معرفی بهترین کلاس شنا غرب تهران

کلاس کودک و نوجوان در مشهد ؛ بهترین‌های کلاس تابستانی

فصل تابستان فصل تعطیلی مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان است. بنابراین فرصت بسیار خوبی برای شرکت در کلاس‌های غیر درسی و دنبال کردن علایق و سرگرمی هاست.  شرکت در کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان مفید است و  به رشد خلاقیت، پرورش استعداد و افزایش موفقیت آنان کمک می‌کند. نکته مهم این است که در انتخاب کلاس تابستانی در مشهد برای کودکان و نوجوانان، میبایست به علایق آنان توجه شود. ثبت نام کودک و نوجوان در کلاسی که به آن علاقه ندارند، نه تنها تأثیر مثبتی نخواهد داشت، بلکه باعث خستگی و دلسردی کودک و نوجوان خواهد شد. با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با فواید و مضرات کلاس تابستانی صحبت کنیم. همچنین به معرفی انواع کلاس تابستانی که کودک و نوجوان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند به شما خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با نیکارو همراه باشید.

انواع کلاس تابستانی در مشهد

برنامه ریزی برای کلاس کودک و نوجوان در مشهد می‌تواند گیج کننده باشد. با وجود تنوع زیاد آموزشگاه ها و دوره‌های برگزارشده توسط آن‌ها، انتخاب کلاس مناسب می‌تواند چالش‌های زیادی به همراه داشته باشد. برای کمک به شما عزیزان ما بهترین آموزشگاه ها و کلاس‌ های تابستانی در مشهد را به شما معرفی می‌کنیم، تا بتوانید راحت و بی دغدغه انتخاب کرده و ثبت نام کنید.

کلاس تابستانی در مشهد ؛ بازی و ورزش

کلاس تابستانی در مشهد ؛ تقویت هوش و خلاقیت

کلاس تابستانی در مشهد ؛ ژیمناستیک

کلاس تابستانی در مشهد ؛ فوتبال

کلاس تابستانی در مشهد ؛ هنری و مهارتی

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

فواید و مضرات کلاس تابستانی

گرچه کلاس تابستانی می‌تواند بسیار مفید باشد و به پرورش استعداد کودک و نوجوان کمک کند، با این حال معایبی نیز به مهراه خواهد داشت. در ادامه به معرفی فواید و مضرات کلاس تابستانی کودک و نوجوان در مشهد خواهیم پرداخت.

فواید شرکت در کلاس تابستانی

شرکت در کلاس تابستانی برای کودک و نوجوان 5 فایده عمده دارد: ارتقای مهارت های اجتماعی، افزایش خلاقیت و آزادی عمل، شکوفایی استعدادهای فردی، بهبود مهارت های حرکتی و ارتقاء مهارت های شناختی.

ارتقای مهارت های اجتماعی

شرکت کودک و نوجوان در کلاس تابستانی باعث ارتقای مهارت‌های اجتماعی آنان خواهد شد. این موضوع مخصوصا در مورد کودکانی که تک فرزند هستند صادق است. با قرارگیری در محیط کلاس، کودک و نوجاون روابط اجتماعی خود را تقویت می‌کنند و با انواع تعامل و رفتارهای اجتماعی در محیط خارج از خانه آشنا می‌شوند.

افزایش خلاقیت و آزادی عمل

محیط مدرسه و سیستم آموزش و پرورش کشور به گونه‌ای است که خلاقیت کودک و نوجوان را محدود می‌کند و نظام فکری آن‌ها را در جهتی خاص شکل می‌دهد. شرکت در کلاس تابستانی به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا خارج از چارچوب فکر کنند و تفکر خلاق را بیاموزند. در این کلاس‌ها یادگیری به مراتب بیشتر اتفاق می‌افتد و کودکان می‌توانند خلاقیت و زادی عمل بیشتری داشته باشند.

شکوفایی استعدادهای فردی

شاید کمتر اتفاق بیفتد که کودک و نوجوان در مدرسه بتوانند استعداد و علایق خود را به خوبی شناسایی کنند. شرکت در انواع کلاس تابستانی، مثل کلاس‌های ورزشی، هنری، آموزشی و مهارتی به کودک و نوجوان کمک می‌کند تا استعدادهای فردی خود را شکوفا کنند. بنابراین موضوعی که اهمیت دارد این است که پیش از ثبت نام کودک و نوجوان در کلاس، حتما از علایق آن‌ها مطلع شوید، و در زمینه ای که آن را دوست دارند ثبت نامشان کنید.

مهارت های حرکتی

در طول سال که بسیاری از کودکان و نوجوانان درگیر مدرسه و پشت میز نشینی هستند، به میزان زیادی از فعالیت‌های حرکتی فاصله می‌گیرند. تابستان فرصت خوبی برای کودکان و نوجوانان است تا با شرکت در کلاس تابستانی ورزشی یا بازی، فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند و مهارت‌های حرکتی خود را بهبود ببخشند. در این دوران اگر کودکان کامل در خانه بمانند، دچار بی حوصلگی، تنبلی و اضافه وزن خواهند شد. بنابراین شرکت در کلاس تابستانی، مخصوصا کلاس‌هایی مثل ژیمناستیک، بازی با توپ، فوتبال یا کلاس‌ بازی بسیار مفید خواهد بود و سبب افزایش مهارت های حرکتی و توانمند شدن جسم آن‌ها می‌شود.

مهارت های شناختی

مهارت شناختی ابزاری برای ارتباط مناسب با خود و دیگران است. این مهارت‌ها شامل  خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، روابط بین فردی مؤثر، کنترل خشم، مقابله با هیجان های منفی، آموزش حل مسئله، تصمیم گیری، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، مدیریت زمان، آموزش مذاکره، کار گروهی، مدیریت بحران، پیشگیری از آسیب های روانی، و موارد مشابه است.

معایب شرکت در کلاس تابستانی

کلاس تابستانی اگر درست انتخاب شود به هیچ عنوان برای کودک و نوجوان ضرر نخواهد داشت، مگر اینکه با برنامه ریزی نامناسب و از روی چشم و هم چشمی اتفاق بیفتد! گاهی والدین ناآگاه بدون توجه به علایق کودک و صرفا از روی تقلید کودک و نوجوان خود را در کلاسی ثبت نام می‌کنند که علاقه‌ای به آن ندارد. از آنجایی که بچه‌ها در طول سال تحصیلی معمولا استرس و فشار زیادی بابت انجام تکالیف مدرسه، امتحانات و سایر نظم و مقررات مدرسه متحمل می‌شوند، فشار مضاعف بر آنان روا نیست. بنابراین اگر والدین برنامه ریزی درستی نداشته باشند، طوری که کودک مجبور شود صبح زود به کلاس برود یا بسیار فشرده در انواع کلاس‌ها شرکت کند، بیشتر خسته می‌شود و نه تنها موفقیتی کسب نمی‌کند، بلکه برای شروع سال جدید نیز کم انرژی خواهد بود. 

حال که به مزایا و مضرات کلاس تابستانی در مشهد آشنا شدید، نوبت به معرفی بهترین های کلاس‌ تابستانی رسیده است. با ما همراه باشید.

4.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی