درآمدزایی از طریق عکاسی

درآمد زایی از طریق عکاسی

مهارت عکاسی یا درآمد زایی از طریق عکاسی

عکاسی (Photography) از ترکیب دو کلمه Photo به معنای عکس و تصویر و graphy به معنای ثبت گرفته شده است و به فرایند ثبت تصاویر از طریق هر نوع دوربینی اطلاق می شود.

عکاسی یک هنر است و کیفیت تصاویر ثبت شده تا حد زیادی به ذوق و مهارت عکاس و رعایت اصول عکاسی بستگی دارد. اصول عکاسی نیاز به آموزش دارد و ترکیب آن با هنر و سلیقه عکاس می تواند جلوه های بی نقص و بی نظیری خلق کند.

درآمد زایی از طریق عکاسی

درآمد زایی از طریق عکاسی

تمام عکاسان چه آن هایی که تازه این هنر را شروع کرده اند و چه آن هایی که بسیار حرفه ای هستند همواره در حال تلاش و تمرین می باشند تا مهارت های عکاسی خود را تقویت کنند. در ادامه چند نکته و راهکار ساده برای تقویت مهارت عکاسی به شما معرفی خواهیم کرد.

1. اولین راهکار برای تقویت مهارت عکاسی این است که به مدت 1 الی 2 ماه هر روز از سوژه های مختلف عکس بگیرید. این کار باعث می شود که به وجود دوربین همراه خود عادت کنید و هر روز با سوژه های جدیدی آشنا شوید. حتی اگر مشغله های کاری شما در طول روز زیاد است از این کار دست نکشید و حتی اگر شده روزی حداقل یک عکس بگیرید. مطمعن باشید که این روش در افزایش مهارت و پیشرفت شما بسیار موثر خواهد بود.

2. یک عکاس حرفه ای باید توانایی دیدن و کشف سوژه ها را داشته باشد و تصاویر سوژه را از تمام زاویه های مختلف ثبت کند. شما هم برای تقویت مهارت خود باید یک سوژه ی جذاب و مناسب پیدا کنید و با تغییر زاویه دید، نور، پس زمینه و … چندین عکس مختلف از آن را ثبت کنید. به این ترتیب توانایی کشف و دیدن سوژه ها در شما افزایش می یابد و یاد می گیرید که چگونه زاویه مناسب عکاسی از یک سوژه را پیدا کنید.

برای کلاس … نیاز به راهنمایی دارید؟ اطلاعات خود را از طریق دکمه نارنجی رنگ پایین صفحه ثبت کنید. با شما تماس می‌گیریم.

3. برای پیشرفت در عکاسی باید انتقاد پذیر باشید تا بتوانید نقاط ضعف خود را شناخته و آن ها را برطرف کنید. بنابراین برای اینکه کار های شما دیده شوند می توانید عضو یک وب سایت شوید و هر هفته یکی از عکس های جدیدتان را در آن اشتراک گذاری کنید. به این ترتیب کاربران نقاط قوت و ضعف شما را بازگو کرده و به شما در بهبود مهارت هایتان کمک می کنند.

4. علاوه بر انتقاد های دیگران، خود شما هم باید کارهایتان را بررسی کنید و دریابید که عکس خوب چگونه است. برای این کار شما می توانید هر هفته به بررسی چندین عکس از عکاسان دیگر بپردازید تا با خصوصیات خوب و بد عکس ها آشنا شوید و از سوژه های آن ها ایده بگیرید، سپس با شناخت ویژگی های عکس خوب به بررسی عکس های خود بپردازید.

5. خوب است بدانید که تالارهای گفتمان مختلفی وجود دارند و شما با عضویت در آنها هم می توانید عکس های خود را به اشتراک بگذارید و نظرات کاربران را ببینید، و هم می توانید عکس های کاربران را نقد کنید.

  1. اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید بهتر است در کنار سبک خود، سبک های دیگر را هم تمرین کنید. این کار به شما کمک می کند که ایده های مختلفی به ذهن شما برسد و زاویه دیدتان باز تر شود. بعد از اینکه حدود 1 یا 2 ماه در یک سبک جدید عکاسی کردید، باز هم به سبک اصلی خود برگردید و تفاوت مهارت ها و توانایی دیدن خود را با قبل مقایسه کنید.

عکاسی در نور آفتاب

درآمد زایی از طریق عکاسی

هنر عکاسی علاوه بر اینکه بسیار جذاب و سرگرم کننده است می تواند به عنوان یک حرفه هم مورد توجه قرار بگیرد و از طریق عکاسی به درآمد زایی رسید. اگر شما یک عکاس تازه کار هستید ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید تا روش های درآمد زایی از طریق عکاسی را به شما آموزش دهیم.

شروع کار با عکس گرفتن از خانواده و دوستان

بهتر است در ابتدا کار خود را با عکاسی از افراد نزدیک خود شروع کنید. خانواده و دوستان شما به کارتان اطمینان کامل دارند و خود آن ها هم علاقه مند هستند که جزء اولین سوژه های عکاسی شما باشند. علاوه بر این اکثر افراد ترجیح می دهند که برای گرفتن عکس های شخصی از یک عکاس آشنا کمک بگیرند.

همچنین ممکن است بعضی از همکاران یا آشنایان شما بخواهند شما را استخدام نمایند، و یا فردی که قصد استخدام عکاس دارد را بشناسند و به عنوان یک واسطه به شما کمک کنند.

گذراندن یک دوره ی کوتاه کارآموزی

شما می توانید برای کسب مهارت های بیشتر مدتی را در یک آتلیه به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید. با این کار علاوه بر اینکه در عکاسی پیشرفت خواهید کرد، می توانید با ارائه عکس های خوب و با کیفیت به افراد اعتماد آن ها را جلب نمایید و برای کار خود مشتری پیدا کنید.

براورده کردن نیازهای شرکت ها و سازمان های مختلف

یکی از بهترین روش ها برای شناخته شدن در حرفه عکاسی و جذب مشتریان بیشتر، شناخت نیاز شرکت ها و ارائه عکس های مناسب به آنهاست. برای مثال یک شرکت تولید کننده مواد غذایی به عکس های با کیفیت و جذاب برای تبلیغ محصولات خود نیاز دارد.

عکاسی از مراسم های مختلف

این مورد یکی از بهترین روش های کسب درآمد از عکاسی می باشد. برای این کار باید حتما یک مدت به عنوان دستیار عکاس تجربه کسب کنید تا با اصول عکاسی از مراسم ها آشنا شوید.

عکاسی از جشن های برگزار شده در مدارس

شما می توانید با مدیر مدرسه های مختلف به خصوص مدارس خصوصی همکاری کنید و عکاسی از جشن های مختلف مدرسه را به عهده بگیرید. با اینکه درآمد این کار زیاد نیست اما می تواند به شما در جذب مشتری بیشتر کمک کند.

کار با عکاس های مشهور

شما می توانید با عکاسان شناخته شده همکاری کنید و از این طریق هم مهارت های بیشتری یاد بگیرید و هم در کنار آن ها به شهرت برسید. علاوه بر این شما می توانید برای انجام کار های مشکل از آن ها کمک بگیرید و از راهنمایی های آن ها استفاده کنید.

درآمد زایی از طریق عکاسی برای افراد تازه کار کمی مشکل است اما با رعایت نکات ذکر شده می توانند در مدت کوتاهی اعتماد افراد را جلب کنند و در کارشان موفق شوند.

امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید باشد و به پیشرفت روز افزون شما در هنر عکاسی کمک کند.

لطفا امتیاز دهید

2 دیدگاه دربارهٔ «درآمد زایی از طریق عکاسی»

  1. دوره عکاسی دیجیتال چی هست. میشه در موردش توضیح بدید؟ و اینکه برای کار در آتلیه ها چه دوره هایی لازم هست؟

  2. سلام. از مطلب آموزنده و خوبتون تشکر میکنم.من خیلی به عکاسی علاقه دارم. میشه بگید برای شروع از چه دوربینی باید استفاده کنیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی