بهترین باشگاه تنیس روی میز مشهد

بهترین باشگاه تنیس روی میز مشهد

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین باشگاه تنیس روی میز مشهد بپردازیم، اما قبل از آن بیایید کمی با تاریخچه ورزش پینگ پنگ آشنا شویم. تا انتها با ما همراه باشید.

تاریخچه تنیس روی میز

خاستگاه بازی تنیس روی میز در بریتانیا است که در سال‌های ۱۸۹۰–۱۸۸۰ شاهزادگان (زمان ملکه ویکتوریا) طبقهٔ بالا پس از خوردن ناهار برای سرگرمی به آن می‌پرداختند. گویا در آن زمان آن‌ها ترجیح می‌دادند تا به جای آنکه در زیر آفتاب تنیس بازی کنند به انجام ورزشی بپردازند که در زیر سقف باشد، پس تنیس روی میز را ساختند. در برخی کشورهای انگلیسی زبان، دانشگاه‌ها و مدارس و مراکز ورزشی از به کار بردن واژهٔ پینگ پنگ برای این رشتهٔ ورزشی منع شده‌اند و به جای آن باید از تنیس روی میز استفاده کنند. دلیل آن هم لفظ واژهٔ پینگ پنگ است که در گذشته برای تمسخر یا تحقیر ساکنان شرق آسیا استفاده می‌شده‌ است و دارای بار نژادپرستی است. همچنین گفته می‌شود که تنیس روی میز نام ورزش است ولی پینگ پنگ نام یک برند آمریکایی است که در سال ۱۹۰۱ ثبت شده و در وبسایت خود نیز به تفاوت تعریف تنیس روی میز و پینگ پنگ پرداخته است.

تفاوت بین تنیس روی میز و پینگ پنگ

تنیس روی میز ورزشی محبوب است که با استفاده از یک میز، و توپ های سلولی یا پلاستیک بازی می شود. تنیس روی میز یک ورزش المپیک است و بسیاری از افراد آن را خارج از سطح رقابت با پینگ پنگ یکسان می دانند.  پینگ پنگ نام تجاری یک بازی تنیس روی میز از اوایل قرن بیستم است. در حالی که تمایز فزاینده ای بین پینگ پنگ و تنیس روی میز وجود دارد، بسیاری از بازیکنان و سازمان ها پینگ پنگ را فقط رقابتی خانگی از تنیس روی میز می دانند.از نظر تاریخی، تنیس روی میز نام اصلی این ورزش است، که در اوایل سال 1887 ظاهر شد. پینگ پنگ در واقع نام مستعار ورزشی بود که توسط چندین شرکت تجاری مورد استفاده قرار گرفت. هنگامی که نام پینگ پنگ به دلایل قانونی دشوار شد ، تنیس روی میز به عنوان نام رسمی این ورزش انتخاب شد. بنابراین هیچ تفاوتی بین ورزش در اصل به جز برندسازی وجود ندارد ، اما امروزه آنها در ورزش های نزدیک اما متفاوت متفاوت در حال تکامل هستند.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

تجهیزات مورد استفاده برای تنیس روی میز و پینگ پنگ

دست و پا زدن: در تنیس روی میز ، دست و پا زدن ها می توانند در طرح های متنوعی با تیغه ها و سطوح مختلف قرار بگیرند تا امکان چرخش توپ فراهم شود. ریسندگی روی بالشتک سخت است و باید به طور مرتب تعویض شوند. با این حال ، پینگ پنگ به طور استاندارد به یک نوع دست و پنجه نرم ، یک دستمال کاغذی قابل چاپ است. این بالشتک ها به طور معمول بسیار طولانی تر از تخت های تنیس روی میز هستند.
توپ: در حالی که بسیاری از بازیکنان بدون توجه به ورزش از همان نوع توپ استفاده می کنند، توپ های پینگ پنگ با قطر کمی بزرگتر از توپ تنیس روی میز می باشند – به ترتیب 3.7 میلی متر و 3.4 میلی متر قطر.

سطح رقابت و تشریفات

تنیس روی میز: تنیس روی میز می تواند بسیار رقابتی باشد و از لحاظ فنی از سطح بالاتری از رقابت پینگ پنگ برخوردار باشد ، زیرا تنیس روی میز یک ورزش المپیک است. همچنین لیگ ها و مسابقات قهرمانی زیر سطح قهرمانی نیز وجود دارد. در حالی که تنیس روی میز می تواند توسط هر کسی بازی شود ، برخی از بازیکنان تنیس روی میز ورزشی رقابتی و پینگ پنگ سرگرمی را می نامند.
پینگ پونگ: مانند تنیس روی میز ، پینگ پنگ مسابقات و لیگ های ملی و جهانی را برای بازیکنان جدی دارد. با این حال ، این یک ورزش المپیک شناخته نمی شود. بسیاری از افراد بدون توجه به قوانینی که پیروی می کنند به همه بازیکنان تفریحی یا سرگرمی تنیس روی میز و پینگ پنگ به عنوان بازیکنان پینگ پنگ مراجعه می کنند. از آنجا که پینگ پنگ از تاریخ رسمی کمتری نسبت به تنیس روی میز برخوردار بوده است ، قوانین آن معمولاً سختگیرانه تر عمل می کنند و انواع پینگ پنگ مانند انواع پینگ پنگ برای تیم ها ظهور کرده است.

کلاس پینگ پونگ مشهد

بهترین باشگاه تنیس روی میز مشهد

در ادامه تعدادی از برترین باشگاه تنیس روی میز مشهد را به شما معرفی می‌کنیم:

باشگاه تنیس روی میز جانباز 

مشاهده صفحه آموزشگاه

آکادمی پینگ پنگ پروانه

مشاهده صفحه آموزشگاه

ویژگی های یک باشگاه تنیس روی میز خوب چیست ؟

  • مربیان حرفه ای و با سابقه
  • سالن مناسب با میزهای استاندارد
  • منطقه شهری و دسترسی آسان
  • دربرگیرنده تمرینات کمیته ملی
  • داشتن امکان ثبت نظر و بازخورد از نحوه فعالیت مربیان و عوامل

لطفا امتیاز دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین باشگاه تنیس روی میز مشهد»

  1. محمدرضا یوسفی

    با سلام لطفا اکادمی پینگ پنگ توپ و تور را هم اضافه کنید

    با سلام
    اموزش اکادمیک پینگ پنگ برای اولین بار در مشهد😍:

    به صورت شیفت های خصوصی،نیمه خصوصی و عمومی توسط مربیان مجرب علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد📚

    فروش جزئی و عمده انواع تجهیزات پینگ پنگ(راکت،رویه،توپ،میز،لباس و..)

    نمایندگی رسمی برند های 🏓victas و 🏓donic و 🏓butterfly در کشور

    1. عاطفه حسین زاده

      با عرض سلام و وقت بخیر
      ممنون از حسن توجه شما
      برای ثبت اموزشگاه خودتون بایستی از بخشی که در سایت هست اقدام بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی