کلاس بازیگری تئاتر در مشهد

کلاس بازیگری تئاتر در مشهد

در این مقاله میخواهیم به معرفی کلاس بازیگری تئاتر در مشهد بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش بازیگری

امروزه غالباً بازيگر بدون هيچ معياري به اين حرفه قدم مي گذارد. در دوره هاي گذشته، نوآموز بازيگري تحت تأثير بازيگران بزرگ بود. در آن زمان، نوآموز اين حرفه با يك نیزه قدم به صحنه مي گذاشت و به اين ترتيب مهارت هاي لازم را به تدريج از بزرگان اين حرفه مي آموخت. در سالهاي نزديكتر، مدرسه بازيگري غالباً بخشي از يك تئاتر بود و سرانجام نوآموزان به طور كامل درخدمت آن تئاتر درمي آمدند.

بازیگری تئاتر

بازیگری کاری دشوار است ولی با  فراگیری فنون آن می شود این سختی را از بین برد.در بازیگری تئاتر مهارت بیشترین اهمیت را دارد چرا که تکنیک در تکامل شکل بازی موثر است.

حال تکنیک چیست؟

نورالدین استوار در جایی از کتابش می گوید :

((تکنیک چارچوبی است که بر مبنای آن بازیگر نقش خود را بنا می نهد و پایه و اساس محکمی است که اگر بازیگر در کارش به مشکلی برخورد،می تواند به آن تکیه کند)).

برای یک بازیگر داشتن استعداد ضروری  است اما ابزاری که باعث بروز این استعداد می شود. تکنیک است، و از طرف دیگر بازیگر هرچقدر تکنیک بداند ولی بی استعداد باشد بی فایده است.

کلاس بازیگری تئاتر در مشهد

در لیست زیر تعدادی از بهترین های کلاس بازیگری تئاتر در مشهد را به شما معرفی می‌کنیم.

آموزشگاه سینمایی نماهنگ

مشاهده صفحه آموزشگاه


آموزشگاه سینمایی رخ

مشاهده صفحه آموزشگاه


آموزشگاه سینمایی آرتین

مشاهده صفحه آموزشگاه


آموزشگاه سینمایی فانوس سبز

مشاهده صفحه آموزشگاه

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

اگر تکنیک را ابزار بدانیم آن ابزار در بازیگری چیست؟

پاسخ این سوال را به چندین شکل می توان پاسخ داد. که ما دو شکل آن را که مرسوم ترند را بر می گزینیم.

شکل اول ابزار مورد نیاز بازیگر را به پنج مورد تقسیم می کند:

1-قوه­ ی خیال:

استانیسلاوسکی: ((بهترین یار بازیگر تخیل او است. و کسی که فاقد آن است. یا باید آن را به دست بیاورد یا صحنه را ترک کند. در غیر این صورت آلت دست کارگردانانی خواهد شد. که به زور تخیلات خود را در مغز او فرو می کنند)).

بازیگر باید توانایی انجام اعمال خیال وار را داشته باشد او باید بتواند از یک اسب خیالی سواری بگیرد، کتابی خیالی را بخواند و هزاران صفحه خیالی بنویسد. برای رسیدن به این مهارت بایستی تمرین کرد…گفتنی است که پایه رسیدن به این تخیلات توجه و مراقبه در واقعیات است. برای مثال وقتی یک کتاب واقعی در دستمان را با تمام حالاتش احساس کنیم. و مشاهده ای کامل در شکل و فرم کتاب و دستها داشته باشیم. وقتی آن کتاب در دستمان نیست تخیل کردنش آسان تر است.

2-آمادگی جسمانی:

بازیگر در روی صحنه زیر ذره ببین است. او علاوه بر زیبای اندام بایستی دارای آمادگی جسمانی برای بازی و حرکات نمایشی را داشته باشد. این هم مستلزم کار و تمرین است، او علاوه بر این باید توانایی کنترل تمام بدنش را داشته باشد. و این آمادگی را در کلیات بدن متوقف نکند بلکه تا اندام ریز هم باید اشراف داشته باشد.

3-احساس:

یکی از مهترین ابزار بازیگر است چرا که روزنه ورود به شخصیت و وسیله خلق صحنه است. تمرین در این زمینه مهمترین وظیفه بازیگر است. برای خلق احساسات گوناگون دو مقدمه نیاز است 1- تخیل 2-تمرکز، با این موارد است. که بازیگر می تواند به یک حس ناب برسد. استانیسلاوسکی در این مورد معتقد است که چشمگیر ترین قسمت بازی حرکت است. که از حس سرچشمه می گیرد پس بازیگر باید قدرت حس گیری بالایی داشته باشد.

4-بیان مناسب:

گذشته از وجود تمرینات مختلف کارآمد در زمینه ساخت بیان که تعداد زیادی از آنها در کتابهای آموزش بازیگری و کلاسهای مربوط به این زمینه آمده مهمترین عنصری که بازیگر را در داشتن بیان خوب یاری می کند این است. که از لایه سطحی متن بگذرد و به مفهوم برسد و این مفهوم را با استفاده از قدرت بیان و نحوه بیان انتقال دهد تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

5-استعداد پذیرش نقش:

این استعداد همان تقلید است، یعنی بازیگر بتواند شرایط و حالات مختلف را تقلید کند. که به دو بخش تقسیم می شود:

1-تقلید عینیات یعنی چیزهایی را که می بینیم تقلید کنیم

2-تقلید ذهنیات یعنی چیزهایی که درتخیل و ذهن رخ می دهد را تقلید کنیم.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

فرصت ویژه ورود به دنیای سینما

دوره های ویژه بازیگری، کارگردانی، تدوین و عکاسی در آموزشگاه سینمایی آژنگ، با سال‌‌ها سابقه فعالیت درخشان.