بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد

بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد

اهمیت شناسایی استعدادها و استعدادیابی در سنین پایین، در دهه اخیر محبوبیت زیادی بین قشر فرهیخته و آگاه جامعه پیدا کرده است. مراکز استعدادیابی در شهرهای مختلف کشور مشغول به ارائه خدمات استعدادیابی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد را به شما معرفی کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

بهترین مرکز استعداد یابی بجنورد | استعداد و اهمیت آن

قبل از آنکه بهترین مرکز استعدادیابی در بجنورد را به شما معرفی کنیم خوب است بدانیم استعداد چیست؟

استعداد را می توان اینطور تعریف کرد: استعداد یعنی پتانسیل یا توانایی برای درک و یادگیری سریع تر موضوعات.

وقتی شما در چیزی استعداد دارید غالبا به آن علاقه دارید، سریعتر از متوسط افراد جامعه آن را یاد می گیرید و پیشرفت سریعتری در آن دارید. استعداد ها ذاتی و خاص هستند و از ابتدای تولد در فرد وجود دارند. اگر فرد در محیط مناسبی قرار بگیرد استعدادهایش بروز می کنند و می توانند شناسایی شوند.

.

اهمیت استعداد در زندگی و آینده فرد

 اگر به زندگی افراد موفق نگاهی بیندازید متوجه می شوید تقریبا همه آنها در مسیری حرکت کرده و موفق شده اند که در آن استعداد و توانایی داشته اند.

 بنابراین استعدادهای ما  نقش مهمی در موفقیت های آینده و پیشرفت در زندگیمان دارند. همه ما دوست داریم در رشته و شغلی تحصیل کنیم که آن را دوست داریم و در عین حال می توانیم نیازهای مختلفمان از جمله نیاز به تفریح و سرگرمی را از طریق آن برطرف کنیم.

این امر در صورتی محقق می شود که به رشته ای که در آن درس میخوانیم و کاری که انجام می دهیم علاقه داشته باشیم.  اغلب ما به چیزی علاقه داریم که در آن استعداد داشته و توانا هستیم. چرا که حس می کنیم از پس آن بر می آییم، به ما حس رضایت درونی میدهد و نیازهای درونی ما را برطرف می کند.

حتما شما هم پزشکان، وکلا یا مهندس هایی را می شناسید که علی رغم درآمد یا جایگاه اجتماعی بالا، شغلی که دارند را دوست ندارند و از طرف دیگر افرادی را می شناسیم که شاید از نظر ما شغل مهم یا جایگاه اجتماعی خوبی ندارند ولی از شغلی که دارند لذت میبرند و از جایگاه خود راضی هستند

بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد
 تاثیر استعداد 

اما تاثیر استعداد تنها محدود به مسایل و انتخاب های مهم مانند تحصیل و شغل نیست. استعدادهای ما ممکن است مبنای تفریحات ما یا مسایل روزمره دیگر باشند. مثلا کسی که هوش طبیعت گرای بالایی دارد ممکن است دائم در حال گشت و گذار در طبیعت باشد، اگرچه نتوانسته باشد شغلی متناسب با استعدادش داشته باشد. و ازین طریق حال خودش را خوب کند.

استعدادها مواردی هستند که غالبا افراد بخاطر آنها تحسین می شوند- چرا که نسبت به افراد دیگر در آن توانا تر هستند- و این اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. مثلا به شما می گویند فلانی خوب می نویسد، یا خوب می خواند یا خوب صحبت می کند.

همان طور که بالاتر هم گفتیم استعدادهای شما سرمایه های شما هستند. این شما هستید که باید انتخاب کنید استعداد شما به حداکثر شکوفایی برسد یا در زیر انبوهی از روزمرگی ها خاک شده و به دست فراموشی سپرده شود.

بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد

بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد را در این قسمت به شما معرفی خواهیم کرد.

برای دیدن جزییات اطلاعات  مرکز روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

حالا که اهمیت استعدادها را دانستیم در ادامه مطلب ” بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد ” می خواهیم به این مطلب بپردازیم که استعدادیابی چیست؟ و چگونه انجام می شود؟

استعدادیابی چیست؟

همان گونه که گفتیم استعدادهای ما پتانسیل یادگیری سریع تر و بهتر ما در یک زمینه خاص هستند. استعدادیابی فرایندی است که این استعدادها بوسیله آن کشف و شناسایی شده و در مسیر رشد و پرورش قرار می گیرند.

استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

استعدادیابی معمولا یک فرایند است و برای  انجام درست آن به زمان نیاز داریم. ممکن است کسی تا حدودی بداند چه استعدادی دارد اما برای آنکه موفق شود باز هم به استعدادیابی نیاز دارد.

به عنوان مثال کسی که می داند هوش موسیقیایی خوبی دارد ممکن است بخواهد نوازنده شود. در حالیکه ممکن است هوش بدنی مناسبی برای اینکار نداشته باشد و در مسیری مثل آهنگ سازی موفق تر باشد تا نوازندگی.

در مراکز استعدادیابی غالبا فرد (کودک یا بزرگسال) از جنبه های گوناگون (شخصیت، علایق، استعدادها، ارزش ها، نقاط قوت و …) مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد.

تست های روان شناختی مختلف و حتی بررسی نورولوژیک و عصب شناختی فرد در برخی مراکز پیشرفته می تواند به شناخت بهتر فرد از خود بیانجامد و او  مسیر درست تری را برای آینده تحصیلی-شغلی برگزیند.

بهترین موسسه استعدادیابی بجنورد | فواید استعدادیابی

در ادامه مطلب بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد با فواید استعدادیابی آشنا خواهیم شد.

تعدادی از فواید استعدادیابی عبارتند از:

  • صرفه جویی در انرژی
  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • هدفمندی و رهایی از سردرگمی
  • بالا رفتن احتمال موفقیت
  • احساس رضایت

هر چقدر استعدادیابی در سنین پایین تری انجام شود مزایای بالا بیشتر می شود. مثلا کسی که در سنین 5-6 سالگی استعدادیابی شده و می داند در بازیگری تواناست بسیار بیشتر از کسی که تازه در سنین جوانی به این نتیجه میرسد در زمان، هزینه ها و انرژی خود صرفه جویی کرده و زودتر به حس رضایت درونی می رسد. همچنین این شخص می تواند از همان ابتدا با هدف گذاری و تمرکز روی آن اهداف خیلی سریعتر به موفقیت برسد.

از این رو استعدادیابی در سنین کم اهمیت ویژه ای دارد. اما شاید حالا که به این قسمت از بحث رسیدیم بپرسید چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

بهترین مرکز استعدادیابی بجنورد

مرکز استعداد یابی بجنورد | سن استعدادیابی

کشف استعدادها در هر سنی مزایای خودش را دارد ولی همان زور که بالا گفتیم هر چقدر زودتر انجام شود این مزایا بیشتر می شود. از طرف دیگر در سنین کم چون فرد هنوز در معرض سیستم آموزشی ناکارآمد قرار نگرفته است، آمادگی بیشتری برای استعدادیابی دارد.

چرا که سیستم های آموزشی در همه جای دنیا اثرات نامطلوبی بر استعدادها، خلاقیت و اعتماد به نفس کودک دارند. به او حس ناکافی بودن، اهمیت نداشتن و یا مهم نبودن می دهند و ممکن است با قرار نگرفتن کودک و استعدادش در چارچوب های آنها، او را سرکوب کنند.

متخصصان معتقدند سنین 3-6 سال بهترین سن برای استعدادیابی بوده و سنین 3-15 سال به طور کلی برای استعدادیابی مناسب هستند.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی