Language class selection criteria00

7 معیار مهم در انتخاب کلاس زبان | بهترین کلاس زبان را چطور پیدا کنیم؟

در این مقاله با معرفی 7 معیار بسیار مهم، شما را برای انتخاب بهترین کلاس زبان راهنمایی می کنیم.

صحبت از اهمیت زبان آموزی و مزایای بسیار یادگیری زبان دوم برای افراد، تکرار مکررات است و در مقاله ها دیگر وبلاگ نیکارو، می توانید محتواهای مربوط به آن را پیدا کنید؛ برای مثال در مقاله “اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز” می توانید درباره دلیل ضرورت یادگیری زبان انگلیسی بخوانید.
اما نکته ای که در این محتوا قصد بررسی آن را داریم، این است که چگونه می توان از بین آموزشگاه های متعدد، به خصوص در شهر های بزرگتر، بهترین انتخاب کلاس زبان را داشت.

 

چرا انتخاب کلاس زبان اهمیت دارد؟

در یادگیری زبان مهمترین چیز علاقه، تلاش و استمرار فرد است اما نمی توان تاثیر اطرافیان، جو آموزشگاه و مهمتر از همه معلم و استاد را در افزایش یا کاهش انگیزه و توانایی افراد نادیده گرفت. اهمیت انتخاب صحیح کلاس زبان همین است؛ قرار گرفتن در یک محیط مناسب به شما انگیزه رشد می دهد و می تواند علاقه شما را نسبت به مسیری که در آن قرار دارید بیشتر کند. پس انتخاب کلاس و استاد را دست کم و سرسری نگیرید و با در نظر گرفتن معیارهایی که با توجه به شرایط شما اهمیت دارند، مطمئن شوید که محیط آموزشگاه، کلاس و توانایی استاد با شرایط و انتظارات شما منطبق است.

 

مهمترین معیارهای انتخاب کلاس زبان

معیارهای زیادی هستند که در انتخاب کلاس زبان اهمیت دارند و در نظر گرفتن آنها می تواند به شما کمک کند انتخاب بهتر و مناسب تری داشته باشید. در اینجا به مهمترین انها اشاره می کنیم.

 

1. کارنامه آموزشگاه

یک آموزشگاه زبان معتبر، قطعا کارنامه ای پربار از زبان آموزان گذشته خود دارد. این کارنامه می تواند یک هایلایت رضایت در پیج اینستاگرام، صفحه همراهان و زبان آموزان در سایت یا حتی بخش نظرات در صفحه اجتماعی یا سایت آموزشگاه باشد. نظرات و دیدگاهی که زبان آموزان گذشته دارند، به شما دید بهتری نسبت به آموزشگاه می دهد تا با استفاده از آن، بتوانید بهترین آموزشگاه زبان را با توجه به ملاک ها و شرایط خود انتخاب کنید.

Criteria for selecting the most appropriate language class

 

2. موقعیت مکانی آموزشگاه

موقعیت مکانی آموزشگاه به صورت نسبی در انتخاب افراد تاثیرگذار است و برای هرکس طبق موقعیت مکانی روزانه خودش متفاوت است و نمی توانیم یک موقعیت مکانی را به صورت مطلق معرفی کنیم که بهترین آموزشگاه های زبان در آن قرار گیرند. به صورت کلی، نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که آموزشگاهی که در نظر گرفته اید چقدر برای شما دور و نزدیک است، مسیر رسیدن به آن سخت است یا آسان، در ساعتی که قصد شرکت در کلاس را دارید معمولا در اطراف آموزشگاه ترافیک است یا خلوت و…
نکته دیگری که می تواند برای افراد مهم باشد، مشکل جای پارک ماشین است که برای آموزشگاه هایی که در نقاط شلوغ تر شهر قرار دارند، ممکن است از این جهت به مشکل بخورید.

 

3. شیوه برگزاری کلاس ها

در دنیای پس از شیوع ویروس کرونا، استقبال از آموزش های مجازی به بیشترین حد خود در تاریخ بشر رسیده و زیرساخت های مناسبی برای آن فراهم شده است. احتمالا طبق تجربه ای که در سالهای گذشته در محیط های آموزشی کسب کرده اید، این روزها می توانید راحت تر انتخاب کنید که شرکت در کلاس های حضوری برای شما بهتر است و ضریب یادگیریتان را بالاتر می برد یا کلاس های مجازی. مزایا و معایب هر دو شیوه را رد نظر بگیرید و با توجه به ترجیح و گرایش خود، آموزشگاهی را انتخاب کنید که بستر مناسبی برای آموزش به شیوه و سبک دلخواه شما فراهم کرده است.

4. برنامه برگزاری کلاس ها

این معیار برای افراد پر مشغله می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد. هنگامی که تمیم می گیرید از کلاس های یک آموزشگاه زبان استفاده کنید، ناچارید وقت و کارهای خود را بر اساس آن مدیریت کنید. گاهی این مدیریت امکان پذیر نیست و شما مجبور می شوید به دنبال آموزشگاهی بگردید که در ساعت های غیر متعارف مثلا صبح زود یا آخر شب هم کلاس برنامه ریزی کرده باشد یا برنامه منعطفی داشته باشد که هماهنگ شدن شما را ساده تر کند. این معیار هم کاملا وابسته به تمایلات و شرایط شما دارد و با بررسی برنامه کلاس آموزشگاه مورد نظر قبل از ثبت نام، می توانید تصمیم بگیرید که شرکت در این کلاس ها برای شما امکان پذیر است یا با عجله و استرس همراه خواهد بود.

 
5. سطح امکانات آموزشگاه

این روزها، ابزارها و امکانات آموزشی مختلفی وجود دارند که می توانند در روند تدریس استاد و یادگیری زبان آموزان، تاثیر مثبت داشته باشند. مراکز آموزشی معتبر بر سر بهره مندی از این امکانات رقابت دارند و سعی می کنند همیشه خود را به روز نگه دارند و کارآمدی خود را افزایش دهند. این موضوع درمورد آموزشگاه های زبان نیز صدق می کند. قبل از اینکه آموزشگاه زبان خود را انتخاب کنید، مطمئن شوید از حداقل امکانات مورد نیاز که در روند یادگیری شما تاثیرگذار هستند، بهره مند است و پس از شرکت در اولین روز کلاس ها، از کمبود امکانات غافلگیر نمی شوید!

Select the most appropriate language class

 

6. محیط و فرهنگ حاکم در آموزشگاه

در آموزشگاه های مختلف، فرهنگ و قوانین و شیوه های متفاوتی حاکم است که می تواند طبق سیلقه شما باشد یا شما را اذیت کند، پس توجه به این مورد قبل از ثبت نام در آمووزشگاه های زبان، اهمیت بسیار زیادی دارد. یادگیری در محیطی که با معیارهای شما انطباق کمی دارد، می تواند باعث ایجاد تعارض هایی شود که با افزایش استرس و دغدغه و درگیر کردن شما با حواشی بیخود، روند یادگیری را سخت تر و کندتر کند؛ پس قبل از انتخاب، معیارهایی که درباره فرهنگ اموزشگاه برای شما مهم است و فکر می کنید رد روند یادگیری شما تاثیر دارد را مشخص کنید و قبل از ثبت نام مطمئن شوید که آموزشگاه با معیارهای شما منطبق است یا خیر. معیارهایی مثل میزان قاعده مندی، اهمیت به نظم، داشتن برنامه دقیق و مشخص، داشتن قوانین صریح و واضح و میزان دغدغه مند بودن برای رشد زبان آموزان، معیارهایی هستند که بهتر است از اهمیت انها آگاه باشید.

 

7. تعداد زبان آموزان در هر کلاس

در کلاس های زبان، برای اینکه یادگیری به صورت حداکثری اتفاق بیفتد، نیاز است زبان اموزان حتما در فرآیند تدریس مشارکت داشته باشند و کلاس یکنواخت و خسته کننده نباشد و پویایی لازم را داشته باشد. استاد باید در طول کلاس روند رشد و پیشرفت هر یک از زبان آموزان را بررسی کند و به همه آنها به یک اندازه فرصت صحبت، اظهار نظر و ازمون و خطا در کلاس را بدهد. در کلاس هایی با جمعیت بالا، این امکان کمتر است و به دلیل محدودیت زمانی ممکن است روند یادگیری کندتر شود. البته جمعیت خیلی کم نیز برای کلاس های زبان ایده آل نیست و فرصت بحث و گفتگو به دلیل تعداد پائین تر زبان آموزان، کمتر است.

 

این هفت مورد از مهمترین معیارهایی هستند که در هنگام انتخاب آموزشگاه زبان می توانید در نظر بگیرید و اموزشگاه های مختلف را با توجه به آنها بررسی کنید و برای خود رتبه بندی کنید تا در نهایت بهترین آن ها را انتخاب کنید اما فراموش نکنید که معیارهای بیان شده، کلی هستند، در حالی که شرایط زندگی و تمایلات و ترجیحات افراد متفاوت است و تقریبا هیچ قطعیتی وجود ندارد که اگر یک آموزشگاه زبان برای شما بهترین است، برای دوستتان هم همانطور باشد. برای استفاده از مطالب این مقاله، ابتدا تمایلات و ترجیحات خود را مشخص کنید و با در نظر شرایطی که دارید، از معیارهای بیان شده استفاده کنید تا بهترین آموزشگاه زبان را برای خود انتخاب کنید و از زبان آموزی در آن لذت ببرید.

 

برای کلاس زبان نیاز به راهنمایی دارید؟ اطلاعات خود را از طریق دکمه نارنجی رنگ پایین صفحه ثبت کنید. با شما تماس می‌گیریم.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی