کلاس باله مشهد

معرفی بهترین کلاس باله مشهد

در این مقاله میخواهیم به معرفی بهترین کلاس باله مشهد بپردازیم، اما قبل از آن بیایید کمی با این رقص زیبا آشنا شویم. تا انتها همراه ما باشید.

باله چیست؟

بالِه (به فرانسوی: Ballet) نوعی رقص صحنه‌ای است. این رقص پر جنب‌وجوش، نیاز به اندازهٔ بالایی از ورزیدگی بدنی رقصنده دارد. با وجود اصالت این هنر در فرهنگ کشورهای گوناگون، احتمال دارد که باله به ایتالیای دوره رنسانس برگردد. اما در فرانسه و روسیه بود که باله فرم و شکل امروزی را به خود گرفت. واژگان و نام حرکت‌ها در رقص باله به زبان فرانسه است.

رقص باله انواع مختلفی دارد، که از جمله آن ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باله رومانتیک
  • باله کلاسیک
  • باله نئوکلاسیک
  • باله مدرن (معاصر)

تاریخچه باله در ایران و جهان

از مراکز مشهوری که به نمایش آثار باله در تاریخ اختصاص داشته‌است می‌توان باله بولشوی (تالار بولشوی) و باله مارینسکی در روسیه، باله ملی پاریس و باله ملی انگلستان را نام برد. امروزه بسیاری از کشورها دست‌کم یک سازمان ملی باله برای به نمایش درآوردن برترین استعدادهای خویش دارند. از ایزادورا دانکن، بالرین فرانسوی – آمریکایی به عنوان مادر رقص مدرن یاد می‌شود.

باله در ایران

سرکیس جانبازیان را (که تحصیلکرده لنینگراد بود) را به‌عنوان پدر باله ایران یاد می‌کنند. هنر باله در ایران نیز پس از انقلاب روسیه به وسیله شهروندان ارمنی تباری که سرکیس جانبازیان در صدر آنان قرار داشت رواج یافت. علاوه بر جانبازیان دو مهاجر ارمنی دیگر، مادام یلنا آودیسیان و مادام کرنلی نیز نقش‌های اصلی و تعیین‌کننده‌ای در معرفی هنر باله به جامعه فرهنگی و هنری ایران آن زمان داشتند. با اینحال روس‌ها در زمان قبل از کمونیسم در قزوین سالن باله تأسیس کرده بودند که امروزه عمارت شهرداری قزوین است. اولین کمپانی دولتی باله در ایران در سال ۱۹۶۹ بنام سازمان باله ملی ایران افتتاح شد که تا انقلاب سال ۵۷ در سطحی بین‌المللی فعال بود.

پس از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران باله از نظر شرعی حرام و تاریخ آن مختوم گشت. سازمان باله ملی ایران بعد از دو دهه سرانجام در سال ۲۰۰۲ در کشور سوئد از نو گشایش یافت.

ویژگی های رقص باله

از آن جا که سبک های رقص زیادی وجود دارد، شاید بپرسید علت دوام و پیشرفت باله در دنیایی که گرایشات فرهنگی و علایق در آن همواره رو به تغییر است چیست. باله به فرم اصلی خود وفادار مانده و با این حال هنوز محبوب همه است. محبوبیت باله پیش رقاصان و طرفداران چند علت دارد:

  • باله مستلزم نظمی است که در بسیاری اشکال دیگر رقص وجود ندارد
  • تاریخچه آن از ژانرهای مدرن رقص غنی تر است
  • انجام باله رویای رقاص است و هنوز هم در قلب و فکر دختربچه ها طنین می اندازد.
  • باله مناسب هرنوع فضای اجتماعی است و چه برای دورهمی دوستانه و چه برای قرار رسمی بعدازظهر مناسب خواهد بود.

مزایای رقص باله برای کودکان

باله ورزش خیلی خوبی است اما مزایای فیزیکی بسیاری دارد. در کلاس های باله کودکان طرز درست ایستادن و هماهنگى آموزش داده می شود. کودک از لحظه ایستادن روی میله یاد می گیرد چگونه عضلاتش را درگیر کند، صاف بایستد، و کنترل بدنش را در دست بگیرد.

حالت درست بدن امروزه که کودکان ساعت ها پشت کامپیوتر، موبایل و … می نشینند، اهمیت زیادی دارد! کلاس های رقص باله کودکان سبک زندگی سالم را ترویج می کنند. باله سرگرمی خوبی برای کودکان است اما این فعالیت نفس گیر به قوای جسمانی، انعطاف، و استقامت‌ نیاز دارد. کودکان با فراگرفتن این مهارت ها طی طولانی مدت عادت های سالم یاد می گیرند.

بهترین کلاس باله مشهد

بهترین کلاس باله مشهد کجاست؟

در ادامه بهترین کلاس باله مشهد را به شما معرفی می‌کنیم. با کلیک روی دکمه مشاهده صفحه اموزشگاه می‌توانید آدرس و شماره تماس هریک از این سالن های ورزشی را مشاهده کنید.

باشگاه ورزشی شکوه

  • مدیریت: خانم آرزو بشارتی
  • واقع در بلوار معلم

باشگاه ورزشی شکوه برگزارکننده کلاس های فیوژن فیتنس، پیلاتس، باله، ژیمناستیک، کاراته، کونگ فو و تکواندو دختران در مشهد میباشد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی