تیپ شخصیتی ISFP

تیپ شخصیتی ISFP در تست MBTI

اگر در تست MBTI دارای تیپ شخصیتی ISFP هستید و یا دوست دارید در مورد این تیپ شخصیتی اطلاعاتی کسب کنید با این مطلب همراه باشید.

تیپ شخصیتی ISFP

تیپ شخصیتی ISFP در لحظه زندگی کرده و لذت واقعی را در فعالیت های حسی و عملی مانند نقاشی یا صنایع دستی پیدا می کند.  برنامه ریزی برای شخصیت  ISFP اهمیت کمتری دارد، چرا که آنها ترجیح می دهند همیشه کارهایی را که دوست دارند انجام دهند. تیپ شخصیتی ISFP به ندرت رهبر خواهد بود، زیرا ترجیح می دهد در پشت صحنه بماند، مشاهده کند، درک کند و بسیار کم بگوید.

 ISFP ساکت، درون نگر و مهربان است. هماهنگی و احترام به ارزش ها برای آنها بسیار مهم است. و اگرچه ایجاد اعتماد در آن ها مدتی طول می کشد، اما یک دوست محکم و قابل اعتماد خواهد بود. بله، شناخت واقعی ارزشهای درونی ISFP مدتی طول می کشد، اما پاداش جلب اعتمادشان یک دوست برای زندگی خواهد بود، دوستی که به طور فعالانه مشکلات را پیش بینی می کند و بی سر و صدا از شما حمایت خواهد کرد.

رویکرد غالب: درون‌گرایی

تیپ شخصیتی ISFP بیشتر به نگرانی‌های شخصی اهمیت می‌دهند تا مطالب عینی و منطقی. افراد با این نوع شخصیت، بر اساس احساسات خود با اخبار و تجارب برخورد می‌کنند. آن‌ها سیستم ارزش‌گذاری خاص خود را دارند؛ بر اساس چگونگی سازگاری مسائل با ایده خود، به‌طور خودانگیخته قضاوت می‌کنند.

رویکرد کمکی: برون‌گرای حسی

افراد با تیپ شخصیتی ISFP، با دنیای اطراف خود بسیار هماهنگ هستند. آنها به اطلاعات حسی بسیار علاقه‌مند هستند و اگر حتی تغییرات کوچکی در محیط اطرافشان اتفاق بیفتد، کاملا آگاه می‌شوند. به همین دلیل، اغلب تأکید زیادی بر زیبایی‌شناسی می‌کنند و از هنرهای زیبا، قدردانی می‌کنند.

آنها بر زمان حال متمرکز شده‌اند؛ اطلاعات جدید را می‌گیرند و بعد اقدام می‌کنند. آنها حس قوی‌ای نسبت به محیط اطراف خود دارند و اغلب جزئیات کوچکی را که دیگران ممکن است از آن غافل شوند، می‌بینند. اگر آنها بخواهند وقایع گذشته را یادآوری کنند، می‌توانند تصاویر، مناظر، بوها و صداها را به‌خوبی به یاد بیاورند. آنها این خاطرات را با حواسشان بیدار می‌کنند.

رویکرد سوم: درون‌گرای شهودی

این رویکرد، رویکردی فرعی است و از رویکرد کمکی تأثیر می‌گیرد. با توجه به اینکه تیپ شخصیتی ISFP در جزئیات دنیای اطراف خود دقیق می‌شوند، از حس درونی خود در موقعیت‌ها و اتفاقات مختلف کمک می‌گیرند. در حالی که آنها به‌طور کلی مفاهیم یا ایده‌های انتزاعی را دوست ندارند، این رویکرد درون‌گرای شهودی، ممکن است آنها را به سمت تجربه‌کردن اتفاقات مربوط به خود و دیگران سوق دهد.

رویکرد فرعی: برون‌گرای منطقی

یکی از رویکردهای کم‌اثری که تیپ شخصیتی ISFP ممکن است در سازماندهی داشته باشند، این رویکرد است. باوجوداین، آنها ممکن است در موقعیت‌های خاص از این روکرد بیشتر از بقیه استفاده کنند. این رویکرد، در جست‌وجوی کارآمدترین روش ممکن برای انجام‌دادن کارها است. تیپ شخصیتی ISFP ممکن است در جزئیات بسیار دقیق شوند و بهترین روش را برای بیان ایده‌شان پیدا کنند.

ویژگی های تیپ شخصیتی ISFP

تیپ شخصیتی ISFP دوست دارند گزینه‌های مختلف را برای خود نگهداری کنند؛ بنابراین اغلب تصمیم‌گیری را به تأخیر می‌اندازند تا مطمئن شوند که اوضاع تغییر می‌کند یا گزینه‌هایشان عوض می‌شود.

افرادی که دارای این تیپ شخصیتی هستند، مهربان، خودمانی، حساس و کم‌حرف هستند. برخلاف افراد برون‌گرا که از تعامل با افراد دیگر انرژی می‌گیرند، افراد درون‌گرا برای ارتباط با دیگران، انرژی صرف می‌کنند؛ یعنی بعد از گذراندن وقت با دیگران، نیاز دارند مدتی تنها باشند. به همین دلیل، آنها ترجیح می‌دهند فقط با گروه کوچکی از دوستان و اعضای خانواده‌شان معاشرت کنند.

بااینکه شخصیت ISFP کم‌حرف و محتاط هستند، اما صلح‌جو، دل‌سوز و باملاحظه نیز هستند. این افراد آسان‌گیر هستند و تمایل دارند افراد دیگر را همان‌طور که هستند، بپذیرند.

 شخصیت ISFP تمایل دارند تا بر جزئیات تمرکز کنند. آنها به‌جای اینکه نگران آینده باشند، بیشتر به زمان حال فکر می‌کنند. آنها به‌جای رویاپردازی، عمل‌گرا هستند. نظریه‌های انتزاعی را دوست ندارند مگر اینکه کاربردی عملی داشته باشند و تمایل دارند از تجارب دیگران درس بگیرند به‌جای اینکه خودشان تجربه‌ای به‌ دست آورند.

مشاغل مناسب تیپ شخصیتی ISFP

گروه مراقبت های بهداشتی

شخصیت ISFP بسیار مهربان است و به دیگران اهمیت زیادی می دهد. این تیپ شخصیت به واسطه علاقه به جزییات و شوق به گوش دادن می تواند در این حرفه ها موفق باشد. برخی مشاغل این گروه: پرستار، پزشک طب سنتی، چشم پزشک، بهیار، جراح، فیزیوتراپ

گروه علوم و تکنولوژی

شخصیت ISFP دوست دارد بیشتر با حقایق و جزییات درگیر باشد تا تئوری و مفهومات. این شخصیت اگر حق انتخاب داشته باشد بیشتر دوست دارد تا بیرون از اداره کار کند تا در محیط اداری. برخی مشاغل این گروه: زیست شناس، جنکل بان، زمین شناس، باستاتن شناس

گروه هنر

 شخصیت ISFP  از کار کردن با دست لذت می برد. برخی مشاغل این گروه: طراح منظر، نقاش، رقصنده، بازیگر، خیاط، مکانیک

گروه صنایع خاص

تیپ شخصیتی ISFP نسبت به نیاز های مردم حساس است و می تواند در قسمت فروش و خدمات بسیار موثر باشد. برخی مشاغل این گروه: معلم مقطع دبستان، نماینده فروش، گارسون/پیش خدمت، مهماندار هواپیما، آژانس مسافرتی

مواردی که باعث رضایت شغلی تیپ شخصیتی ISFP می شود

باید کار با ارزش هایش تطابق داشته باشد.

باید بتواند از سلیقه شخصی خودش در کارها استفاده کند.

باید کارش دارای جزییات باشد و بتواند از استعداد  خود در پایش این جزییات استفاده کند.

روابط عاطفی تیپ شخصیتی ISFP

تیپ شخصیتی ISFP در روابط بسیار محافظه‌کار هستند. تا حدی که همواره مقابل شریک زندگی خود تسلیم می‌شوند. ازآنجاکه آنها معمولا در بیان احساسات و نیازهای خود خوب نیستند، مهم است که برای درک کردن شریک زندگی خود تلاش کنید. هنگام تصمیم‌گیری‌ها، حتما نظر آنها را بپرسید و به نظراتشان اهمیت دهید

این مطلب را هم از دست ندهید:

آپارات نیکارو

استعداد چیست؟

 
لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی

تیپ‌های شخصیتی MBTI

برون‌گرا یا درون‌گرا؟!
منطقی یا احساسی؟!

شخصیت شما چیست؟