بهترین مرکز استعدادیابی تبریز

بهترین مرکز استعدادیابی تبریز

اگر ساکن تبریز هستید و به دنبال بهترین مرکز استعدادیابی تبریز هستید ما آن را به شما معرفی خواهیم کرد. اما قبل از آن شاید دلتان بخواهد بدانید استعدادیابی چیست و چگونه انجام می شود؟

بهترین مرکز استعداد یابی تبریز | تاریخچه استعدادیابی نوین

نزدیک به 100 سال از زمانی که اولین جرقه های استعدادیابی به شیوه نوین در دنیا زده شد می گذرد. جانسون اوکانر فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد توسط شرکت جنرال موتورز آمریکا برای بالا بردن راندمان کاری کارمندان استخدام شد. اوکانر با بررسی وضعیت کارمندان شرکت دریافت بسیاری از آنها به کاری که می کنند علاقه ندارند.

او به این فکر کرد که اگر افراد در جایی کار کنند که به آن علاقه و در آن مهارت دارند،کارایی بیشتری خواهند داشت. بنابراین تلاش کرد آزمونی طراحی کند که علاقه و مهارت های شغلی افراد را بسنجد. او با استفاده از این آزمون اولین طرح استعدادیابی در دنیا را در شرکت جنرال موتورز اجرا کرد.

حدودا 40 سال بعد از آن، هوارد گاردنر، نظریه هوش های چندگانه را مطرح کرد. او برخلاف نظریات سنتی هوش که نمره IQ  را می سنجیدند، معتقد بود هر فرد چندین هوش دارد که در برخی از آنها نمرات بالایی دارد. یعنی به جای سنجیدن هوش افراد با نمره IQ، که غالبا مهارت های ریاضی و منطقی و کلامی افراد را می سنجد، گاردنر برای سنجش افراد هوش افراد، 8 هوش را در آن ها بررسی می کرد (بعدها یک هوش دیگر هم به نظریه اش اضافه کرد و نظریه هوش های 9 گانه را اراِئه داد). او برای سنجش هوش آزمودنی ها آزمونی طراحی کرد که امروزه به آزمون هوش های چندگانه گاردنر معروف است.این آزمون اگرچه یک آزمون هوشی است اما به عنوان بخشی از پروسه استعدادیابی در مراکز استعدادیابی از استفاده می شود.

هوارد گاردنر طی پژوهش های خود به این نتیجه رسید که افرادی که جانسون اوکانر در سنین میانسالی استعدادیابی کرده در کودکی نیز همان استعدادها را داشتند و این استعدادها از بچگی در آن ها وجود داشته است. به همین دلیل او اعتقاد داشت برای اینکه وقت افراد در زندگی تلف نشود، استعدادیابی را باید از سنین کم آغاز کرد. او استعدادیابی اشخاص را از سنین کودکی ۳ تا ۶ سال شروع کرد و نتیجه های شگفت آوری از این استعدادیابی‌ها گرفت.

در ادامه مقاله معرفی بهترین مرکز استعدادیابی تبریز به معرفی نظریه هوش چندگانه که در استعدادیابی کاربرد دارد می پردازیم تا با آن آشناشوید

بهترین مرکز استعدادیابی تبریز

در این قسمت ما چندتا از بهترین مراکز استعدادیابی تبریز را به شما معرفی خواهیم کرد. برای دیدن جزییات اطلاعات هر مرکز نظیر آدرس و شماره تلفن، روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

نظریه هوش های چندگانه در استعدادیابی

گاردنر هشت نوع مختلف هوش را معرفی کرده است که عبارتند از:

  • هوش موسیقی
  • هوش طبیعت گرایی
  • هوش دیداری – فضایی
  • هوش کلامی – زبانی
  • هوش بدنی – جنبشی
  • هوش درون فردی
  • هوش بین فردی
  • هوش منطقی – ریاضی

الگوی هوش چندگانه گاردنر بعدها تکمیل‌تر شد و او پیشنهاد کرد که هوش وجودی و هوش اخلاقی هم به فهرست هوش های چندگانه اضافه شوند و به این ترتیب مدل هوش های ده گانه شکل گرفت. او برای سنجش این هوش ها تست گاردنر را ابداع کرد.

هوش موسیقی

 این هوش به شما توانایی فهم موسیقی، ساخت، انتقال و درک معنای آهنگ، ریتم، طنین و کیفیت صدا را می دهد.کسانی که هوش موسیقی بالایی دارند حساسیت شنیداری بالایی داشته و سبک یادگیری آنها شنیداری است. در تقلید صدا و لحن دیگران مهارت دارند و نسبت به صداهای محیط حساس هستند.

هوش طبیعت گرا

افرادی که هوش ظبیعت گرای بالایی دارند علاقه زیادی به طبیعت و شناخت اجزای آن دارند. هوش طبیعت گرا، توانایی انسان در تبیین موجودات زنده (گیاهان، حیوانات) و حساسیت و داشتن احساسات بیشتر به ویژگی های دیگر دنیای طبیعی (ابرها، سازه های سنگی) را مشخص می کند.

این هوش به ما توانایی شناسایی و ایجاد تمایز بین پدیده های طبیعی اعم از جانوران ، گیاهان و یا طبیعت بی جان می دهد.

هوش دیداری-فضایی

به هوش فضایی “تفکر دیداری” هم گفته می‌شود. افراد با هوش تصویری و فضایی در تصویرسازی‌های ذهنی، جهت یابی، درک اشکال و تصاویر سه بعدی، تفسیرعکس و تشخیص الگوها قوی هستند.

این هوش شامل درك عمیق و صحیح محیطی ، فضایی ، بصری و مکانی است. دیدن ریزه کاری هایی مثل زاویه ها ، رنگ ها، طرح ها ، شکل ها ، ترکیب بندی ها ، هماهنگی ها (هارمونی ها)، تضادها ، فرم ها و موارد مشابه ، جزئی از عملکرد هوش فضایی است.

بهترین مرکز استعدادیابی تبریز
هوش کلامی زبانی

هوش کلامی شامل توانایی درک و استفاده از زبان گفتار و نوشتار است. یعنی این دست افراد چه در سخنرانی‌ها و چه در نویسندگی بیان موثری دارند . همچنین می‌توانند در زبان‌های خارجه موفقیت‌هایی کسب کنند.

درک واژه ها و توانایی برقراری ارتباط بسیار خوب از طریق گفتار از ویژگی های هوش کلامی-زبانی است. این هوش به شما کمک می کند تا ترتیب و معنی واژه ها و سطوح عمیق زبان را متوجه شوید و از آن به راحتی استفاده کنید.

هوش بدنی جنبشی

هوش بدنی-جنبشی به شما توانایی استفاده از انواع مهارت های فیزیکی را می دهد. کسانی که در این زمینه هوش بالایی دارند به راحتی می توانند حرکات ورزشی را انجام دهند و ارتباط بسیار خوبی با بدنشان دارند.

این بخش از هوش به رابطه جسم و ذهن نظر داشته و بر مهارت های فیزیکی و ورزشی مثل تعادل ، چالاکی، قدرت ، سرعت ، انعطاف پذیری ، هماهنگی حرکتی مثل هماهنگی دست و پا تمرکز دارد. ورزشکاران، رقصنده ها، جراحان و از این قبیل شغل ها، افرادی با هوش بدنی- جنبشی قابل را به خود جذب می کنند.

هوش درون فردی

هوش درون فردی در درک خودتان و احساسات‌تان بسیار موثر است و از چنین دانشی در برنامه ریزی و هدایت زندگی خود می توانید استفاده کنید.

افراد با هوش درون فردی معمولا آگاهی بسیار خوبی از احساسات و توانایی های خود دارند. بنابراین روانشناسان، رهبران معنی و فیلسوف ها این هوش را به خوبی درونشان پرروش داده اند.

افرادی با هوش درون فردی، به تنهایی و خلوت علاقه دارند. از انجام کارهای گروهی بیزار هستند و دوست دارند خودشان به تنهایی کار کنند، درس بخوانند و فیلم ببینند.

هوش بین فردی

هوش بین فردی توانایی درک و تعامل با مردم دیگر است. این هوش شما را قادر می سازد تا تفاوت های افراد را درک کنید، احساسات آن ها را متوجه شوید و زمانی که شخصی ناراحت و یا عصبانی است حتی بدون آنکه چیزی از خود بروز دهد آن را به راحتی زودتر از بقیه بفهمید.

این افراد کار گروهی را دوست دارند و معمولاً در هنگام فعالیت های اجتماعی و تعامل با دیگران بهتر آموزش می بینند و برای کارهایی مناسبند که در آن با دیگران تعامل دارند.

هوش منطقی ریاضی

هوش منطقی و ریاضی به تجزیه و تحلیل منطقی مسائل، انجام عملیات ریاضی و تحقیق علمی مسائل اشاره دارد. این هوش در شما توانایی محاسبه، اندازه گیری  و درک فرضیه ها را به وجود می آورد.

افرادی که این هوش در آن ها غالب است به راحتی می توانند ارتباط منطقی بین موارد مختلف را درک کنند و مسائل پیچیده ریاضی را فهمیده و حل کنند.

از تست گاردنر برای استعدادیابی کودک و بزرگسال استفاده می شود. نسخه های انلاین و کاغذی این تست موجود است که میتوان آن را انجام داد و از نتایج آن برای شناخت بیشتر خود، علایق و استعدادهایمان استفاده کنیم.

چرا باید برای استعدادیابی به متخصص مراجعه کنید؟

متخصصان استعدادیابی می توانند با استفاده از ابزارها و متد های علمی کودکان را ارزیابی کرده و توانایی ها، استعدادها و نقاط ضعف او را مشخص می نمایند.

این واقعیت که شما در حال خواندن مقاله بهترین مرکز استعدادیابی تبریز هستید نشان می دهد به دنبال روشی علمی و تخصصی برای کشف استعدادهای فرزند خود هستید.

باید بگوییم که تنها استفاده از برخی تست ها برای استعدادیابی کافی نیست و بهتر است کودک در محیط تخصصی در معرض محرک های گوناگون قرار گرفته و استعدادهای مختلف او بررسی و شناسایی شود.

در ادامه به معرفی بهترین مرکز استعدادیابی تبریز خواهیم پرداخت.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی