بهترین مرکز استعدادیابی یزد

بهترین مرکز استعدادیابی یزد

امروزه افراد زیادی به اهمیت نقش استعدادهای آدمی و شناسایی زودهنگام آنها در موفقیت های فردی و شغلی آگاهند.  ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی یزد را به شما معرفی کنیم. پس اگر ساکن اصفهان هستید و به دنبال بهترین مرکز استعدادیابی یزد می گردید مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بهترین مرکز استعدادیابی یزد

استعدادیابی چیست؟

استعدادیابی فرآیندی است که طی آن فرد استعدادهای نهفته درونی خود را شناسایی کرده و با رشد و توسعه آن، استعدادش را در مسیری به کار بگیرد که او را به حداکثر رشد فردی و موفقیت برساند.

 

تاریخچه استعدادیابی

نزدیک به 100 سال از زمانی که اولین جرقه های استعدادیابی به شیوه نوین در دنیا زده شد می گذرد. جانسون اوکانر از فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد توسط شرکت جنرال موتورز آمریکا  استخدام شد. مدیران شرکت از کارایی کارمندان ناراضی بودند و معتقد بودند آنها بازده لازم را ندارند. اوکانر برای بالا بردن راندمان کاری کارمندان وارد شرکت شد. او با بررسی وضعیت کارمندان شرکت دریافت بسیاری از آنها به کاری که می کنند علاقه ندارند. او به این فکر کرد که اگر افراد در جایی کار کنند که به آن علاقه و در آن مهارت کافی دارند،کارایی بیشتری خواهند داشت. بنابراین تلاش کرد آزمونی طراحی کند که علاقه و مهارت های شغلی افراد را بسنجد. او با استفاده از این آزمون اولین طرح استعدادیابی در دنیا را در شرکت جنرال موتورز اجرا کرد.

تاریخچه | استعدادیابی در سنین پایین

حدودا 40 سال بعد از آن، هوارد گاردنر، نظریه هوش های چندگانه را مطرح کرد. او معتقد بود هر فرد چندین هوش دارد که در برخی از آنها نمرات بالایی دارد. یعنی به جای سنجیدن هوش افراد با نمره IQ، که غالبا مهارت های ریاضی و منطقی و کلامی افراد را می سنجد، گاردنر برای سنجش افراد هوش افراد، 8 هوش را در آن ها بررسی می کرد (بعدها یک هوش دیگر هم به نظریه اش اضافه کرد و نظریه هوش های 9 گانه را اراِئه داد و در حال حاضر این هوش ها به ده عدد رسیده اند). او برای سنجش هوش آزمودنی ها آزمونی طراحی کرد که امروزه به آزمون هوش های چندگانه گاردنر معروف است. این آزمون اگرچه یک آزمون هوشی است اما به عنوان بخشی از پروسه استعدادیابی در مراکز استعدادیابی از استفاده می شود.

هوارد گاردنر طی پژوهش های خود به این نتیجه رسید که افرادی که جانسون اوکانر در سنین میانسالی استعدادیابی کرده است، در کودکی نیز همان استعدادها را داشتند و این استعدادها از بچگی در آن ها وجود داشته است. به همین دلیل او اعتقاد داشت برای اینکه وقت افراد در زندگی تلف نشود، استعدادیابی را باید از سنین کم آغاز کرد. او استعدادیابی افراد را از سنین کودکی ۳ تا ۶ سال شروع کرد و نتیجه های شگفت آوری از این استعدادیابی‌ها گرفت.

در ادامه به معرفی بهترین مرکز استعدادیابی یزد می پردازیم.

بهترین مرکز استعدادیابی یزد

ما در اینجا تعدادی از بهترین مراکز استعدادیابی یزد را به شما معرفی کرده ایم. برای دیدن جزئیات اطلاعات هر مرکز روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

بهترین مرکز استعدادیابی یزد

بهترین مرکز استعداد یابی یزد | روش های استعدادیابی کودکان

  • او را دقیق مشاهده کنید

رفتار فرزندتان را به دقت مشاهده کنید. این طور نباشد که مشغله ها شما را از این کار باز دارد. مشاهده رفتار کودک به شما اطلاعات خوبی از سلایق، بازیها، توانایی ها و نقاط ضعف و قوت او می دهند. به علامت ها و نشانه هایی که می بینید توجه کنید. وقتی کودکی ساعت ها به یک بازی می پردازد و از آن خسته نمی شود یعنی به آن علاقه و احتمالا در آن استعداد دارد. همچنین کودک در فعالیت هایی که استعداد دارد خیلی سریع پیشرفت می کند و به وضوح از همسالانش در آن زمینه بهتر است.

 

  • برای کودک محیطی غنی فراهم کنید تا در آن تجربه های متعدد داشته باشد

هر استعدادی باید مجال بروز داشته باشد تا کشف شده و سپس شکوفا شود. هر چقدر محیطی که کودک در آن است غنی تر باشد احتمال اینکه استعدادهای او دیده و شناسایی شود بیشتر است. مثلا کودکی که در محیط زندگی خود با ساز و موسیقی در تماس است بیشتر احتمال دارد که استعداد موسیقی خود را نشان دهد. سعی کنید در اطراف کودک ابزارها و وسایل متنوعی قرار دهید.

مدادرنگی و رنگهای انگشتی، سازهای اسباب بازی یا واقعی ، ابزار کاوش محیط مثل ذره بین  یا میکروسکوپ، خمیزبازی، توپ، راکت، اسباب بازی های مربوط به هوش ریاضی و … همه مثال هایی از وسایلی هستند که خوب است در اطراف کودک وجود داشته باشند. لازم نیست که شما حتما وسایل گران قیمتی تهیه کنید. تنوع وسایل مهم است. تا کودک در معرض آنها قرار گرفته و متوجه شوید آیا او علاقه ای به بازی کردن و گذراندن وقت خود با آنها دارد یا نه.

در ادامه بهترین مرکز استعدادیابی یزد به تاثیر پیش فرض های والدین بر استعداد یابی کودکان می پردازیم.

  • پیش فرض های خود را کنار بگذارید

بسیاری از والدین کودک خود را در مسیری هدایت می کنند که ادامه دهنده راه آنها باشد. و یا تلاش می کنند کودک آرزوهایی که خودشان در زندگی به آن دست نیافته اند را برآورده کند. به عنوان والدین آگاه بدانید که کودک شما فردی منحصر به فرد است. او علایق، توانایی ها و مسیر و اهداف خودش را در زندگی خواهد داشت. به علایق او احترام بگذارید و تلاش کنید او را در مسیری که واقعا درست است هدایت کنید نه مسیری که خودتان تشخیص می دهید باید برود.

  • از متخصصان استعدادیابی کمک بگیرید

همچون دیگر موارد علم اینجا هم به کمک شما می آید. متخصصانی وجود دارند که می توانند با استفاده از ابزارها و متد های علمی روز دنیا، کودکان را ارزیابی کرده و توانایی ها، استعدادها و نقاط ضعف او را مشخص می نمایند. این متخصصان غالبا در رشته های روانشناسی و روانسنجی تحصیل کرده و کودک را از ابعاد مختلف بررسی می نمایند.

این واقعیت که شما در حال خواندن مقاله بهترین مرکز استعدادیابی یزد هستید نشان می دهد به دنبال روشی علمی و تخصصی برای کشف استعدادهای فرزند خود هستید. باید بگوییم که تنها استفاده از برخی تست ها برای استعدادیابی کافی نیست و بهتر است کودک در محیط در معرض محرک های گوناگون قرار گرفته و استعدادهای مختلفش بررسی و شناسایی شود. و البته باید خاطر نشان کنیم استعدادیابی یک فرآیند زمان بر است و باید برای کشف استعدادهای کودک زمان مناسب صرف کرد.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی