنری هزینه نسبتا بالایی دارد. حتی می‌توان گفت بازیگری به دلیل اینکه طرفداران بسیار زیادی دارد، در مقایسه با سایر رشته های هنری گرانتر است. هزینه کلاس بازیگری مثل هر کلاس دیگری به عوامل مختلف بستگی دارد. تعداد شرکت کنندگان کلاس، سطح تجربه و تخصص مدرس، میزان سابقه آموزشگاه، تعداد جلسات در هر ترم و عواملی از این قبیل همگی بر روی شهریه کلاس بازیگری در شیراز تاثیر می‌گذارند. هزینه کلاس بازیگری نوسان زیادی دارد و می‌توان گفت هزینه کلاس بازیگری در همدان از 1 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان به ازای هر ترم متغیر است. این مقدار در تهران می‌تواند تا 15 میلیون تومان به ازای یک دوره 3 ترمی نیز برسد.

در بحث آموزش همیشه تنوع زیادی وجود داشته، همینطور در مورد کیفیت آموزشگاه ها نیز تفاوت وجود دارد. آموزشگاه هایی که مجوز درجه ۱ هنری دارند هزینه آموزش بیشتری دارند و این هم بخاطر کیفیت و امکانات و اساتید بهتر هست.

  • در دوره های اموزش سینمایی کودکان هزینه های آموزش معمولا کمتر است.
  • در دوره مقدماتی معمولا هزینه آموزش کمتر است.
  • در دوره بزرگسال و یا دوره های پیشرفته هزینه آموزش بیشتر میشود.

کلاس های بازیگری محلی برای آموزش فنون بازیگری هستند و وظیفه ای برای شرکت دادن هنرجوها در پروژه های فیلمسازی ندارند، همانطور که یک آموزشگاه موسیقی یا زبان وظیفه معرفی هنرجو به کنسرت یا گروه موسیقی را ندارد. با این حال بسیاری از آموزشگاه های بازیگری در صورت به پایان رساندن دوره جامع توسط هنرجو، در صورتی که متوجه شوند استعداد مناسبی دارد، او را به گروه های فیلمسازی معرفی می‌کنند تا مسیر هموارتری پیش رو داشته باشد.

خیر، آموزشگاه های بازیگری جزو آموزشگاه های آزاد هنری هستند و برای ثبت نام در کلاس ها نیاز به تست دادن نیست و با مدارک شناسایی میتوانید اقدام به ثبت نام کنید. با این حال بعضی از موسسات سینمایی به دلیل اینکه تعداد متقاضیان کلاس بازیگری زیاد است، آزمون ورودی یا تست بازیگری برگزار می‌کنند تا اولویت ثبت نام برای افرادی باشد که استعداد بیشتری دارند.

اگر دوست دارید در فیلم بازی کنید و تست بازیگری بدهید، بهتر است کانال‌های خبری شهر خود را دنبال کنید. هر زمان یک دفتر فیلمسازی نیاز به بازیگر در پروژه ای داشته باشد، معمولا در کانال های پر مخاطب اینستاگرامی یا تلگرامی همان شهر فراخوان می‌دهد. شما میتوانید برای تست بازیگری مراجعه کرده تا شانس شرکت در فیلم یا پروژه هنری را داشته باشید.

اصولا کلاس های بازیگری بصورت دوره ای هستند و شما باید ابتدا در دوره مقدماتی و سپس در دوره های پیشرفته شرکت کنید. مدت یک دوره معمولا بین 1 تا 3 ماه است  و اگر بخواهید تمام دوره ها را شرکت کنید، ممکن است بین 6 تا 12 ماه زمان ببرد. مسلما شما بعنوان یک فرد مبتدی اول باید دوره مقدماتی را ثبت تنام کنید و بعد از اتمام آن اگر قصد ادامه و پیشرفت را داشته باشید دوره پیشرفته را ثبت نام کنید. اما افرادی که از قبل تجربه بازی یا آموزشگاه را دارند نیز میتوانند بصورت تک درس یا مستقیم در دوره های پیشرفته شرکت کنند.

اگر بصورت حرفه ای به این دو نگاه کنید، بین بازیگری و تئاتر در سبک اجرا تفاوت هایی وجود دارد اما برای یک مبتدی هیچ فرقی ندارد و بهترین راه برای شروع ورود به کلاس های بازیگری است. در بسیار از آموزشگاه ها دوره آموزش هر دو یکی است و فقط چند آموزشگاه برای تدریس تخصصی اقدام به آموزش اختصاصی تئاتر مینمایند. با این وجود اگر می‌خواهید یادگیری خود را تسریع کنید و مهارت های خود را افزایش دهید، بهتر است همزمان با شرکت در کلاس بازیگری، در تئاترهای محلی نیز شرکت و بازی کنید تا مهارت های خود را افزایش دهید.

کجا تست بازیگری بدم؟ این سؤال بسیاری از طرفداران بازیگری در شهر همدان است. به طور کلی در بیشتر آموزشگاه بازیگری همدان شما می‌توانید پس از گذراندن چندین ترم در تست بازیگری شرکت کنید و چنانچه از نظر اساتید آموزشگاه سطح قابل قبولی داشته باشید، می‌توانند شما را به گروه های فیلمسازی معرفی کنند. همچنین زمانی که قرار است فیلم جدیدی استارت بخورد، بسیاری از کارگردانان به دنبال بازیگر هستند. شمامی‌توانید با دنبال کردن اخبار رسانه‌های خبری همدان، در فراخوان بازیگری در همدان شرکت کنید و برای ثبت نام بازیگری در همدان اقدام کنید.

3.9/5 - (37 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

فرصت ویژه ورود به دنیای سینما

دوره های ویژه بازیگری، کارگردانی، تدوین، و گویندگی در آموزشگاه سینمایی پژواک هنر، با سال‌‌ها سابقه فعالیت درخشان.