مرکز استعدادیابی کرج

بهترین مرکز استعدادیابی کرج

ما در این مطلب قرار است بهترین مرکز استعدادیابی کرج را به شما معرفی کنیم. پس اگر ساکن کرج هستید و به دنبال بهترین مرکز استعدادیابی کرج می گردید تا اتنهای مطلب با ما همراه باشید.

بهترین مرکز استعدادیابی کرج | استعدادیابی چیست؟

 قبل از آنکه به معرفی بهترین مرکز استعدادیابی کرج بپردازیم می خواهیم بدانیم اصولا استعدادیابی چیست؟ شاید دلتان بخواهد بدانید استعدادیابی چیست و چگونه انجام می شود.

نزدیک به 100 سال از زمانی که اولین جرقه های استعدادیابی به شیوه نوین در دنیا زده شد می گذرد. شرکت جنرال موتورز آمریکا برای بالا بردن راندمان کاری کارمندان خود جانسون اوکانر فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد را استخدام کرد. اوکانر با بررسی وضعیت کارمندان شرکت دریافت بسیاری از آنها به کاری که می کنند علاقه ندارند.

 او به این فکر کرد که اگر افراد در جایی کار کنند که به آن علاقه و در آن مهارت دارند،کارایی بیشتری خواهند داشت. بنابراین تلاش کرد آزمونی طراحی کند که علاقه و مهارت های شغلی افراد را بسنجد. او با استفاده از این آزمون اولین طرح استعدادیابی در دنیا را در شرکت جنرال موتورز اجرا کرد.

سالها بعد از آن، هوارد گاردنر، نظریه هوش های چندگانه را مطرح کرد. او برخلاف نظریات سنتی هوش که آن را عاملی کلی تلقی می کرد، معتقد بود هر فرد چندین هوش دارد که در برخی از آنها نمرات بالایی دارد.

یعنی به جای سنجیدن هوش افراد با نمره IQ، که غالبا مهارت های ریاضی و منطقی و کلامی افراد را می سنجد، گاردنر برای سنجش افراد هوش افراد 8 نوع هوش را در آن ها بررسی می کرد. (بعدها یک هوش دیگر هم به نظریه اش اضافه کرد و نظریه هوش های 9 گانه را اراِئه داد).

 او برای سنجش هوش آزمودنی ها آزمونی طراحی کرد که امروزه به آزمون هوش های چندگانه گاردنر معروف است. این آزمون اگرچه یک آزمون هوشی است اما به عنوان بخشی از پروسه استعدادیابی در مراکز استعدادیابی از استفاده می شود.

 

 گاردنر طی تحقیقات فراوان خود به این نتیجه رسید که افرادی که جانسون اوکانر در سنین میانسالی استعدادیابی کرده در کودکی نیز همان استعدادها را داشتند و این از بچگی در آن ها وجود داشته است.

 به همین دلیل هوارد گاردنر اعتقاد داشت برای اینکه وقت افراد در زندگی تلف نشود، استعدادیابی را باید از سنین کم آغاز کرد. او استعدادیابی اشخاص را از سنین کودکی ۳ تا ۶ سال شروع کرد و نتیجه های شگفت آوری از این استعدادیابی‌ها گرفت.

استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

استعدادیابی یک پروسه و فرآیند زمان بر است. به این معنی که قرار نیست شما و یا کودکتان با انجام تنها یک تست استعدادیابی شوید. تست های روان شناختی تنها بخشی از این پروسه هستند. این تست ها ابعاد مختلف یک انسان از قبیل هوش، شخصیت،علایق، ترجیحات شغلی، مهارت ها، ارزش ها و … را در فرد می سنجند و بر اساس آن نیم رخ کاملی از فرد را به متخصصان ارائه میکنند.

 در کنار تست ها ابزارهای دیگر جمع آوری اطلاعات نظیر مشاهده و مصاحبه هم قرار دارند. بررسی رفتار کودک در هنگام مواجهه با محرک های مختلف، بررسی بازی ها، الگوهای ارتباطی با والدین و دیگران و… همگی باید بررسی و به شناخت هر چه بیشتر فرد کمک کند.

طبیعی است که این روند بیش از یک جلسه و به طور اصولی باید در طی زمانی نسبتا طولانی صورت بگیرد. با این حال همان تست های روانشناختی هم حتی اگر به مراحل دیگر ختم نشود اطلاعات اولیه ای از کودک و یا خودتان به شما خواهد داد که در پیدا کردن مسیر زندگی و اهداف موثر خواهد بود.

در ادامه به معرفی  بهترین مرکز استعدادیابی کرج خواهیم پرداخت.

بهترین مرکز استعدادیابی کرج

بهترین مرکز استعدادیابی کرج را در این قسمت از مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. ما تعدادی از بهترین مراکز کرج را برای شما انتخاب کرده ایم تا با مراجعه به آنها بتوانید به صورت تخصصی استعدادهای خود یا فرزندتان را شناسایی کنید.

برای دیدن جزئیات اطلاعات هر مرکز مانند آدرس و تلفن، روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

مؤسسه استعدادیابی رایمند

  • واقع در فلکه اول گوهردشت، ابتدای خیابان مطهری

موسسه استعدادیابی رایمند کرج فعالیت خود را از نیمه دوم دهه هشتاد شمسی با همت جمعی از فعالان حوزه فناوری و به عنوان اولین مجموعه در نوع خود با هدف گسترش مهارت و علوم و فنون کاربردی آغاز کرد. این موسسه در زمینه رباتیک و برنامه نویسی برای کودکان فعالیت دارد و صرفا در این دو حوزه استعدادسنجی انجام می‌دهد. در حال حاضر رایمند یکی از مراکز پیشرو کشور در زمینه این سبک از اموزش است و هر سال شاهد رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان در شهر کرج و استان البرز بوده ایم. موسسه استعدادیابی رایمند کرج محلی است برای کشف و شتابدهی استعداد های کودکان و نوجوانان.

سیستم آموزشی موسسه استعدادیابی رایمند کرج، به روز، انعطاف پذیر و بر پایه روش های روز دنیا در کنار شماست تا شما را برای آینده آماده کند. موسسه استعدادیابی رایمند کرج به عنوان نماینده رسمی پیشروبات و kairobot , robotis کره جنوبی در کرج بر آن است تا به شکل دادن مدیران، رهبران و نخبگان آینده ی این مرز و بوم نقش داشته باشد. با وجود اینکه زمینه اولیه فعالیت رایمند آموزش رباتیک در کرج بود هم اکنون در کنار آموزش علوم روز دنیا مانند رباتیک برنامه نویسی و پرینت سه بعدی و … به کودکان و نوجوانان در مشاوره طراحی و اجرای پروژه های صنعتی و تحقیقاتی در زمینه رباتیک و مکاترونیک در استان البرز و شهر کرج فعال می باشد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مؤسسه استعدادیابی اندیشه کیان

  • مدیریت: خانم پاشاپور
  • واقع در گوهردشت، خیابان دوم غربی

موسسه استعدادیابی اندیشه کیان کرج با هدف کشف و شکوفایی استعداد به روش پژوهشی، افزایش هوش هیجانی کودکان و پرورش خلاقیت کودکان فعالیت خود را در محدوده گوهردشت آغاز کرد. مدیریت این مجموعه بر عهده خانم پاشاپور میباشد. این موسسه تنها برگزار کننده دوره‌های استعدادیابی و تستهای IQ و EQ با همکاری آژانس بین المللی استعدادیابی (WTA) و با نظارت پروفسور کیان (پدر استعدادیابی کودکان ایران) میباشد که سه دوره عمومی، فوق تخصصی و پیش از دبستان پژوهشی برگزار می شود و در پایان هر دوره گواهینامه بین المللی WTA به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مؤسسه استعدادیابی جزیره ماداگاسکار

  • آقای مهدی عظیمی
  • واقع در بولوار دانش آموز

خانه بازی کودک جزیره ماداگاسکار یکی از مجهزترین خانه های بازی کودک در بلوار دانش آموز کرج واقع شده است. آقای مهدی عظیمی مدیریت این مجموعه را بر عهده دارند. موسسه استعدادیابی جزیره ماداگاسکار جزو بهترین مرکز استعدادیابی کودکان کرج میباشد که با بهره مندی از پرسنل با تجربه و تحصیل کرده تمام تلاش خود را برای ایجاد مکانی شاد، ایمن و آموزشی برای کودکان شما برآورده خواهد کرد. مربیان موسسه استعدادیابی جزیره ماداگاسکار کرج در این مجموعه با بازی و آموزش مشاغل در کنار شخصیت های معروف ماداگاسکار کودکان شما را برای آینده ای نچندان دور آماده می سازد تا بتوانند در زندگی و  کسب و کار بهترین انتخاب ها را داشته باشند.

مشاهده صفحه آموزشگاه

بهترین مرکز استعدادیابی کرج

بعد از استعدادیابی وظیفه ما چیست؟

خب در این قسمت از مقاله بهترین مرکز استعدادیابی کرج می خواهیم به این موضوع بپردازیم که بعد از شناخت استعدادهای کودک چه باید یکنیم و قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ استعدادیابی گام اولیه و مهم برای شروع فرایندی است که اصطلاحا به آن پرورش یا شکوفایی استعداد می گویند. یعنی کار اصلی شما پس از شناسایی علایق و استعدادهای کودک آغاز می شود.

در این بخش باید با شناختی که از فرزند خود به دست آورده اید، روی استعدادها و توانایی های کودک سرمایه گذاری کرده و سعی کنید روی نقاط ضعف او کار کنید. بهتر است او را به کلاس هایی بفرستید که در راستای استعدادها و علایق او باشد و یا مواردی را به او آموزش دهید که نقاط ضعفش را بپوشاند.

مثلا اگر کودک شما استعداد موسیقی دارد اما استعداد کلامی پایینی دارد می توانید ضمن اینکه او را به کلاس موسیقی می فرستید و سعی می کنید فعالیت ها و اهداف زندگی اش را بر این اساس بچینید در کنار آن فعالیت هایی را قرار می دهید که بتواند هوش کلامی او را تقویت کند. این فعالیت ها می تواند شامل قصه گویی، کتاب خواندن، صحبت کردن، بازی های کلامی، شعر خواندن و… باشد.

در ادامه مقاله بهترین مرکز استعدادیابی کرج به چند سوال متداول شما در زمینه استعدادیابی پاسخ خواهیم داد.

بهترین مرکز استعداد یابی کرج |سوالات متدوال

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از وراثت و محیط هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند.

چه سنی برای استعدادیابی بهتر است؟

به طور کلی سنین پیش از دبستان که کودک تحت تاثیر نظام آموزشی خاصی قرار نگرفته برای استعدادیابی بهتر است. حداقل سن 3 سال و حداکثر 15 سال برای استعدادیابی لازم است. البته سنین بعد از 15 سال هم استعدادیابی صورت می گیرد.

آیا نتایج استعدادیابی در سنین مختلف متفاوت است؟

استعداد امری است که به طور زیستی و بالقوه در وجود هرکس نهفته شده است. در نتیجه در هر سنی که برای استعدادیابی مراجعه کنید نتایج مشابهی به دست خواهید آورد.

آنچه باعث می‌شود که سنین کودکی بیش از هر زمانی برای کشف استعدادها مورد تاکید باشد، این است درک زودتر توانمندی‌ها زمینه‌ای فراهم می‌کند که که انتخاب‌های تحصیلی و شغلی مناسب‌تری پیش روی شما قرار بگیرد و در نتیجه احتمال موفقیت در زندگی نیز بالا رود.

برای استعدادیابی کودک باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟

روانشناسان متخصص در حوزه کودک و نوجوان از جمله کارشناسانی هستند که در این زمینه آموزش دیده‌اند و با گرفتن تست های هوش می‌توانند به شما در درک بهتر استعدادهای فرزندتان یاری برسانند.

آیا استعدادیابی کودکان حقیقت دارد؟

برخی از والدین به دلیل سودجویی برخی مراکز استعدادیابی و عدم استعدادیابی صحیح کودکشان نسبت به کل فرآیند استعدادیابی بدبین هستند و می پرسند آیا استعدادیابی شدنی است؟ باید بگوییم که بله و این امر بستگی به این دارد که شما چطور و کجا این فرآیند را انجام بدهید.

 برای انجام درست هر کاری باید به متخصصان آن مراجعه کرد. بهترین مرکز استعدادیابی هر شهر را برای این کار انتخاب کنید. مثلا اگر در شهر کرج هستید به جای مراجعه به نزدیک ترین مرکز به بهترین مرکز استعدادیابی کرج مراجعه کنید.

مرکز تست هوش در کرج

بسیارری از مراکز استعدادیابی در کنار خدمات اصلی خود مواردی چون تست هوش را نیز برای کودکان و بزرگسالان انجام می دهند. بنابراین می توانید برای پیدا کردن مرکز تست هوش در کرج با مراکز معرفی شده در قسمت بهترین مرکز استعدادیابی کرج تماس بگیرید و از خدمات آنها بهره ببرید.

بهترین مرکز استعدادیابی کرج | سخن آخر

در پایان معرفی بهترین مرکز استعدادیابی کرج می خواهیم یادآوری کنیم که استعدادهای هر فرد بزرگترین سرمایه های زندگی او هستند که خداوند به او هدیه داده است. عدم شناسایی استعدادها و به تبع آن عدم پرورش آنها شاید ظلمی نابخشودنی در حق خودمان یا فرزندمان باشد. چرا که باعث می شود هیچ گاه آنطور که باید و شاید از زندگی خود راضی نباشیم.امیدواریم شما با اقدام به موقع در این زمینه، از توانایی های خود بیشترین بهره را برده و به موفقیت هایی که استحقاقا آن را دارید دست پیدا کنید.

لینک مرتبط :
آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین مرکز استعدادیابی کرج»

    1. نعیمه قمیان

      بهتره که با هر مرکز تماس بگیرین و خدماتشونو با جزییات جویا بشید و بعد تصمیم بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی