کلاس بازیگری هنرمندان مشهور امین تارخ

کلاس بازیگری هنرمندان مشهور

ما در این مقاله به معرفی کلاس بازیگری هنرمندان مشهور میپردازیم. تاانتها با ما همراه باشید.

بازیگری در دنیای امروز

از نمونه بازیگرانی که توانستند از طریق کلاسهای بازیگری راهی به دنیای سینما پیدا کنند. میتوان از : امیر جعفری – نگار فروزنده – بهرام رادان – مریم بوبانی و… نام برد که به جرات تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمیرسد …

در ضمن اگر این بازیگران هم توانستند از طریق این کلاسها راه ورودی به دنیای بازیگری پیدا کنند به چند دلیل بوده است :

اولین دلیل اینکه آنها در کلاسهای بسیار معتبر و زیر نظر اساتید بزرگی همچون : حمید سمندریان و امین تارخ ثبت نام کرده اند ، دومین دلیل داشتن چهره و فیزیک مناسب ، سومین دلیل اعتماد کارگردان ، چهارمین دلیل داشتن شانس و… بوده است.

همانگونه که گفتیم ثبت نام در یک کلاس بازیگری به هیچ وجه متضمن ورود به دنیای سینما و تلویزیون و تئاتر نیست …

در کلاسهای بازیگری حداقل سالیانه 4 ترم برگزار میشود و در هر ترم حداقل 30 هنرجو ثبت نام میکنند

بازيگري از جمله هنرهايي است که به دليل جذابيت هاي ظاهري چون جلوه گري و شهرت، بيش از ساير رشته هاي سينمايي متقاضي پر و پا قرص دارد. و در طول سال هاي سال شنيده و ديده ايم که برخي از اين علاقه مندان با شيوه هاي مختلف وارد سينما و بعضا هم به چهره هاي ماندگار سينماي ايران تبديل شده اند.

در چند سال اخير کارگاه آموزش سينما در کنار رشته تخصصي سينما در دانشگاه ها فعاليت جدي خود را آغاز کرده است. و در حوزه هاي مختلف سينمايي از جمله بازيگري نيز فعال هستند.

مهران مدیری

کلاس بازیگری هنرمندان مشهور

در حال حاضر  هنرمندان زیادی در کشور ما کلاس بازیگری برگزار میکنند.

کلاس های بازیگری افراد مشهور به طور کلی تضمینی برای ورود به حرفه سینما نیست ولی میتواند یکی از راه های ورود به این عرصه باشد. بسیاری از هنرمندان کشور عزیزمان بعد از فراغت از دوران کار و یا در حین آن موسساتی را تاسیس کرده اند ؛ این کلاس ها شاکل تمامی فنون مورد نیاز حرفه بازیگری میباشد. این کلاس ها شامل کلاس های استاد سمندریان , امین حیایی , موسسات آموزش بازیگری زیر نظر حبیب رضایی و پرویز پرستویی همچنین کلاس های تئاتر زیر نظر صابر ابر میباشد. همچنین کلاس های امین تارخ و داریوش ارجمند نیز در حال برگزاری میباشد.

خیلی از هنرمندان و کارگردانان در زمینه هنری موسسه خود را تاسیس کرده اند و برای پروژه های جدید تلویزیونی و سینمایی از میان هنرجویان خود انتخاب کرده و به نوعی تضمین ورود برای اولین بار در سینما را به این صورت به هنرجویان میدهند. از جمله این کلاس ها میتوان به کلاس های استاد مسعود کیمیایی اشاره کرد . همچنین کلاس های دیگری نیز وجود دارد که زیر نظر هنرپیشه های مشهور اداره نمیشود و موسسات تنها با برگزاری ورکشاپ هایی از هنرمندان و چهره های سرشناس دعوت میکنند , از جمله این چهره ها میتوان به گوهر خیراندیش , مریلا زارعی , پانته آ بهرام , فرهاد آئیش و علیرضا خمسه اشاره کرد.

مهم ترین فواید کلاس های بازیگری

  • علاقه مندان بازیگری: هنرجویان بازیگری که با شما علاقه مشترک دارند در یکجا جمع شده اند. در نتیجه شما به یک جامعه کوچک متصل خواهید شد که می توانید پس از کلاس به کارهای گروهی مانند ساخت فیلم کوتاه و اجرای تئاتر بپردازید.
  • دایره ارتباطات: ارتباطات و دوست یابی یک مهارت اجتماعی بسیار مهم است. هرچه دایره ارتباطات شما گسترده تر باشد، شما شانس بیشتری برای هرگونه پیشرفتی دارید. در حوزه سینما این موضوع اهمیت دوچندان دارد چرا که رقابت خیلی خیلی سخت تر از آن چیزی ست که فکر می کنید. اگر صبر و همت تلاش واقعی را ندارید همین الان سراغ کار دیگری بروید.
  • فضای تعاملی و فرصت آزمون و خطا: قرارگیری شما در فضای یک ورکشاپ بازیگری باعث می شود در بازه ای از زمان شما توان خود را برای تلاش کردن (از جنس واقعی اش) و استعدادتان (که در نظر من چندان مهم نیست) محک بزنید. همچنین تمرینات و کارهای گروهی شما را با فضای فیلمسازی، اجرای تئاتر و هرگونه تست بازیگری آشنا می کند.

معایب کلاس بازیگری

  • رقابت ناسالم: با واقعیت کنار بیایید. آدم ها برای رسیدن به اهداف شان گاها حاضرند دست به انجام هر کاری بزنند. این موضوع در هالیوود هم وجود دارد. پس خودتان را برای هرگونه اتفاقی آماده کنید. رقابت در این حوزه از هر کنکوری سخت تر است.
  • جوگیری و به حاشیه رفتن: فضاهای هنری (متاسفانه) پتانسیل بالایی برای به حاشیه روی و از اصل موضوع پرت شدن را دارد. انتخاب با خودتان است. موضوع دیگر دوستانی هستند که پس از گذراندن چند کلاس و دیدن ۱۰۰ فیلم برتر جهان باد در غبغب می اندازند و منتقد درجه یک می شوند. هر لحظه فکر کردید که می دانید، کارتان تمام است.
  • رفتن یک شبه ره صد ساله: بعد از اتمام کلاس بازیگری، شما آماده اید تا با دوستان تان شروع به کار کنید. اگر منتظرید تا کسی دستتان را بگیرد یا پس از شرکت در فراخوان بازیگری کارت دعوت برای بازی در فیلم برایتان پست شود (و یا حتی استادتان شما را معرفی کند)، خیلی سخت در اشتباهید. شروع به کسب تجربه کنید. به هر روشی به هر فرصتی برای بازی کردن بله بگویید.

لینک مرتبط :

معرفی بهترین کلاس بازیگری تهران
کلاس بازیگری تئاتر تهران
کلاس بازیگری غرب تهران
معرفی بهترین کلاس بازیگری شرق تهران
آموزش بازیگری از صفر تا صد
بازیگری کودک
آپارات نیکارو

2.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی