بهترین مرکز استعدادیابی گرگان

بهترین مرکز استعدادیابی گرگان

استعدادهای ما مهمترین منابع وجودی ما هستند که اهمیت کشف و شناسایی زودهنگام آنها بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از ما اگر استعدادهایمان زودتر شناسایی شده بود شاید الان جایگاه شغلی و اجتماعی متفاوتی داشتیم. اینکه شما به دنبال بهترین مرکز استعدادیابی گرگان هستید نشان میدهد جزو افراد آگاهی هستید که می خواهید استعدادهای خود یا فرزندتان را هر چه سریعتر شناسایی کنید تا بتوانید در مسیر درستی آنها را شکوفا کنید. ما در این مطلب ضمن معرفی بهترین مرکز استعدادیابی گرگان درباره مطالب مهمی در زمینه استعداد و استعدادیابی صحبت خواهیم کرد.

بهترین مرکز استعدادیابی گرگان| استعداد چیست؟

استعداد را می توان ظرفیت های بالقوه افراد برای یادگیری یک مهارت توصیف کرد. صاحب نظران این حوزه می گویند استعداد دو ویژگی دارد: 1- ذاتی است و از بدو تولد در نهاد بشر وجود دارد. 2- خاص است. به این معنی که همه افراد از آن بهره نبرده اند.

بنابراین می توان استعداد را هر ویژگی ذاتی و خاصی دانست که به ما کمک می کند مهارتی را یاد بگیریم.البته این یادگیری دو ویژگی دارد: یکی آنکه وقتی کسی در زمینه ای استعداد دارد، آن مهارت را سریعتر از متوسط افراد جامعه یاد می گیرد. دوم آنکه در یادگیری آن مهارت پیشرفت چشمگیر و سریعی دارد.

 

 استعدادیابی چیست؟

استعدادیابی فرآیندی است که طی آن استعدادهای یک فرد شناسایی و در مسیری قرار می گیرند که شکوفا شوند. در واقع آنچه که در وجود ما به عنوان استعداد وجود دارد باید در محیط مناسبی قرار بگیرد تا بتواند خود را نشان  داده و شکوفا شود.

گاهی محیطی که فرد در آن رشد می کند به اندازه کافی غنی و مناسب هست که کودک بتواند در آن استعدادش را نشان دهد. اما بعد از شناسایی، آن استعداد به حال خود رها می شود. گاهی حتی محیط به گونه ای نیست که فرد بتواند از استعداد وجودی اش آگاه شود. مثلا کودکی که هیچ گاه سازی در اختیارش نبوده یا به کلاس موسیقی نرفته چگونه می تواند از استعداد موسیقی خود آگاه شود.

اینجاست که ضرورت استعدادیابی مشخص می شود. اینکه کودک و یا فرد بزرگسال را به طور ویژه در محیط هایی تخصصی ارزیابی کنیم تا بتوانیم استعداد او را شناسایی کنیم.

بهترین مرکز استعدادیابی گرگان | استعدادیابی تخصصی چگونه صورت میگیرد؟

این حقیقت که شما دارید مقاله بهترین مرکز استعدادیابی گرگان را می خوانید نشان می دهد علاقه دارید استعدادهای خود یا فرزندتان را از طریق مراکز تخصصی شناسایی و پرورش دهید. به شما تبریک می گوییم که به این آگاهی رسیده اید که علم می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

در مراکز استعدادیابی، کودک یا بزرگسال  توسط روانشناسان و دیگر متخصصان این حوزه از جنبه های مختلفی مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرند تا بتوانند به قابلیت ها و استعدادهای او پی ببرند. غالبا برای این کار از تست ها و ابزارهای روانسنجی معتبر نظیر تست های هوش، شخصیت، رغبت سنج و دیگر آزمون های روانشناختی استفاده می شود. همچنین با مشاهده دقیق و قرار دادن فرد یا کودک در محیط های لازم، نقاط قوت و ضعف و استعدادهای او را بررسی می کنند. این فرایند ممکن است چندین ماه ادامه داشته باشد تا نتیجه دقیق تری داشته باشد. نگران زمان و هزینه های استعدادیابی نباشید. مطمئنا در برابر هزینه ای که در صورت عدم شناسایی استعدادهای خود خواهید پرداخت بسیار ناچیز خواهید بود.

بهترین مرکز استعدادیابی گرگان

 بهترین مرکز استعدادیابی گرگان را در این قسمت به به شما معرفی خواهیم کرد.

ما اطلاعات تعدادی از بهترین مراکز استعدادیابی شهر گرگان را برای شما گردآوری کرده ایم. برای دیدن جزییات اطلاعات هر آموزشگاه روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

 استعدادیابی چه فایده ای دارد؟

 فواید بسیار مهمی  برای استعدادیابی وجود دارد از جمله صرفه جویی در زمان، انرژی و سرمایه.

صرفه جویی در زمان

 کسیکه استعدادهایش را بشناسد می داند در چه مسیر تحصیلی و شغلی باید پیش برود و چه مهارت هایی را باید برای موفقیت در مسیری که می خواهد برود یاد بگیرد. و هر چه این شناسایی استعداد زودتر صورت بگیرد فرد زودتر از سردرگمی نجات یافته و به این ترتیب در زمان خود صرفه جویی می کند.

صرفه جویی در سرمایه

کسی که می داند چه استعدادی دارد به جای هزینه های بی هدف برای یادگیری مهارت های پراکنده که در آن موفقیت کمی خواهد داشت برای یادگیری مهارت های هزینه صرف می کند که بیشترین موفقیت را برای او به همراه خواهند آورد.

صرفه جویی در انرژی

این فرد به جای ازین شاخه به آن شاخه پریدن، مستقیم به سراغ مسیر اصلی که برای آن ساخته شده و در آن موفق تر است می رود و انرژی خود را بر روی آن متمرکز می کند .

در ادامه مطلب بهترین مرکز استعدادیابی گرگان می خواهیم به سوالی مهم که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد پاسخ بگوییم.

بهترین مرکز استعدادیابی گرگان

 آیا اگر کسی در کاری استعداد نداشته باشد نمی تواند در آن موفق شود؟

این سوالی است که ممکن است همین الان ذهن شما را درگیر کرده باشم. اینکه اگر من یا فرزندم در چیزی استعداد نداریم آیا نمی توانیم در آن موفق شویم؟

در جواب باید بگوییم که ممکن است موفق شوید اما با صرف تلاش و انرژی بسیار بیشتر نسبت به کسی که در آن زمینه استعداد دارد. برخی از محققان معتقدند که شما با صرف ده هزار ساعت آموزش در یک زمینه حرفه ای خواهید شد. این افراد معتقدند مهم نیست که در زمینه ای استعداد دارید یا نه و شما با صرف گذراندن آن ده هزار ساعت می توانید به موفقیت برسید.

اما باید بگوییم وقتی شما در مسیری تلاش می کنید که در آن استعداد دارید سرعت پیشرفت شما بسیار سریعتر از مسیری است که در آن استعداد ندارید. وقتی می شود با ساعتهای آموزش بسیار کمتر به موفقیت رسید چرا باید مسیر دشوار را انتخاب کنیم؟

بگذارید با مثالی بیشتر این مطلب را توضیح دهیم. فرض کنیم استعداد × تلاش= موفقیت باشد . حالا فردی را در نظر بگیرید که استعدادش در نقاشی ۵ و تلاش او ۲ است.  ۱۰=۲×۵

حالا فرد دیگری را در نظر بگیرید که استعدادش در نقاشی ۲ است. برای اینکه فرد دوم به نتیجه ای در سطح فرد اول دست پیدا کند نیاز است تلاش او ۵ باشد. ۱۰=۵×۲

 پس همان طور که میبینید در هر دو صورت فرد به موفقیت میرسد اما اگر کسی استعداد کاری را داشته باشد برای رسیدن به موفقیت تلاش کمتری نیاز دارد. بنابراین خیلی بهتر است که با شناسایی استعدادهایتان از ابتدا در مسیری وارد شوید که در آن استعداد دارید. چرا که انرژی و هزینه کمتری صرف موفقیت خواهید کرد.

بهترین مرکز استعداد یابی گرگان | استعدادیابی را از چه سنی می توان انجام داد؟

شما در هر سنی می توانید استعدادیابی را انجام دهید اما بدیهی است که هر چه سریعتر این کار را انجام دهید زودتر از مزایای آن بهره خواهید برد. بنابراین استعدادیابی در سنین کودکی فواید بیشتری برای فرد دارد.

متخصصان معتقدند بهترین سن برای استعدادیابی سنین بین 3 تا 6 سال است که کودک هنوز وارد محیط های آموزشی نشده و از آنها تاثیر نگرفته است. با این حال تا سن 15 سالگی هم برای این کار دیر نیست.

به نظر ما بهتر است بگوییم هیچ وقت برای استعدادیابی دیر نیست. هر زمان که احساس کردید در مسیری قرار دارید که به آن تعلق ندارید باید آن را عوض کنید و برای عوض کردن مسیر زندگی تحصیلی- شغلی خوب است ابتدا استعدادیابی شوید.

خدمات استعدادیابی نیکارو

ما در نیکارو تلاش کرده ایم برای تمامی گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان مجموعه ای از بهترین  و بروز ترین بسته های استعدادیابی را فراهم کنیم. هدف ما این است تا افراد با شناخت بهتر خود و استعداد هایشان، مهارت هایی را یاد بگیرند که مطابق علایق و استعداد آنها بوده و بتواند به آنها برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

برای آشنایی با خدمات استعدادیابی نیکارو همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید:

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی