اسکرچ جونیور

اسکرچ جونیور چیست ؟

ما در این مقاله در ارتباط با اسکرچ جونیور چیست ؟ صحبت خواهیم کرد. تاانتها با ما همراه باشید.

هدف اصلی دوره، آموزش ساخت یک برنامه، انیمیشن و یا بازی با زبان برنامه نویسی ساده توسط کودکان 5 – 8 سال است. زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور برای آموزش برنامه نویسی در این رده سنی بسیار مناسب است. سعی بر آن است که به کودک دیدگاهی از مهندسی و علوم رایانه ای تعلیم داده شود. تا کودک با این مهارت رویکرد بهتری نسبت به تکنولوژی مورد استفاده داشته باشد. یکی دیگر از عناصر مهم این دوره آموزش افزایش خلاقیت در کودک است. که خود باعث رشد شکوفایی استعدادهای کودک می گردد. همچنین سعی بر آن است که با تقویت مهارت های مختلف کودکان آنها را با کاربردی کردن استفاده از تکنولوژی آَشنا نماییم.

اسکرچ جونیور چیست ؟

ScratchJr یک زبان برنامه نویسی مقدماتی است. که کودکان ۶-۸ ساله را قادر می سازد داستان و بازی های تعاملی خودشان را ایجاد کنند. کودکان با هم به بلوک های برنامه نویسی گرافیکی حرکت اضافه می کنند تا شخصیت ها حرکت کنند، بپرند و آواز بخوانند. کودکان می توانند به وسیله ویرایشگر رنگ، رنگ شخصیت ها را تغییر دهند، صداهای خود را به آن اضافه کنند. و حتی عکس های خود را وارد کنند، سپس از بلوک های برنامه نویسی برای ساختن شخصیت هایشان استفاده کنند.

اسکرچ جونیور چیست
ScratchJr توسط زبان برنامه نویسی محبوب Scratch توسط میلیون ها نفر از نوجوانان (۸ سال و بالاتر) در سراسر جهان استفاده می شود. در ایجاد ScratchJr، رابط و زبان برنامه نویسی به دقت طراحی شده اند تا آنها برای کودکان مناسب تر باشد. همچنین با دقت زیاد  ویژگی هایی را برای انطباق شناختی، شخصی، اجتماعی و احساسی کودکان طراحی شده است.
ScratchJr به عنوان یک برنامه برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است.

مزایای برنامه نویسی کودکان :

  • افزایش خلاقیت 
  • تقویت حل مسآله 
  • تقویت اعتماد به نفس 
  • تقویت داستان سازی 
  • افزایش توانمند سازی کودکان

هدف از برگزاری دوره چیست؟

  • آشنایی با محیط اسکرچ جونیور
  • آموزش مهارت تشخیص و حل مسئله با استفاده از محیط برنامه نویسی
  • افزایش خلاقیت کودکان با استفاده از ایده پردازی و ایجاد تعامل با ابزارهای دیجیتالی

چرا به این دوره نیاز داریم؟

کودکان با یادگیری این مهارت می توانند با ابزارهای دیجیتالی خود به صورت هدفمند ارتباط برقرارکرده و قدرت خلاقیت خود را در این محیط نشان دهند. ویرایش رنگ، شکلِ محیط ، ضبط صداهای خود و حتی افزودن عکس هایی از خود واشتراک گذاری با دوستانشان، از جمله ویژگی های این محیط می باشد. آنها دراین فرآیند مهارتی، با رویکرد حل مساله، خلاقیت و تمرکز برای موفقیت های تحصیلی آشنا می گردند

2.7/5 - (16 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی