آموزش ICDL در مشهد ؛ معرفی بهترین کلاس

مطابق تعریف یونسکو «باسواد» در هزاره سوم کسی است که همزمان سه شرط یا سه توانایی داشته باشد: تحصیلات عالی (دانشگاهی) داشته باشد، با کامپیوتر آشنا باشد و یک زبان بین المللی را بداند. ابتدایی ترین گام برای یادگیری کامپیوتر، آموزش ICDL در مشهد یا شهرهای دیگر است.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن کارها، نمیتوان از نقش کامپیوتر در امور روزمره غافل شد. اگرچه اغراق آمیز است، اما تمامی کارهایی که در جهان امروزه انجام می شود تاییدی است بر این ادعا. برای مثال سیستم های هوشمند کارت اعتباری، کتاب های الکترونیکی، دانشگاه مجازی، خریدهای آنلاین، تلفن های همراه، دوربین های مگا پیکسلی، وسایل خانگی دیجیتال، ساختمان های هوشمند و… قسمت کوچکی از دنیای بزرگ دیجیتال کنونی می باشد.

مسئله مهم این است که گستردگی علم کامپیوتر زمان کافی را به ما نخواهد داد تا بتوانیم با تمامی زوایای کار با کامپیوتر آشنا شویم. بهترین راه برای شروع یادگیری کامپیوتر شرکت در دوره‌های آموزشی پر کاربرد، مثل دوره آموزش آنلاین ICDL است. با یادگیری مهارت های هفتگانه ICDL شما می‌توانید مهارت های خود را در زمینه فناوری اطلاعات (IT) افزایش دهید.  در دوره های ICDL با ۷ مهارت آشنا می شوند که شامل مفاهیم اساسی IT، مقدمه ای بر ویندوز، Excel ، پایگاه‌های داده، آموزش پاورپوینت power point و همچنین خدمات اطلاعاتی شبکه اینترنت و پست الکترونیک می باشد.

برای انتخاب کلاس کامپیوتر نیاز به راهنمایی دارید؟ فرم زیر را تکمیل کنید. با شما در ارتباط خواهیم بود.

اهمیت یادگیری ICDL

واژه ICDL مخفف International Computer Driving Licence است. یادگیری مهارت های هفت گانه ICDL بیانگر کفایت در مهارتهای کامپیوتری است. اهمیت یادگیری و کاربرد علوم مهارت های هفت گانه ICDL کاملا واضح و حیاتی است. بسیاری از سازمان ها و حتی کشورها در طرح های آتی و توسعه ای خود یکی از استراتژی های اصلی خود را به آن اختصاص داده اند. البته یادگیری مهارت های ICDL نه فقط برای کارمندان و شاغلین، بلکه برای دانش آموزان و دانشجویان نیز بسیار مفید است.

آموزش ICDL در مشهد و سایر شهرها به شما کمک می کند تا بتوانید در کسب و کارهایی که مرتبط به فناوری اطلاعات است مشغول شوید. همچنین بعد از مدتی صرف نظر از مسائل پیچیده فنی مهندسی، می‌توانید نیازهای روزمره خود شامل انجام امور بانکی، جستجوی اطلاعات و… را راحت تر انجام دهید.

آموزش ورد و اکسل در مشهد

مهارت های هفتگانهICDL شامل چه مواردی می‌شود؟

آموزش ICDL در مشهد و شهرهای دیگر شامل 7 مهارت تئوری و عملی  است که برای اخذ مدرک نهایی وزارت علوم نیاز به موفقیت در تمام دوره ها می‌باشد:

1- مفاهیم ابتدایی در فناوری اطلاعات

در این مهارت آموزش پذیران مفهومی کلی از فناوری اطلاعات و کار با نرم افزار و سخت افزار رایانه را فرا خواهند گرفت. همچنین باید با شبکه های اطلاعاتی و کاربرد روزانه برنامه های کاربردی رایانه آشنا شوند.

2- آشنایی با مفهوم Windows ، استفاده و مدیریت فایل ها

دانشجویان در این بخش می بایست امکان استفاده از رایانه و سیستم عامل را فراگیرند و بتوانند تنظیمات اصلی دلخواه خود را در ویندوز انجام دهند. همچنین یاد می‌گیرند کارهای مربوط به مدیریت  فایل های رایانه ای از جمله کپی، حذف و …. را به راحتی انجام دهند.

3- آشنایی با مفهوم واژه پردازی (مقدمه ای بر Word مایکروسافت)

داوطلبان باید مفهوم برنامه های پردازش متن از جمله (Word) را بدانند و همچنین کاربرد روزانه آن شامل (ایجاد، ویرایش، قالب بندی، جدول بندی، کار با تصاویر و….) را فرا گیرند.

 4- آشنایی با مفهوم صفحه گسترده ها ( مقدمه ای بر صفحات گسترده EXCEL مایکروسافت)

در این قسمت دانشجویان باید مفهوم برنامه های صفحه گسترده از جمله (Excel) را بدانند و همچنین کاربرد روزانه آن شامل ( ایجاد، ویرایش، قالب بندی، جدول بندی و…) را فرا گیرند. همچنین لازم است بتوانند فرمول های مقدماتی ریاضی و کاربردی را ایجاد کنند.

5- آشنایی با مفهوم پایگاه داده ( مقدمه ای بر Access مایکروسافت)

داوطلبان در این مهارت باید مفهوم پایگاه داده در رایانه را متوجه شوند و همچنین بتوانند در حالت مقدماتی جداول پایگاه داده ای با پرس و جوهای مقدماتی را ایجاد و ویرایش کنند.

6- ارائه مطالب ( Power Point)

 داوطلبان باید بتوانند از ابزارهای ارائه مطلب رایانه به خصوص نرم افزار  Power Point به خوبی استفاده کنند. به این صورت که امکان ایجاد اسلایدها و ویرایش و قالب بندی متون و تصاویر درون آن را داشته باشند. همچنین باید بتوانند به بهترین شکل از حرکات و امکانات نرم افزار استفاده کنند.

7- اطلاعات و ارتباطات ( خدمات اطلاعاتی شبکه  اینترنت و پست الکترونیک)

 در این بخش متقاضیان باید با مفهوم کلی اینترنت و برخی شاخص های امنیتی آشنا شوند و یاد بگیرند جستجوهای اینترنتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. همچنین باید کار با صفحات اینترنتی را بطور کلی فراگیرند. ضمنا میباسیت کار با پست الکترونیک تحت وب و همچنین نرم افزارهای پست الکترونیکی را فراگیرند تا بتوانند به راحتی به ارسال و دریافت نامه های الکترونیک با پیوست و… بپردازند.

آموزش ICDL به صورت آنلاین به شما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه جویی کرده و با فراغ بال و آسایش در کلاس های آموزش آنلاین ICDL شرکت کنید. از آنجا که دوره های مربوطه دارای ارتباط بسیار نزدیک و هم پوشانی های فراوانی هستند، و ایده آل ترین حالت، گذراندن این دوره ها به صورت متناوب و بدون وقفه می باشد، بهتر است این مهارت ها را همراه با یکدیگر فرا گیرید و سراغ یادگیری تک به تک مهارت ها نروید. البته در صورتی که با این مهارت های هفتگانه آشنایی دارید و فقط در برخی مباحث ضعف دارید، می‌توانید در کلاس های آموزش ورد، اکسل، پاورپوینت یا مهارت های دیگر شرکت کنید.

شرکت کنندگان در دوره آموزش آنلاین ICDL به صورت کاملاً کاربردی با امکانات این نرم افزار آشنا شده  و در صورت انتهای دوره مدرک رسمی ، ممهور به مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که به منزله دانش بالای افراد در مهارت های هفت گانه ICDL  می باشد را دریافت می نمایند.

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی