برادران لومیر در سال ۱۸۹۵ سینماتوگراف (اولین دوربین فیلم برداری) را اختراع کردند. هرچند نمیتوان این دو برادر فرانسوی را یگانه افرادی دانست که به پیدایش هنر سینما کمک کردند. پیدایش سینما و فن فیلمبرداری خود مرهون پیشرفتهای بسیار زیادی هم در عرصهُ تکامل نگاتیو بود و هم تکامل دستگاههای اولیه عکاسی. بهطوریکه نمیتوان قاطعانه از یک نفر بهعنوان مخترع سینما نام برد. دستگاههایی همچون کینتوسکوپ (ساخته توماس ادیسون)، ویتاسکوپ و بایوسکوپ همگی در پیدایش دستگاه سینماتوگراف مؤثر بودهاند.
برادران لومیر خود دهها فیلم کوتاه ساختند که همهُ آنها صرفاً از یک نما تشکیل میشد و قطع و وصل و تدوین در آنها وجود نداشت. از جملهٔ این فیلمها میتوانیم به «ورود قطار به ایستگاه» (که به عنوان اولین فیلم ساخته شده به دست بشر محسوب میشود)، «خروج قایق از لنگرگاه»، «غذا خوردن کودک» و «خروج کارگران از کارخانه» اشاره کنیم.
پس از لومیرها، ژرژ مهلیس باعث تکامل فن سینما شد. دیدگاه مهلیس نسبت به سینما یک دیدگاه تئاتری بود. او پردههای گوناگونی از نمایش را فیلمبرداری میکرد و سپس این پردهها را به یکدیگر متصل میکرد. ژرژ مهلیس همچنین پدیدآورنده فن تروکاژ در سینماست.
پس از مهلیس، ادوین اس پورتر باعث تکامل بنیادین و ساختاری سینما شد. او با ساختن فیلمهای «زندگی آتشنشان آمریکایی» و «سرقت بزرگ قطار» سینما را به عنوان پدیدهای که امروزه میشناسیم معرفی کرد. سینمای پورتر دیگر ارتباطی به تئاتر نداشت، بلکه به هنری مستقل و جدید تبدیل شده بود. پورتر، پیشگام فن تدوین فیلم نیز میباشد. راهی که او در سینما آغاز کرد در نهایت به سینمای داستانگوی هالیوود منجر شد.
شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال پیدا کردن یک کلاس مناسب برای پرورش استعدادخود ویا فرزندتان باشید . و برای این انتخاب به دنبال بهترین کلاس/آموزشگاه های سطح شهر مشهد میگردید .
ما در نیکارو بهترین آموزشگاه های کشور را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید .
تمام انسان ها بالقوه بازیگرانی توانمند هستند. همان گونه كه قدمت و سابقه هنر نشان داده است آدمی همواره به هنر و مظاهر هنری علاقمند بوده، هر از چند گاهی با خلق آثار هنری میل و كشش خود را پاسخ می داده است. این كشش همچنان پابرجاست و امروزه هنر و مظاهر مختلف آن، چه در قالبهای کلاسیک و چه در قالبهای مدرن چون فیلم و سینما در همه شئون زندگی آدمی حضور فعال دارند. حال، هستند افراد بسیاری که علاقه مند هستند تا این استعداد را پرورش داده و به خدمت بگیرند. و این مهم اتفاق نمی افتد جز به آموزش صحیح و اصولی زیر نظر اساتید این فن چه بسیار مکان ها و محفل های که تشکیل شدند تا از دل آنها علاقه مندان شوریده سر بازیگری به آرزوی دیده شدندشان برسند اما متاسفانه یا مالشان پایمال شد یا حیثیت شان. اینجا آموزشگاه فنی و حرفه ای آژنگ است. جایی که بازیگری را نه تنها به عنوان یک هنر و علاقه بلکه به عنوان یک فن و حرفه نیز فرا می دهد. سیزده سال تلاش و پافشاری در تدریس صحیح و اصولی بازیگری با تلاش و دلسوزی اساتیدی که بازیگری در جان آنها نفوذ کرده باعث شده که به لطف خداوند بازیگران توانمندی را به عرصه هنر بازیگری این سرزمین معرفی کرده باشیم.
مجموعه تئاتر کربن به این مفتخر است که همه ی اساتید مرکز تئاتر کربن، از افراد برجسته و فعال در شاخه ی هنری خود می باشند و در کنار کار آموزشی، مهارت خود را در ارائه ی آثار هنری، به جامعه ی تئاتر کشور اثبات نموده اند. در مرکز/تئاتر/کربن سعی شده است تا مکانی حرفه ای و آرام را برای رشد شما فراهیم کند.
پردیس تئاتر مستقل نخستین مجموعه خصوصی تئاتر در شرق کشور است که با تجربه دو سال مدیریت و حضور مستمر در امر هنر تئاتر در بخش خصوصی اقدام به حرکتی نوین برای ادامه حیات و نفس کشیدن هنر تئاتر در شهر عزیز مشهد گرفت.این مجموعه دارای دو سالن بلک باکس مجزا جهت اجرای نمایش ، پلاتو تمرین،کلاس آموزشی، استودیو ضبط صدا و موسیقی به همراه فضای پذیرایی و استراحت در شان هنرمندان،مردم فهیم و هنردوست مشهد می باشد.
هدف پردیس تئاتر مستقل که ادامه دار مسیر گذشته موسسان آن است پیشنهادی جدید برای تئاتر دیدن و دعوت به این هنر فاخر است.آرزوی قلبی مان فراهم کردن اوقاتی نیک برای شما عزیزان است. بودن در کنار شما و خدمت به هنر و هدف عالی هنر که نهادن انسان در جایگاه انسان است هدفی است که هر چند ایده آل اما دست یافتنی است و این به یاری شما و همدلی مان خواهد شد.
آموزشگاه آزاد سینمایی آپادانا وابسته به موسسه فرهنگی هنری دوستان آپادانا با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت 938 اداره ثبت شرکت های مشهد فعالیتش را از سال 1380 آغاز نموده است.این آموزشگاه از بدو امر با مانیفست ارائه خدمات آموزش حرفه ای سینمایی به علاقه مندان و فراگیران این حوزه با بهره گیری از اساتید حرفه ای فعالیت نموده است .
برخی از چهره های برتر سینما و تلوزیون که آپادانا در این سالها بعنوان مدرس دوره با آنها همکاری نموده است عبارتند از سرکار خانم آزیتا حاجیان ، سرکار خانم پوران درخشنده ، سرکار خانم مارال فرجاد ، جناب آقای جهانگیر الماسی ، جناب آقای دکتر محمد صادقی ، جناب آقای عبدالله باکیده ، جناب آقای اصغر همت ، جناب آقای محمد متوسلانی ، جناب آقای مهدی امینی خواه و محمد حسین باکیده
آموزشگاه آزاد سینمایی آپادانا دوره های زیر را برگزار میکند :
موسسه سینمایی موج نو با تربیت هنرمند متخصص و کارآمد با پشتوانه علمی و عملی توانسته در مدت عمر فعالیت خود ، جایگاه ویژه ای در میان سایر کلاس های هنری – مختص هنر هفتم – پیدا کند . این موسسه با ایجاد بستر مناسب برای بارور شدن استعدادهای مستعد به شکل اصولی و اساسی تلاش مستمر و ویژه ای دارد . آموزشگاه آزاد سینمایی «موج نو» می کوشد در خلال برنامه ای منسجم و طی واحدهای عملی و نظری، هنرجو را متوجه کار گروهی و جمعی نماید. مسئله ای که سینما و فیلمسازی در حوزه علمی بسیار به آن نیاز دارد. این موسسه سینمایی با ارائه گواهی نامه رسمی ارشاد به فارغ التحصیلان فعالیت منحصر به فرد خودش را تکمیل کرده است . دوره های آموزشی موسسه سینمایی موج نو همراه با کارگاه عملی است که برای جذب علاقه مندان به این هنر بسیار مطلوب است . موسسه سینمایی آزاد موج نو با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره های هنری-سینمایی برگزار میکند .
موسسه آزاد سینمایی موج نو دوره های زیر را برگزار میکند :
آموزش حرفه ای دوره های آهنگ سازی نرم افزار گیوبیس، میکس، مسترینگ، عکاسی، نورپردازی، فتوشاپ، فیلم برداری، میکس و مونتاژ (ادیوس، افترافکت، پریمیر …)
کلید طلایی
کلید طلایی ، برای علاقمندان به بازیگری پس از استعداد و آموزش بازیگری در مراکز “معتبر”، داشتن تجربه است. بسیاری از جوانان پس از گذراندن دوره های مختلف به امید بازی کردن در فیلم ها و سریال ها و بی نتیجه ماندن تلاش هایشان سردرگم مانده و مایوس از ادامه مسیر می مانند. چرا که انتخاب بازیگران این مجموعه ها ، شرایطی دارد که در گزارش های بعدی به تفصیل به آن پرداخته خواهد شد.
این میان بسیاری از هنرجویان این موسسات با برپایی گروههای جوان و مستعد تئاتری اقدام به برگزاری یک نمایش صحنه ای می نمایند تا از این طریق هم به کلید طلایی بازیگری یعنی تجربه از طریق تئاتر دست یابند و هم آموزش های خود را محک بزنند.
بنابراین تغییر مسیر ابتدایی از سینما به تئاتر (به شرطی که استعداد بازیگری داشته و مراحل آموزش بازیگری خود را تمام و کمال در یک موسسه معتبر گذرانده باشد) می تواند راهگشا باشد. اما نه برای همه.
سینما و تئاتر نسخه همگانی ندارد. این راه ، ممکن یکی از بهترین توصیه ها برای تجربه اندوزی باشد، اما هزاران راه دیگر وجود دارد. اینکه چه کسی این راه را باید تشخیص دهد نیز جوابش ساده است. اهل فن این رشته می توانند بهترین توصیه ها را به شما نمایند. بنابراین اگر بازیگر موفقی را دیدید به جای عکس سلفی گرفتن از او ، می تواند از اطلاعات و تجربیات او استفاده کنید!