تیپ شخصیتی isfj

تیپ شخصیتی ISFJ در تست MBTI

معرفی تیپ شخصیتی  ISFJ در تست MBTI

اگر در تست MBTI دارای تیپ شخصیتی  ISFJ هستید و  یا دوست دارید در مورد این تیپ شخصیتی اطلاعاتی کسب کنید با این مطلب همراه باشید.

تیپ شخصیتی ISFJ

تیپ های شخصیتی ISFJ بسیار وظیفه شناس، سخت کوش، وفادار و فداکار به مردم، سازمان ها و گروه ها هستند. هنگامی که به آنها کاری واگذار می شود، نقش های خود را بسیار جدی می گیرند ISFJ .واقعیت ها را به خوبی دیده و با دقت باورنکردنی به جزئیات مسائل اهمیت می دهد.

تیپ شخصیتی ISFJ خلاصه چهار کلمه زیر است.

I= به معنای درونگرا (Introverted)

S= به معنای حسی (Sensing)

F= به معنای احساسی (Feeling)

J= به معنای قضاوتی (Judging)

رویکرد غالب: درون‌گرای حسی

این رویکرد، به تمرکز تیپ‌های درون‌گرای حسی روی جزئیات و واقعیت‌ها منجر می‌شود. همان‌طور که گفتیم این تیپ شخصیتی، اطلاعات لمس‌شدنی را به تئوری‌های انتزاعی ترجیح می‌دهد. آنها به‌‌شدت درگیر محیط مجاور شده و به واقعیت متصل می‌شوند. این افراد به‌خاطر گرایش به حفظ تمرکز و مراقبت از چیزهای آشنا، اغلب به سنت‌ها پایبند هستند.

افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ هنگام تصمیم‌گیری‌ها، خاطرات شفاف تجربیات گذشته را در ذهنشان مقایسه و مرور می‌کنند تا نتیجه انتخاب‌ها و وقایع آینده را پیش‌بینی کنند.

رویکرد کمکی: برون‌گرای احساسی

 ISFJها بر ملاحضات شخصی بسیار تأکید می‌کنند. افرادی که احساسات برون‌گرایانه دارند، روی ارتباط و پیشبرد هارمونی اجتماعی تمرکز دارند. چنین چیزی تنها از طریق رفتارهایی امکان‌پذیر است که از نظر اجتماع، مناسب یا سودمند باشند؛ مانند مؤدب‌بودن، ملاحظه‌کار‌بودن و یاری‌رسان‌بودن.

تیپ شخصیتی ISFJ تلاش می‌کنند خواسته‌ها و نیازهای دیگران را برطرف کنند و در این راه گاهی از خواسته‌های خودشان می‌گذرند تا طرف مقابل را خوشحال و راضی نگه دارند.

رویکرد سوم: درون‌گرای منطقی

تیپ شخصیتی ISFJ اهل برنامه‌ ریزی هستند و دوست دارندکه همه‌چیز مرتب و سازمان‌یافته باشد .این رویکرد با افزایش سن افراد قوی‌تر می‌شود و شامل استفاده از منطق برای درک چگونگی عملکرد جهان می‌شود. وقتی تیپ شخصیتی ISFJ، اطلاعات جدیدی را طی تجربه تازه‌ای دریافت می‌کنند، بین اطلاعاتی که دریافت کرده‌اند، به‌دنبال ارتباطات و نقاط مشترکی می‌گردند تا بتواند الگویابی کنند.

علاوه بر تلاش برای درک بخش کوچکی از هرچیز، این افراد به‌دنبال پیدا‌کردن مناسبت‌ عوامل با هم و چگونگی عملکرد این عوامل در کل هستند.

ویژگی های تیپ شخصیتی  ISFJ

ممکن است ارزش ISFJ ها کمتر دیده شود چرا که آن ها همیشه در پشت صحنه اتفاقات هستند. فرد ISFJ به طور پایدار و بی سر و صدا کار خواهد کرد و اطمینان حاصل می کند که همه جزئیات در نظر گرفته شده است. دست کم گرفتن ISFJ یک اشتباه خواهد بود زیرا، اگرچه ممکن است آنها خیلی خود را توانمند نشان ندهند، اما دقت و توجه شان به جزئیات باعث می شود افراد کارآمدی باشند.

تیپ شخصیتی ISFJ ، اشخاصی وفادار، قابل اتکا، پایبند و مهربان هستند و به احساسات دیگران بها می دهند. آنها افرادی دقیق، متعهد، مسؤول و هوشیارند و از این که مورد نیاز باشند، لذت می برند. در عمل به تعهدات خود متعهد و ثابت قدم اند.

از آنجایی که اخلاق کاری بالایی دارند، مسؤولیت امور را می پذیرند، بخصوص اگر احساس کنند که دست به کار شدن آنها در تصمیم گیری قضاوت های عملی می کند و به سبب عقل سلیم و دیدگاههای عالی خود اسباب ثبات و آرامش می شوند. تیپ شخصیتی ISFJ برای ایجاد یک محیط مرتب و منظم و هماهنگ در خانه و محل کار تلاش می کنند.

ISFJ ها جدی، سختکوش، آرام، صمیمی، با ادب و حمایتگر هستند و از دوستان و همکاران خود حمایت می کنند. دوستدار كمك به دیگران و حل مشكلات آنها هستند. آنان به خواسته ها و احساسات دیگران بها می دهند و دوست دارند به شکل عملی به آنها کمک کنند. تیپ شخصیتی ISFJ دارای روابط اجتماعی گرم و صمیمانه بوده و روابط دوستانه خوبی دارند. آنها به ویژگیهای افراد مورد علاقه شان توجه کرده و آن را به خاطر می سپارند. برایشان مهم است که دیگران چه احساسی در موردشان دارند.

 تیپ شخصیتی ISFJ موجوداتی بی ریا و واقع بین هستند و از اشخاصی که آرام و کم انتظار باشند، استقبال می کنند. آنها به جزئیات توجه خاصی دارند، جزئیات امور را به خاطر می سپارند و با شکیبایی وظایف خود را انجام می دهند. شخصیتهای ISFJ می خواهند مسائل به خوبی و با صراحت عنوان شوند. تصمیم گیرندگانی خوب و موثر هستند.

این اشخاص معمولاً احساسات شخصی خود را نشان نمی دهند، اما در برخورد با موقعیتها و شرایط، در صورت لزوم واكنشهای تند و صریحی دارند. این اشخاص از دوستان خود حمایت می کنند. تیپ شخصیتی ISFJ خدمت گرا بوده و دوست دارند که خدمت کنند و متعهدند که قول و قرارها و مسؤولیتهای خود را به جای آورند.

تیپ شخصیتی ISFJ معمولا ساکت، محتاط و فروتن می باشند و سعی می کنند که مفید واقع شوند.  ISFJ ها واقع گرا، علمی و آگاه می باشند. به سنتها بها می دهند. آنها به شکلی که قرار است رفتار می کنند و روال و رویه های کاری را مورد سوال قرار نمی دهند.

روابط شخصی تیپ شخصیتی ISFJ

از آنجا که این افراد اغلب ساکت و کم‌حرف هستند، ممکن است مردم این ویژگی آنها را به پای بی‌ادبی آنها بگذارند؛ اما در واقع افراد دارای تیپ شخصیتی ISFJ نسبت به دیگران مهربان و دل‌سوزند و معمولا برای فراهم‌کردن امنیت و سلامت انسان‌های دیگر تلاش می‌کنند حتی اگر مورد قدردانی قرار نگیرند. درون‌گرا‌بودن این افراد، تنها دلیل ساکت اما گرم‌بودن آنها است و معمولا با صفاتی مثل مهربان، مطمئن و راست‌گو تعریف می‌شوند.

آنها سخت‌کوش و مورداعتماد هستند و به‌ندرت موفقیت‌های خودشان را می‌بینند؛ در عوض گاهی اطرافیان قدر آنها را به‌درستی نمی‌دانند؛ در برخی موارد هم از این ویژگی آنها سوءاستفاده می‌شود.

دایره دوستان صمیمی تیپ شخصیتی ISFJ کوچک است و این امکان وجود دارد که در کنار افرادی که کمتر می‌شناسند کم‌حرف‌تر باشند، اما حرف‌هایشان را با دوستان صمیمی‌شان در میان بگذارند. آنها اهمیت زیادی برای دوستان صمیمی خود قائل هستند و مایل‌اند حامی و مراقب نزدیکانشان باشند.

مسیرهای شغلی تیپ شخصیتی ISFJ

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ دارای چندین ویژگی هستند که باعث می‌شوند برای مشاغل خاصی مناسب‌تر باشند. از آنجا که خودشان را به‌شدت با احساسات دیگران وفق می‌دهند، مشاغلی در زمینه سلامت روان یا مراقبت‌های درمانی برای آنها مناسب‌اند. این گروه دقیق و منظم هستند و می‌توانند برای مشاغلی که با برنامه‌ریزی، ساختار‌ها یا توجه به جزییات سروکار دارند نیز مناسب باشند. تعهد ایشان به کار، مطمئن‌بودن و توانایی آنها در انجام کارهای مستقل، باعث می‌شود تا برای گروه بزرگی از همکارانشان جذاب باشند.

روابط کاری تیپ شخصیتی isfj

مشاغل مناسب تیپ شخصیتی ISFJ

گروه مراقبت های بهداشتی و اجتماعی

احساس همدلی و مسولیت پذیری موجود در تیپ شخصیتی ISFJ آنها را به خدمتگزاران خوبی در گروه مراقبت های بهداشتی بدل کرده است. این اشخاص به جزئیات و شواهد اهمیت زیادی می دهند که خصوصیت مهمی برای شغل های این گروه است. برخی مشاغل این گروه: دکتر طب سنتی، جراح، چشم پزشک، دندانپزشک، پزشک خانواده، پرستار

گروه آموزش

تیپ شخصیتی ISFJبه دلیل اشتیاق زیاد به کمک کردن به دیگران برای این گروه شغلی مناسب است. او ممکن است ترجیح دهد در مقاطع تحصیلی پایین تر تدریس کند زیرا کار در این مقاطع بیشتر عملی است و تئوری کمتری دارد. برخی مشاغل این گروه: مربی مهد کودک، تاریخ دان، مربی مراکز استثنایی، مربی پرورشی، معلم مقطع دبستان

گروه تجارت

تیپ شخصیتی ISFJ استعداد برنامه ریزی بالایی دارد و برای کار کردن در شرکت هایی که قوانین خاص وو بدون تغییری دارند مناسب است. تیپ شخصیتی ISFJبرای کار در قسمت هایی که به مشتریان خدمت رسانی می کنند توانایی بیشتری دارد. برخی از این مشاغل: منشی، کارمند، دستیار شخصی، کارفرمای خرده فروشی، کارمند خرده فروشی، کارمند قسمت خدمات به مشتریان

گروه صنایع و هنر

تیپ شخصیتی ISFJ توانایی خوبی برای انجام دقیق و ماهرانه کارهای یکنواخت دارد. و اگرچه ممکن است خلاقیت زیادی نداشته باشد اما سعی و تلاشی که برای به وجود آوردن اشیاء و چیزاهای شبیه بهم و با ظرافت می کند او را برای این مشاغل مناسب می کند. برخی مشاغل این گروه: طراح داخلی، موسیقی دان، برقکار، مکانیک ماشین

مواردی که باعث رضایت شغلی تیپ شخصیتی ISTJ  می شود

تیپ شخصیتی ISFJ باید کار موثری داشته باشد تا حس رضایت داشته باشد.

باید بتواند روی پروژه هایی کار کند که دقت زیادی لازم دارند تا از توانمندی هایش استفاده کند.

بتواند بدون مزاحمت دیگران از فضای خود برای انجام کارهایش استفاده کند.

لازم نباشد در حضور دیگران کارش را ارائه و یا توضیح دهد.

در هر پروژه یک نفر باشد و فقط روی یک پروژه کار کند

روابط عاطفی تیپ شخصیتی ISFJ

تیپ شخصیتی ISFJ به شریک زندگی‌شان متعهد هستند و نگاهی سرشار از احساس و ازخود‌گذشتگی به روابط انسانی دارند. با اینکه احساساتی قوی دارند، گاهی در به‌زبان‌آوردن آنها ناکام می‌مانند. ممکن است شریک عاطفی ISFJ شما، مدام به فکر رفع نیازهایتان باشد، اما حواستان باشد که خوبی‌های او را جبران کنید. قدردانی، حس رضایتمندی بیشتری را درون این افراد نسبت به خودشان به وجود می‌آورد.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

تیپ‌های شخصیتی MBTI

برون‌گرا یا درون‌گرا؟!
منطقی یا احساسی؟!

شخصیت شما چیست؟