بهترین باشگاه کشتی مشهد

معرفی بهترین باشگاه کشتی مشهد

ما در این مقاله به معرفی بهترین باشگاه کشتی مشهد میپردازیم. تا انتها با همراه باشید.

ورزش کشتی از باسابقه ترین رشته های ورزشی می باشد که در نزد ملل گیتی از دوران باستان به شکل های مختلف ورزش کشتی برگزار شده است و تقریباً می توان گفت در هیچ یک از ایل و قبیله و شهر و روستایی نیست که ورزش کشتی برای مردم آشنا نباشد. با اطمینان می توان این را گفت که کشتی گرفتن و زور آزمایی از دوران نخستین ظهور انسان ها بر روی کره زمین مورد توجه بوده است و معمولا در اوغات فراقت یا در جنگها به شکلی طبیعی و غریزی ورزش کشتی برگزار می شده است.

تاریخچه ورزش کشتی 

شاید انسان اولین درس راه و روش زورآزمایی کردن و کشتی گرفتن را از حیوانات آموخته است . وقتی انسان های نخست دریافتند که می توانند با کمک قدرت بدنی و زوربازوی خود بهتر بر حیوانات و حریفان مهاجم خود چیره شود، بیشتر به اهمیت ورزش کشتی پی بردند. بدین ترتیب قسمتی از اوغات فراغت انسانهای نخست با ورزش کشتی و کشتی گرفتن سپری می شد تا آنها بتوانند مهارت لازم خود را در این ورزش(کشتی) پیدا کنند و در وقتی که نیاز دارند از مهارت های ورزش کشتی استفاده کنند.

سبک های کشتی

سبک های مختلفی از ورزش کشتی در دنیا تمرین می شود اما دو سبک کشتی آزاد و کشتی فرهنگی،تقریبا در تمام کشورهای دنیا به عنوان دو سبک کشتی المپیکی پذیرفته شده است.

کشتی فرنگی

یکی از سبک های ورزش کشتی است که در سدهٔ نوزده میلادی در فرانسه ابداع شد .دراین سبک از کشتی استفاده از پا برای به زمین زدن حریف و گرفتن پائین کمر ممنوع است.اما مابقی قوانین مانند دیگر سبک کشتی یعنی آزاد می باشد.در کشتی فرنگی هر حرکتی که زندگی یا سلامتی حریف را به خطر بیندازد ممنون می باشد.

کشتی آزاد

کشتی آزاد هم مانند کشتی فرنگی هدف اصلی، چسباندن شانه حریف بر تشک است که منجر به ضربه فنی یا همان برد سریع می شود.ولی برخلاف کشتی فرنگی، در کشتی آزاد کشتی گیران اجازه دارند پای حریف بگیرند واز پای خود نیز استفاده کنند.بر اساس مقررات بین المللی کشتی گیران مجاز به هرگونه گرفتن، ضربه زدن و پرتاب کردن ملایم حریف هستند، اما در صورتی که این حرکات سلامتی حریف را به خطر بیندازد ممنوع است.استفاده حرکاتی مانند لگد زدن، مشت زدن، کله زدن و گرفتن دوبنده ممنوع است.

نقض هریک از قوانین منجر به اخطار دادن به کشتی گیر می شود که با گرفتن سه اخطار کشتی گیر را از ادامه مسابقه محروم می شود.در صورت نقض شدید مقررات کشتی گیر بی درنگ از مسابقه اخراج می شود.

بهترین باشگاه کشتی در مشهد

بهترین باشگاه کشتی مشهد کجاست؟

شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال پیدا کردن یک کلاس مناسب برای پرورش استعداد خود و یا فرزندتان باشید . و برای این انتخاب به دنبال بهترین باشگاه های سطح شهر مشهد میگردید. ما در نیکارو بهترین آموزشگاه های کشور را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید. در ادامه به معرفی بهترین باشگاه کشتی مشهد خواهیم پرداخت.

خانه کشتی شهید منتظری

  • مدیریت: آقای دکتر عجمی نژاد
  • واقع در بلوار پیروزی

آقای دکتر عجمی نژاد، مدیریت مجموعه ورزشی شهید منتظری، از اساتید دانشگاه و متخصصین استعدادیابی ورزشی هستند. در این مجموعه علاوه بر کشتی، رشته‌هایی نظیر دفاع شخصی بانوان، یوگا، ایروبیک و ژیمناستیک آموزش داده می‌شود.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مجموعه ورزشی قدس

  • واقع در بلوار طبرسی

مجموعه ورزشی قدس به مساحت کل 23299 متر مربع، شامل زمین چمن فوتبال، سالن کشتی، سالن بیلیارد، استخر ، سالن باستانی و وزنه برداری، و سالن چند منظوره می‌باشد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مجموعه ورزشی شهید رجایی

  •  مدیریت: خانم مریم میرزایی
  • واقع در بلوار حر، شهرک شهید رجایی

مجموعه ورزشی شهید رجایی دارای سالن‌ها و امکانات متعدد می‌باشد. سالن ورزشی چندمنظوره به ابعاد 42* 24 و مساحت 1000 مترمربع جهت رشته های فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، آمادگی جسمانی و ورزش صبحگاهی، سکوی تماشاگران به مساحت 456 مترمربع و ظرفیت 500 نفر، رختکن هر کدام 12 مترمربع، سرویس بهداشتی و حمام (به صورت مجزا) هر کدام 23 مترمربع از امکانات این سالن است.

مشاهده صفحه آموزشگاه

مجموعه ورزشی مهران

  • واقع در بلوار امام خمینی، خیابان آخوند خراسانی

مشاهده صفحه آموزشگاه

کلاس کشتی کودکان

کشتی ورزشی پهلوانی است که قدمت زیادی در ایران زمین دارد. در ورزش کشتی هیچ سلاحی برای مبارزه وجود ندارد و این قدرت بدنی و توانایی فرد است که وی را به مقام قهرمانی می‌رساند. افراد زیادی برای این که فرزندشان مرام پهلوانی و جوانمردی را از همان ابتدا فرا بگیرد و یک ورزش سنتی را بیاموزد او را به کلاس کشتی می‌فرستند. اگر چه کشتی برای کودکان مزایای زیادی دارد، اما نمی‌توان از معایب آن و صدماتی که کودکان هنگام انجام این ورزش با آن مواجه می‌شوند چشم‌پوشی کرد. با ستاره همراه باشید و با مزایا و معایب کشتی برای کودکان بیشتر آشنا شوید.
کشتی نیاز به حداقل امکانات ورزشی دارد و حضور هر کس به راحتی درآ ن امکان پذیر است. زمانیکه انسان در سنین نوجوانی است، وزن بدن به دلیل عاری بودن از چربی سبک است، بدن از انعطاف زيادي بهره مند است.

آموزش کشتی برای کودکان

ولی قدرت بدنی در سطحی نیست که کودکان و نوجوانان را سرمد سایرین کند. بدین ترتیب، میتوان فعالیت های رقابتی را بعنوان فعالیت های پایه تلقی کرد و کشتی گیران کودک و نوجوان را پیش از این که روش کشتي گرفتن را فرا بگیرند، بر مبنای سن، وزن، قد و قامت و قابلیت های جسمانی طبقه بندی کرد.

کشتی کودکان

در ادامه به مزایا و معایب کشتی کودک میپردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای کشتی برای کودکان

کشتی کودکان مفید است. از جمله مزایایی که این ورزش باستانی برای کودکان دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. افزایش اعتماد به نفس
کشتی ورزشی است که در آن هم جسم قدرتمند می‌شود و هم روح جلا پیدا می‌کند. با توجه به روحیه پهلوانی که در میان کشتی گیران وجود دارد، کودکی که این ورزش را شروع می‌کند اعتماد به نفس بیشتری نسبت به اطرافیانش خواهد داشت و یک فرد مدیر و مدبر در آینده خواهد بود.

۲. افزایش قدرت بدن
کشتی گیران به دلیل انجام تمرینات مخصوص، بدنی عضلانی و ورزیده دارند. کودکانی که وارد این ورزش می‌شوند بدنشان قوی می‌شود و کمتر در برابر صدمات و بیماری‌ها آسیب پذیر هستند.

۳. تقویت قدرت تعادل و انعطاف پذیری
کودکانی که کشتی را به عنوان ورزش انتخاب کرده اند، به دلیل این که دائم درگیر فعالیت‌های کششی هستند انعطاف بدنی‌شان را به خوبی حفظ می‌کنند. این حرکات ورزشی در حفظ تعادل فرد نیز تأثیرگذار است.

مسابقات کشتی ضعف های عاطفی، ذهني، روانی و شخصیتی کشتی گیر را به آسانی نشان ميدهد . در کشتی فرصتی آماده ميشود تا کشتی گیر یا تیم، جوان مردی، مردانگی و حمیّت خود را به نمایش بگذارد.

معایب کشتی برای کودکان

همان طور که در بالا اشاره کردیم ورزش کشتی برای کودکان مشکلاتی به همراه دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم.

1. کشیدگی عضلات و تاندون‌ها
با توجه به این که در ورزش کشتی بدن فرد حرکات کششی زیادی را حین تمرین و مسابقه تحمل می‌کند، احتمال کشیدگی عضلات پشت پا و کشاله ران وجود دارد. رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مچ پا که منجر به کشیدگی تاندون‌ها می‌شود نیز در کشتی‌گیران دیده می‌شود.

2. خون مردگی نواحی مختلف بدن
از دیگر مشکلاتی که برای کشتی‌گیرها رخ می‌دهد، بروز خون مردگی در نواحی مختلف بدن است. از آنجا که کشتی‌گیرها مدام با هم درگیر هستند و یکدیگر را روی تشک کشتی می‌کوبند، این حالت به وجود می‌آید.

3. بیماری پوستی و قارچ
در صورتی که لباس کشتی‌گیر نو یا تمیز نباشد و وی قبل از ورزش استحمام نکرده باشد، یا این که یکی از کشتی‌گیرها به بیماری‌های پوستی یا قارچ مبتلا باشد، احتمال انتقال بیماری پوستی و قارچ به دلیل تماس مکرر بین کشتی‌گیرها افزایش پیدا می‌کند.

4. آسیب به سر و صورت
سر و صورت کشتی‌گیر در معرض آسیب‌پذیری جدی هستند. ضربه‌های شدیدی که به سر کودک وارد می‌شود ممکن است سبب صدمات جدی برای او شود که با سرگیجه و حالت تهوع بروز می‌کند.

5. صدمه وارد شدن به صفحه رشد
از دیگر معایب کشتی برای کودکان می‌توان به صدمه وارد شدن به «صفحه رشد» اشاره کرد. این آسیب می‌تواند منجر به تغییر حالت پاها شود و پاهای کودک به حال پرانتزی یا ضربدری در بیاید. همچنین با صدمه دیدن صفحه رشد کودک، قد وی ممکن است رشد قابل توجهی نداشته باشد و وی کوتاه قد شود.

6. بروز اسیب های زانو در کشتی گیران

ميزان بروز اسیب های زانو در کشتی گیران بالا است( تقریبا مانند فوتبال)، ولی شدت آن کم تر است، احیانا به علت حرکات پیچشی و خم شدن بی اندازه زانوها، اسیب منیسک (خصوصا قسمت خارجی آن) در این ورزش از همه رشته های ديگر شایعتر است.

بهترین سن برای ورود به کشتی (کلاس کشتی)

طبق تحقیقات انجام شده کودکان بهتر است در سنین پایین ورزش ژیمناستیک را انجام دهند.

برای محدوده سنی ۱۰ تا ۱۵ والیبال، بسکتبال و هندبال که می‌تواند سبب افزایش رشد قدی کودک و استقامت بدنی وی شود مناسب هستند.

درست است که انتخاب ورزش کشتی برای کودکان سبب تقویت روحیه جوانمردی آن‌ها شده و بدنشان را قدرتمند می‌کند، اما با توجه به این که کودکان آسیب پذیری بیشتری دارند، احتمال این که روند رشد آن‌ها دچار مشکل شود یا این که در اثر صدمات احتمالی دچار کشیدگی تاندون و وارد شدن ضربه به شانه، مچ دست و پا و… شوند وجود خواهد داشت. در صورتی که علاقه‌مند هستید فرزندتان ورزش کشتی را فرا بگیرد، بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، بهتر است زمانی که سنش بیش از ۱۵ سال است او را برای انجام این ورزش ترغیب کنید.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

ویژگی های یک باشگاه کشتی خوب چیست ؟

  • مربیان حرفه ای
  • سالن مناسب با امکانات استاندارد
  • منطقه شهری و دسترسی آسان
  • دربرگیرنده تمرینات کمیته ملی
  • داشتن امکان ثبت نظر و بازخورد از نحوه فعالیت مربیان و عوامل

3.7/5 - (20 امتیاز)

  1. لطفاً اسم مربی هر باشگاه رو بزنید و توضیح بدید چه مقام و مرتبه ای دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی