میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو ؛ مزایا معایب، قیمت و نمونه تصویر

ابرو یکی از مهمترین بخشهای چهره هر فرد است و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی افراد دارد. میکروبلیدینگ ابرو یک روش جدید آرایشی است که مشکل افرادی که نیاز به آرایش مداوم روزانه ابرویشان دارند و یا مشکلی با رشد موهای ابرو هایشان دارند را حل کرده است.

میکروبلیدینگ یکی از روش‌های آرایش نیمه دائم ابروها است. با میکروبلیدینگ ابرو می‌توانید با توجه به فرم صورت، حالت ابروهای خود را طراحی کنید و ابروی خود را پرتر جلوه دهید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ یکی از روش‌های آرایش نیمه دائمی ابرو است. تعداد زیادی از خانم ها هنوز هم برای پر کردن ابروهای خود از مداد یا ژل ابرو استفاده می کنند. اما این روش ها در طولانی مدت خسته کننده هستند. میکروبلیدینگ روشی است که برای مدت ۱ سال شما را از آرایش دائم ابروها نجات می دهد. ابروهای کم حجم یا نازک را به کمک میکروبلیدینگ ابرو می توان پر تر نشان داد. در واقع با کمک میکروبلیدینگ می‌توانید فرم دلخواهی برای ابروهای خود ایجاد کنید. قبلا در مورد میکروبلیدینگ و هر آنچه باید در مورد آن بدانید، مطلب کاملی در دترلند منتشر شده است.

فرایند میکروبلیدینگ ابرو یک فرایند دقیق است و با ابزار خاصی انجام می ‌شود. به همین دلیل برای اجرای آن باید حتما به متخصص این کار رجوع کنید.

کاربردهای میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو یک تکنیک خالکوبی نیمه دائم است و برای ایجاد ابروهای پرپشت در خانم‌ها کار برد دارد. این تکنیک زیبایی می‌تواند بهترین شکل و فرم ابرو را برای افراد ایجاد کند. به عبارت دیگر کاربرد میکروبلیدینگ ابرو شامل پر کردن و تیره کردن ابروهای نازک، کم پشت و کم حجم، یا ابروهای نامرتب است. با استفاده از این تکنیک آرایشی می‌توانید یک ابروی مدل‌دار شیک و ترند داشته باشید. 

ابزارهای مورد نیاز میکروبلیدینگ ابرو

ابزارهایی مورد نیاز میکروبلیدینگ ابرو انواع مختلفی دارند. برخی از این ابزارها یک بار مصرف بوده و پس از هر مشتری باید دور انداخته شوند، در حالی که برخی دیگر از وسایل پس از استریل کردن، قابلیت استفاده مجدد دارند. ابزارهای اصلی و ضروری میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو عبارتند از:

  • سوزن سرکج
  • قلم دستی نقره‌ای سنگین
  • قلم میکروبلیدینگ با تیغه‌های جانبی
  • قلم خارج از مرکز
  • تشتک رنگ
  • رنگ‌های مخصوص
  • مواد بی‌حس کننده
  • میکرو براش
  • شابلون ابرو
  • پد الکلی
  • دستکش بدون لاتکس

علاوه بر ابزارهای اصلی فیبروز ابرو، لوازم جانبی مختلفی نیز وجود دارد که در کنار ابزارهای اصلی استفاده می‌شود. از جمله این ابزارهای جانبی می‌توان به خط اندازه گیری و مداد مخصوص برای تعیین شکل اولیه ابرو اشاره کرد.

میکروبلیدینگ ابرو چگونه انجام می‌شود؟

میکروبلیدینگ با قلمی مخصوص همراه با یک سری شیب ‌دار انجام می ‌شود که حدود ۱۰ تا ۱۲ سوزن ریز در انتهای آن وجود دارد. این سوزن‌ ها وارد پوست نمی ‌شوند بلکه سطح پوست را به شکل کاملا سطحی و چیزی شبیه به برش با کاغذ، برش می‌ دهند.

این سوزن‌ها خطوطی ریزی در جهت ابروها ایجاد می‌کنند و رنگ مخصوص از طریق آنها وارد لایه زیرین پوست می‌شود. این پروسه باعث ایجاد خط ‌های باریک و در جهت رویش ابروها درست شبیه به تارهای ابرو می‌شود.

در جلسه اول عمل میکروبلیدینگ حدود ۲ الی ۳ ساعت به طول می‌انجامد و بهتر است که شما آمادگی های قبلی برای انجام این عمل را داشته باشید تا بتوانید زودتر و راحت تر برای انجام این عمل حاضر شوید. برای انجام این عمل ابتدا از کرم های بی حسی برای بی حس کردن بخش مورد نظر استفاده می شود. فراموش نکنید که یک تکنسین حرفه ای در تمامی مراحل قدم به قدم با شما پیش می آید و درباره تمامی نکات میکروبلدینگ برایتان صحبت می‌کند. همچنین درباره مراقبتهای بعد از عمل نیز به شما اطلاعات کافی را می دهد.

در مراحل بعدی شکل ابروی جدید و مورد نظر شما با دست کشیده می شود و پس از انجام قرینه سازی های لازم رنگ مورد نظر به ترتیب و با ابزار کار مخصوص بر روی الگوهای مشخص کشیده می شود. در مواقعی از ماسک رنگ دانه ای برای ابروها استفاده میکنند و در نهایت اگر ابرو باز هم به تغییر رنگ احتیاج داشته باشد رنگدانه هایی به آن اضافه می کنند. ابروها در انتهای کار بسیار طبیعی هستند و در صورت انجام اعمال ذکر شده توسط تکنسین در مورد مراقبت های بعد از عمل شما می‌توانید رضایت کافی را از عملتان داشته باشید.

مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو

مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو

با اینکه میکروبلیدینگ ابرو مانند کاشت ابرو پیچیدگی ندارد و در آرایشگاه ها هم انجام می شود؛ اما باید بدانید که اگر این کار توسط افرادی نابلد و غیرحرفه‌ای انجام شود ممکن است به ابروهای طبیعی شما آسیب برساند و فرم آن‌ها را نیز خراب کند. به همین دلیل قبل از هر چیز لازم است با مشاهده نمونه کارها از کار شخص مطمئن شوید. در ادامه این بخش مراحل مختلف انجام این کار را بیان می‌کنم.

  • مرحله اول: مشاوره و طراحی ابروها

قبل از هر چیز لازم است که متخصص این کار با بررسی آناتومی چهره فرد و اطلاع از انتظارات او بهترین فرم ابروها را برای او طراحی کند. در جلسه مشاوره علاوه بر فرم نهایی ابروها می‌توان بررسی کرد که این روش برای فرد مناسب است یا بهتر است به سراغ روش‌های دیگری رفت.

  • مرحله دوم: تزریق بی‌حسی

با توجه به اینکه در این روش از سوزن‌هایی برای سوراخ کردن پوست و ایجاد خراش استفاده می‌شود ممکن است شما کمی احساس درد داشته باشید. به همین دلیل از مقدار مناسبی ماده بی حسی در محل ابروها استفاده می شود تا شما در طول فرایند این عمل هیچ دردی احساس نکنید.

  • مرحله سوم: ترسیم فرم ابرو

بعد از بی‌حس کردن پوست، فرم نهایی ابروها با استفاده از ابزارهای مخصوص کشیده می‌شود و به تایید شما نیز می‌رسد. این کار باعث می‌شود که متخصص در حین انجام عمل حدود ابرو را بداند و فرمی کاملا طبیعی به آن‌ها ببخشد.

  • مرحله چهارم: افزودن رنگ‌دانه‌ها

در این مرحله با استفاده از دستگاه مخصوص که دارای ۱۰ تا ۱۲ سوزن بسیار ریز است سوراخ‌هایی در پوست ایجاد و رنگ‌دانه‌ها به داخل آن تزریق می‌شود. عمق این سوراخ‌ها و خراش‌ها چندان زیاد نیست و رنگ‌دانه‌ها در سطح پوست تزریق می‌شوند. در پایان بعد از اتمام کار رنگ‌های اضافه روی ابروها پاک می‌شوند و کار به اتمام می‌رسد. کل این عمل در نهایت ۲ ساعت طول می‌کشد و بعد از آن لازم است که حدود ۴ تا ۶ هفته بعد برای تمدید نهایی مراجعه کنید.

هزینه انجام میکروبلیدینگ ابرو

هزینه انجام میکروبلیدینگ ابرو به مواد مصرفی برای انجام کار، مهارت شخصی که انجام آن را به صورت حرفه ای برعهده دارد، ضمانت انجام کار و سایر موارد بستگی دارد. با این حال به طور کلی می‌توان گفت قیمت میکروبلیدینگ ابرو از حدود 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان متغیر است. اما این بدین معنا نیست که اگر کسی هزینه کمتری از شما گرفت، کیفیت کار پایین تری دارد. در بازار رقابتی امروز هرکسی ممکن است بنا به شرایط با قیمت متفاوتی میکروبلیدینگ ابرو را انجام دهد. در هرصورت چنانچه قصد انجام این کار را دارید، صرفا قیمت میکروبلیدینگ ابرو را مد نظر قرار ندهید و سابقه میکروکار و موادی که استفاده می‌کند را به دق تبررسی کنید و یک انتخاب مطمئن داشته باشید.

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز یا فیبروز ابرو یک روش نیمه‌ دائمی است یعنی تا ابد باقی نمی ‌ماند و البته به ترمیم هم نیاز دارید. با توجه به هزینه و دردسرهایی که دارد، یکی از سوالاتی که معمولا برای افراد پیش می‌آید این است که میکروبلیدینگ چقدر دوام دارد؟

مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه است. البته میزان ماندگاری پیگمنت‌ها به نوع پوست هم بستگی دارد. برای افرادی که پوست چرب دارند، میکروبلیدینگ ۱۲ ماه باقی می‌ ماند قبل از اینکه به ترمیم مجدد نیاز پیدا کنید. کسانی که پوست نرمال دارند تا ۱۸ ماه می‌توانند از مزایای میکروبلیدینگ بهره‌ مند شوند.

اگر ترمیم ابرو را ادامه ندهید، ابروها به تدریج کمرنگ می‌ شوند و در نهایت ناپدید می ‌شوند. ولی اگر می ‌خواهید میکروبلیدینگ روی پوست باقی بماند، حدودا هر ۱۸ ماه یا کمتر، باید آن را ترمیم کنید.

آیا میتوان میکروبلیدینگ را ریموو کرد؟

بله. پیگمنت‌هایی که برای میکروبلیدینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، هیچ نوع لک یا تغییر رنگ در پوست ایجاد نمی‌کنند. برای از بین بردن میکروبلیدینگ و در واقع ریمو کردن آن می‌توان از نوعی حلال مخصوص رنگ‌ها استفاده کرد.

فراموش نکنید که در ۷ تا ۱۰ روز بعد از میکروبلیدینگ، ابروهای شما ۴۰ درصد تیره‌تر از نتیجه نهایی کار خواهند بود. با شروع فرایند ترمیم ابرو، این رنگ ملایم‌تر و روشن‌تر می‌شود.

افرادی که میکروبلیدینگ انجام می‌دهند در روزهای اول معمولا از پررنگ بودن ابروهای خود ابزار نارضایتی می‌کنند و حتی دچار ترس و وحشت می‌شوند. ولی باید صبور باشید تا رنگ‌ها به حالت نرمال تغییر رنگ دهند. بعد از ۷ تا ۱۰ روز، می‌توانید رنگ نهایی را ببینید که معمولا روشن‌تر از روزهای اول است.

نکات مهم قبل از میکرو بلیدینگ

در ادامه به نکاتی میپردازیم که بهتر است قبل از میکروبلیدینگ ابرو، آن‌ها را رعایت کنید:

  • از یک هفته قبل الکترولیز، برداشتن با موچین و وکس ابرو را انجام ندهید.
  • از دو هفته قبل، آفتاب نگیرید و زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • از یک هفته قبل، فیشال، پاکسازی پوست و لایه ‌برداری انجام ندهید.
  • از یک ماه قبل، از محصولات حاوی رتینول یا ویتامین A استفاده نکنید.
  • در روز انجام میکروبلیدینگ ورزش نکنید.
  • سه هفته قبل از میکروبلدینگ بوتاکس نکنید.
  • از یک هفته قبل روغن ماهی و ویتامین E مصرف نکنید چون این مواد، خون را رقیق می‌کنند.
  • سه روز قبل از میکروبلیدینگ وکس نکنید یا رنگ نکنید.
  • میکروبلیدینگ ابرو در دوران شیردهی ممنوع می باشد.

روزی که قرار است میکروبلیدینگ انجام دهید این نکات را رعایت کنید:

  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل نوشیدنی الکلی ننوشید.
  • دو ساعت قبل از آن قهوه ننوشید.
  • از ۲۴ ساعت قبل، آسپیرین یا ایبوپروفن مصرف نکنید.

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

پس از انجام میکروبلیدینگ ابرو لازم است مراقبت‌های خاصی انجام دهید تا ابروی شما ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد:

  • حداقل تا ۳ روز ابروهای خود را به هیچ عنوان خیس کنید. در صورت ضرورت می‌توانید از کمی آب همراه با صابون یا شامپو بچه استفاده کنید، با این حال بهتر است چند روز تحمل کنید تا میکروبلیدینگ به زیباترین شکل روی صورت شما باقی بماند. 
  • به مدت ۱۰ روز سعی کنید کمترین میزان آب به صورت و مخصوصا به ابروی شما برسد. پس از گذشت ۱۰ روز می‌توانی پوست خود را مثل همیشه بشویید و برای شستن صورت از شوینده‌های ملایم استفاده کنید.
  • به آرامی ابروها را هر روز صبح و شب با آب و صابون‌های آنتی‌باکتریال بشویید. اطمینان حاصل کنید که صابون به طور کامل از روی پوست صورت پاک شده است. با حوله نرم یا دستمال کاغذی، ابرو را خشک کنید. نگران نباشید چون این کار باعث از بین رفتن پیگمنت‌ها نمی‌شود. از شوینده‌هایی که حاوی اسید یا لایه‌بردار هستند استفاده نکنید.
  • مقداری روغن‌های مغذی طبیعی مثلا روغن نارگیل روی هر ابرو قرار دهید. صبح و شب این کار را تکرار کنید.
  • از روبالشی‌های تمیز استفاده کنید.
  • ابروهای خود را دستکاری نکنید.
  • برای مدت ۴ هفته فیشال، بوتاکس یا لایه‌برداری نکنید.
  • برای مدت یک هفته ورزش نکنید.
  • برای مدت یک هفته در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • برای مدت ۱۰ روز از حمام رفتن‌های طولانی و پر از بخار اجتناب کنید.
  • تا ۱۰ روز شنا نکنید.
  • تا زمانی که ابروها ترمیم نشده‌اند، از مواد آرایشی و مواد مراقبتی پوست روی ابروهای خود استفاده نکنید.

فراموش نکنید که کار میکروبلیدینگ ابروهای شما تا جلسه دوم به اتمام نمی‌رسد.

انجام میکروبلیدینگ ابرو برای چه کسانی مناسب و برای چه کسانی ضرر دارد؟

چنانچه بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن به این سؤال پاسخ دهیم، باید بگوییم میکروبلیدینگ ابرو برای افرادی که از ابروهای خود راضی نیستند، مناسب است. بسیاری از افراد ابروهای نازک یا کم‌پشت دارند و این موضوع در چهره آنان تأثیر زیادی می‌گذارد. به واسطه میکروبلیدینگ می‌توان برای این افراد ابروهای پرپشت ایجاد کرد و زیبایی صورت و چهره را دو چندان نمود. البته روش‌های دیگری مانند اکستنشن ابرو نیز به پرپشت دیده شدن ابروها کمک می‌کند، اما هیچ روشی به اندازه میکروبلیدینگ خروجی طبیعی و جذابی ندارد. 

گرچه میکروبلیدینگ یا فیبروز ابرو روشی محبوب، پرطرفدار و بی‌خطر است، با این حال ممکن است برای بعضی از افراد مضر باشد. افرادی که در گروه‌های زیر قرار می‌گیرند بهتر است سراغ میکروبلیدینگ ابرو نروند:

  • افراد دارای پوست بسیار نازک یا حساس
  • افراد دارای پوست بسیار چرب
  • افراد مستعد کلوئید یا ضایعه گوشت اضافه پس از زخم
  • افراد دارای بیماری‌های قابل انتقال از طریق خون
  • افراد دارای ژودرم یا فیلرهای دیگر در نواحی نزدیک ابرو
  • افراد مبتلا به سرطان و درگیر فرآیند شیمی درمانی
  • افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی
  • افراد دارای تاتو یا سایر آرایش‌های دائم قدیمی
  • افراد حساس به الکل و مواد بی حسی
  • زنان باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به دیابت با تزریق انسولین

آیا میکروبلیدینگ در دوران بارداری مضر است؟

میکروبلیدینگ در دوران بارداری و شیردهی  به هیچ عنوان توصیه نمی شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم که انجام این کار را به زمان دیگری موکول کنید تا از به وجود آمدن هرگونه مشکلی برای خود پیشگیری کنید.

آیا میکروبلیدینگ باعث آسیب ابروهای طبیعی میشود؟

این سوال جواب قطعی ندارد. یکی از سوالاتی که همواره درباره میکروبلیدینگ پرسیده می شود درباره عوارض آن است. در واقع نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد زیرا جواب این سوال برای هر فرد متفاوت است. در واقع تمامی روش های آرایشی از ساده تا پیشرفته دارای عوارض مخصوص به خود هستند و شما نمی توانید هیچ روش آرایشی را در دنیا پیدا کنید که به هیچ عنوان آسیب زننده نباشند اما این که میزان این آسیب چقدر است به عوامل زیادی مرتبط می شود برای مثال انتخاب کلینیک زیبایی که در آن عمل را انجام می دهید و یا مواد استفاده شده در میکرو همچنین بهداشت رعایت شده در حین انجام عمل و یا مهارت فردی که عمل را برایتان انجام می دهد همه و همه از عواملی هستند که بر روی کیفیت کار تاثیر می گذارند.

آیا میکروبلیدینگ ابرو درد دارد؟

برای این سوال نیز نمی توان پاسخ قطعی بیان کرد. برخی از افراد در حین انجام این پروسه احساس درد می‌کنند و برخی دردی را احساس نمی کنند. برای برخی این درد آزاردهنده است و برخی اصلا چیزی را احساس نمی کنند.

مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو

مزایای میکروبلیدینگ ابرو

از مزایای اصلی میکروبلیدینگ ابرو موقت بودن آن است. درصورتی که به هر دلیل از ابرو خود راضی نبودید و یا احساس کردید مدل ابرویی که طراحی شده برای شما مناسب نیست و یا مطابق سلیقه شما نیست به هیچ عنوان نگران نباشید، رنگ‌های استفاده شده در روش میکروبلیدینگ ابرو به نور آفتاب حساس هستند و بعد از قرار گیری در نور آفتاب به مرور رنگ خود را ازدست می‌دهند. ابرو نیز  محلی است که نمی‌توان آن را پوشاند، به همین دلیل ماندگاری این روش بین 8 ماه تا 1 سال تخمین زده شده است. از دیگر مزایای این روش درد کم آن است؛ زیرا قبل انجام میکروبلیدینگ ابرو آن ناحیه بی حس می‌شود. قرینه شدن ابرو‌ها، طبیعی بودن ابرو در انتهای کار را می‌توان از دیگر مزایای این روش دانست.

کسانی که یک بار تجربه انجام میکروبلیدینگ ابرو را داشته اند می‌دانند که داشتن ابروهای همیشه اصلاح شده و مرتب چه لذتی دارد. برای هر خانم رفتن به آرایشگاه برای برداشتن موهای زاید و سپس مداد کشیدن روزانه برای پرپشت کردن ابرو بسیار دردسر ساز است اما در صورتی که یکبار با این روش ابروهای خود را آرایش نمایید، دغدغه ابرو از بین کارهای روزانتان حذف خواهد شد.

معایب‌ میکروبلیدینگ ابرو

این روش به نفسه ایرادی ندارد اما در صورتی میکرو کار بهداشت را رعایت نکند و یا در کار خود تجربه کافی نداشته باشد می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد پس قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو مرکز میکروبلیدینگ معتبری را انتخاب کنید که در کادر خود از میکرو کاران ماهر و خبره استفاده می‌کنند. بهتر است با دیگر معایب این روش آشنا شوید تا با دید باز سراغ انجام  ابرو بروید.

  • در صورتی که قبلا به رنگدانه‌ها حساسیت داشته اید بهتر است قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو تست آلرژی انجام دهید و یا در صورتی که برای اولین بار به سرغ روش‌های زیبا سازی پوست می‌روید در صورتی خارش و قرمزی بیش از اندازه ملاحظه نمودید باید بدانید که شما دچار حساسیت شده اید.
  • به دلیل دستی بودن این روش ممکن فشار که از ناحیه دست به پوست وارد می‌شود در انتها و ابتدای خطوط یکسان نباشد.
  • ممکن است به علت فشار بیش از اندازه مچ دست به پوست ابرو، بافت پوست آسیب ببیند.
  • در صورتی که فشار دست در این روش کنترل نشود ممکن است خونریزی بیشتری نسبت به روش‌های دیگر داشته باشید.
  • ممکن است خطوط ترسیم شده ضخیم‌تر از تار موی ابروهایتان باشد.
  • در صورتی که فشار دست کمتر از حد معمول باشد، ماندگاری رنگ ابروی شما کمتر از حد معمول می‌شود.

همانطور که مشاهده می‌فرمایید به جز مورد حساسیت بقیه موارد در صورت انتخاب میکرو کار خبره و مجرب برای شما اتفاق نخواهد افتاد.

چه کسانی نمی‌توانند میکروبلیدینگ ابرو انجام دهند؟

  • در صورتی که دوران بارداری هستید بهتر است کار ابرو را به تعویق بیاندازید.
  • در صورتی که در دوران شیردهی هستید انجام این روش را تا پایان دوران شیردهی عقب بیاندازید.
  • در دوران پریود نیز این کار توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که شکستگی ابرو دارید بهتر است سراغ میکروبلیدینگ ابرو نروید.
  • در صورتی که به بیماری دیابت دچار هستید اینروش به شما توصیه نمی‌شود.
  • در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو با پزشک خود مشورت داشته باشید.
  • در صورتی که الکل مصرف می‌کنید و یا هر نوع داروی رقیق کننده خون، بهتر است با مشورت از پزشک به سراغ میکروبلیدینگ ابرو بروید.
  • در صورت آفتاب سوختگی توصیه می‌شود میکروبلیدینگ ابرو انجام ندهید.
  • در صورت داشتن بیماری صرع، سرطان و از این قبیل بیماری‌ها بهتر است با مشورت پزشک از این روش استفاده کنید.

تفاوت میکروبلیدینگ و دیگر روش‌های پر کردن ابروها

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای پر کردن ابروها با استفاده از رنگ‌دانه‌ها یا موهای طبیعی به وجود آمده است که هرکدام مزیت‌های و معایب مخصوص خود را دارند. در این بخش قصد داریم مقایسه‌ای مختصر میان میکروبلیدینگ و هرکدام از این روش‌ها داشته باشیم تا شما بتوانید متناسب با شرایط خود انتخاب درست‌تری داشته باشید.

  • مقایسه میکروبلیدینگ و هاشور ابرو

تفاوت اصلی هاشور و میکروبلیدینگ در ابزار کار آن‌هاست؛ در میکروبلیدینگ از تیغه‌ای با ۱۰ یا ۱۲ سوزن ریز استفاده می‌شود اما تیغه هاشور یک تیغه تکی است که خراش‌هایی یک تکه در پوست ایجاد می‌کند. بعد از ایجاد خراش‌ها حجم کافی از رنگ‌دانه‌های متناسب با رنگ ابروها در آن‌ها قرار داده می‌شود که مدل و فرم ابروها را کاملا طبیعی می‌کنند. به‌طورکلی می‌توان گفت که هاشور برای افرادی با ابروهای پرپشت که دوست دارند تغییراتی جزئی ایجاد کنند بسیار مناسب خواهد بود. همچنین کنترل تیغه در این روش راحت‌تر است و فرم دهی به ابروها سریع‌تر انجام می‌گیرد.

  • مقایسه میکروبلیدینگ ابرو و تاتو

میکروبلیدینگ ابرو نوعی تاتو است که به صورت دستی انجام می شود. در این روش از یک ابزار دستی به جای ابزارهای سنتی تاتو استفاده می شود. این ابزار کاملا استریل است و از نظر بهداشتی کیفیت لازم را دارد. در میکروبلیدینگ نیز مانند تاتوی سنتی رنگدانه‌های وارد قسمت میانی پوست می شود و در آنجا باقی می ماند. میکروبلیدینگ ابرو و میکروپیگمنتیشن همگی جزو تاتو های آرایشی به حساب می آیند که به صورت دائم بر روی ابرو یا قسمتهای دیگر صورت اجرا می شوند.

تاتوی ابرو یکی از راهکارهای پرپشت کردن ابروها یا فرم دهی به آن‌هاست که برای مدت چند سال طرفداران زیادی پیدا کرد؛ اما بعد از پیدایش روش‌هایی مانند میکروبلیدینگ که نتایج طبیعی‌تری داشتند کم‌کم فراموش شد. البته ممکن است هنوز هم افرادی وجود داشته باشند که نتایج تاتوی ابرو را به دیگر روش‌ها ترجیح دهند. در این روش به جای رنگ‌دانه از جوهر استفاده می‌شود و سوزن‌های آن نیز در عمق بیشتری از پوست وارد خواهند شد.

در مقایسه با میکروبلیدینگ ماندگاری تاتوی ابرو بسیار بیشتر است؛ اگر به افرادی که قبلا تاتو انجام داده‌اند نگاهی بیندازید کاملا متوجه این موضوع خواهید شد. نکته اینجاست که نتایج تاتو چندان طبیعی نیست و جوهر آن بعد از مدتی تغییر رنگ می‌دهد و گاهی به رنگ سبز یا آبی درمی‌آید. همچنین اگر منطقه‌ای از ابرو تراشیده شده باشد، رشد این قسمت‌ها می‌تواند ظاهری ناخوشایند و نه‌چندان زیبا به چهر شما ببخشد.

  • مقایسه میکروبلیدینگ و سایه ابرو

سایه ابرو که به نام میکرو شیدینگ هم شناخته می‌شود روشی است که در آن با استفاده از رنگ‌دانه‌های سطحی فرم ابرو را کامل‌تر می‌کنند. این کار را در واقع می‌توان فرم دادن ابروها با نوعی مداد ابروی دائمی دانست. سوزن مورد استفاده در سایه ابرو دارای سری گرد و تیزی است که نقطه‌هایی ریز بر روی ابرو ایجاد می‌کند؛ این نقطه‌ها درنهایت با استفاده از رنگ‌دانه‌هایی شبیه به رنگ طبیعی ابروها پر خواهند شد. این در حالی است که در میکروبلیدینگ سوراخ‌هایی ریز و کنار هم ایجاد می‌شوند که کمی عمیق‌تر هستند و رنگ‌دانه‌های آن نیز ماندگاری بیشتری دارد.

می‌توان گفت که در میان سایه ابرو و میکروبلیدینگ روش اول برای افرادی که پوست چربی دارند مناسب‌تر است و ماندگاری بیشتری دارد. نکته دیگر اینکه این روش خراش و زخم‌های کوچک‌تری ایجاد می‌کند و به همین دلیل کسانی که پوست حساس و آسیب‌پذیری دارند می‌توانند از سایه ابرو به جای میکروبلیدینگ استفاده کنند.

  • مقایسه میکروبلیدینگ و کاشت ابرو

کاشت ابرو عملی گران‌قیمت است و افراد زیادی به دلیل مسئله مالی به سراغ آن نمی‌روند؛ اما در مقابل نتایج آن کاملا طبیعی است. درواقع موهای کاشته شده در این روش درست مانند موهای طبیعی ابرو رشد دارند و می‌توان آن‌ها را به فرم‌های مختلفی درآورد. علاوه بر این کاشت ابرو عملی تهاجمی است و فرد بعد از انجام آن نیاز به مدتی استراحت دارد. نتایج این روش کاملا دائمی است و موهای کاشته شده به دلیل مقاومت در برابر ریزش تقریبا تا آخر عمر باقی خواهند ماند. در مقابل در روش میکروبلیدینگ هر چند وقت یک‌بار نیاز به تمدید رنگ‌دانه‌ها وجود دارد و نتایج آن در مقایسه با کاشت طبیعی به نظر نمی‌رسد؛ اما قیمت آن بسیار کمتر است و کل عمل نیز در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

  • تفاوت میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن

بسیاری از افراد این دو کلمه را به جای هم استفاده می‌کنند. البته این دو روش شباهت‌های زیادی دارند و هر دو جزو روش‌های آرایش نیمه دائمی ابروها هستند. میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ از نظر تکنیک مورد اجرا، شباهت‌های زیادی با هم دارند. اگر می‌خواهید ابروهایتان پرتر به نظر برسند و سایه دار باشند میکروپیگمنتیشن را انتخاب کنید. در این روش، افکت سایه‌دار روی ابرو ایجاد می‌شود. در میکروبلیدینگ، خطوط نازکی به شکل تارهای ابرو ایجاد می‌شود. می‌توانید برای حصول نتیجه بهتر، این دو تکنیک را با هم ترکیب کنید.

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن اندکی تفاوت جزیی هم دارند. میکروپیگمنتیشن فرآیند کاشت رنگدانه با استفاده از یک دستگاه قلمی برقی است که نسبت به میکروبلیدینگ ماندگارتر است، اما از ظرافت کمی برخوردار است. میکروپیگمنتیشن اگر به روش نانو بروز انجام شود، ظرافتی نزدیک به میکروبلیدینگ خواهد داشت. تفاوت دیگر در رنگ این دو روش است و رنگ‌های میکروپیگمنتیشن نسبت به رنگ‌های میکروبلیدینگ رقیق‌تر هستند.

میکروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز

با اینکه میکروبلیدینگ ابرو با فیبروز ابرو شباهت‌های زیادی دارند، اما این دو تفاوت‌هایی نیز دارند. در فیبروز ابرو در انتخاب نوع ابرویی که برای مراجعه کننده طراحی می‌شود، نظر مشتری اهمیت کمتری دارد. بیشتر تاتوکاری است که با دانش قبلی خود بهترین مدل ابرو را برای افراد انتخاب می‌کند. اما در روش میکروبلیدینگ ابرو میکرو کار با مشورت مراجعه کننده بهترین مدل را انتخاب می‌نمایند. از دیگر تفاوت‌های این روش‌ها در زمان بی‌حسی است. در میکروبلیدینگ ابرو بلافاصله بعد از انتخاب مدل ابرو، ابروها بی حس می‌شود؛ اما در فیبروز ابرو بعد از کشیدن خطوط تاج ابرو بی حسی انجام می‌گیرد.

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو یکی از زیرمجموعه‌های میکروبلیدینگ به شمار می‌رود، یک تکنیک جدید برای هاشور ابرو به حساب می‌آید. فیبروز یک روش دستی و نیمه دائمی است که در آن، شکل ابروها با توجه به مورفولوژی صورت اصلاح می‌شود. این روش، برای همه افراد بالای ۱۸ سال انجام می‌شود.

فیبروز ابرو یکی از روش های قرینه سازی و پر کردن ابرو به شمار می آید که توسط قلم تاچ دستی (Manual) پزشکی انجام می شود. این نوع قلم برقی و ماشینی نبوده و تمام کنترل آن توسط پیگمنتر انجام می شود. بنابراین مهارت دست پیگمنتر تاثیر بسیار زیادی در کیفیت اجرا فیبروز ابرو دارد.

فیبروز ابرو به صورت شبیه سازی موی ابرو می باشد که مدت زمان ماندگاری آن بین ۱ تا ۳ سال بوده و می تواند در صورت اجرا توسط متخصص حرفه ای، جلوه کامل و زیبایی برای ابروها فراهم بیاورد. این روش دائمی نبوده  از این روی باید فیبروز ابرو را یک روش نیمه دائمی بدانیم. این روش کمک می کند تا ابروهای شما کاملا زیبا و طبیعی به نظر برسد.

نمونه تصاویر میکروبلیدینگ ابرو

در ادامه تعدادی نمونه تصاویر میکروبلیدینگ ابرو و فیبروز ابرو برای شما آورده ایم. امیدواریم به شما در تصمیم گیری برای میکروبلیدینگ کمک کند.

جمع‌بندی

میکروبلیدینگ ابرو یک تکنیک آرایشی جذاب و نیمه دائمی برای خانم‌هایی است که ابروهای بور یا ابروهای نازک و کم پشت دارند. با فیبروز ابرو می‌توان ابروها را پرتر یا تیره‌تر کرد و جلوه زیباتری به چهره بخشید. خوبی این روش این است که بر خلاف روش‌های قدیمی مانند تاتو ابرو، خروجی بسیار طبیعی و جذابی دارد. همچنین در صورتی که به هر دلیل از خروجی کار راضی نباشید، به دلیل نیمه دائمی بودن امکان پاکسازی و ریموو کردن آن فراهم است. در صورت رضایت نیز می‌توانید به صورت سالانه آن را تمدید کنید.

این مطالب را هم از دست ندهید:

لیفت ابرو
کاشت ناخن

4.1/5 - (8 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «میکروبلیدینگ ابرو ؛ مزایا معایب، قیمت و نمونه تصویر»

  1. سلام. ممنون بابت مطالب کامل و جامعتون
    کلا مطالب سایت همشون عالین. خسته نباشید

  2. عالب بود.. کامل و پر محتوا…به تمام سوالام جواب داده شد ممنون از زحماتتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی