بهترین مرکز استعدادیابی ساری

بهترین مرکز استعدادیابی ساری

در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی ساری را به شما معرفی کنیم. پس اگر ساکن ساری هستید و به دنبال مرکز استعدادیابی خوب برای خود یا فرزندتان هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

استعدادها بزرگترین سرمایه های وجودی هر کس هستند که با شکوفا کردن آنها می تواند به بهترین نسخه از خود تبدیل شود. استعدادها باید کشف شده و در محیط مناسبی قرار بگیرند تا بتوانند شکوفا شوند. هر چه این شناسایی زودتر صورت بگیرد فرد زودتر در مسیر تکامل و رشد قرار می گیرد.

 

بهترین مرکز استعدادیابی ساری | استعداد چیست؟

 قبل از معرفی بهترین مرکز استعدادیابی ساری، بهتر است کمی با مفاهیمی مثل استعداد و استعدادیابی آشنا شویم.

همه ما در درون خود توانایی هایی داریم. این توانایی ها سه ویژگی دارند. یک اینکه ذاتی هستند، و دو اینکه خاص هستند. یعنی همه افراد آن توانایی را ندارند.  و سومین ویژگی آنها این است که به ما کمک می کنند تا در آن زمینه یادگیری سریعتری داشته باشیم.

مثلا کسی که استعداد نقاشی دارد از همان بچگی وقتی شروع به کشیدن نقاشی می کند معمولا بهتر از همسالان خود نقاشی می کشد و هر دفعه بهتر از قبل می کشد. و در صورتی که کلاس نقاشی برود خیلی زودتر از کسی که استعداد نقاشی ندارد در این زمینه پیشرفت می کند.

پس می توان استعدادها را “توانایی های ذاتی خاص نامید که زمینه یادگیری بهتر و پیشرفت سریع در یک موضوع را فراهم می کنند”.

فرهنگ عمید و فرهنگ معین هر دو استعداد را  “توانایی ذهنی و فطری برای انجام دادن یا فراگرفتن کاری” تعریف کرده اند. لغت نامه دهخدا نیز استعداد را به معنی آماده شدن، آماده گشتن، آمادگی کردن. مهیا شدن آورده است.

بهترین مرکز استعداد یابی ساری | استعدادیابی چیست؟

همان طور که در مقدمه مطلب ذکر شد استعدادها برای آنکه بروز کنند نیاز به محیطی دارند که بتوانند در آن خود را نشان داده و تقویت شوند. این امر به این معنی است که اگر استعدادی در محیط مناسبی قرار نگیرد ممکن است هرگز کشف نشود. مثلا کودکی که در روستایی دور افتاده و بی امکانات زندگی می کند و ممکن است هیچ ساز موسیقی در دسترس نداشته باشد چگونه می تواند استعداد موسیقی خود را بشناسد؟

بنابراین استعدادیابی فرایندی است که طی آن توانایی های ذاتی و بالقوه که در افراد وجود دارد شناسایی شده و در مسیری قرار میگیرند که شکوفا شده و به تکامل برسند.

 چرا استعدادیابی مهم است؟

همه ما افرادی را می شناسیم که رشته دانشگاهی یا شغل خود را بارها عوض کرده اند. آنها بعد از چندین بار ازین شاخه به آن شاخه پریدن تازه می فهمند چه چیزی می خواند و چه کاری برای آنها مناسب تر است.

استعدادیابی در سنین پایین موجب می شود فرد از سردرگمی رها شده و هدف و مسیر زندگی مشخصی در پیش بگیرد. و وقت و پول خود را صرف کاری کنند که در آن توانا است، به آن علاقه دارند و احتمال موفقیت در آن بیشتر است. این امر موجب می شود رضایت از زندگی در فرد افزایش یابد و حس بهتری نسبت به خود و زندگی اش داشته باشد.

در ادامه به معرفی بهترین مرکز استعدادیابی ساری خواهیم پرداخت

بهترین مرکز استعدادیابی ساری

در این قسمت ما تعدادی از بهترین مراکز استعدادیابی ساری را به شما معرفی خواهیم کرد. برای دیدن جزییات اطلاعات هر مرکز روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

بهترین مرکز استعدادیابی ساری

استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

همان طور که گفتیم استعدادیابی یعنی آنکه توانایی های بالقوه فرد را شناسایی کنیم. اما استعدادیابی معمولا یک پروسه و فرایند است و برای  انجام درست آن به زمان نیاز داریم. ممکن است کسی تا حدودی بداند چه استعدادی دارد اما برای درست پیش رفتن باز هم به استعدادیابی نیاز دارد.

به عنوان نمونه کسی که می داند هوش کلامی خوبی دارد ممکن است بخواهد نمایشنامه نویس شود. در حالیکه ممکن است خلاقیت مناسبی برای اینکار نداشته باشد و در مسیری مثل سخنوری موفق تر باشد تا نویسندگی.

مثل خیلی از چیزهای دیگر شما کارهایی می توانید برای استعدادیابی انجام دهید که ما آنها را در مقاله ” چگونه استعداد خود را کشف کنیم؟” به طور کامل توضیح داده ایم. اما علم همیشه به بشر کمک کرده است مسایل را با دقت بیشتری حل کند.

مراکز استعدادیابی مکان هایی هستند که در آنها به صورت تخصصی کودک یا فرد بزرگسال مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته و تلاش می شود استعدادها، علایق و نقاط ضعف و قوت او شناسایی شود.

در مراکز استعدادیابی غالبا فرد (کودک یا بزرگسال) از جنبه های گوناگونی مانند شخصیت، علایق، استعدادها، ارزش ها، نقاط قوت و …. توسط متخصصین این حوزه مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد.

تست های روان شناختی مختلف و حتی بررسی نورولوژیک و عصب شناختی فرد در برخی مراکز پیشرفته می تواند به شناخت بهتر فرد از خود بینجامد و او  مسیر درست تری را برای آینده تحصیلی-شغلی برگزیند.

این حقیقت که شما در حاله خواندن مطلب بهترین مرکز استعدادیابی ساری هستید نشان می دهد که دوست دارید شناسایی استعدادهای خود یا فرزندتان را از طریق متخصصان انجام دهید و این مساله جای خوشحالی دارد. چرا که شما به اهمیت استعدادیابی آن هم به صورت علمی و تخصصی آگاه هستید.

به انتهای معرفی بهترین مرکز استعدادیابی ساری رسیده ایم و به یک سوال متداول در زمینه استعدادیابی پاسخ خواهیم داد.

از چه سنی می توان استعدادیابی انجام داد؟

در هر سنی می توان استعدادیابی انجام داد. حتی در سنین بزرگسالی! اما هر چه استعدادیابی زودتر انجام شود آورده های بیشتری برای فرد در زندگی دارد.

 چرا که اولا فرد فرصت بیشتری برای پرورش استعدادهای خود و شکوفایی آنها دارد، دوما زمان و پول کمتری در زمینه هایی که موفقیت به همراه ندارند هدر می دهد. و در نهایت زودتر از سردرگمی در زندگی رها شده و به مسیر مورد علاقه در زندگی اش قدم می گذارد و احساس شادکامی می کند.

متخصصان استعدادیابی می گویند بهترین سن برای استعدادیابی سنین پیش از دبستان است که کودک هنوز در معرض سیستم های آموزشی قرار نگرفته است. ولی به طور کلی بین سن 3 تا 15 سالگی برای استعدادیابی سنین قابل قبول و مناسبی است.

چرا که پیش از تصمیم های مهمی چون انتخاب رشته، دانشگاه و شغل قرار دارد. و فرد با شناخت بهتر استعدادها، توانایی ها و علایقش در این برهه های مهم تصمیمات بهتری خواهد گرفت.

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی