قیمت کلاس بازیگری در تهران مشهد و شهرهای دیگر

قیمت کلاس بازیگری در شهرهای مختلف چقدر است؟

بازیگری هنری است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و دوست دارند به طریقی قدم به دنیای بازیگری بگذارند. اما سالی که پیش می‌آید این است که قیمت کلاس بازیگری چقدر است؟ اگر شما هم به بازیگری علاقه دارید و می‌خواهید بدانید مسیر رسیدن به رویایتان چه هزینه ای دارد، تا انتها با ما همراه باشید.

قیمت کلاس بازیگری

یکی از دغدغه های اصلی علاقمندان به عرصه بازیگری و سینما یافتن یک مرکز آموزش هنرهای سینمایی خوب برای آموزش بازیگری یا دوره های دیگر سینمایی مثل کارگردانی، نویسندگی و غیره است. آموزشگاه های بازیگری هر کدام شرایط و دوره های آموزشی ویژه خود را دارند. برخی آموزشگاه ها از اساتید بسیار مطرح بهره می‌گیرند و همین موضوع باعث افزایش قیمت کلاس بازیگری در این آموزشگاه ها خواهد شد. البته این بدان معنا نیست که اگر هزینه کلاس بازیگری در یک آموزشگاه سینمایی پایین‌تر بود، یعنی آن آموزشگاه کیفیت مطلوبی ندارد.

ورکشاپ ها و کارگاه های کوتاه مدت اصولاً شهریه‌ای کمی دارند، یعنی مدرس می تواند از یک روز تا ۳ روز، یک هفته کارگاهی را تحت عنوان کارگاه کوتاه مدت بازیگری برگزار کند و هزینه را از هنرجویان دریافت نماید. این کارگاه ها بسته به معروف بودن مدرس متغیر است. گاهی می توان یک کارگاه یک روزه را با هزینه ۱۰ یا ۲۰ هزار تومان گذراند و گاهی نیز همین یک کارگاه یک روزه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون هزینه دارد.

این امر در ورکشاپ های سه روزه و هفت روز هم متغیر است. گاهی یک فرد می‌تواند در طول سه روز یا ۸ روز با مبلغ پانصد هزار تومان برگزار شود و گاهی نیز این مبلغ بین ۳ تا ۵ میلیون متغیر است. همه این عوامل بستگی به این دارد که مدرسین چه تصمیمی را برای شهریه اتخاذ کنند.

از فاکتورهای یک کلاس بازیگری میتوان به کیفیت و خدمات آموزشی مناسب، صداقت و سلامت در آموزش، کیفیت اساتید و قیمت دوره های موسسات اشاره کرد. در ادامه به معرفی تعدادی از آموزشگاه های سینمایی ایران در شهرهای مختلف – قیمت دوره های سینمایی، مدت و نوع دوره های آموزشی بازیگری، کارگردانی و دیگر دوره های سینمایی اشاره خواهیم نمود.

قیمت کلاس بازیگری در تهران

کلاس‌های آموزش بازیگری و فیلمسازی در تهران با دریافت شهریه‌هایی از قیمت یک میلیون و 800 هزار تومان تا 5 میلیون تومان فعالیت می‌کنند.

نگاهی به اسامی بازیگران این روزهای سینما و بررسی پیشینه آموزشی آنان، نام آموزشگاه‌های مختلفی را به میان می‌آورد، از آموزشگاه بازیگری هنر ارجمند، تا مکتب کمدی ایران و موسسه سینمایی فردا. هریک از این آموزشگاه‌ها طی همکاری با اساتید مطرح سینمایی زمینه آموزشی هنرجویان را فراهم می‌کند. هرچند که می‌توان اسامی مشابهی را در آموزشگاه‌های مختلف دید که مسئولیت آموزش را برعهده دارند، اما از سوی دیگر قطعا یکی از امتیازهای هر آموزشگاه در اختیار داشتن اساتید حرفه‌ای است که تنها در آن موسسه تعلیم می‌دهند.

کلاس‌های آموزشگاه‌ها به صورت پکیج‌های چند ماهه ارائه می‌شود و در کنار آن برخی رشته‌ها به صورت تک درس نیز تدریس می‌شوند. تفاوت کار آموزشگاه‌ها را می‌توان در اسامی اساتید، هزینه شهریه‌ها و مدت زمان برگزاری کلاس‌ها بررسی کرد.

قیمت کلاس بازیگری در مشهد

قیمت کلاس بازیگری در مشهد نیز مشابه تهران به عوامل مختلفی مثل تعداد جلسات، کیفیت آموزش، مدرس دوره و عوامل دیگر بستگی دارد. با این حال هزینه کلاس بازیگری در مشهد، در مقایسه با شهر تهران تا حدودی مناسب‌تر است. 

از برترین آموزشگاه های بازیگری در شهر مشهد می‌توان به آموزشگاه بازیگری آژنگ، مرکز تئاتر کربن، آموزشگاه سینمایی موج نو و پردیس تئاتر مستقل اشاره کرد. دوره های بازیگری در این آموزشگاه های سینمایی از ترمی 500 هزار تومان تا ترمی 2 میلیون تومان متغیر است. در دوره های گران قیمت آموزش با محوریت پروژه و به صورت عملی انجام می‌شود.

قیمت کلاس بازیگری در اصفهان

قیمت کلاس بازیگری در اصفهان نیز مشابه تهران، مشهد و شهرهای دیگر به عوامل مختلفی وابسته است. اما به طور کلی هزینه کلاس بازیگری در اصفهان از حدود 700 هزار تومان شروع شده و تا 1 میلیون و 500 هزار تومان متغیر است. از برترین آموزشگاه‌های بازیگری شهر اصفهان می‌توان به آموزشگاه سینمایی کاوش، آموزشگاه نارسیس و ناردیس، و آموزشگاه بازیگری شهرزاد اشاره کرد. 

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

مافیای سینما یا بازیگر شدن با پارتی

این جمله برای همه آشناست، اما بیایید کمی منطقی به موضوع نگاه کنیم. لئوناردو دیکاپریو از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ در ۶ فیلم مارتین اسکورسیزی بازی کرده است و رابرت دنیرو در ۹ فیلم اسکورسیزی بازی کرده است. این دو بازیگر هیچ رابطه خونی خاصی با اسکورسیزی ندارند! اما مسئله این نیست.

درست است که در ایران این موضوع را به کثرت دیده ایم که اغلب بستگان درجه یک، دو و سه دوستان سینمایی به عرصه فیلم و فیلمسازی پیوسته اند، اما لزوما نمیتوانیم اسم این موضوع را مافیا یا پارتی بازی در سینما بگذاریم. چرا؟ چون سینمای ما تقریبا 99 درصد ایزوله است و تولیدات سینمایی کم تعداد ما مختص داخل است.

نه اینکه این موضوع امری عادی و خوشایند باشد، با این حال نمیتوان به این رویه انتقاد کرد، چرا که اغلب کارگردان های مطرح جهان نیز با بازیگرانی که به خوبی آن ها را می شناسند چندین و چند بار کار می کنند. حال در سینمای ایران با چنین وسعت کوچکی، ارتباطات آنقدر کم است که فرصت اغلب برای آشنایان فیلمساز مهیا خواهد شد. این موضوع ضرورت ارتباط سازی را مشخص می‌کند. بسیار مهم است که شما برای یادگیری بازیگری در آموزشگاه های معتبر ثبت نام کنید یا تجربه عملی کسب کنید تا از این طریق بتوانید با افراد سرشناس در این حوزه آشنا شده و شانس خود را برای بازیگر شدن افزایش دهید. اما بهترین راه برای یادگیری بازیگری چیست؟

قیمت کلاس بازیگری و کلاس کارگردانی

 

ورکشاپ بازیگری؟ کارگاه آزاد سینمایی؟ رشته بازیگری؟

واقعیت امر این است که در شهرستان ها و به خصوص شهرهای کوچکتر فرصت چندانی برای کشف استعداد و عرض اندام کردن در این حوزه وجود ندارد. نه کلاس بازیگری خوبی وجود دارد، نه ورکشاپ بازیگری یا کارگردانی که توسط استادی مطرح برگزار شود. حتی بعضا هیچ کارگاه عملی نیز وجود ندارد. 

بنابراین اگر شما ساکن شهرهای کوچک هستید، تنها جایی که می توانید برای یادگیری بازیگری به آن مراجعه کنید، انجمن سینمای جوان یا کانون سینماگران جوان است، البته اگر در شهر شما فعالیت داشته باشند. معمولا اساتید این مجموعه ها از کارکشته های همان حوزه در آن شهر هستند و بعضا از لحاظ علمی بسیار تاثیرگذار و قابل احترام می‌باشند.

این مطلب را هم از دست ندهید:

راه کارگردان شدن چیست؟

در گذشته که گوشی های موبایل امروزی وجود نداشت، شما مجبور بودید برای ساخت یک فیلم کوتاه دست به دامان کانون شوید تا به شما تجهیزات بدهند. البته چندان تعریفی نبودند اما در آن زمان بهتر از آن پیدا نمیشد. امروزه مسیر برای فیلم سازی تا حد زیادی هموار شده است. بنابراین در ادامه میخواهیم به شما بگوییم که مسیر کارگردانی چگونه است؟

در حال حاضر اگر شما خود را مستعد میبینید، کافیست گوشی خود را بردارید و اولین فیلمتان را بسازید. کافی است به آخرین ساخته استیون سودربرگ مراجعه کنید. بنابراین بدانید که فیلمسازی به هیچ وجه به ابزار وابسته نیست.

برخی افراد خودشان را به آب و آتش می زنند تا به تهران بیایند و بازیگر با فیلمساز شوند. اگر شما هم جزو این دسته هستید و متوجه شده اید که مرکزیت تولیدات سینمایی تهران است، کاملا درست فهمیده اید.

اگر دلتان میخواهد کارگردان شوید، باید بدانید که برای گرفتن مجوز اولین فیلم 90 دقیقه ای بلندتان و البته متقاعد کردن تهیه کننده ای که به شما اعتماد کند، باید رزومه خوبی داشته باشید. تا می توانید فیلم بسازید. فقط شروع کنید و تجربه کسب کنید. گوشی موبایل کافیست. 

راه بازیگر شدن چیست؟

باور کنید یا نه، تئاتر ایران سالانه یک نفر بازیگر خوب هم به حوزه تئاتر و سینما اضافه نمی کند. چرایی اش به خاطر آن است که همه بازیگری را یک سرگرمی، یک تفریح، یک کار دوم و یا هر چیزی که در اولویت دوم است می دانند. اما بازیگری خودش به تنهایی یک شغل است و هر روز باید برای آن وقت صرف کرد.

شما به عنوان بازیگر موظف هستید تا می توانید تئاتر ببینید و فیلم نگاه کنید. آنقدر که چشمتان برای تشخیص اجزاء یک بازی خوب از یک بازی بد قوی شود. البته حتما و حتما باید قبل از شروع، علم این حوزه را کسب کنید. بهتر است به جای گذراندن زمان زیاد در دانشگاه و در رشته بازیگری، از تئاترهای کوچک محلی، کانون سینماگران، یا آموزشگاه های مطرح شروع کنید. این گونه با کسب زمان کمتر و در سن کمتر می‌توانید به آنچه دوست دارید برسید.

چقدر طول می کشد تا بازیگر یا کارگردان شویم؟

تمامی حوزه های کاری پس از شروع، به یک بازه 5 تا 10 ساله برای شکوفا شدن نیازمند هستند. پس اگر صبر ندارید یک دهه از عمرتان را تلف نکنید. هر روز این بازه را باید تلاش کنید. نکته ی مهمی که وجود دارد تمایز بین سینما و تئاتر است. ما در سینما (مگر اینکه تمام فیلم سکانس پلان باشد!) چیزی به عنوان یک پرده اجرا به مدت مثلا سی دقیقه نداریم. کات های مداوم و حفظ تمام حالات رفتاری باعث می شود که شما تداوم حس را تجربه نکنید و مجبورید فردای آن روز دقیقا مثل دیروزتان در همان سکانس بازی کنید.

تولید فیلم های سینمایی معمولا در یک بازه 30 روزه و به صورت شبانه روزی اتفاق می افتد. این امر فشار بالایی را به تمام گروه وارد می کند. در تئاتر با لنز مواجه نیستید و قاب های ناظرتان یکسان است، پس دستتان برای اجرا بازتر است. موارد زیادی از این قبیل وجود دارد که از حوصله این متن خارج است. نتیجه اینکه مدیوم سینما با تئاتر بسیار متفاوت است و این کارِ بازیگر تئاتر را برای سینما و بالعکس سخت می کند.

خانواده ام اجازه نمی دهند

اکثر علاقه مندان به حوزه سینما و بازیگری برای به تهران آمدن به خانواده هایشان اختلاف نظر دارند، البته حق دارند. چیزی که عمدتا تصورش را دارید خیلی متفاوت تر از چیزی است که اتفاق می‌افتد. وارد شهری خواهید شد که هیچگونه ارتباطی با اهالی تئاتر و سینمایی اش ندارید و زندگی جدیدی را آغاز خواهید کرد که عمدتا همه وظایفش به عهده خودتان است. حال اگر برای گذران زندگی تان حمایت خانواده را داشته باشید (و بالفرض که نیاز به کار کردن ندارید) و اگر آدم مصری باشید روزانه 3 تا 4 ساعت می توانید تئاتر کار کنید، به دنبال ارتباطات بیشتر برای موقعیت های بازی باشید و تا جایی که میتوانید مطالعه کنید و فیلم ببینید.

در واقع بهتر است خیلی منطقی تر به آنچه پیش رویتان است نگاه کنید. اما عشق است و این حرف‌هاا سرش نمی شود! در نهایت این را بدانید که دیده شدن، روی صحنه تشویق شدن و تا کمر برای مخاطبان خم شدن، هدیه گرفتن گل از یک طرفدار، جیغ و هورا کشیدن شان، واقعا زیباست. نترسید. اگر برای این ها بازیگری را دوست دارید، خیلی هم خوب است. این ها دلایل بسیار خوبی برای اکتور شدن است؛ پس برایش تلاش کنید، در اولویت زندگیتان، اولین تان، نه به عنوان یک سرگرمی!

سوالات متداول در راه بازیگری و کارگردانی

گرچه شنیدن جواب برخی از این  سوالات ناراحت کننده است، به هر حال حقیقت تلخ است و باید منطقی به مسائل نگاه کد! در ادامه به تعدادی از سوالات شما عزیزان میپردازیم:

سوال: خانوادم با بازیگری مشکل دارن و متقاعد نمیشن که جز دکتر و مهندس شدن به سراغ رشته دیگه ای برم
جواب: از یه سری دغدغه جدید بگید! کدوم پدر و مادر ایرانی با این موضوع مشکل ندارن؟ یه چیزی نشون بدید اول از خودتون بعد توقع داشته باشید بچه دست گل شون رو بفرستن برای بازیگر شدن. فیلم چقدر می بینید؟ تئاتر چقدر میرید؟ کتاب چقدر میخونید؟ این کارارو کردید، کم کم اونا هم متقاعد میشن. مهم اینه نشون بدین که چقدر جدی هستین.
سوال: کدوم کلاس بازیگری برم؟ پولشو ندارم. هزینه های این کلاسا زیاده. تو شهر ما کلاس بازیگری نداره.
جواب: تصورتون از کلاس بازیگری چیه؟ اینکه بعد از تموم شدن کلاس دعوت نامه میفرستن میگن بفرمایید تو فلان فیلم بازی کنید؟ خیر. بعد از کلاس بازیگری هیچ (تاکید میکنم هیچ!) اتفاقی قرار نیست بیوفته. مگه بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کار پیدا می کنید؟ بر فرض اینکه حتی دانشجو و یا هنرجوی درجه یکی باشید هم این احتمال کمه! چرا؟ چون تجربه ندارید. پس باید آموزش ببینید، ارتباط پیدا کنید و تجربه کسب کنید.
سوال: سن مناسب برای بازیگر شدن چقدره؟ سنم بالا رفته چکار کنم؟ الان سنم X شده، برم کلاس؟
جواب: شما از لحظه تولد می تونید برید بازیگری! سینما به نوزاد، کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال، میانسال و کهن سال نیاز داره. هیچوقت هم برای هیچ چیزی دیر نیست. همه چیز به اشتیاق، تلاش، تداوم و صبر مربوطه.
سوال: از کجا باید شروع کنم؟ نمیدونم باید چکار کنم.
جواب: مواد لازم جهت بازیگر شدن: ۱. فیلم خوب، فیلم خیلی خوب و فیلم عالی ببینید ۲. کتاب خوب، کتاب خیلی خوب و کتاب عالی بخونید ۳. موسیقی خوب، موسیقی خیلی خوب و موسیقی عالی گوشی کنید ۴. برید کف تئاتر طی بکشید.
سوال: فیلم چی ببینیم؟ کتاب چی بخونیم؟ موسیقی چی گوش کنیم؟
جواب: ۱. از ۲۵۰ فیلم برتر جهان شروع کنید. بعدش خودتون میفهمید منظورم از خوب، خیلی خوب و عالی چیه ۲. کتاب بهتر از فیلمه. نرید کتاب تخصصی سینما بخونید. هرچیزی که به پرورش قوه تخیل تون کمک کنه خوبه. ترجیحا از عناوین معروف جهانی شروع کنید ۳. موزیک لس آنجلسی و پاپ اینجا به دردتون نمیخوره. باخ و بتهوون هم نمیخواد گوش بدید. موسیقی بی کلام برای شروع خوبه. دوباره میگم هرچیزی که به پرورش قوه تخیل تون کمک کنه خوبه.
سوال: کف تئاتر طی بکشیم؟ چرا؟ فایده ش چیه؟
جواب: وقتی یه بچه رو از ۷ سالگی میفرستن تو بازار تهران چای بریزه، ۱۷ سالش که شد همه چیزو هر فوت و فنی از بازارو بلده، ۲۷ سالگی هم شده یه تاجر حرفه ای. ربطش چیه اینجا؟ ربطش اینه که طی کشیدن باعث میشه ببینید، گوش کنید و یاد بگیرید. میزانسن چیه، آکسسووار چیه، طراح صدا کیه، دیالوگ چطوری باید بگید، وظایف افراد چیه و… کافی نیست؟ انگار دارید رایگان دانشگاه میرید.

لینک‌های مرتبط:

معرفی بهترین کلاس بازیگری در تهران
معرفی بهترین کلاس بازیگری تئاتر تهران

معرفی بهترین کلاس بازیگری شرق تهران
معرفی بهترین کلاس بازیگری غرب تهران
معرفی بهترین کلاس بازیگری مشهد
کلاس بازیگری تئاتر در مشهد
معرفی بهترین کلاس بازیگری تبریز
معرفی بهترین کلاس بازیگری شیراز
معرفی بهترین کلاس بازیگری اصفهان
معرفی بهترین کلاس بازیگری قم
معرفی بهترین کلاس بازیگری کرج
معرفی بهترین کلاس بازیگری کرمان
معرفی بهترین کلاس بازیگری یاسوج
معرفی بهترین کلاس بازیگری قزوین
معرفی بهترین کلاس بازیگری لرستان
معرفی بهترین کلاس بازیگری اهواز
معرفی بهترین کلاس بازیگری کرمانشاه
معرفی بهترین کلاس بازیگری رشت
معرفی بهترین کلاس بازیگری همدان
معرفی بهترین کلاس بازیگری گرگان
معرفی بهترین کلاس بازیگری بروجرد
معرفی بهترین کلاس بازیگری بابل
معرفی بهترین کلاس بازیگری بجنورد
معرفی بهترین کلاس بازیگری بندر عباس
معرفی بهترین کلاس بازیگری بوشهر
معرفی بهترین کلاس بازیگری ساری
معرفی بهترین کلاس بازیگری زاهدان
معرفی بهترین کلاس بازیگری زنجان
معرفی بهترین کلاس بازیگری سنندج
بازیگری کودک


4/5 - (27 امتیاز)

13 دیدگاه دربارهٔ «قیمت کلاس بازیگری در شهرهای مختلف چقدر است؟»

  1. سلام من ۱۸سالمه به بازیگری علاقه ای زیادی دارم دوست دارم بازیگربشم‌ من توی یک روستای کوچیک ودورازهه چی زندگی میکنم و خرج کلاس بازیگری ندارم برم‌ باید الان چکارکنم من دوست دارم استعدام رو ببینم ازاستعدام استفاده کنم الان نمیدونم چکارکنم

  2. درود ببخشید من فکر میکردم اسونه ولی تو رشته عربی زبان وریاضی داره میشه یکم کمک کنید من خیلی دوس دارم

  3. آزاده طاوسی

    سلام من میخوام بازیگر بشم راهنمایی میکنید ؟؟؟از الان باید از کجا شروع کرد

    1. سلام آزاده عزیز. برای شروع میتونی در آموزشگاه های بازیگری شهرتون ثبت نام کنی یا وارد تئاترهای محلی بشی. همین که شروع کنی ادامه مسیر هم واست مشخص میشه. موفق باشی 🙂
      نیکارو؛ در جریانِ یادگیری…

    1. وحید عزیز یادگیری بازیگری مثل هر هنر یا مهارت دیگه ای نه تنها آسون نیست، بلکه به خاطر فضای پر رقابت بازیگری و نیاز به داشتن آشنا برای شروع کار و مسائل اینچنینی سخت تر از هنرهای دیگه هم هست. اما برای شروع میتونی از کلاس های بازیگری معتبر یا کانون سینماگران شهرتون یا حتی تئاترهای محلی و کوچیک شروع کنی. موفق باشی 🙂

  4. سلام من می‌خوام معلم شم و در کنار معلمی بازیگر شم باید از کجا شروع کنم و چه کتابی بخرم بخونم ومن الان ۱۶سالمه و می‌توانم بازیگر شم

    1. سلام کیمیای عزیز. برای بازیگری بهتره از کلاس های بازیگری یا تئاترهای محلی شهرت شروع کنی. بازیگری هم مثل هنرهای دیگه نیاز به تجربه عملی داره و با خوندن کتاب نمیشه بازیگری یاد گرفت. کافیه روی لینک مقاله کلاس بازیگری شهری که ساکن هستی کلی کنی تا جزئیات آموزشگاه ها رو ببینی. لینک ها در انتهای مقاله اومده. موفق باشی 🙂
      نیکارو؛ در جریانِ یادگیری…

  5. سلام
    من الان ۱۳ سالمه. توی یه شهر کوچیک زندگی میکنیم.
    درسته میگن بازیگران باید پارتی داشته باشند؟؟ یا اینکه مذهب شرط اصلی هست؟ چطور میتونم از الان شروع کنم؟؟
    چه مراحلی رو طی کنم؟ کمکم کنین.

    1. سلام دوست عزیز
      برای شروع هر هنری میتوان به صورت خودخوان آغاز به کار کرد . ولی برای کسب درآمد یا طی کردن مراحل ثانویه بهتر است زیر نظر مربی آموزش دید .
      لطفا در خواست کلاس خود را برای ما ثبت کنید تا ما بتوانیم با شما در ارتباط باشیم.

      نیکارو در جریان یادگیری

  6. سلام
    من الان ۱۳ سالمه. توی یه شهر کوجیک زندگی میکنیم.
    درسته میگن بازیگران باید پارتی داشته باشند؟؟ یا اینکه مذهب شرط اصلی هست؟ چطور میتونم از الان شروع کنم؟؟میشه کمکم کنین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی