آکسسوار صحنه چیست

آکسسوار صحنه چیست؟

یکی از اصطلاحات رایج در حوزه سینما و تئاتر، آکسسوار صحنه است. در این مقاله می‌خواهیم به این سؤال پر تکرار پاسخ دهیم: “آکسسوار صحنه چیست؟ ” تا انتها با ما همراه باشید.

آکسسوار چیست؟

آکسسوارها معمولا دکورهای جذاب و منحصر به فردی در اختیار دارند که باعث می‌شود سینماگران آن‌ها را دنبال کنند. به عبارتی دیگر آکسسوار اشاره به وسایلی دارد که برای تزئین و مزین شدن صحنه و دکور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آکسسوار صحنه چیست

آکسسوار صحنه چیست؟

اما به این سوال می‌رسیم که آکسسوار صحنه چیست؟ برای طراحی صحنه ما از آکسسوار استفاده میکنیم. طراحی صحنه به خودی خود، علم و دانش خاصی می‌خواهد و برای تاثیر گذاری بیننده، بسیار کارآمد است.

آرایه گری همان طراحی صحنه است که در آن از آکسسوار صحنه استفاده می شود. اصطلاحی برای فن آراستن، تزیین، نمایشنامه و سینما، صحنه نمایش یا صحنهٔ بازی در سینما است. واژه آکسسوار صحنه در عامه زیاد استفاده نمی شود، اما به طور کلی بیان چگونگی چیدمان و طراحی می‌باشد.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

مراحل طراحی صحنه تئاتر با آکسسوار صحنه

طراح صحنه عضو خلاق گروه نمایش است. کسی که وظیفه دارد فضا را برای اجرای نمایش آماده کند. او برای کارگردان زمینه ای فراهم می کند تا داستان را روایت کند. همچنین طراح صحنه با مدیر صحنه و کارگردان همکاری می کند تا ببینند که هر عنصر از صحنه از جمله سکو، دیوار، میز، صندلی و به طور کلی اجزای اکسسوار چرا باید به کار روند و چگونه قابل استفاده هستند.

طراح صحنه از ابزارهای بسیار استفاده می کند تا مجموعه ای سمعی و بصری در برابر چشمان تماشاگران قرار دهد. در ادامه با بخشی از رویکرد کار خلاقانه در طراحی صحنه آشنا می شوید. طراحی صحنه با آکسسوار صحنه 8 گام دارد که در ادامه آن‌ها را عنوان می‌کنیم:

  1. خواندن و تحلیل متن نمایش

  2. تهیه خلاصه و الگو

  3. بازنگری

  4. کشیدن و طراحی

  5. پیش نویس، طراحی و طرح سفید

  6. رنگ آمیزی کامل و اندازه گیری الگو

  7. تمرین و پیشرفت

  8. تمرین فنی، شب افتتاحیه و اجرا

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی