بهترین کلاس یوگا اصفهان

معرفی بهترین کلاس یوگا اصفهان

یوگا مجموعه ای است از تمرینات مختلف جسمی، ذهنی و معنوی که سرچشمه آن از هند باستان است و هدف و تاکید آن، بر ایجاد هماهنگی بین ذهن و بدن تمرکز دارد، برای داشتن زندگی سالم تر که از گذشته تا کنون محبوبیت داشته است. در این مقاله به معرفی بهترین کلاس یوگا اصفهان می پردازیم تا بتوانید با انتخاب مناسب ترین کلاس یوگا برای خود، از فواید روحی و جسمی آن بهره مند شوید.

ورزش یوگا از جمله ورزش‌‌های پرطرفدار است که تاثیرزیادی در سلامت جسمی و همچنین روحی انسان دارد. خیلی از افراد برای جلوگیری از بروز افسردگی و یا برای درمان بیماری های روحی به این یوگا روی می آورند. و همچنین در بسیاری از موارد افراد مختلف برای کسب آرامش سراغ این ورزش روحی و جسمانی می‌روند. خیلی از این افراد از تاثیرات مطلوب حرکات یوگا بر هر قسمت از ذرات وجود خود لذت برده و سالهای متمادی آن را ادامه میدهند . ما در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین کلاس یوگا اصفهان بپردازیم . پس تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی های یک مربی یوگا خوب

یوگا تمرینی بر مبنای ذهن و بدن است که از اجرای فرمهای بدنی مختلف، کنترل بر روی تنفس، مدیتیشن و ریلکسیشن تشکیل شده است. شما می توانید با رفتن به کلاس یوگا، استرس خود را کم کنید، تمرکز بیشتری داشته باشید، فشار خون خود را کاهش دهید و همچنین ضربان قلب تان را کنترل نمایید.

یوگا تماما درباره دستیابی به بیشترین سطح آگاهی از بدن خود در زمان و مکان است. چه به دنبال یک دگرگونی در خود بوده و یا با توجه به حرکتی خاص در بدن خود علاقه داشته باشید، هنگامی که شروع به انجام دادن یوگا می کنید نسبتا ناخوشایند به نظر می رسد. اما باید برای آن منحنی یادگیری مقداری فضا ایجاد کنید.

همانطور که می دانید یوگا تنها بعد جسمانی ندارد بلکه از مت یوگا بیرون رفته و یک سبک زندگیست.برای بسیاری از هنرجویان، مربی یوگا فردیست که او و زندگیش را الگو قرار میدهند. از این رو همیشه این سوال وجود دارد که ویژگی های یک مربی خوب یوگا چیست. امروز شما را با هفت ویژگی اصلی یک مربی خوب یوگا آشنا می کنیم.

۱. متعادل باشید.

در ابراز احساس خود افراط و تفریط نکید، یعنی خود را فردی بدون مشکل یا خیلی فوق العاده معرفی نکنید. این گونه هنرجویان به شما بهتر اعتماد خواهند کرد و بعلاوه در مقایسه خودشان با شما احساس یاس نخواهند داشت. به عبارتی ساده؛ خود را همانگونه که هستید ارایه دهید تا متواضع و دست یافتنی باشید.

۲. با جزییات شرح دهید.

مربیان موفق برای کلاسهای خود روند اموزشی پلکانی را در نظر میگیرند. نه فقط در مورد آساناها، بلکه نحوه هماهنگی تنفس ها با حرکات و پیام که هر پوز دارد. اجازه دهید تجارب جدید و در لحظه در کلاستان حضور داشته باشد، هنرجویانتان را نگاه کنید و ایرادات ان ها را رفع کنید.

۳. هنر تنفس را اموزش دهید.

تنفس مهمترین بخش تمرینات یوگاست. با هوشیار کردن حواس خود و تمرکز آن بر روی تنفس، ما بخشی عمیق‌ و درونی را فعال کرده و به ذهن و بدن خود تعادل میدهیم. اگاه کردن هنرجویان ازین توانایی به عهده ی مربی یوگا می باشد.

۴. توان هنرجویانتان را در نظر بگیرید.

ممکن است یک مبتدی، یک خانم باردار و یا یک فردی با بدنی اسیب دیده ممکن است در کلاستان باشد.

۵. سبک خودتان را داشته باشید.

با به اشتراک گذاشتن داستانهایی از زندگی‌ خودتان مرتبط با موضوع کلاس و همینطور طراحی محیط کلاس (دکور، رایحه، نور، موسیقی) به شیوه خودتان و با رعایت تعادل در این امر، سبکتان را به کلاس بیافزایید.

۶. شخصی تمرین کنید.

در نظر گرفتن زمان تمرین شخصی خارج از کلاس برای برخی بسیار سخت است. در واقع تعهد به تمرینات است که شما رو تبدیل به مربی ای بهتر میکند. تمرینات شخصی شما اعتمادتان را به خودتان بیشتر خواهد کرد و فراموش نکنیم، ادمها زمانی ما را جدی میگیرند که به خودمان اعتماد داریم.

۷. مربی و در عین حال هنرجو

زندگی هیچگاه آموزش خود را به ما متوقف نمی کند، شما نیز متوقف نشوید. صرفنظر از تجربیاتتان، مطالعه کنید، در کارگاههای مربیان حرفه ای یا اساتید شرکت کنید. هر مربی ای هستید مهم نیست همیشه هنرجو باشید.

معرفی بهترین کلاس یوگا اصفهان

بهترین کلاس یوگا اصفهان

اساسا کلمه خوب یا بهترین از دید هر کس متفاوت است، اما همانطور که ابتدا گفتیم باشگاه  های یوگا نامبرده شده طبق بازخوردها و نظرات کاربران در سال جدید جزو برترین ها می‌باشند و دارای خدمات باکیفیت در زمینه آموزش و تمرین یوگا هستند. در لیست زیر تعدادی از بهترین باشگاه یوگا در اصفهان را مشاهده میکنید.

باشگاه یوگا پلاس

  • مدیریت: آقای سروش سلمانی
  • واقع در میدان احمدآباد، خیابان سروش
  • ویژه خانم‌ها و آقایان

باشگاه یوگا پلاس با کسب 19 مدال در مسابقات استانی اصفهان توسط خانم‌ها و آقایان این باشگاه، جزو بهترین باشگاه‌های یوگا در شهر اصفهان می‌باشد. باشگاه یوگا پلاس علاوه بر برگزاری کلاس‌های تخصصی یوگا، اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف در زمینه حرکات اصلاحی و ماساژ و القا، ذهنیت و دانش کاربردی و اجرای برنامه‌های عملی حرکتی می‌نماید. از دیگر سوابق این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود وضعیت سالمت حدود 2000 نفر و بهبود معضلات کمر و گردن حدود 800 نفر با حرکات اصلاحی، یوگا و ماساژ
  • کار درمانی و توانبخشی بر روی بیماران خاص مانند ام اس، اوتیسم، cp و بهبود وضعیت سلامتی آنها از 30 تا 60 درصد
  • تخصصی ترین پایگاه قهرمانی و قهرمان پروری ورزش یوگای استان اصفهان
  • برگزاری دوره‌های آموزش یوگا و حرکات اصلاحی در ارگان‌هایی نظیر مدیریت درمان استان اصفهان، بیمارستان شهید غرضی، بیمارستان دکتر شریعتی، و اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان
  • اعزام تیم یوگای قهرمانی استان اصفهان در سال 1396 و 1397 به مسابقات کشوری

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه یوگا طلوع آرامش

  • مدیریت: خانم مطیعیان
  • واقع در خیابان وحید، چهارراه خاقانی

باشگاه یوگا طلوع آرمش با بهره مندی از اساتید با تجربه اقدام به برگزاری دوره های یوگا برای رده سنی های مختلف نموده است. خاطر نشان می شود این باشگاه هم هنرجو آقا و هم هنرجو خانم میپذیرد.

مشاهده صفحه آموزشگاه

باشگاه یوگا مودرا

  • مدیریت: خانم مهسا جابری
  • واقع در خیابان آذر

باشگاه یوگا مودرا برگزارکننده دوره های آموزش یوگا از مبتدی تا مربیگری ویژه بانوان می‌باشد.  خانه یوگا مودرا زیر نظر مربی رسمی فدراسیون ورزش های همگانی، خانم مهسا جابری اداره می‌شود و کلاس‌های نیمه خصوصی و عمومی برگزار می‌کند. 

خانه یوگا مودرا ارائه دهنده دوره های یوگا مبتدی، یوگا متوسط ، یوگا پیشرفته، یوگا بارداری، و یوگا اصلاحی مربیگری می‌باشد. در این دوره‌ها تمریناتی برای اصلاح فرم بدن، افزایش انعطاف، افزایش قدرت بدنی، کاهش سایز بدن و تناسب اندام، فرم دهی بدن، ریلکس شدن ذهن، و ارامش ذهن از طریق تمرینات تنفسی (بهبود سیستم تنفسی و گوارشی) انجام می‌شود.

مشاهده صفحه آموزشگاه

این مطلب را هم از دست ندهید:

بهترین حالت تمرین یوگا؛ در خانه یا باشگاه؟

سایر باشگاه های یوگا در اصفهان

باشگاه های یوگا معرفی شده کلاس های یوگا و دوره های مدیتیشن مختلفی برگزار می‌کنند. کلاس های یوگا عمدتا در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌شود. برای اطلاع از جزئیات هریک از دوره های یوگا اصفهان کافیست روی نام باشگاه کلیک کنید تا اطلاعات تکمیلی را مشاهده کنید.

نام آموزشگاه محدوده آدرس
باشگاه یوگا پلاس میدان احمدآباد
باشگاه یوگا طلوع آرامش خیابان وحید
باشگاه ورزشی بابا یوگا خیابان امام میر
باشگاه یوگا ستایش مهر فرزانگان خیابان نیکبخت غربی
باشگاه یوگا شرق خیابان مسرور
باشگاه یوگا مهرمانا چهارراه حمزه
باشگاه یوگا محراب عشق میدان انقلاب

دوره های یوگا در اصفهان

اکنون که با باشگاه های یوگا اصفهان آشنا شدید، اگر می‌خواهید از جزئیات دوره ها مثل تعداد جلسات، شهریه، اساتید و اطلاعات دیگر با خبر شوید، روی دکمه مشاده دوره ها در کادر زیر کلیک کنید تا بتوانید دوره‌های یوگا در اصقهان که توسط باشگاه های مختلف برگزار می‌شود را ببینید.

فواید ورزش یوگا     

ورزش یوگا فواید زیادی دارد که ما در این مطلب به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد تا با فواید این ورزش آشنا شوید. فواید انجام ورزش یوگا به دو دسته فیزیکی و ذهنی دسته بندی شده است:

1. فواید ذهنی ورزش یوگا:
  • استرس و اضطراب با انجام این ورزش بسیار کم می شود.
  • افرادی که افسردگی دارند می توانند با انجام این ورزش بهبود یابند در واقع می توان گفت نشانه های افسردگی را کم می کند.
  • با انجام این ورزش تعادل و انعطاف پذیری بهتری پیدا خواهید کرد.
  • انجام ورزش یوگا وضعیت خواب شما بهبود خواهد یافت.
  • موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.
  • موجب کند شدن روند پیری می شود.
  • یوگا ایمنی بدن را افزایش می دهد.
  • ورزش یوگا سموم و فلزات سنگین را از بین می رود.
  • قدرت و استقامت بدن افراد افزایش پیدا می کند.
  • جریان خون در بدن بهبود می یابد.
  • عملکرد گوارشی بهتر می شود که می توان گفت علائم  IBSکاهش پیدا می کند.
  • علائم مربوط به بارداری و افسردگی پس از زایمان کم می شود.
2. فایده فیزیکی ورزش یوگا:

  • قدرت عضلانی:درست است که کسی با هدف قوی تر کردن عضلات خود، به انجام ورزش یوگا روی نمی آورد؛ اما این ورزش، در بهبود قدرت عضلانی بی تأثیر نخواهد بود؛ البته باید بدانید که ورزش یوگا به تنهایی برای قوی تر شدن عضلات کافی نیست، اما شک نداشته باشید که کمک خواهد کرد تا به هدف تان یعنی داشتن بدنی لاغرتر و بدون چربی برسید.
  • بهبود تنفس: به تمرینات تنفسی که در ورزش یوگا انجام می دهید، پرایاناما گفته می شود؛ اجرایی نمودن این تمرینات تنفسی، به مرور زمان باعث می شود تا کیفیت تنفس شما بهتر شده و در نتیجه ظرفیت شش های تان را افزایش خواهد داد. این افزایش حجم شش ها بر اثر انجام تمرینات یوگا، باعث می شود تا هوای ورودی به شش ها بیشتر شده و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز و بافت های بدن تان برسد.
  • کم کردن وزن و ثابت شدن وزن: تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که هرچند تمرینات یوگا، آرام و بدون جنب و جوش است؛ اما بعد از مدتی  باعث لاغر شدن فرد می شود.

  • سلامت قلب: انجام ورزش یوگا به بهبود سلامت قلب تان کمک خواهد کرد؛ شاید این پرسش پیش بیاید که چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟ انجام ورزش یوگا، استرس را کاهش داده و با پایین آوردن فشار خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کم می کند؛ بنابراین اگر می خواهید قلبی سالم داشته و به بیماری های قلبی و عروقی دچار نشوید، باید در هفته، حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید.

  • محافظت در برابر آسیب و ریکاوری: ورزشکاران در تمامی رشته های ورزشی، برای جلوگیری از آسیب در ورزش و ریکاوری بعد از آن، به سمت انجام ورزش یوگا روی می آورند؛ هدف این ورزش موثر برعکس تمرینات بدنسازی، بازیابی بدن و بهبود عملکرد عضلات است.

سؤالات متداول

اگر به دنبال ثبت نام در کلاس یوگا باشید، احتمالا سؤالات مختلفی برایتان پیش می‌آید. در ادامه به پاسخ تعدادی از سؤالات متداول در رابطه با کلاس یوگا می‌پردازیم. در صورتی که پاسخ سؤال خود را پیدا نکردید، در قسمت دیدگاه ها بپرسید تا شما را راهنمایی کنیم.

خیر، یوگا دارای گستره ی وسیعی از سبک های مختلف است که علاوه بر رشد و پرورش روح، برای سلامتی و تندرستی بدن (جسم) بسیار کاربردی است. 

هر گروه سنی در وضعیت سالم، متناسب با رده سنی خود می توانند در کلاس های یوگا شرکت کنند. مانند یوگا کودکان، یوگا با وسیله، یوگای مدرن، کلاسیک، یوگای بارداری، یوگای خنده و …

با توجه به سبک یوگایی که انتخاب و تمرین می کنید، وسایل و تجهیزات متفاوتی بکار می رود. ولی به طور کلی برای انجام تمرینات یوگا به مت، بند، آجر نیاز است.

ﻣﺪﯾﺘﯿﺸﻦ ﯾﻌﻨﯽ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﻟﺤﻈﻪ ﻭ ﺗﻮﻗﻒ ﺍﻓﮑﺎﺭ است.
ﻧﺤﻮﻩﯼ ﺁﻣﻮﺯﺵ يوگا ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ﺭﻭﯼ ﺟﺴﻢ ﻭ ﺑﺪﻥ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺫﻫﻦ، ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪﺍﯼ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﻣﯽ شود ﮐﻪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎﺕ ﺗﻨﻔﺴﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ با انجام آساناهاى يوگا مراقبه كرد.
ﺩﺭ انتهاى آساناهاى ﯾﻮﮔﺎ معمولا ريلكسيشن انجام مى شود.

ﯾﻮﮔﺎ ﺑﺎ ﺗﺄﺛﯿﺮﯼ ﮐﻪ ﺭﻭﯼ ﻋﻀﻼﺕ ﻭ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﭘﺎﯾﻪ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﻤﯿﻖ ﻭ ﻣﻮﺛﺮ ﺁﻥ ﺍﺛﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺭﻭﯼﺫﻫﻦ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩﻥ ‏( ﺁﻧﻮﺭﮐﺴﯿﺎ، ﻭ ﺑﻮﻟﯿﻤﯿﺎ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﭘﺮﺧﻮﺭﯼ ﻭ ﮐﻢﺧﻮﺭﯼ ﺍﺳﺖ ‏) ﺧﻮﺩﺑﻪﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﺫﻫﻦ ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﺑﺮﻃﺮﻑ
ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺒﺘﺪﯼ ﺳﺎﻋﺎﺕ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻇﻬﺮ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺪﻥ ﻧﺮﻡﺗﺮ ﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩﺗﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﺪﻥ ﻭ ﺫﻫﻦ ﺁﻣﺎﺩﻩﺗﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺍﻧﺠﺎﻡ ﯾﻮﮔﺎ ﺻﺒﺢﻫﻨﮕﺎﻡ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﺫﻫﻦ ﺳﺒﮏ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ.

لینک مرتبط :

یوگا در دوران بارداری
فرق مدیتیشن با یوگا در چیست ؟
فواید کلاس یوگا برای بدن چیست؟
معرفی بهترین کلاس نقاشی اصفهان
معرفی بهترین کلاس آشپزی اصفهان
معرفی بهترین کلاس ماساژ اصفهان
معرفی بهترین کلاس موسیقی اصفهان
معرفی بهترین کلاس طلا و جواهرسازی اصفهان
معرفی بهترین مرکز مشاوره اصفهان
معرفی بهترین کلاس انگلیسی اصفهان
معرفی بهترین کلاس فرانسه اصفهان
معرفی بهترین کلاس خیاطی اصفهان
معرفی بهترین کلاس قرآن اصفهان
معرفی بهترین باشگاه تنیس اصفهان
معرفی بهترین کلاس سوارکاری اصفهان
معرفی بهترین باشگاه تیراندازی اصفهان
معرفی بهترین باشگاه بیلیارد اصفهان
معرفی بهترین کلاس فوتبال اصفهان
معرفی بهترین کلاس پینگ پنگ اصفهان
معرفی بهترین کلاس شنا اصفهان
معرفی بهترین کلاس یوگا اصفهان
معرفی بهترین کلاس کنکور اصفهان
معرفی بهترین کلاس عربی اصفهان
معرفی بهترین باشگاه رزمی اصفهان
معرفی بهترین باشگاه بولینگ اصفهان
معرفی بهترین باشگاه بسکتبال اصفهان
معرفی بهترین باشگاه پارکور اصفهان

3.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین کلاس یوگا اصفهان»

  1. کلاس یوگا خوب توی شهر اصفهان نیست به نظر من در واقع جز تهران ، امکانات واسه شهرهای دیگه نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی