سؤالات پر تکرار در بازیگری

سوالات پر تکرار در بازیگری

با توجه به محبوبیت رشته بازیگری در میان رده های سنی 15 تا30 سال , تصمیم گرفتیم در مقاله ای به تمامی سواالت و دغدغه های پیرامون این حرفه بپردازیم. در این مقاله سعی شده است از واقعیت ها گفته شود و بدون پرده پوشی شما را به یک تصمیم نهایی دعوت کنیم. پس تاانتها با ما همراه باشید.

سن بالا یا سن کم کدام یک برای بازیگر شدن خوب است ؟

سن یکی از عوامل طبیعی و اصلی انتخاب برای یک نقش است.
برای ورود به حرفه بازیگری بهتر از بندانید سن بیشتر متقاضیان بازه 15 تا 30 سال است. پس اگر شما سنی خارج از این بازه دارید ناراحت نباشید. چرا که سینما در تمامی رده های سنی بازیگر میطلبد و این یعنی شما شانس بیشتری برای ورود به این حرفه دارید .

چطوردر تست بازیگری قبول شوم؟

برای رشته بازیگری پیش نیازی از نظر علمی به صورت مشخص وجود ندارد . داشتن هنرهای متفاوت مثب فن بیان , سوارکاری , نقاشی , خوشنویسی و… به شما در انتخاب شدن برای ایفای یک کاراکتر کمک میکند.

پیش نیاز برای ورود به کلاس بازیگری چیست ؟

در ابتدای امر بگویم که برای ورود به حرفه های مختلف حمایت خانواده بسیار مهم است . پس شما نباید ذوق و قریحه خود را تنها عامل پیشرفت بدانید. 4 عامل علاقه , استعداد , خانواده و تامین شدن مالی میتواند چهار آیتم موفقیت برای این حرفه باشد. البته نداشتن
بخشی از این موارد به منزله شکست نیست . اما راه را کمی دشوار میکند.
برای مثال شما باید بدانید یک بازیگر مدتها باید آموزش ببینید بدون آنکه درآمدی داشته باشد و تمامی اینها مستلزم تامین شدن مالی است.

چه فیلمی ارزش بازی کردن دارد ؟ ( بازی در چه فیلمی ارزشمند است ؟)

برای اینکه بدانید چه فیلمی ارزش بازی کردن دارد باید بدانید که آیا کارگردان آن فیلم به فیلمسازی فاخر پرداخته است یا نه . در واقع شما نیاز دارید که رزومه عوامل از جمله کارگردان را مورد بررسی قرار دهید. در سوابق کارگردان بررسی کنید که ایا در جشنواره ای حضور داشته است یا خیر؟ صرفا برای اینکه به دیگران بگویید من در یک فیلم در حال بازی کردن هستم یا بعدا بگویید من رزومه ای دارم نباشد. چرا که بازی در برخی فیلم ها برای شما تبلیغات منفی حساب میشود. یعنی نه تنها به شما کمکی درپیشرفت فعالیتتان نمیکند بلکه باعث کند شدن و دور شدن شما از هدف اصلیتان میشود.

سوالات پر تکرار در بازیگری

سوالات پر تکرار در بازیگری

کجا تست بازیگری بدهم ؟

به سابقه اموزشگاه دقت کنیدو حتما سعی کنید از حضور در موسساتی که بدون هیچ دلیل موجهی به شما میگویند تنها بایستی برای تست بیایید خودداری کنید.

آیا باید برای بازی در فیلم هزینه کنم ؟

به هیچ عنوان.

در چه فیلمی هزینه کنم ؟

اصولا شما نباید در فیلم هزینه کنید. تنها بخش برای هزینه کردن آموزش دیدن است و شما نباید برای بازی در فیلمی خرج کنید.

آیا میشود به بازیگری به چشم یک حرفه نگاه کرد ؟

باید صادقانه بگویم خیر . تا سالها این امکان وجود ندارد.

پردرآمد ترین بخش فیلم کدام است ؟

پاسخ دادن به این سوال کمی دشوار است ولی اگر از منظر این بگوییم که چه رشته ای در این گروه از هنر زودبازه تر است میتوانیم به تدوین و تصویر برداری اشاره کنیم. چرا که یک تدوین گر با ساخت تیزهای تبلیغاتی و … میتواند زودتر به درآمد برسد. ولی رشته کارگردانی و بازیگری دیر بازه تر است اما زمانیکه به قله آن برسید درآمد های نجومی و شهرت خواهید داشت.

آیا آموزش به صورت مجازی خوب است ؟

از نظر من برای برخی رشته های هنری از قبیل فیلمنامه نویسی شما میتوانید زیر نظر اساتید مجازی باشید. اما رشته های کارگردانی و بازیگری گاها در مقاطع حضوری نیز برای هنرجو خروجی مطلوبی ندارد چه برسد به مجازی .

از تهران برای بازیگر شدن شروع کنم ؟

بگذارید برایتان مثالی بزنم . مثلا برای موفقیت در کنکور لازم نیست شما از کلاس اول برای کنکور آماده شوید. شما نیاز دارید در سالهای آخر مقطع تحصیلیتان از فضای اموزشی خوبی بهره بگیرید و آن نتیجه خوب نیز به خود شما بستگی دارد که چقدر توانسته اید در زمان کنکور آن دیتا را از ذهن خود روی کاغذ بیاورید. برای بازیگری هم چنین است . شما لازم نیست در مقاطع مقدماتی و آموزش های اولیه از شهر تهران یا کامل ترین امکانات استفاده کنید . شما باید نگرش پیدا کرده و دقیق تر بدانید در کلاس ها چه میگذرد و در نهایت برای تکمیل دانش خود به تهران بروید . من نیز موافق هستم در زمانی که شما به دانش کافی رسیده اید برای پیدا کردن فرصت شغلی بهتر به پایتخت بروید.

تئاتر یا سینما از کجا شروع کنم ؟

این سوال نیز بسته به شخصیت و علاقه خود شما دارد. و برای هر شخص متفاوت است.

به چه موسسه ای برای بازیگری اعتماد کنم؟

برای رفتن به موسسات شما لازم است تحقیقاتی داشته باشید. قدمت موسسه , فعالیت های جاری و اساتید و … ملاک های خوبی برای بررسی یک موسسه است. همچنین هنرجو باید بداند موسسه مجوز فعالیت دارد یا خیر. رفتن به موسساتی که مجوز ندارند خطری بزرگ است که گاهی عواقب بدی به دنبال دارد.

خانواده ام را برای بازیگری چگونه راضی کنم ؟
(با مخالفت خانواده ام برای بازیگری چه کنم ؟)

برای ورود به هر رشته ای شما نیاز به حمایت خانواده دارید. مخصوصا اگر رده سنی نوجوانی هستید. این امکان برای هنرجو باید وجود داشته باشد تا موسسات را باحضور خانواده برود تا بتواند اعتماد آنها را جلب کند. از رفتن های بیخبر به موسسات جدا خودداری کنید.

هنرجو لازم است بداند که در فضای تئاتر صمیمیت ارتباط بین بازیگران بیشتر است و شما برای اینکه بتوانید نقش خود را خوب از آب دربیاوید بایستی روزها (حداقل 6 روز به ازای هر اجزا ) زمان بگذارید.. معمولا پیش تولید در تئاتر بسیار وقت گیر تر است و ارتباطات بسیار نزدیک تر. اگر شما این آگاهی را نداشته باشید قطعا برای حضور در کلاس دچار بحران شده و با مخالفت خانواده خود مواجه میشوید.

در فضای سینما بازیگران از هم دورتر هستند و این نوع ارتباط به شکل دورتری برقرار میشود که میتواند برای برخی چالش زا و برای برخی عادی جلوه کند. در هر صورت شما نیاز دارید که با خانواده خود در نوع مسائل صحبت کنید. آنها را به موسسه برده و حتی در تست های بازیگری و حضور در پروژه ها به همراه معتمد خود باشید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خیلی از هنرپیشه های خانم سینما برای شهرهایی غیر ازتهران به همراه یک یا چند عضو خانواده خود میروند و این مسئله اصلا بد نیست. مثلا خانم الناز شاکردوست در فیلم فاصله که بخش هایی از آن در شمال کشور ضبط شده بود به همراه برادر خود حضور داشت.

هزینه کلاس بازیگری چقدر است ؟

این سوال نیز بسیار متنوع است از مباغ 300 هزار تومان در شهر های کوچک شروع شده و تا مبالغ بسیار گزاف در شهرهای بزرگ ادامه دار میشود.

تفاوت موسسه آزاد بازیگری با مدارس و دانشگاه در چیست ؟

موسسات آزاد معمولا مراکزی هستند که با مجوز از سوی وزارت محترم ارشاد وارد فعالیت هنری شده اند. من به شخصه فکر میکنم هنرجوهای موسسات آزاد افرادی هستند که دوست داشتند بازیگری را تجربه کنند اما از راهی غیر از فضای دانشکده و من معمولا هنرجوهای موسسات آزاد را دغدغه مندتر میبینم.

تفاوت تئاتر با سینما در چیست ؟

با توجه به اینکه این دو گرایش در عین نزدیکی بسیار باهم فاصله دارند باید بگویم که شما به عنوان یک تازه کار بدانید تئاتر به صورت زنده و بدون هیچ ضبطی صورت میگیرد در صورتی که سینما با برداشت های متعدد خواهد بود و بازیگر میتواند بارها دیالوگ خود را از یاد ببرد و مجددا ضبط انجام شود.

چه زمانی در بازیگری به پول وشهرت میرسم ؟

قبلا هم گفته ام بازیگری به استعداد – تلاش و شانس است . گاهی شما دو مورد اول را دارید اما شانس با شما یار نیست و گاهی برعکس . یعنی هنرجو هایی داریم که از استعداد متوسط و تلاش معقولی برخوردار هستند و بنا بر شانس بد در زمان و مکان مناسبی قرار نمیگیرند. از این سو مسیر برای پول و شهرت بسیار متفاوت است.

تاثیر پول و پارتی در موفقیت من برای بازیگری چقدر است ؟

شما تصور کنید پسر یا دختر یک کارگردان بزرگ هستید و در فیلم پدر بازی کرده اید. اگر شما نتوانید استعداد خود مبنی بر هنرمند بودن را نشان دهید جای شما دقیقا در همان فیلم های پدرتان خواهد بود. و کارگردان دیگری به شما کاری پیشنهاد نخواهد کرد.در نتیجه شما از این راه کسب درآمد نمیکنید و همچنین به محبوبیت نمیرسید. شاید شما را به عنوان یک چهره شناحته شده بشناسند اما هرگز به شهرتی که یک هنرمند میرسد نخواهید رسید.

سرفصل های کلاس بازیگری چیست ؟

بسته به موسسات مختلف متفاوت است ولی برخی موسسات فقط به بیان تئوری ها میپردازند و موسسات برجسته تر به کلاس های عملی نیز میپردازند. مثلا موسسه موج نو در مشهد علاوه بر کلاس های تئوری در ترم یک که در سینما نیز برگزار میشود , در ترم دو بازی جلو دوربین از هنرجو میخواهد و بعد از این فیلم برداری در ترم سوم یک فیلم با حضور شما ساخته شده و در سینماها به اکران خصوصی گذاشته میشود و در ترم 4 افراد برگزیده به پروژه های سینمایی اصلی معرفی خواهند شد.

با مدرک بازیگری چه میشود کرد ؟

بهتر است آگاه باشید شما با داشتن مدارک رشته های هنری هنرمند نمیشوید. یعنی شما به صرف داشتن مدرک کارگردانی یا بازیگری , کارگردان یا بازیگر تلقی نمیشوید بلکه بایستی سالها تلاش و پشتکار داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.

علاقه یا استعداد ؟ کدام یک دربازیگری تعیین کننده هستند ؟

همانطور که قبلا هم گفته ام هردو آنها موثر است. اما از نظر من علاقه میتواند راه هموارتری

بعد از کلاس بازیگری من وارد سینما میشوم ؟

بسته استعداد خود شما دارد. و چیز بیشتری نمیتوان گفت.

لینک مرتبط :

معرفی بهترین کلاس تدوین فیلم
آپارات نیکارو
بهترین کلاس کارگردانی مشهد
معرفی بهترین کلاس بازیگری تهران
معرفی کلاس فیلم نامه نویسی تهران
معرفی بهترین کلاس تدوین فیلم
معرفی بهترین کلاس نقد فیلم در تهران
سرفصل های آموزشی در کلاس کارگردانی
آینده شغلی یک کارگردان

3.9/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی