بهترین کلاس معماری تهران

معرفی بهترین آموزشگاه معماری تهران

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین آموزشگاه معماری تهران بپردازیم، اما قبل از آن بهتر است کمی با دکوراسیون و بازار کار آن آشنا شویم.

معنی دکوراسیون در لغت نامه فارسی آراستن، چیدمان و مرتب کردن است. وقتی که صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه از جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشد.

با توجه به همه گیر شدن و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی دیگر طراحی دکوراسیون محدود به خانه‌های مسکونی نیست و در دفاتر کاری، فروشگاه ها، مغازه ها، بیمارستان ها، هتل ها و غیره هم از قوانین مختلف طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

دکوراسیون واژه ای است فرانسوی که معادل فارسی آن بر اساس تعریف لغت نامه  دهخدا عبارت است از: فن و تخصص در رشته آموزشی آذین، آذین بندی، آراستن. هم چنین بر اساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از : هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه و از طرفی در لغت نامه وبستر، طراحی داخلی چنین تعریف شده است : هنر یا عمل برنامه ریزی و نظارت بر طراحی و اجرای معماری داخلی و مبلمان.

عوامل متعددی در طراحی دکوراسیون داخلی موثر هستند. شناخت بافت، رنگ، فرم، عمق، بعد ها مانند کف، سقف، دیواری، عناصر کاربردی و وسایل تزئینی و مبلمان در دکوراسیون داخلی از الزامات این رشته برای رسیدن به طراح دکوراسیون مناسب و خوشایند است.

دکوراسیون داخلی یک میان رشته بین رشته طراحی و معماری است. در دکوراسیون داخلی همانقدر که توجه به ویژگی های کاربردی و ساختاری فضا باید توجه شود، ویژگی های هنرمندانه و زیبایی شناسانه فضای داخلی حائز اهمیت است.

وظایف طراح دکوراسیون داخلی

یک طراح دکوراسیون داخلی باید تناسب و هماهنگی را با طراحی داخلی فضا حفظ کند و از این جهت باید از قوه تجسم و خلاقیت بالایی در ردیف هنرهای تجسمی برخوردار باشد. دکوراسیون داخلی فضا باید با هدف بهینه کردن و ارتقا کیفیت زندگی و رضایت بخشی کاربر در فضا پیش برود. یک طراح دکوراسیون داخلی باید از علم رفتار مردم درکی متقابل داشته باشد تا بتواند فضایی پویا، خلاق و کاربردی که یک طراح داخلی طراحی کرده است را تکمیل کند. ساماندهی فضا با در نظر گرفتن عملکرد آن، طراحی و جانماییی فضا با توجه به طراحی پلان ساختمان و مسایل ایمنی، رعایت مسائل آکوستیک و انتقال صدا، انتخاب و چیدمان مبلمان، وسایل دکوری، ترکیب رنگ ها و تعادل رنگی یکی از وظایف متعدد یک طراح داخلی است. طراحی داخلی در واقع بین معماری داخلی و دکوراتوری است.

بهترین آموزشگاه معماری تهران

معرفی بهترین آموزشگاه معماری تهران

بازار کار دکوراسیون داخلی در ایران در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است. آغاز یک کسب و کار اینترنتی و ارتباط  با مشتریان از طریق اینترنت، دریچه ای خواهد بود به بازار دکوراسیون داخلی ایران. برای بقا بایستی به روز باشید. کامپیوتر و زبان انگلیسی  بیاموزید و به کار ببندید. با طرح های تجاری رابطه برقرار کنید. طرح هایی که در بازار کار دکوراسیون داخلی ایران پر مخاطب هستند. تمرکزتان را بر روی کف، سقف، دیوار، رنگ، نور، بافت، متریال متمرکز کنید. مدام در حال آموختن و الگوبرداری باشید تا دربازار داخلی دکوراسیون ایران  جایگاهتان را مستحکم نمایید.

مشتری مداری یکی دیگر از فاکتورهای ارتقا جایگاه تان در بازار طراحی دکوراسیون داخلی ایران می باشد. در سال های نخست فعالیت تان کیفیت و هنر را ادغام نموده و با قیمت مناسب به بازار دکوراسیون داخلی ایران ارائه دهید، با این کار مطمئنا نتایج مالی و شغلی آتی را تضمین نموده اید.

به طور کلی میزان درآمد طراح داخلی به تخصص، مهارت و تجربه او بستگی دارد. طراحانی که در شرکت های خصوصی استخدام شده اند، درآمدهای متفاوتی دارند. طراح داخلی که خود یک شرکت مستقل راه اندازی می کند، درآمدش به میزان فعالیت و تعداد سفارشاتی که از مشتریان می گیرد، وابسته است.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی