لیفت ابرو

لیفت ابرو ؛ هزینه ، روش ها و مزایا و معایب

شاید جالب باشد که بدانید ابرو ها حدود 25 درصد در زیبایی صورت شما نقش دارند. بنابرای فرم و حالت آن می تواند تاثیر زیادی در زیبایی شما داشته باشد. با بالا رفتن سن تغییرات زیادی در چهره انسان ایجاد می‌شود. لیفت ابرو یکی از روش های جدید برای زیباتر شدن چهره است که طرفداران زیادی دارد.

لیفت ابرو یعنی بالا کشیدن ابرو که تغییرات زیادی در صورت و چهره ایجاد می کند. بالا کشیدن ابروها سبب خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چهره، برطرف شدن چین و چروک‌های زیر ابرو و درشت تر شدن چشم می‌شود. در این مقاله قصد داریم به سؤالات زیر پاسخ دهیم:

لیفت ابرو چیست؟ چه روش هایی برای لیفت ابرو وجود دارد؟ بهترین روش بالا بردن ابرو  کدام است؟ لیفت ابرو با جراحی بهتر است یا لیفتینگ ابرون بدون جراحی؟  لیفت مستقیم ابرو چگونه انجام می‌شود؟ آیا همه افراد می توانند لیفت ابرو انجام دهند؟ ماندگاری لیفت ابرو با روش های مختلف چقدر است؟ معایب و مزایای لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو چیست؟

تغییر حالت ابروها جهت ایجاد تعادل در صورت، تغییر حالت چهره و ایجاد نمای متفاوت در چشم ها مانند بازتر نشان دادن آن ها یا درشت تر جلوه دادن آن می شود. در اکثر موارد برای تغییر حالت ابروهای زنان و شکل دادن به آن ها، آرایشگران اقدام به انجام برخی کارها مانند تتو و میکرونیدلینگ ابرو می کنند.

در سال های اخیر، مطابق با روند تغییرات زیبایی، مردان نیز در ابروهای خود تغییراتی ایجاد می کنند. البته هر کس که به زیبایی ظاهر خود اهمیت می دهد، می تواند در صورت خود تغییراتی اعمال کند، هرچند توصیه می شود که این تغییرات توسط پزشک متخصص و با روش های مناسب انجام شود.

با گذشت زمان عضلات پیشانی در اثر سن و گرانش زمین شروع به ضعیف و شل شدن می کنند و در نتیجه باعث افتادگی ابرو می شوند. این وضعیت، چهره افراد را دائما به صورت خسته و بی حال نشان می دهد. از طرف دیگر،سایه ابروها روی چشم، باعث ایجاد تصویری خشمگین از فرد می شود. بنابراین، برای از بین بردن این سایه و ایجاد چهره ای جوان و روشن از لیفت ابرو استفاده می شود. لیفت ابرو روش هایی مختلفی دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود: لیفت ابرو با جراحی و لیفت ابرو به روش غیر تهاجمی و بدون جراحی. در ادامه به توضیح بیشتر این دو روش می‌پردازیم.

روش های مختلف لیفت ابرو

لیفت ابرو با روش های متفاوتی انجام می‌شود که به طور کلی دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. روش های جراحی لیفت ابرو
  2. روش های غیر تهاجمی و غیر جراحی

امروزه با توجه به مزایایی که روش های غیرتهاجمی لیفت ابرو به همراه داشته اند و با توجه به عدم نیاز به گذراندن دوره نقاهت یا کوتاه بودن دوران ریکاوری، کوتاه بودن مدت زمان لازم برای انجام لیفت و همچنین نمایان نبودن تغییر محسوس و طبیعی جلوه دادن بسیار مورد توجه و استقبال داوطلبان لیفت ابرو قرار گرفته است. در ادامه به بررسی بیشتر روش های لیفت ابرو بدون جراحی می پردازیم.

لیفت ابرو بدون جراحی

معمول ترین روش های غیر جراحی و غیرتهاجمی لیفت ابرو عبارتند از:

  1. لیفت ابرو با صابون (روش خانگی)
  2. لیفت ابرو استفاده از چسب مخصوص لیفت (لیفت ابرو با مواد)
  3. استفاده از بوتاکس در ناحیه پیشانی و ابرو
  4. تزریق فیلرهای هیالورونیک و فیلرهای تحریک کننده کلاژن سازی در ناحیه اطراف ابرو پیشانی
  5. بهره مندی از لیزرها و دستگاه های تحریک کننده کلاژن سازی همانند هایفوتراپی و اندولیفت تراپی
  6. استفاده از متد لیفت با نخ

از میان 6 روش ذکر شده در بالا، روش اول روشی است که در آرایشگاه ها و سالن‌های زیبایی انجام می‌شود. چهار روش دیگر باید زیر نظر پوست و در کلینیک های زیبایی صورت می‌گیرد. در ادامه به تشریح این روش‌ها می‌پردازیم.

لیفت یا بالا کشیدن ابرو با صابون

کاشت ابرو و لیفت ابرو از جمله روش های فرم دهی ابرو است که برخی از آنها بدون هزینه و توسط خود شخص انجام می شود، برخی دیگر در سالن های آرایش و برخی دیگر با جراحی صورت می گیرد. لیفت ابرو با صابون از جمله روش های منظم کردن ابرو است که با صابون های آرایشی توسط خود شخص نیز امکان پذیر است.

لیفت ابرو با صابون

شما می توانید با یک قلم موی مرطوب، با رطوبت بسیار کم روی صابون کشیده و آن را به ابروهای خود بمالید. کمی صبر کنید، تا خشک شود، سپس آن را با شانه ی ریمل تمیز، شانه کنید. اگر قسمت های صابون روی ابرو باقی مانده بود آنرا با دستمال مرطوب پاک کنید. به این روش می توانید، ابروها را به مانند هاشور شانه زده و مرتب کنید و لیفت ابرو را به روش آسان انجام دهید.

این روش برای افرادی مناسب است که ابروهایی پر و پهن دارند و صرفا می‌خواهند حالت بهتری به ابروهای خود بدهند و کمی آن را مرتب کنند.

لیفت ابرو در آرایشگاه

برای انجام این کار باید به یک سالن زیبایی یا آرایشگاه که کار لیفت ابرو و مژه را به طور حرفه ای انجام می‌دهد مراجعه کنید. لازم است قبل از انجام این کار، نمونه کار آرایشگاه مورد نظر را از نزدیک ببینید و پس از مطمئن شدن از حرفه ای بودن کار، برای لیفت ابرو به آن آرایشگاه مراجعه کنید.

برای لیفت ابرو ابتدا ابروها رو مرتب می‌کنند و بعد تارهای ابرا رو در جهت دلخواه شما به سمت بالا شانه میکنند. سپس با استفاده از چسب مخصوص لیفت، تارهای ابرو را در حالت مشخص شده، فیکس می‌کنند.

در مرحله بعدی مواد مخصوص لیفت ابرو بر روی تارهای ابرو قرار داده می‌شود و بعد از مدت زمان مشخص، این مواد از روی ابروها پاک می‌شوند. سپس در مرحله بعدی مواد فیکس کننده روی ابروها زده می‌شود. این مواد معمولا باید بین 15 تا 20 دقیقه رو ابروها باقی بماند. سپس مواد فیکس کننده لیفت ابرو را پاک می‌کنند و اگر تمایل داشته باشید روی ابروها رنگ ابرو قرار داده می‌شود. در غیر این صورت رنگ طبیعی ابروها حفظ خواهد شد و در مرحله آخر مواد کراتینه به ابروها زده می‌شود.

لیفت ابرو در آرایشگاه برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت ابرو در آرایشگاه برای افرادی که دوست دارند ابروهایشان به طور طبیعی حالت هاشور شده داشته باشد بسیار مناسب هست. علاوه بر این برای افرادی که ابروهای نامرتب و با تارهای نازک دارند و دوست دارند ابروهایشان مرتب تر دیده بشود، یا حالت دخترانه داشته باشد، می‌توانند از این روش لیفت ابرو استفاده کنند.

در این روش، موادی که برای لیفت ابرو استفاده می‌شود کاملا طبیعی و ارگانیک هستند و کمک می‌کنند تارهای ابرو به طور طبیعی ضخیم تر دیده شود. بعد از اینکه ابرو به سمت بالا حالت داده می‌شود، به دلیل ضخیم تر شدن تارهای ابرو، لا به لای تارهای ابرو خالی نمی‌ماند و پرپشت دیده می‌شود.

لیفت ابرو در آرایشگاه مشابه لیفت مژه در آرایشگاه، روشی است که این روزها خیلی ترند شده و بیشتر توسط نوجوانان و جوانان استفاده می‌شود. به طور کلی لیفت ابرو آرایشگاهی برای افرادی مناسب است که چین و چروک های عمیق یا افتادگی شدید ابرو و پلک ندارند و صرفا می‌خواهند ابروهایشان پرپشت تر دیده شود و جلوه زیباتری داشته باشد. افرادی که سن بالاتری دارند و در ناحیه ابرو و پیشانی چین و چروک دارند یا افتادگی جدی در قسمت پیک دارند، بهتر است برای لیفت ابرو از روش‌هایی مثل بوتاکس و لیزر استفاده کنند تا نتیجه بهتری ببینند.

به طور کلی می‌توان گفت لیفت ابرو برای افراد زیر مناسب است:

  • برای کسانی که ابرو های افتاده به سمت پایین دارند و علاقه ای به مدل ابرو های خود ندارند.
  • کسانی که به دلیل مشغله کاری، وقت کافی برای رسیدگی ابرو ها و آرایش همیشه ابرو ها ندارند.
  • برای خانم های که به دنبال تغییرند اما ریسک به خطر انداختن خود را بابت این زیبایی ندارند.
  • برای کسانی که دچار افتادگی پلک هستند و فاصله چندانی میان ابرو چشمانشان نیست.
  • افرادی که علاقه ای به هاشور ابرو نداشته اما خواهان پرپشتی ابرو های دخترانه و مرتب هستند.

لیفت ابرو با مواد چگونه است؟

برای بالا بردن ابرو می توان از ماده ای به نام کراتین مایع نیز استفاده کرد. در آرایشگاه ها برای حالت دادن به ابرو و دادن مدل هاشور به آن از این ماده استفاده می کنند. این روشی ساده و بی خطر است که باعث لیفت ابرو می شود. این روش ابروها را از حالت آشفته در آورده و به صورت دخترانه منظم می کند.

روش دیگری به نام لمینت ابرو وجود دارد که علاوه بر لیفت ابرو سبب پرپشت به نظر رسیدن و حجیم شدن ابرو می شود. توصیه می شود این کار را با مواد ارزان و چینی انجام ندهید، زیرا باعث آسیب بافت ابرو می شود. این روش لیفت ابرو موقتی می باشد.

نکات مهم قبل از لیفت ابرو با مواد
  • قبل از انجام لیفت و لمینت ابرو حتما حمام کنید و بدون هیچ آرایشی در آرایشگاه حاضر شوید، چرا که چشم‌ها تا یک روز بعد نباید خیس شوند.
  • در صورت داشتن بیماری کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید و یا اختلالات هورمونی از قبل آرایشگر خود را در جریان قرار دهید.
  • ابروها را از قبل به مدت یک ماه قیچی نکنید.
  • از رنگ کردن ابروها حداقل تا دو هفته قبل از لیفت و لمینت ابروها پرهیز نمایید؛ زیرا باعث آسیب دیدن ابروها می شود، علاوه بر آن در هنگام لمینت ابروها، ابروهایتان رنگ هم زده می‌شود.
  • لیفت ابرو برای ابروهای دکلره ممنوع می‌باشد.

مراقبت های بعد از لیفت ابرو در آرایشگاه

بعد از لیفت ابرو حداقل تا 24 ساعت بعد از انجام این کار، ابروها رو نشویید تا مواد کراتینی به خوبی جذب تارهای ابرو شود. در ابتدای کار به دلیل استفاده از چسب ممکن است تارهای ابرو چسبیده به هم دیده شوند، اما بعد از گذشت 2 روز و شستن ابروها، حالت لیفت شده ابروها به طور کامل مشخص می‌شود و تارهای ابرو کاملا به شکل تار به تار دیده خواهند شد و می‌توانید از زیبایی ابروهای خود لذت ببرید.

بعد از انجام لیفت ابرو و گذشت 3 روز از آن، هیچ محدودیتی در آرایش کردن، استخر رفتن، وضو گرفتن و … نخواهید داشت.

تفاوت لیفت ابرو با لمینت ابرو

ليفت، تغيير حالت و بالا بردن ابروها می باشد و لمينت كراتينه وتقويت ابروها. لمینت کردن یک پروسه گیاهی کراتینه است و رنگ هم دارد. یعنی مواد لمینت دارای پیگمنت های رنگی می باشند که روی مژه و یا ابرو قرار میگیرد ضخامت موی ابرو و مژه ها را ضخیم تر خواهد کرد و هم پررنگ تر و تیره تر خواهد کرد و مناسب کسانی است که ابروهای خیلی کرکی و یا خیلی کمرنگ دارند و به اصطلاح واضح نیست، به کمک لمینت ابرو ، ابروها خوش رنگ و زیباتر به نظر می رسند.

ماندگاری لیفت ابرو در آرایشگاه چقدر است؟

این روش کاملا بی خطر است و تاثیر مادام العمری ندارد. دوام این کار بین یک ماه تا سه ماه است و این مساله بستگی به رشد ابروهای شما دارد.

مزایای لیفت و لمینت ابرو با مواد

لیفت ابرو در آرایشگاه مزایای زیادی دارد که در ادامه به تعدادی از ان‌ها می‌پردازیم.

  • در روش لیفت و لمینت، ابروها بدون هیچ آسیبی مرتب و همزمان تقویت می‌شوند.
  • در صورتی که این روش با مواد توسط آرایشگری آموزش دیده انجام شود، کاملا بی خطر خواهد بود.
  • 3 روز بعد از این کار، بدون هیچ مشکلی می توانید دوش بگیرید و یا به استخر بروید.
  • در مقایسه با روش‌های جراحی یا روش‌هایی که در کلینیک انجام می‌شود، هزینه به مراتب کمتری دارد.

لیفت و لمینت ابرو با لیفت و لمینت مژه کمی متفاوت است. در لیفت ابرو با مواد، ابروها بالا کشیده می‌شوند، در حالی که برای مژه از بیگودی برای فرم دهی و انحنای مژه ها استفاده می شود. در واقع لیفت مژه به شکل تخصصی برای مژه انجام می‌شود و لیفت ابرو به شکل تخصصی به مرتب سازی ابروها می‌پردازد.

قیمت لیفت ابرو در آرایشگاه چقدر است؟

قیمت مواد لیفت ابرو با توجه به کیفیت و برند مواد لیفت، همچنین میزان تجربه تکنسین لیفت ابرو با مواد تعیین می‌شود. لازم به ذکر است که موقعیت جغرافیایی سالن و یا آرایشگاه نیز بر قیمت لیفت ابرو در آرایشگاه و سالن های زیبایی بی تاثیر نخواهد بود. با این تفاسیر می‌توان گفت به طور کلی قیمت لیفت ابرو از حدود 2000 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است. 

عوارض لیفت ابرو با مواد

لیفت ابرو تاثیری در حجیم شدن ابرو ندارد و باعت پرپشت شدن ابروها نمی‌شود، اما آن‌ها را پرشت تر نشان می‌دهد. در واقع چنانچه کسی می خواهد حجم ابروهایش افزایش پیدا کند باید از لمینت ابرو استفاده نماید. علاوه‌ براین در صورتی که خرید مواد لیفت ابرو نا آگاهانه و بدون آشنایی مواد اصلی صورت بگیرد، می‌تواند خساراتی جبران ناپذیر به ابرو‌های شما وارد سازد.

از طرفی موادی که برای لیفت ابرو استفاده می‌شود بسیار قوی است، از این جهت باید شرط احتیاط را در استفاده از آن‌ها رعایت کنید. در صورتی که لیفت ابرو در آرایشگاه انجام می‌دهید، آرایشگرتان باید توانایی و مهارت لازم کار با این مواد را داشته باشد تا شما دچار صدمات جبران ناپذیر نشوید، در غیر این صورت امکان دارد به راحتی ابرو یا مژه‌های شما دچار سوختگی شود و یا به مرور زمان باعث شود ابروها ریزش پیدا کنند.

باید به این نکته هم توجه داشت که در صورت پیش آمدن این مشکل از عوارض لیفت ابرو با مواد، مدت زمان افتادن و رشد مجدد  اغلب 40 روز به طول می انجامد. یکی دیگر از معایب لیفت ابرو با مواد این است که این شیوه موقتی می باشد. ولی برای بعضی از اشخاص این مورد میتواند به نوعی حسن و مزیت هم محسوب شود.

لیفت ابرو با مواد در آرایشگاه

این نکته را هم بدانید که لیفت و لمینت ابرو اگر با مواد خوب و توسط آرایشگر حرفه ای انجام شود، به هیچ عنوان باعث ریزش ابرو نمی شود، بلکه رشد ابروهایتان را بسیار بیشتر هم می کند، چون با مواد ارگانیک و بوتاکس تراپی صورت می گیرد. بنابراین حتما به آرایشگاه های معتبر مراجعه کنید که از مواد خوب و کیفیت عالی استفاده می کنند و در کار خود تبحر کافی دارند. در این صورت هرگز ریزش ابرو نخواهید داشت.

لیفت در کلینیک زیبایی توسط متخصص پوست

یکی از مهم ترین علل افتادگی ابروها، افزایش سن و در نتیجه کاهش میزان کلاژن و الاستیسیته پوست (حالت کشسانی پوست) است که سبب می شود ابروها و پلک افتاده به نظر برسند. علاوه بر افزایش سن، فاکتورهای دیگری نیز در افتادگی ابروها نقش دارند که عبارتند از:

  • علل ژنتیکی: بعضی از افراد به دلایل ژنتیکی، به صورت مادرزادی با افتادگی پلک و ابرو به دنیا می آیند؛
  • کاهش وزن شدید: افرادی که پیش تر وزن زیادی داشتند، با کاهش وزن، لایه های چربی زیر پوست ابروهای آن ها نیز کاهش می یابد. این از دست رفتن چربی باعث افتادگی پلک و ابرو می شود؛
  • ابتلا به برخی بیماری ها: بعضی از بیماری ها مانند فلج بل (Bell’s palsy) یا آسیب هایی که به صورت وارد می شود می تواند باعث افتادگی ابروها شود.

چه افرادی نیاز به لیفت ابرو در کلینیک دارند؟

افراد زیر می توانند برای زیباتر شدن چهره و درشت تر شدن چشم ها برای لیفت ابروهای خود اقدام نمایند:

  • افرادی که به دلایل مختلف دچار افتادگی ابرو شده اند.
  • افرادی که خط اخم واضحی دارند و بین ابروهای آن ها چروک های عمیقی است.
  • افرادی که خطوط عمیقی روی پیشانی خود دارند و انجام روش هایی مانند تزریق بوتاکس برای جوانسازی صورت آن ها کارساز نیست.

لیفت ابرو هم برای افراد جوان و هم میانسال روشی مناسب برای زیباتر شدن چهره است.

بهترین روش لیفت ابرو بدون جراحی

با توجه به افتادگی ابروها در فرد، معمولا روشی برای لیفت ابرو انتخاب می شود که زیباترین حالت را برای ابرو ایجاد کند و متناسب با میزان افتادگی آن است تا انتظارات فرد را برآورده سازد. همچنین شناخت ویژگی های فردی و شغلی هر بیمار و تطبیق آن ها با تکنیک های ایده آل جوانسازی، حداکثر بهره زیبایی را ایجاد می کند. در مواردی نیز با توجه به تشخیص پزشک متخصص برای حداکثر بهره، از ترکیب چند متد با هم نیز استفاده میشود که انتخاب این پروسیجر باید  بسیار هوشمندانه و با احتیاط باشد، تا مکانیسم درمانی آنها تداخلی با هم ایجاد نکند و نتیجه معکوس در این موضع حساس ایجاد نگردد.

عوامل اصلی برای انتخاب روش لیفت ابرو برای افراد مختلف عبارت است از:

  • هدف و انگیزه فرد از انجام لیفت ابرو دارد؛
  • میزان افتادگی ابروها در فرد؛
  • مقدار چین و چروک های پیشانی؛
  • چین و چروک ها و خطوط بین ابروها؛
  • حالت چهره فرد؛
  • جنسیت فرد؛
  • ارتفاع پیشانی

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

انجام لیفت ابرو با تزریق بوتاکس یک روش برای بالا بردن ابرو بدون استفاده از جراحی است. در این روش برای تزریق بوتاکس بخش هایی مشخص می شوند. سپس با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی، محل های مشخص شده بی حس می شوند. سپس بوتاکس از قسمت های بی حس شده تزریق می شود. تزریق پرکننده در عضلات، سبب فلج شدن آن ها و برطرف شدن چین و چروک ها در این محل می شود.

زمان لازم برای لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، چند دقیقه است و به مدت ۳ الی ۵ ماه ماندگاری دارد. فرد بعد تزریق بوتاکس نیاز به استراحت ندارد و این امکان را دارد که به فعالیت های روزانه خود بپردازد.

در برخی مواقع، این روش با دیگر روش های لیفت ابرو ترکیب می شوند و نتیجه بهتری حاصل می شود. لازم به ذکر است که در لیفت ابرو با استفاده از تزریق بوتاکس، کبودی و زخم در چهره مشاهده می شود که این عوارض نیز موقتی هستند و پس از مدت کوتاهی از بین می روند.

بنابراین لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، یک روش بی دردسر و کم هزینه است که نقش قابل توجهی در افزایش شادابی و جوان سازی پوست و چهره دارد. تزریق بوتاکس به منظور لیفت ابرو در کلینیک های مختلف با هزینه های متفاوت انجام می شود. بهتر است که فرد قبل از اقدام به انجام بوتاکس در رابطه با هزینه آن سؤال کند و سپس عمل را انجام  دهد؛ اما در در کل روش گران قیمتی نیست و نیازی نیست بیماران نگران هزینه انجام این عمل باشند.

لیفت ابرو با استفاده از لیزر

لیفت ابرو با استفاده از لیزر از انواع روش های لیفت ابرو غیرتهاجمی و بدون نیاز به جراحی است.

عملکرد بالا بردن لیزر با ابرو، مشابه همان استفاده از لیزر برای سفت کردن و برطرف کردن شل شدگی پوست است. در این روش طی یک فرآیندی به نام نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست افزایش می یابد. با حرارت دادن و گرم کردن ماهیچه های اطراف ابرو، آن ها منقبض می شوند و پوست بالای پلک به سمت بالا کشیده می شود. این روش از انواع روش های لیفت ابرو است که بلافاصله بعد از درمان اثرات آن قابل مشاهده است.

در این روش مانند روش تزریق بوتاکس ماده ای به داخل بدن تزریق نمی شود و روشی مؤثر و با کیفیت برای بالا بردن ابرو ها‌ست. عکس العمل بدن در برابر تزریق ماده خارجی در این روش مشاهده نمی شود؛ اما با توجه به اینکه در ناحیه مورد نظر برش هایی ایجاد می شود، احتمال ایجاد عفونت وجود دارد. از طرف دیگر این روش ها نسبت به سایر روش های لیفت ابرو، روشی گران تر است. بیمار نیاز به چند جلسه لیزر درمانی دارد که این موضوع خود باعث افزایش هزینه می شود.

لیفت ابرو با اندولیفت

روش آندولیفت یک روش کم تهاجمی است که برای تقویت بازسازی پوست ، کاهش سستی و چربی بیش از حد آن استفاده می شود.

لیفت ابرو با استفاده از دستگاه اندولیفت یکی از جدیدترین انواع روش های لیفت ابرو و از بین بردن چین و چروک اطراف آن محسوب می شود. در این روش امواج اولتراسوند با انرژی و فرکانس مشخصی در موضع مورد نظر وارد لایه های عمیق پوست می شوند و با ایجاد حرارت سبب کشیدگی و لیفت پوست پیشانی و تحریک کلاژن سازی می گردند.
به طور ساده تر، در روش اندولیفت ابرو از یک فیبر نوری بسیار نازک استفاده می شود که به هایپودرمی سطحی وارد می شود تا لایه های عمیق و سطحی پوست را برای محکم کردن و جمع شدن لایه پیوندی تحریک کرده و سلول هایی را که مسئول تشکیل کلاژن جدید هستند را نیز تحریک نمایند و چربی بیش از حد را کاهش می دهند که در مجموع سبب لیفت و کشیده شدن ظاهر ابرو و پیشانی می شوند.

در روش لیفت ابرو با اندولیفت در مدت کوتاهی بعد از درمان، نتایج درمانی مشاهده می گردد و مزیت قابل توجه اندولیفت تراپی در ناحیه ابرو و پیشانی، اثر بخشی طولانی مدت آن نسبت به سایر روش های غیر تهاجمی لیفت ابرو است و به طور معمول تنها یک جلسه مورد نیاز خواهد بود. لیفت ابرو با سایر با روش های غیر تهاجمی همانند استفاده از بوتاکس و فیلرها بعد از چند ماه نیاز به درمان مجدد می باشد. در حال حاضر در سراسر دنیا متقاضیان زیادی با توجه به اهمیت فراوان حالت ابرو در نشان دادن زیبایی و حالات روحی افراد، داوطلب انجام لیفت ابرو می باشند.

لیفت ابرو به روش هایفوتراپی

لیفت ابرو با استفاده از روش هایفوتراپی یکی از جدیدترین انواع روش های لیفت ابرو به منظور بالا کشیدن ابروها و برطرف کردن چین و چروک اطراف ابرو است. در این روش انرژی امواج اولتراسوند با شدت و فرکانس بالا به طور موضعی وارد لایه های عمیق پوست می شوند. انعقاد حرارتی ایجاد شده سبب کشیدگی و سفت شدن پوست پیشانی و بالاکشیدگی ابروها می شود.

لیفت ابرو با فیلر یا تزریق ژل

تزریق ژل زیر ابرو برای اضافه کردن حجم و بالا بردن ابرو به سمت بالا یا لیفت آن استفاده شود. البته تزریق ژل در این ناحیه قطعا بر میزان چین و چروک‌های پوستی در اطراف چشم نیز تاثیر گذاشته و پوست را جوان می‌کند. بهترین روش در هنگام استفاده از تزریق فیلر این است که متخصص ابتدا کار را با تزریق مقدار کمی از فیلر شروع کرده و سپس مقدار آن را به تدریج افزایش دهد تا به نتیجه مطلوب برسید. مقدار ژل مورد نیاز در تزریق ژل برای بالا بردن ابرو به چند عامل بستگی دارد:

  1. نوع ژل مورد استفاده برای این منظور، بسیار مهم است. هر چه یک ژل متراکم‌تر باشد، ممکن است مقدار کمتری نسبت به یک ژل دارای تراکم کمتر مورد نیاز باشد.
  2. همچنین این مسئله بسیار مهم است که قرار است ابرو تا چه اندازه بالا برده شود؟
  3. با توجه به اینکه تزریق فیلر برای بالا بردن ابرو بر چروک‌های پوستی اطراف چشم نیز تاثیر می‌گذارد، لذا میزان چین و چروک در این قسمت نیز بر میزان ژل مورد نیاز تاثیر خواهد گذاشت.

تزریق ژل علاوه بر درد و عوارض کم، یک عمل زیبایی غیر تهاجمی بوده و اثرات مثبت آن فوراً نمایان می‌شود.
برخی از عوارض همانن کبودی و تورم در ناحیه تزریق، معمولی است و معمولاً طی چند روز این مشکلات ناپدید می‌شوند. پس از تزریق ژل، معمولاً چندین هفته طول می‌کشد تا فیلر کاملاً حل شود. بعد از آن، ظاهر پوست پس از درمان بهبود خواهد یافت و ظاهر ابرو‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند. با گذشت این زمان بعد از تزریق ژل جهت بالا بردن ابرو، نتایج بهینه شده و پوست را جوان‌تر و طبیعی‌تر خواهید دید.

لیفت ابرو با نخ

یکی دیگر از انواع روش های لیفت ابرو، لیفت ابرو با استفاده از نخ است. در این روش، برش هایی به قطر ۳ الی ۴ میلی متر در داخل ابرو ایجاد می شود. استفاده از روش لیفت با نخ برای افزایش زیبایی حدودا از  دهه ۱۹۹۰شروع شده است؛ اما به مرور روش انجام و تجهیزات مورد استفاده در آن تغییراتی داشته اند. افرادی که در سنین ۳۰ الی ۵۰ سالگی هستند و عوارض پیری در آن ها چندان زیاد نیست، بهترین کاندیدای لیفت ابرو با استفاده از نخ هستند.

در این روش با استفاده از سوزن های ظریف، برش های نازکی در داخل ابرو ایجاد می شود و نخ هایی از طریق این شکاف ها وارد می شود. این نخ ها، سبب محو شدن افتادگی پوست می شوند.

از روش لیفت با نخ در سایر قسمت های صورت از قبیل دور لب، گردن، غبغب  و لپ ها نیز استفاده می شود.

 ایجاد بخیه و وارد شدن نخ ها به زیر پوست باعث ایجاد عکس العمل در بدن شما می شود. عکس العمل بدن شما تولید بیشتر کلاژن است. در واقع با تحریک پوست، کلاژن سازی در آن شروع می شود. کلاژن تولید شده، چروک ها و فضاهای خالی پوست در پوست شل و افتاده را پر می کند و  باعث کشیدگی پوست و برطرف شدن چروک ها و جوان سازی پوست می شود.

در لیفت ابرو با نخ، چهره مصنوعی به نظر نمی رسد و حالت طبیعی چهره حفظ می شود. اثرات این روش نیز موقت است و بعد از حدود یک سال از بین می رود.

لیفت ابرو با استفاده از نخ از جمله روش های لیفت ابرو است که عوارض زیادی ندارد. کمی قرمزی و تورم بعد از انجام عمل مشاهده می شود. این عوارض دائمی نیستند و  به زودی از بین می روند. از لحاظ هزینه نیز از روش های کم هزینه محسوب می شود. هزینه لیفت ابرو با استفاد از نخ بر اساس تعداد نخ های استفاده شده تعیین می شود.

گالری تصویر لیفت ابرو

در ادامه تعدادی نمونه لیفت ابرو برای شما آورده ایم. امیدواریم به شما در تصمیم گیری برای لیفت کمک کند.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی