بهترین کلاس هندبال مشهد

معرفی بهترین باشگاه های هندبال مشهد

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین باشگاه های هندبال مشهد بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

هندبال چیست؟      

هندبال از جمله ورزش های گروهی است که به صورت دو تیم هفت نفره انجام می شود که از بین این هفت نفر یک نفر به عنوان دروازه بان در مقابل دروازه می ایستد. این بازی به صورت دستی است و باید توپ را با دست و با پاس دادن به همدیگر در درون دروازه حریف انداخت. هدبال در دو وقت 30 دقیقه ای بازی می شود و همچنین در بین بزرگسالان برگزار می شود. شما می توانید برای اینکه این ورزش را انجام دهید به باشگاه هندبال در مشهد مراجعه نمایید و ورزش مورد علاقه تان را بازی کنید.

تاریخچه ورزش هندبال                                                    

ورزش هندبال را در زمان های قدیم به نام اورانیا می شناختند که این ورزش را حدود 600 سال قبل از میلاد روی دیوارهای حجاری آتن یونان کشف کرده اند اما به طور رسمی این ورزش در سال 1890 شکل گرفته است و توسط فردی به نام کارل شلنز توسعه یافته است. این ورزش در اروپا به دلیل سردی هوا در داخل سالن شکل گرفت و امروزه نیز به همین صورت در سالن صورت می گیرد. از جمله کشور هایی که در به ثمر رساندن این ورزش نقش داشتند  آلمان، چکسلواکی و دانمارک می باشد. به طور کلی ورزش هندبال در سال 1928 با یازده کشور عضو در آمستردام هلند تشکیل شد و برای نخستین بار در سال 1931 اجازه ورود به المپیک را پیدا کرد اما در جنگ جهانی دوم این ورزش منحل شد و دوباره بعد از مدت ها در سال 1950 در سوئیس آغاز به کار کرد.

بهترین باشگاه هندبال مشهد

معرفی بهترین باشگاه های هندبال مشهد

هندبال یکی از ورزش های گروهی و پرطرفدار است که در بیشتر شهر های ایران انجام می شود. در مشهد نیز باشگاه های هندبال برای علاقه مندان وجود دارد که به صورت دو تیم 7 نفره صورت می گیرد و علاقه مندان می توانند با مراجعه به باشگاه، ورزش مورد علاقه شان را انجام دهند. این ورزش علاوه بر اینکه سرعت، استقامت را بالا می برد آمادگی های روانی را نیز افزایش می دهد. در ادامه تعدادی از بهترین باشگاه های هندبال مشهد را به شما معرفی می‌کنیم.

باشگاه هندبال برزین

مشاهده صفحه آموزشگاه

مجموعه ورزشی سجاد

مشاهده صفحه آموزشگاه

مجموعه ورزشی آستان قدس

مشاهده صفحه آموزشگاه

انواع هندبال

هندبال به شکل های مختلفی بازی می شود که از جمله آن ها هندبال سالنی، هندبال داخل چمن، هندبال ساحلی، هندبال چکی، هندبال آمریکایی، هندبال گالیک، هندبال 7 نفره، هندبال کوچک، هندبال نشسته، هندبال با ویلچر و … می باشد. ما در این مطلب شما را با برخی از این انواعی که نام برده شد آشنا خواهیم کرد.

1. هندبال داخل چمن

این بازی نیز قوانینی مانند بازی هندبال که در باشگاه هندبال مشهد صورت می گیرد، دارد و طول زمین بین ۹۰ تا ۱۱۰ متر و عرض زمین بین ۵۵ تا ۶۵ متر می باشد. در این بازی در هر تیم 11 نفر بازی می کند و دو نفر نیز به عنوان ذخیره می باشند. این بازی رفته رفته کم رنگ تر شده است و آخرین جام جهانی که برای این بازی برگزار شده است در سال 1966 بود.

2. هندبال ساحلی

این بازی در ساحل برگزار می شود که به صورت دو یا سه ست می باشد و معمولا بیشتر قوانین این بازی نیز مانند بازی هندبال است. در هندبال ساحلی گل بازیکن ۱ امتیاز و گل دروازه بان ۲ امتیاز دارد.

3. هندبال چکی

این بازی برای اولین بار در کشور چک صورت گرفته است و در واقع می توان گفت که پیدایش آن در کشور چک بوده است. از جمله ورزش هایی است که در داخل سالن انجام نمی شود و اندازه زمین آن ۴۵ در ۳۰ متر می باشد. دروازه این نوع بازی ۲.۴ متر بلندا و پهنایی به اندازه ۲ متر دارد.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی