بهترین مرکز استعدادیابی قزوین

بهترین مرکز استعدادیابی قزوین

امروزه افراد زیادی به اهمیت استعداد و استعدادیابی در زندگی فرد آگاه هستند و به دنبال مراکزی هستند که که بتوانند استعدادهای خود یا فرزندشان را در آن شناسایی کرده و سپس آنها را شکوفا کنند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین مرکز استعدادیابی قزوین را به شما معرفی کنیم.

پس اگر ساکن قزوین هستید و به دنبال یک مرکز استعدادیابی خوب در این شهر هستید با ما همراه باشید.

بهترین مرکز استعدادیابی قزوین | نقش استعداد ها در آینده کودک

قبل از معرفی بهرتین مرکز استعدادیابی قزوین می خواهیم با نقش استعدادها در زندگی آشنا شویم.

یکی از نگرانی های مهم هر هر پدر و مادری در طول زندگی، دغدغه آینده فرزندان و مسیری که کودک در زندگی طی می کند، است.

 می دانیم که موفقیت در زندگی حاصل مجموعه ای از عوامل درهم پیچیده است که تفکیک آنها به راحتی امکان پذیر نیست. ولی اگر به زندگی افراد موفق نگاهی بیندازیم، در می یابیم همه آنها یک نقطه مشترک دارند . و آن پیش رفتن در مسیری است که در آن استعداد و به آن علاقه دارند.

 مردم عادی غالبا برای رسیدن به موفقیت و رضایتمندی راه های مختلفی را امتحان کرده و با آزمون و خطای فراوان سعی در کشف مسیر زندگی خود دارند. اما افراد زیرک سعی می کنند با شناسایی درست و زودهنگام استعدادهایشان، زودتر راه و روش خود در زندگی را پیدا کنند.

اما به طور کلی افراد کمی این شانس را دارند که از سالهای اولیه کودکی و بدون از این شاخه به آن شاخه پریدن و صرف وقت و هزینه بسیار، در مسیر درست زندگی خود قرار بگیرند. در اغلب موارد والدین خواسته یا ناخواسته کودک را در مسیری پیش میبرند که خواسته و آرزوهای خودشان را کامیاب کنند

بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که از رشته تحصیلی، شغل و به طور کلی مسیر زندگیتان راضی هستید به شما تبریک می گوییم. زیرا درصد کمی از افراد در رشته دانشگاهی و شغلی مشغول می شوند که در آن استعداد و به آن علاقه دارند. این امر موجب می شود بساری از افراد هیچ احساس رضایتی از شرایط خود نداشته باشند.

استعداد و شغل

همه ما افرادی را می شناسیم که علی رغم داشتن شغل و جایگاه اجتماعی مناسب رضایت درونی ندارند. و نمونه های شگفت آوری را دیده یا شنیده ایم که فرد به طور ناگهانی رشته یا حرفه عالی خودش را رها کرده و به سراغ کاری می رود که زعم اکثر ما جایگاه شغلی و اجتماعی به مراتب کمتری از شغل قبلی دارد.

اما چرا این اتفاق می افتد؟ علت این است که فرد مسیری را در پیش گرفته بوده که علاقه و استعدادش در آن لحاظ نشده است. و این خود موجب فرسودگی و دلزدگی فرد می شود.

بنابراین استعدادهای ما به نوعی آینده تحصیلی- شغلی را ما را تعیین کرده و در بسیاری از مسایل دیگر مانند ازدواج، تفریحات و سایر مسایل روزمره به طور غیر مستقیم اثر گذار هستند.

 

نقش استعداد در آینده کودک

استعدادیابی چیست؟

در هر فرد توانایی های بالقوه ای وجود دارد که ذاتی هستند و به آن استعداد می گویند. استعدادیابی یعنی اینکه آن توانایی ها را پیدا کنیم، آنها را وارد زمینه ای کنیم که آن استعداد در آن کارایی دارد. و اجازه دهیم فرد در همان زمینه رشد کند و شکوفا شود و سر انجام  این مسیر به توسعه فردی و رشد شخصی او بیانجامد.

در استعدادیابی تلاش می شود توانایی های برتر فرد شناسایی شود. و با پرورش آن توانایی و یادگیری مهارت های مرتبط به آن، مسیر تحصیلی و شغلی درست برای فرد تعیین شود.

بهترین مرکز استعدادیابی قزوین

در این قسمت ما بهترین مراکز استعدادیابی قزوین را به شما معرفی خواهیم کرد. برای دیدن جزییات اطلاعات هر مرکز نظیر آدرس و تلفن روی دکمه مربوط به آن کلیک کنید.

مرکز استعدادیابی در قزوین| ویژگی های مرکز استعدادیابی خوب

برای انتخاب بهترین مرکز استعدادیابی قزوین و رفتن به آنجا جهت استعدادیابی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بهتر است مرکزی را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد:

– از مراکز ذی صلاح مجوز های مربوطه را اخذ کرده باشد.

– از روانشناسان و متخصصان مجرب و تحصیلکرده برای استعدادیابی استفاده کند.

– دسترسی خوبی از نظر موقعیت مکانی داشته باشد.

– اکثر مراجعه کنندگان به آن از خدمات استعدادیابی مرکز راضی باشند.

ویژگی های مرکز استعدادیابی خوب

استعدادیابی چگونه انجام می شود؟

استعدادیابی یک پروسه و فرآیند زمان بر است. به این معنی که قرار نیست شما و یا کودکتان با انجام تنها یک تست استعدادیابی شوید.

آزمون های روان سنجی تنها بخشی از این پروسه هستند. این تست ها ابعاد مختلف یک انسان از قبیل هوش، شخصیت،علایق، ترجیحات شغلی، مهارت ها، ارزش ها و … را در فرد می سنجند و بر اساس آن نیم رخ کاملی از فرد را به متخصصان ارائه میکنند.

 در کنار تست ها، ابزارهای دیگر جمع آوری اطلاعات نظیر مشاهده و مصاحبه هم قرار دارند. رفتار کودک در هنگام مواجهه با محرک های مختلف، بازی ها، الگوهای ارتباطی با والدین و دیگران و… همگی باید بررسی و به شناخت هر چه بیشتر فرد کمک کند.

طبیعی است که این روند بیش از یک جلسه و به طور اصولی باید در طی زمانی نسبتا طولانی صورت بگیرد. با این حال همان تست های روانشناختی هم حتی اگر به مراحل دیگر ختم نشود اطلاعات اولیه ای از کودک و یا خودتان به شما خواهد داد که در پیدا کردن مسیر زندگی و اهداف موثر خواهد بود.

بهترین موسسه استعداد قزوین | سن مناسب استعدادیابی

در ادامه مقاله بهترین مرکز استعدادیابی قزوین به این خواهیم پرداخت چه سنی برای استعدادیابی مناسب است؟

اگر از ما  بپرسید استعدادیابی در چه سنی باید انجام شود؟ به شما می گوییم اگر استعدادهای خود را نشناخته اید و نمی دانید توانایی برتر شما چیست در هر سنی که این کار را انجام دهید از انجام ندادن آن بهتر است. چرا که تکلیف شما را در زندگی مشخص می کند و احتمال موفقیتتان بیشتر می شود.

به طور کلی بازه سنی 3 تا 15 سال برای استعدادیابی مناسب هستند. متخصصان معتقدند بهترین سن برای استعدادیابی سنین 3 تا6 سال هست که کودک هنوز وارد دبستان نشده و تحت تاثیر سیستم آموزشی قرار نگرفته است.

هر چقدر شناسایی استعداد زودتر اتفاق بیفتد کودک فرصت بیشتری برای پرورش استعدادهایش دارد. همچنین چون این کشف استعداد قبل از انتخاب های مهم زندگی همچون انتخاب رشته تحصیلی و شغل او هست، این مزیت را دارد که او تصمیمات درست تری برای این موارد اتخاذ می کند.

لینک مرتبط:

آپارات نیکارو

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی