خوانندگی و تست صدا در مشهد

خوانندگی و تست صدا در مشهد

ما در این مقاله به خوانندگی و تست صدا در مشهد میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

خوانندگی

بسیاری از افراد هستند که به آواز خواندن علاقه زیادی دارند و در محیط خانه و زمانی که تنها هستند مشغول به خوانندگی می شوند. این افراد به دلیل علاقه زیاد و داشتن صدای خوب دوست دارند به سمت خوانندگی بروند اما راه های آن را نمی دانند و حتی نمی دانند که این کار را چگونه آغاز نمایند و موسیقی های متعددی را تولید کنند.

مهارت آواز خواندن به تمرین و آموزش زیاد بستگی دارد و اگر فردی تمرین زیادی در زمینه خوانندگی داشته باشد قطعا موفق خواهد شد به همین دلیل توصیه می شود که به کلاس های آواز خوانی بروید و سپس تصمیم بگیرید که می خواهید مربی آواز شوید یا معلم آواز. بسیاری از افراد حتی فرق بین مربی آواز و معلم آواز را هم نمی دانند. ما در این مطلب می خواهیم شما را با تمرین خوانندگی و تست صدا آشنا کنیم با ما همراه باشید و این مطالب مفید را مطالعه نمایید.

تست خوانندگی چیست؟

به مجموعه ای از تست های تشخیص صدا، تست خوانندگی می گویند که در مرحله اول بر جنبه فیزیکی صدا تاکید می کند و در مرحله های بعد شامل موارد ذهن خوانندگی می باشد. به طور کلی تست خوانندگي شامل بخش های گوناگونی است که در کلاس آواز خوانی  نقاط قوت و ضعف فرد مورد بررسی قرار می گیرد. همان طور که در بالا اشاره کردیم بین مربی آواز و معلم آواز فرق هایی وجود دارد به همین دلیل می خواهیم برای شما فرق بین آن ها را بیان کنیم تا به راحتی تصمیم بگیرید که می خواهید معلم آواز شوید یا مربی آواز.

معمولا برای یادگیری تئوری موسیقی و آموزش نت های موسیقی باید سراغ مربی آواز رفت زیرا که مربی آواز علم خواندن و نوشتن نت موسیقی را می داند و به راحتی می تواند به هنر جو آموزش دهد. در حالی که معلم آواز، هنر جو را با اندام‌ های آوازی آشنا می ‌كند و همه مراحل اندام های آواز را به هنر جو آموزش می دهد تا هنرجو صوت سالمی را استخراج نماید همچنین می توان گفت که معلم آواز صداسازی می کند و خواننده را با صدایش آشنا می کند.

امروزه نرم افزار های زیادی برای تست خوانندگي وجود دارد که برای ویرایش صدای شما امکانات ویژه ای را دارند و حتی شما می توانید با استفاده از این نرم افزار ها که بسیار قدرتمند هستند اقدام به ریمیکس کردن موسیقی خودتان نمایید همچنین می توانید رکورد را آهسته و یا سریع کنید و موسیقی را به دلخواه خودتان ویرایش کنید.

مراحل خواننده شدن

برای اینکه فردی به سمت خوانندگی برود باید برخی از مراحل را به خوبی طی کند تا بتواند یک خواننده خوب باشد. ما این مراحل را در این ادامه برای شما بیان می کنیم تا بتوانید با رعایت این مراحل یک خواننده خوب باشید.

1. باید اولین گام را درست بردارید.

زمانی که فردی می خواهد خواننده شود باید در ابتدا به سراغ یک معلم آواز با تجربه برود زیرا معلم در آموزش نقش مهمی دارد و به همین دلیل تاکید می شود که اولین گام را درست بردارید یعنی معلم آوازی را انتخاب کنید که تجربه زیادی داشته باشد و بتواند مفاهیم را به خوبی برای شما منتقل کند. یک معلم آواز خوب کسی است که خودش خواننده باشد و بتواند مفاهیم را به درستی انتقال دهد. برخی از خوانندگان هستند که صدای خوبی دارند اما نمی توانند مفاهیم را به خوبی به هنر جو انتقال دهند و این کار باعث می شود که اختلالاتی در روند آموزش به وجود آید. یک معلم آواز خوب باید برخی از فاکتورها مانند صدای خوب، تجربه، علم موسيقی و شناخت انواع سبک ها را داشته باشد.

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*
2. باید تحمل داشته باشید.

گام بعدی در تست خوانندگی این است که تاب و تحمل گذراندن درس و کلاس را داشته باشد به معنی که بتواند دوره ها را با جدیت کامل بگذراند و تمام فکرش مشغول کارش باشد. بسیاری از افراد به دلیل اینکه به عنوان سرگرمی در کلاس های آواز شرکت می کنند نمی توانند در این کار موفق شوند و این دوره ها برای آن ها بسیار سخت خواهد گذشت. برای اینکه حنجره یک فرد به خوبی جا باز کند ممکن است 6 ماه تا یک سال طول بکشد تا بتواند برای خوانندگی آماده شود. برای خواننده شدن باید برخی از اندام های بدن مانند ديافراگم، ماهیچه نرم كام، ماهیچه صورت و … پرورش پیدا کنند و با هم هماهنگ باشند.

3. حنجره بايد بالغ شود.

برای تمرین خوانندگی بهترین زمان، بعد از سن بلوغ است زیرا بعد از سن بلوغ همه تغییرات صدا صورت گرفته است و فرد به راحتی می تواند حنجره خود را تربیت کند و این صدا برای همیشه باقی خواهد ماند.

4. باید ساز را بشناسید.

خوانندگی فقط آواز خواند نیست و باید با انواع سازها و موسیقی آشنا باشد زیرا کسی که می خواهد خواننده شود و صدایش خوب باشد اما از شعر چیزی نداند و موسیقی را نیز بلد نباشد در خوانندگی شکست خواهد خورد. خواننده باید حداقل یک ساز را بشناسد و همراه خوانندگی آن را بنوازد. خواننده خوب زمانی موفق خواهد شد که علم موسيقی، صدای خوب، شناخت ادبيات و… را کنار هم قرار دهد و درباره همه این ها اطلاعاتی نیز داشته باشد.

مهارت ها و روش های تمرین خوانندگی

برای تست خوانندگی باید برخی از روش ها و مهارت ها را انجام داد که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • برای خوانندگی باید تمرین صحیح و مداوم داشته باشید.
  • یکی دیگر از راه های خوانندگی هنر گوش دادن است.
  • آماده سازی و گرم کردن صدا از دیگر مهارت های تمرین خوانندگی است.
  • با صدای خودتان بخوانید.
  • در انجام تمرینات صبر و حوصله داشته باشید.
  • به آوازهای قدیمی بیشتر گوش دهید.
  • یکی از مهم ترین مهارت ها در تمرين خوانندگي این است که اعتماد به نفس داشته باشید.

کلاس خوانندگی و تست صدا در مشهد

معرفی کلاس خوانندگی و تست صدا در مشهد:

در ادامه یک کلاس خوانندگی و تست صدا در مشهد را به شما معرفی می‌کنیم.

آموزشگاه موسیقی آوای مهرگان

مشاهده صفحه آموزشگاه

مراحل اصلی برای شروع خوانندگی در منزل

برای اینکه یک خواننده خوب باشید باید در ابتدا در منزل برای خانواده خود خوانندگی کنید تا صدایتان را بشنوند و برخی از اشکالات شما را اعلام نمایند تا شما با برطرف کردن آن بی نقص بخوانید. در این مطلب می خواهیم شما را با مراحل اصلی برای شروع خوانندگی در منزل آشنا خواهیم کرد زیرا که این مراحل در تمرین خوانندگی بسیار موثر هستند.

  • قبل از آغاز به خوانندگی باید آکوردهای تارهای صوتی خودتان را آرام نمایید.
  • خودتان را مجبور نکنید که با نت بالا بخوانید.
  • برای بهتر خواندن باید نوشیدنی ها گرم بنوشید.
  • نفس عمیق بکشید.
  • در هنگام آواز خواندن زمان مناسب برای نفس کشیدن انتخاب نمایید.
  • اشکالاتتان را اصلاح کنید و آزمایش نمایید.
  • از آواز خواندن خودتان لذت ببرید.
  • در هنگام تست صدا برای خوانندگی، پشتکار داشته باشید.

راهکار های پیشرفت در موسیقی

برای اینکه در موسیقی پیشرفت کنید حتما باید به آن علاقه داشته باشید ، خیالات غیر واقعی را کنار بگذارید و آهنگ های مناسبی را پخش نمایید. داشتن علاقه به کار یکی از مهم ترین عامل پیشرفت در هر کاری است زیرا که اگر به کاری علاقه داشته باشید همه سختی های آن را قبول خواهید کرد اما اگر علاقه ای نداشته باشید قطعا موفق نخواهید شد و به زودی خسته خواهید شد.

فالش در خوانندگی چیست؟

به اشتباه خوانده شدن نت موسیقی فالش در خوانندگی می گویند. یعنی هنگامی که خواننده یک یا چند نت را خارج از آهنگ بخواند و لحن موسیقی را از بین ببرد می گویند که فاش در خوانندگی رخ داده است.

 برای برطرف کردن فالش در تمرین خوانندگي راه هایی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد تا با این روش ها بتوانید فالش در خوانندگی را برطرف نمایید و با صدای خوب و بدون ایراد اقدام به خوانندگی نمایید.

  • یکی از مهم ترین راه های برطرف فالش در تمرين خوانندگي، این است که با پیانو به تمرین خوانندگی بپردازید یعنی صدا خودتان را با زیر بمی صدا  ساز هماهنگ نمایید.
  • روش دیگر این است که در هنگام خوانندگی صدا خودتان را ضبط نمایید و بعد از تمرین آن را گوش دهید تا متوجه فالش های ایجاد شده شوید.
  • می توانید هنگام تست صدا برای خوانندگی از دیاپازون استفاده نمایید که در زمان کوک بودن نت،  چراغ دیاپازون سبز خواهد شد.
لطفا امتیاز دهید

11 دیدگاه دربارهٔ «خوانندگی و تست صدا در مشهد»

  1. امیرمحمد

    تا حالا هرکس منو دیده گفته صدات جون میده برا خوانندگی اما تاحالا اقدام نکردم
    بچه که بودم تو مسجد با میکروفون مکبری میکردم و همه میگفتن تو باید بری تو حرم مکبری کنی تا صدات تو صحن ها بپیچه و….
    نمیخوام از خودم تعریف کنم. اما واقعا اگه موقعیتش پیش بیاد دوست دارم این استعدادم و شکوفا کنم

  2. محمد مهدی

    سلام وقت بخیر هم صدای خوبی دارم هم استعداد منحصربفرد منتهی نمیدونم از کجا باید شروع کنم و همش منتظر یکی بیاد دستمو بگیره ممکنه بهم راهنمایی کنین

    1. سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      ممنون که سوالتون رو اینجا در نیکارو مطرح کردید.

      به زودی موسسات جهت پاسخ گویی اعلام آمادگی خواهند کرد اگر درخواستتون رو در در قست “درخواست کلاسی دارید” وارد کرده و شماره تماس جهت پیگیری های بعدی را وارد کنید .

      نیکارو در جریان یادگیری

  3. سلام من علاقه شدیدی به خواننده گی دارم ومیخوام استعداد خودم رو پیدا کنم

    1. پوریاپارسایی

      من علاقه به رپ خوانی دارم و خودم می‌نویسم ومیخوانم آیا کلاسی وجود دارد

  4. حامد رئیسی

    لطفا راهنمایی کنید که چطور باید پیش برم.بنده خواننده بدی نیستم.ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام وقت بخیر
    من صدام فقط تو حموم خوبه و همه میگن اصن صدات خوب نیست.ایا با صدای بد هم میشه خواننده شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی