معرفی نرم افزارهای کلاس مجازی

نرم افزارهای کلاس مجازی زیادی در بازار وجود دارد که مدیران و معلمان می‌توانند آموزش‌های راه دور خود را به شاگردان و همکارانشان ارایه دهند. داشتن ویژگی‌هایی مانند ایجاد آسان کلاس درس، ویدئو کنفرانس، گروه بندی کلاس ها، سازگاری با موبایل به استفاده راحت تر از دوره های آموزشی آنلاین کمک می‌کند.

دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان، با وجود محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده، می‌توانند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن، یادگیری دروس و انجام پروژه هایشان را از راه دور و از منزل ادامه دهند. برای این منظور موسسات و سازمان‌ها باید نرم افزارهایی را استفاده کنند که تمام نیازهای آنها در زمینه آموزش را برطرف کند.

نرم افزار مناسب برای استفاده در کلاس مجازی کاملا بستگی به استفاده و کاربرد شما دارد. چه قابلیت هایی از سیستم کلاس مجازی خود انتظار دارید مثلا ویدئو کنفرانس برای حضور چند نفر را لازم دارید یا تعداد کاربرانی که همزمان به سیستم کلاس مجازی شما وصل می‌شوند چقدر است؟ به همین میزان چه پهنای باند و یا سخت افزاری لازم دارید؟ آیا کاربران به صورات لوکال امکان اتصال دارند یا از هر جایی می‌توانند وارد کلاس مجازی شوند؟

کلاس مجازی چیست؟

به محیط آموزشی و یادگیری آنلاین، کلاس مجازی می‌گویند. در کلاس مجازی دانش آموزان و معلمان از طریق ابزارهایی که نرم افزارها فراهم می‌کنند با هم تعامل دارند. موسسات آموزشی مانند دانشگاه هاو مدارس از نرم افزارهای کلاس مجازی برای برگزاری کلاس‌ها از راه دور استفاده می‌کنند تا بتوانند کیفیت کلاس های حضوری را حفظ کنند.

بیایید قابلیت های کلاس مجازی را جمع بندی کنیم:

  •  قابلیت استریمینگ ویدئو به صورت زنده
  •  اشتراک گذاری صفحه نمایش
  •  ویژگی وایت بورد آنلاین
  •  محیط جامع کلاس آنلاین برای استفاده در موسسات آموزشی مناسب برای معلمین و دانش آموزان
  •  استریمینگ ارایه های تعاملی به صورت زنده
معرفی نرم افزارهای کلاس مجازی
معرفی نرم افزارهای کلاس مجازی

ویژگی های نرم افزار کلاس مجازی

ویژگی های نرم افزار کلاس مجازی عبارتند از:

  •  ویدئو کنفرانس
  •  رمزگذاری ویدئو و حفاظت از رمز عبور
  •  وایت بورد
  • ضبط و رکورد جلسه
  • چت به صورت متن و تکست
  • اشتراک گذاری و ذخیره فایل
  • اشتراک گذاری صفحه تصویر
  • رای گیری و نظرسنجی تقسیم و گروه بندی شاگردان برای انجام فعالیت های گروهی
  • سازگاری با موبایل
  • برگزاری آزمون
  • بالا بردن دست (برای پاسخ دادن یا داوطلب شدن یا سوال پرسیدن یا …)
  • اتصال از طریق مرورگر

1- اسکای روم

ارتباط با مخاطب، فراتر از مرزها
پلتفرم بومی برگزاری وبینار و وب کنفرانس

این نرم افزار بدون نیاز به نصب یا افزونه در سیستم شما است . یکی از مشکلات رایج برگزاری رویدادهای آنلاین (آموزش آنلاین، وبینار، وب‌کنفرانس و…) آموزش کاربران برای شرکت در این رویدادها است. بسیاری از محصولات موجود در بازار نیازمند نصب افزونه‌ها و پیش‌نیازهای مختلفی هستند. که این امر برای بسیاری از مخاطبین که دانش کمتری دارند کاری دشوار است و مانع از استقبال گسترده آن‌ها می‌گردد. برای شرکت در رویدادهایی که در بستر اسکای‌روم برگزار می‌شوند نیاز به نصب هیچ‌گونه افزونه، نرم‌افزار یا پیش‌نیازی نیست. و مخاطبین تنها با یک کلیک می‌توانند به‌راحتی در رویداد موردنظر شرکت نمایند. حتی برای استفاده از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها (به‌جز آیفون) نیز نیازی به نصب اپلیکیشن نبوده و اسکای‌روم در مرورگرهای رایج به‌سادگی قابل‌اجرا است.

محیط فارسی با کاربری آسان دارد. سادگی محیط برنامه‌ها برای راحتی کاربران در عین امکانات گسترده بسیار اهمیت دارد. محیط برنامه اسکای‌روم با تمرکز بر سادگی و کاربرپسند بودن و دوری از هرگونه پیچیدگی طراحی‌شده است تا مخاطبین و علاقه‌مندان به شرکت در رویدادها تجربه لذت‌بخشی از فن‌آوری ارتباطات آنلاین را کسب نمایند. فارسی بودن محیط برنامه و سازگاری آن با محتوای فارسی نیز یکی از عوامل مهم در ایجاد یک حس خوب برای کاربران است.

معرفی نرم افزارهای کلاس مجازی
معرفی نرم افزارهای کلاس مجازی

2- ادوبی کانکت

Adobe Connect امن ترین و انعطاف پذیرترین و توسعه پذیرترین و پر قابلیت ترین محصول ویدئو کنفرانس در بازار است. قدرتمند و پایدار است و محدودیت ها و عدم توسعه پذیری که در دیگر ابزارهای کلاس مجازی دیده می‌شود را ندارد. در نتیجه کنفرانس های آنلاین مهم و حساس خود را با خیال راحت با Adobe Connect انجام دهید.

برنامه ادوبی کانکت – Adobe Connect یکی دیگر از برنامه های کاربردی کمپانی Adobe است که هر روز به میزان محبوبیتش بین کاربران اضافه می شود. نسخه نهایی این برنامه که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای برگزاری کلاس مجازی ، جلسات صوتی و تصویری آنلاین ، وب کنفرانس و وبینار است. البته امکان برقراری تماس های صوتی و تصویری به صورت گروهی در بسیاری از پیام رسان ها نیز وجود دارد. اما آنچه Adobe Connect را متفاوت می کند سایر امکاناتی است که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد. شما در این برنامه می توانید جلسات و کلاس های آنلاین را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. جلسات را ضبط کنید یا در حین کنفرانس ویدیو و فایل به اشتراک بگذارید. امروز میتوانید ادوبی کانکت را به صورت رایگان برای اندروید و با لینک مستقیم از مایکت محبوب ترین مارکت اندروید از نگاه کاربران دانلود و نصب نمایید.

معرفی نرم افزارهای کلاس مجازی
معرفی نرم افزارهای کلاس مجازی

لینک مرتبط :

راهنمای ثبت نام در دوره های مجازی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی