بهترین کلاس اسکیت مشهد

لیست کامل بهترین کلاس اسکیت مشهد با آدرس و تلفن

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین کلاس اسکیت در مشهد، بهترین پیست اسکیت مشهد و معرفی فدراسیون اسکیبت مشهد پردازیم، اما قبل از آن بیایید کمی با انواع اسکیت اشنا شویم. تا انتها همراه ما باشید.

انواع اسکیت

ورزش اسکیت فقط به یک نوع خاص اطلاق نمی‌شود و انواع مختلفی دارد. در ادامه به معرفی انواع اسکیت میپردازیم:

1. اسکيت فيتنس، خياباني، فری استايل

اين اسکيت از جمله رايج ترين و معمولي ترين اسکيت های موجود است و برای لاغری و تفريح و حتي به عنوان وسيله نقليه استفاده مي شود و اسم رشته تخصصي آن فری استايل است.

برای خريد اين اسکيت بايد دقت کرد و از خريد مارک هايي که تقلب اسم مارک های معروف هستند جدا” خودداری کرد اسکيتي را که خريداری مي کنيد:

  • بايد فک محکم و مناسبي داشته باشد و با دست جمع نشود.
  • دارای چرخ و بلبرينگ های مناسبي باشد.

2. اسکيت اگرسیو Aggressive

اسکیت اگرسیو یک رشته بسيار پرهيجان و پر تنوع است که حوزه فعاليت بسيار زيادي دارد و نسبت به رشته های ديگر اسکيت از تکنيک های بالاتری برخوردار است. اسکيت های اين رشته به صورتي طراحي شده که:

  • چرخهای آن کوچکتر از بقيه اسکيت ها است.
  • در فريم انها طراحي هايي به کار برده شده، که هم لبه هايي برای قرار گيری بر روی لبه های مختلف را داشته باشد و هم قسمتي که با آن بتمارک های معروف هستند جدا” خودداری کرد.
    •  اسکيتي را خريداری کنيد بسيار محکم ساخته شده و کاملا” پای اسکيت باز را محافظت مي کند.
    • سيستم چرخها به دو صورت است که يک سری از اسکيت ها،دوچرخ در اسکيت و ما بين تمام فريم وجود دارد که روی فريم حرکت مي کنديا چهار چرخ مي خورد که بعضي از اسکيت بازان بنابه تمايل به جای دو چرخ وسط از آنتي راکها استفاده مي کند. آنتي راکها مانند چرخ هستند ولي با جسني کاملا” شيبه فريم که ايجاد سرخوردن را داشته باشد.

3. اسکيت سرعت Inline Speed

اين اسکيت مخصوص رشته سرعت و استقامت طراحي شده به دو نوع : 5 چرخ و 4 چرخ در بازار موجود است. البته اسکيت 5 چرخ اين رشته ديگر قديمي شده و کمتر استفاده مي شود. دراسکيت هاي 5 چرخ اين رشته اندازه هر چرخ از 80 تا 84 ميلي متر بوده، ولي اسکيت های 4 چرخ اين رشته 100 تا 110 ميلي متر است . فريم اين اسکيت ها از آلياژ بسيار سبک، کربن است. و بوت اين اسکيت نيم ساق( مانند کفش کتاني) و از جنس کربن است. در کل ورزشکاران در اين رشته بايد از قدرت و توانايي خاصي برخوردار باشند ولي نسبت به ديگر رشته ها ازتکنيک کمتری برخوردار است و دارای تکنيک و تاکتيک های محدودي است.

4. اسکيت هاکي

اين اسکيت از جهاتي شيبه اسکيت فينس است با اين تفاوت که تمام چرم و تمام پارچه موجود مي باشد و دو لبه بالايي بوت راحتي پای بازيکن را همراه دارد. اين اسکيت ها به سيستم راکر مجهز است و مانور بسيار بالايي دارد.

5. اسکيت رولر يا رينگ يا کواد

اين اسکيت به کلي با تمامي اسکيت های گفته شده تفاوت دارد. زيرا به صورت 2 چرخ موازی جلو و 2 چرخ موازی عقب است سيستم فريم اين اسکيت نيز تفاوت دارد دارای رشته های نمايشي و سرعت مي باشد.

6. اسکيت نمايشي Inline Fiyore

اين اسکيت از نظر طراحي و استقامت منحصر به فرد است.دارای سه چرخ و يک تو(toe) مي باشد. اين اسکيت قابليت راکر شدن دارد و تو(toe) آن حرکات Stopper و Pick طراحي شده است. بوت اين اسکيت بايد بسيار محکم بوده و بهتر است تمام ساق باشد و پای بازيکن را محکم بگيرد.فک اين بوت بايد آنقدر مقاوم بوده که با دست جمع نشود از خريدن بوت های نامناسب و ضعيف جدا” خودداری کنيد. چون در حرکات نمايشي اولين ضربات در اين بوت ها به مچ پای بازيکن آسيب ميرساند. بوت اين اسکيت ها در دو نوع چرم و جير عرضه مي گردد که داخل انها از فمهای چوبي يا کربني استفاده شده است و بسيارسبک مي باشد. 

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

کلاس اسکیت در مشهد

بهترین کلاس اسکیت مشهد کجاست؟

در لیست زیر یکی از بهترین آکادمی های اسکیت مشهد را به شما معرفی می‌کنیم. آکادمی اسکیت آسا به صورت تخصصی به آموزش اسکیت کودکان می‌پردازد، اما برای بزرگسالان نیز دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند. آموزش اسکیت در آکادمی اسکیت آسا محدودیت جنسیتی ندارد و دوره های آموزشی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان برگزار می‌شود.

آکادمی اسکیت آسا

  • مدیریت: آقای مهدی مرتاض
  • شعبه 1: بلوار سجاد، انتهای حامد شمالی، مجتمع ورزشی سجاد
  • شعبه 2: سلمان فارسی، بخارایی 13
  • شعبه 3: قاسم آباد، اندیشه 64، انتهای آب شناس 1
  • شعبه 4: الهیه، سجادیه 26

آکادمی اسکیت آسا دارای 4 شعبه یا پیست اسکیت در بلوار سجاد، سلملن فارسی، قاسم آباد و الهیه می‌باشد. در این باشگاه اسکیت، آموزش تضمینی اسکیت پایـه و تکمیلی زیر نظر مربیان رسمی فدراسیون ( خانم – آقا ) همراه با کادری مجرب انجام می‌شود. تمامی آموزش‌ها در آکادمی تخصصی اسکیت آسا مطابق با استانداردهای فدراسیون اسکیت صورت می‌گیرد و کارکنان اسکیت آسا بهترین تجربه یادگیری اسکیت را ارائه می‌دهند.

مشاهده صفحه آموزشگاه

آکادمی اسکیت تیزپا

  • مدیریت: خانم کاظمیان
  • واقع در تقاطع صیاد شیرازی و فکوری

آکادمی اسکیت تیزپا عضو رسمی هیات اسکیت خراسان می‌باشد. آموزش تخصصی اسکیت از مبتدی تا پیشرفته برای کودکان و بزرگسالان، زیر نظر مربیان برجسته و معتبر در باشگاه اسکیت تیزپا انجام می‌شود. از دیگر امکانات و خدمات آکادمی تیزپا می‌توان به مشاوره خرید لوازم اسکیت، پیست دارای پارکینگ اختصاصی، سکوی تماشاچی، بوفه و سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

خانه اسکیت خراسان رضوی

  • مدیریت: آقای رشیدی
  • واقع در بلوار سجاد

خانه اسکیت خراسان رضوی که همان فدراسیون اسکیت خراسان رضوی است و با عنوان خانه اسکیت سجاد یا باشگاه ورزشی اسکیتی ها نیز شناخته می‌شود، در مجموعه ورزشی سجاد واقع در خیابان حامد قرار دارد. آموزش اسکیت از پایه تا پیشرفته، محیط مناسب و امن جهت تمرین اسکیت، آموزش تخصصی به کودکان و بزرگسالان تحت نظر مربیان برجسته و معتبر، آموزش مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای، و مشاوره خرید لوازم اسکیت از جمله خدماتی است که خانه اسکیت خراسان رضوی ارائه می‌دهد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

آموزشگاه اسکیت سیمرغ

  • مدیریت: آقای اکبرپور
  • واقع در قاسم آباد، بلوار ادیب

آموزشگاه و پیست اسکیت سیمرغ در مساحت 1200 متر مربع، برای آموزش و تفریح علاقمندان به ورزش اسکیت در فضایی امن و مناسب طراحی شده است. آموزش در تمام گروه های سنی به صورت عمومی، نمیه خصوصی و خصوصی زیر نظر مربیان برتر خانم و آقای استان و تحت نظارت فدراسیون اسکیت ایران صورت می‌گیرد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

ویژگی های آموزشگاه اسکیت خوب

یک آموزشگاه اسکیت خوب در مشهد ویژگی‌های زیر را دارد:

  • آموزش تضمینی اسکیت پایه و تکمیلی
  • بهره‌گیری از کادر مجرب آموزشی
  • آموزش اسکیت مطابق با تکنیک‌های روز دنیا
  • پیست اسکیت مجهز و دارای موقعیت مکانی مناسب

لیست سایر باشگاه اسکیت و پیست اسکیت مشهد

در لیست زیر به معرفی تعدادی دیگر از باشگاه های اسکیت مشهد می‌پردازیم:

فواید و مزایای ورزش اسکیت

ورزش اسکیت تنها یک‌راه سرگرم‌کننده برای سپری کردن زمان نخواهد بود. علاوه بر اینکه کل اعضای خانواده می‌توانند از آن لذت ببرند، دارای فواید و مزایایی واقعی سلامتی نیز خواهد بود؛ اما سؤال اینجا است که اسکیت چگونه برای سلامتی شما مفید است؟ به‌طورکلی ورزش اسکیت با تحرک بالایی که دارد باعث افزایش نرخ کالری سوزی بدن شما خواهد بود. برای مثال برای بزرگسالان به‌طور متوسط حدود 10 کالری در دقیقه می‌باشد. این ورزش عضلات شما را تقویت می‌کند ازجمله دیگر مزایای ورزش اسکیت تقویت عضلات پایین‌تنه خواهد بود که می‌تواند شامل عضلات همسترینگ و یا عضلات گلوت شود.

فعالیت در این رشته ورزشی مانع از مشکلات قلبی و عروقی می‌شود به همین دلیل اسکیت به‌عنوان یکی از بهترین ورزش‌های قلبی عروقی شناخته می‌شود و علاوه بر آن سرشار از انرژی مثبت بوده و تأثیر مستقیمی بر روی سلامت روان دارد.

معایب ورزش اسکیت

هر نوع ورزش در کنار مزایا و فوایدی که دارد ممکن است در اثر تمرینات اشتباه دارای معایبی نیز باشد. برجسته‌ترین موردی که می‌توان بیان کرد این است که این ورزش نیاز به یک مکان مناسب برای تمرین دارد؛ بنابراین اگر ناشیانه در بزرگراه‌ها و یا جاده‌های پرتردد و خطرناک اسکیت کنید به‌احتمال‌قوی دچار آسیب‌دیدگی و حادثه غیرقابل‌پیش‌بینی خواهید شد. اسکیت سواری در مناطق مختلف کمی دشوار است و از طرفی درصورتی‌که مداوم این ورزش را انجام می‌دهید ممکن است در بافت‌های نرم و پاها دچار کوفتگی و ضرب‌دیدگی شوید و به‌نوعی خون‌مردگی در بهترین حالت داشته باشید.

4.8/5 - (32 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «لیست کامل بهترین کلاس اسکیت مشهد با آدرس و تلفن»

  1. من دخترمو اسکیت آسا ثبت نام کردم و خیلی راضیم. مربیاش با حوصله و دلسوزن، دخترم مربیشو خیلی دوست داره.

    1. سلام فاطمه عزیز. ممنون که تجربه‌اتو اینجا به اشتراک گذاشتی تا سایر دوستان هم بتونن استفاده کنن.
      خوشحالیم که از باشگاه اسکیت معرفی شده رضایت داشتی 🙂
      نیکارو، در جریانِ یادگیری…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

آموزش اسکیت

آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته برای کودکان و بزرگسالان
آکادمی اسکیت تیزپا