کلاس یوگا مشهد

معرفی بهترین کلاس یوگا مشهد

در این مقاله میخواهیم به معرفی بهترین کلاس یوگا مشهد بپردازیم، اما قبل از آن بیایید کمی با این ورزش آرامش بخش آشنا شویم. تا انتها همراه ما باشید.

یوگا چیست؟

یوگا از جمله ورزش‌‌های پرطرفدار امروزی است که تاثیرات به سزایی در سلامت جسم و روح دارد. در بسیاری از موارد افراد مختلف برای کسب آرامش سراغ این ورزش روحی و جسمانی می‌روند. خیلی از این افراد حتی از تاثیرات مطلوب حرکات یوگا بر هر قسمت از ذرات وجود خود کاملا بی‌خبر هستند.

یوگا تمرین حرکتی ذهنی بدن می باشد. حرکات این ورزش هر دو عامل جنبش و کنترل تنفس و تمرکز را در بر دارد. بسیاری از فواید یوگا شبیه به تای چی و یا هنرهای رزمی است، بسیاری از مربیان در طول زمان، این ورزش را شکل داده اند. به طوری که حتی بسیاری از مدارس ، یوگا منحصر به فرد خود را تعلیم می دهند.

آیا یوگا یک ورزش است؟

برخی از افراد در جواب این سوال که آیا یوگا یک ورزش است؟ می گویند که یوگا تنها یک ورزش نیست و پشت پرده ای هم دارد. کارشناسان هندی معتقد اند با توجه به این که یوگا در مذاهب جایگاه ویژه‌ای دارد. نمی توان آن را به عنوان یک ورزش محسوب کرد. چرا که حرکات یوگا از اعتقادات مذهبی مردم هند و آیین های باستانی این کشور نشأت گرفته است.

با رواج ورزش یوگا و ورود آن به کشورهای اروپایی، ارتباط این ورزش با مکاتب مذهبی هند کم اهمیت شده است. علاوه بر این، ورزش یوگا از طرف سازمان تربیت بدنی مجوز گرفته و کلاس های آن به صورت مجاز برگذار می شوند.

باشگاه یوگا مشهد

یوگا و راه های معنوی اسرار آمیز

بر اساس نظر کارشناسان مذهبی، یوگا به عنوان ورزش ذهن – بدن محسوب می شود و غالب مردم آن را صرفاً یک ورزش می دانند. اما یوگا یک راه معنوی و اسرار آمیز است و با ورزش تفاوت زیادی دارد. کارشناسان مذهبی معتقد اند کسانی که یوگا را آغاز می‌ کنند. فقط به چشم یک ورزش تناسب اندام و لاغری آن را می بینند. اما در ادامه، از این حرکات برای رسیدن به آرامش ذهنی نیز کمک می گیرند. بنابراین فراگیری ورزش یوگا اگر زیر نظر یک مربی حرفه ای انجام شود، نه صرفا ورزش بلکه نوعی مدیتیشن است. شما با شناسایی بهترین کلاس های یوگا می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و در کلاس مدیتیشن در مشهد نیز شرکت کنید.

 برخی از افراد نیز ممکن است. با انجام دوره‌های طولانی ورزش یوگا، وارد یک مسیر معنوی شوند که از ابتدا انتظار آن را نداشته اند. آن ها معتقد اند که با انجام حرکات یوگا می توان به درک بهتری از مفاهیم پرهیزکاری، بی آزاری، پاکی و قناعت رسید.

ورزش اریال در مشهد

اریال یوگا با نام های دیگری مانند اریال سیلک (Aerial Silk)، سیلک، یوگای سیلک، یوگای ضد جاذبه، یوگای با پارچه، یوگای هوایی و اریال نیز شناخته می شود. گرچه زمینه این ورزش نسبت به سبک های دیگر یوگا کمتر است، اما ورزش آریال در مشهد توسط برخی مربیان یوگا تدریس می‌شود.

به جای انجام حرکات یوگا روی مت، در اریال یوگا پارچه ای ابریشمی را به شکل بانوج به سقف آویزان میکنند تا همان حرکات مشابه را اینبار به شکل معلق انجام دهید. هدف از به کارگیری این بانوج این است که هنگام انجام حرکات به شکل معلق از بدن حمایت شده و در عین حال باعث بهبودی انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتی‌ شود.

این بانوج همچنین فشار را از برخی‌ نقاط خاص بدن نظیر سر و سرشانه بر میدارد، و شما را قادر میسازد تا حرکات چالش برانگیزتری نظیر (headstands) را با آسانی بیشتری انجام دهید. اگرچه بیشتر عکس‌های مرتبط با اریال یوگا اینطور نشان میدهند که تمام حرکات در حالت کاملا معلق انجام میشوند، اما باید بدانید که در بسیاری از فیگور‌های اریال یوگا تنها لازم است یک بخشی از بدن نظیر پا از روی زمین برداشته شود.

اریال یوگا ترکیبی از یوگا، پیلاتس، رقص و ژیمناستیک است که در حالت معلق انجام می‌شود. در کلاس­‌های اریال یوگا بیشتر روی حرکات معلق تمرکز می‌شود، اما این به این معنا نیست که هیچ حرکتی روی زمین انجام نمی‌گیرد. هر چه کلاس پیشرفته تر باشد، حرکات بیشتری در حالت معلق انجام می‌شود. قیمت کلاس اریال یوگا با توجه به اینکه زمینه کمتری دارد و به مدرس با تجربه تری نیاز دارد، در مقایسه با کلاس یوگا معمولی بیشتر است.

ابوریحان بیرونی نیز یوگا کار می کرد

مسئولین یوگای کشور معتقد اند که ریشه این ورزش به کشور هند بر نمی گردد. چرا که ابوریحان بیرونی سال ها پیش در ایران به انجام حرکات یوگا می‌پرداخت. اما محققان هندی بر این باور اند که فردی به نام “پاتانجلی” که یک حکیم و فیلسوف هندی بود. حرکات یوگا را طراحی کرده و آن را در کتابی به نام “یوگا سوترا” تنظیم نموده. و بعد ها این کتاب توسط ابوریحان بیرونی به زبان عربی ترجمه شده است.

استدلال ژیمناستیک یوگا

بر اساس گفته مربیان یوگا، ۲ الی ۳ درصد از حرکات این ورزش جهت انعطاف پذیری بدن انجام شده. و بقیه آن شامل نرمش های کششی و ورزش های آمادگی جسمانی می شود. در واقع هندی ها برای پر کردن جیب خودشان، به استدلال های فرا دنیوی از این ورزش روی می آورند.

در کشورهای اروپایی نیز از حرکات یوگا جهت گرم کردن بدن قبل از ورزش استفاده می‌شود. از همین رو، در کشورهایی مانند انگلیس ایتالیا و آمریکا، یوگا را تحت عنوان “وارمر” می‌شناسند. علاوه بر این ورزش یوگا هیچ گونه خطر معنوی ندارد.

ورزش یوگا در هندوئیسم چه جایگاهی دارد؟

در مقابل مربیان یوگا، پژوهشگران بهداشت معنوی معتقد اند که ریشه ورزش یوگا به کشور هند باز می‌گردد. چرا که در متون مقدس کشور هند از این ورزش یاد شده است. پژوهشگران بهداشت معنوی برای اثبات نظر خود به بخش چهارم متون “ودا” که یکی از کهن ترین متون هندویی است، اشاره می کنند. آن ها این بخش که “اتهروه” نام دارد را به عنوان ریشه یوگا می شناسند.

در کتاب ودا دعاهای سحر انگیز فراوانی وجود دارد. همچنین مجسمه های “شیوا” که یکی از خدایان هندو است. همگی به حالت نشسته ساخته شده و در حال انجام حرکات یوگا هستند. پژوهشگران بهداشت معنوی معتقد اند “شکتی” همسر شیوا نیز یک نیروی خلاق بوده که در باطن هر کسی وجود دارد. و با انجام حرکات یوگا شکتی فعال می شود.

کلاس یوگا مشهد
معرفی بهترین کلاس یوگا مشهد

بهترین کلاس یوگا مشهد کجاست؟

در ادامه تعدادی از برترین های کلاس یوگا مشهد را به شما معرفی می‌کنیم. هر یک از مجموعه های معرفی شده برگزار کننده کلاس یوگا در مشهد هستند و جزو بهترین های مشهد می‌باشند. کلاس یوگا در قاسم اباد مشهد، بلوار فردوسی، صیاد شیرازی، بلوار پیروزی و محله های دیگر واقع شده است. با کلیک روی دکمه مشاهده صفحه اموزشگاه می‌توانید آدرس و شماره تماس هریک از این سالن های یوگا را مشاهده کنید.

باشگاه یوگا پرتو

  • مدیریت: خانم فروغ برهانی
  • واقع در بلوار فردوسی، خیابان ثمانه

باشگاه یوگا پرتو واقع در بلوار فردوسی برگزار کننده دوره‌های عمومی یوگا، یوگا پس از زایمان، یوگا حرکات اصلاحی، یوگا کودکان، و یوگا بارداری می‌باشد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

کانون یوگا آرته

  • مدیریت: خانم خیرآبادی
  • واقع در بلوار صیاد شیرازی

کانون یوگا آرته بیش از ده سال پیش فعالیت خود را در زمینه تخصصی یوگا آغاز کرد و با برگزاری کلاس هایی جهت شناخت بهتر یوگا و فواید آن در زمینه سالم سازی جسم و ذهن در راستای اهداف فدراسیون ورزش های همگانی گامی موثر برداشت. هم اکنون فعالیت باشگاه یوگا آرته در زمینه تخصصی یوگا و بعضی از رشته های ورزشی مشابه که با الهام از یوگا شکل گرفته اند به کار خود ادامه میدهد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه یوگا مهرافروزان به آرام

  • مدیریت: خانم پورافروز
  • واقع در بلوار وکیل آباد، نرسیده به بلوار دانشجو

یکی از ویژگی های انسان موفق کسب مهارت های لازم برای مدیریت بر خود (رفتار، هیجانات، ذهن و . . . ) است. با توجه به دنیای پر تنش امروز، افزایش آمار طلاق و افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و فرزندان تک والد و همچنین خستگیهای روزانه ناشی از فعالیتهای شغلی، اعتیاد و استرس نیاز به ابزاری است برای بالا بردن تواناییهای فردی، خانواده و اجتماعی. هدف این طرح بهبود کیفیت زندگی از منظر جسمی، ذهنی و روانی افراد از طریق آموزشهای فیزیک و ذهنی و امکاناتی است که به آنها داده می شود تا مسیر بهتری را برای زندگی خویش در پیش گیرند.

مشاهده صفحه آموزشگاه

سایر کلاس های یوگا در مشهد

در جدول زیر تعدادی دیگر از کلاس یوگا مشهد را برای شما آورده ایم:

نام آموزشگاه محدوده آدرس
باشگاه یوگا مهرافروزان به آرام بلوار وکیل آباد
باشگاه یوگا نیک اندیشان بلوار ملک آباد
باشگاه یوگا چشمه سلامت بلوار فرودگاه
باشگاه یوگا پرتو بلوار فردوسی
کانون یوگا آرته بلوار صیاد شیرازی
باشگاه یوگا نیکا بلوار فردوسی
باشگاه یوگا کلبه سلامت بلوار پیروزی
باشگاه یوگا بامداد بلوار کلاهدوز

هزینه کلاس یوگا در مشهد

هزینه کلاس یوگا در مشهد به عوامل زیادی مثل محل سالن یوگا، تعداد جلسات، امکانات سالن و سطح تجربه و تخصص مربی یوگا بستگی دارد. با این حال به طور کلی می‌توان گفت قیمت کلاس یوگا از حدود 150 هزار تومان شروع می‌شود و تا 500 هزار تومان برای کلاس یوگا بارداری متغیر است. قیمت کلاس اریال یوگا نیز مشابه کلاس یوگا بارداری کمی بیشتر است، چرا که زمینه برگزاری آن کمتر بوده و به مدرسین با تجربه تری نیاز دارد.

ویژگی های یک کلاس یوگا خوب چیست ؟

  • مربیان حرفه ای و با سابقه
  • سالن مناسب با تشک های استاندارد
  • منطقه شهری و دسترسی آسان
  • دربرگیرنده تمرینات ارامش بخش
  • داشتن امکان ثبت نظر و بازخورد از نحوه فعالیت مربیان و عوامل

دنبال کلاس میگردی؟
بهتر نیست قبلش توانمندی‌هات رو بشناسی!؟

سنجش توانایی‌های ذهنی با استفاده از جدیدترین آزمون‌های کامپیوتری و منطبق با استانداردهای جهانی توسط متخصصین روانشناس
*ویژه ۷ تا ۱۸ سال*
*برای مشاوره رایگان فرم را تکمیل کنید*

حرکات یوگا به چه مذهبی بر می گردد؟

حرکات یوگا به مذهب “تانترا” در هند بر می گردد که امروزه در همه کشورها آموزش داده می شود. همچنین، طبق گفته پژوهشگران بهداشت معنوی، حرکات یوگا به سمت پرستش نیروی زنان رفته و روابط جنسی به عنوان یک نیایش در بدن به شمار می آید. و این حرکات جزو تمرینات تمرکزی همراه با عبادت محسوب شده و شخص به یک مسیر شیطانی وارد می شود.

آسیب های یوگا به سلامتی

انجام برخی از حرکات یوگا به سلامتی انسان آسیب می‌رساند. حرکتی مانند حرکت “هداستند” باعث می شود. که فشرده سازی اعصاب از گردن به دست انتقال یافته و باعث بی حسی شود. به همین خاطر، برخی از مربیان این حرکت را ممنوع  می‌دانند. همچنین در این حرکت به شبکیه عصبی چشم فشار زیادی وارد شده و باعث تولید اشک شبکیه می شود.

البته در رابطه با مضرات ورزش یوگا نظرات متفاوتی وجود دارد. به خاطر همین بهتر است قبل از شروع حرکات یوگا نسبت به نحوه عملکرد آن و تاثیر گذاری آن روی بدن اطلاعات کافی را کسب کرد. از لذت های کاذب یوگا می توان به پرهیز از شهوت طلبی و دستیابی به مراتب عالی بدون تحمل سختی اشاره کرد.

4.7/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی