معرفی شهر ریاضی ( آریث لند )

ریاضیات یا ریاضی یا اِنگارِش یا مَزداهیک رابیش‌تر دانش بررسی کمیت‌ها و ساختارها و فضا و دگرگونی (تغییر) تعریف می‌کنند.ریاضیات نوعی زبان علمی است. مهندسان، فیزیکدانان، و سایر دانشمندان، همگی از ریاضیات در کارهایشان استفاده می‌کنند.

ریاضی برای جلوگیری از آلزایمر و افزایش خلاقیت ذهنی در تمامی سن توصیه میشود . شما با بهره گیری از رورش های جدید برای آموزش کودکان و نوجوانان خود قدمی بزرگ در جهت آموزش و علاقه مند کردن آنها به ریاضی انجام داده اید . همگی خوب میدانیم که شیوه‌های آموزش ریاضیات تغییر کرده است. این می‌تواند دو دلیل داشته باشد: اول این که علاقه‌مندی به ریاضیات در دهه‌های قبل هم کمرنگ بوده و طبیعتاً نیازمند تبیین روش‌های جدید برای آموزش ریاضیات هستیم. دوم این که رشد تکنولوژی، شبکه‌های اجتماعی، وسائل رسانه‌ای جدید، سایت‌ها، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها باعث شده که شیوه‌های نوینی را برای آموزش به طور کلی و آموزش ریاضی به صورت ویژه طراحی نماییم.

بهترین آموزشگاه ریاضی در مشهد کجاست ؟

شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر به دنبال پیدا کردن یک کلاس مناسب برای پرورش استعداد خود و یا فرزندتان باشید و برای این انتخاب به دنبال بهترین آموزشگاه های سطح شهر مشهد میگردید.

آموزشگاه ریاضی رایش (جزیره گنج)

  • مدیریت: خانم جاهدیان
  • واقع در بلوار وکیل آباد، باهنر

مشاهده صفحه آموزشگاه

آریث لند

ایده‌های آریث لند  اولین بار در سال ۱۳۷۸ در کتابی با نام «با ذره تا بی‌نهایت مهر» که توسط «مجید میرزاوزیری» تألیف گردید به صورتی رؤیایی و داستانی تخیلی شکل گرفت. واحد پول این کشور «پروف» یا «برهان» نام نهاده شد و اصل اساسی این بود که متمول‌ترین شهروندان آن کسانی هستند که از دانش ریاضی بالاتری برخوردار باشند. چنین سرزمینی بعدها «آریث‌لند» نام گرفت که از دو واژه «آریث» از ابتدای کلمه «آریثمتیک» به معنای حساب و «لند» به معنای سرزمین گرفته شده است.

دوره های آموزشی فعال شهر ریاضی (آریث لند) به زودی در نیکارو :

  • ریاضی از طریق بازی
  • کرس فود
  • ریاضی به عنوان زبان دوم
  • تعمیر مقال
  • سینما الف-صفر بعدی
  • آموزش اورژانسی

لازم است معلمان و استادان با شیوه‌های جدید آموزش آشنا گردند و ذهنیت‌های سنتی آنان تغییر کند. پدر و مادرهایی هستند که همیشه مشتاقند بدانند فرزندشان رتبه چندم را در بین همکلاسان خود دارد. این افراد به معلمان فشار می‌آورند تا همیشه آموزش را به خاطر امتحان و کنکور و المپیاد به انجام برسانند و صد البته از نظر این افراد، آموزش هنگامی معتبر است که فرزندشان در رتبه‌بندی‌های من در آوردی و غیر استاندارد اول باشد.

کارگاه‌های آموزشی آریث‌لند برای معلمان این زمینه را فراهم می‌آورند که نگاهی نو به امر آموزش صورت پذیرد و طبیعتاً این اتفاق، موجب پژوهش‌های جدید در یادگیری و یاددهی ریاضیات خواهد شد.

سخن بنیان گزار : 

بر کسی پوشیده نیست که ریاضیات کشور نابوده شده یا عن‌قریب است که نابود شود. بی‌تردید نابودی ریاضیات در سطوح مدرسه‌ای، از بین رفتن رشته‌های کاربردی مرتبط با آن همچون رشته‌های مهندسی را نیز در پی خواهد داشت. همه می‌دانیم که این چه فاجعه‌ای برای کشور خواهد بود. ما باید در چند سال آینده واردات مهندس از دیگر کشورها داشته باشیم.

امروزه صاحب‌نظران بسیاری در این مورد سخن می‌گویند و انتقادات مخرب غیر سازنده نیز در این قلمرو فراوان است. مشکل کلی موجود این است که همه در مورد این که چه کاری «نباید» کرد صحبت می‌کنند اما هیچ نسخه‌ای برای حل مسأله ارائه نمی‌دهند. صحبت از این است که ریاضیات مدرسه‌ای و دانشگاهی ما کاربردی نیست، جذاب نیست، کنکور نباید باشد و این سبک آموزش درست نیست اما هیچ کسی نمی‌گوید چه کاری درست است.

راه حل بسیار ساده این است که به جای ایستادن در دایره ریاضی و جذب جوانان، ببینیم آنها در کجا ایستاده‌اند و به چه چیزی علاقه‌مند هستند. امروزه شبکه‌های اجتماعی، ورزش‌های پر طرفدار، شغل‌های پر درآمد و موفقیت‌های آنی در اولویت اول جوانان قرار دارد. دنیا با شتاب زیادی به سمت بسته‌های کوچک در حال شکل‌گیری است. کتاب‌های پرحجم، مقالات طولانی، فیلم‌های دراز مدت و مسیرهای کُندِ کسب درآمد طرفداری ندارد. سلبریتی‌ها تمام فکر و ذکر جوانان را اشغال کرده‌اند و در این میان جایی برای یادگیری دانشی صعب همچون ریاضی باقی نمی‌ماند.

کتاب‌های درسی، کلاس‌های سنتی و آموزش از طریق مطالعه مشتری ندارد. در عوض همه چیز در شبکه‌های اجتماعی، گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها متمرکز شده است.

از این رو به سادگی می‌توان فهمید که راه حل ایجاد اقبال به ریاضیات از طریق آموزش ریاضی نخواهد بود. باید برنامه‌های تلویزیونی جذاب، مسابقه‌های هیجانی و سخنرانی‌های ‌TED گونه عامه‌پسند برای همه‌گیر کردن علاقه به کسب دانش شکل بگیرد. این کاری نیست که از عهده چند معلم یا استاد دانشگاه برآید. عزمی ملی می‌خواهد، ابزار‌های اجتماعی لازم دارد، رسانه‌های جمعی را می‌طلبد، اتاق‌های فکر متشکل از بازاریابان حرفه‌ای و متخصصین تبلیغات هوشمند را نیاز دارد تا به شکلی همه‌جانبه، ریاضیات در مکالمات محاوره‌ای جوانان وارد شود. این کاری نیست که با چند کارگاه ضمن خدمت یا تغییر در کتب درسی حاصل شود.

صد البته برای انجام این کار بودجه هم لازم است، صدا و سیما و نشریات پر مخاطب باید موظف گردند درصد قابل توجهی از تولیدات خود را به امر ریاضی (البته نه به صورت مستقیم، بلکه غیرمستقیم و پنهانی) اختصاص دهند و همه باید متوجه باشند که این کار به هیچ وجه وظیفه آموزش و پرورش یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست. ایجاد علاقه به ریاضیات و آموزش حرفه‌ای ریاضی دو مقوله مجزا هستند. وظیفه ایجاد علاقه باید بر عهده نهادهای تبلیغاتی مؤثر باشد و پس از ایجاد علاقه، وظیفه تدریس درست ریاضی بر عهده مدرسه و دانشگاه است.

بدیهی است که مدرسه و دانشگاه تخصصی در ایجاد جذابیت، علاقه، تبلیغات اثرگذار و ایجاد هیجان ندارند. بازوی اجرایی مدارس و دانشگاه‌ها، معلمان و استادان هستند که متخصص جذب نیستند. هنرمندان، کنشگران اجتماعی، روزنامه‌نگاران علمی، برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی و تمام نهادهایی که در بین جوانان حضور دارند باید مسئولیت این امر را بر عهده بگیرند.

طبیعی است که این کار باید به سفارش بزرگان ریاضیات کشور، با مدیریت و کارگردانی آنها و مبتنی بر سیاست‌های علمی تبیین شده توسط نخبگان ریاضی انجام گیرد و یک بررسی اجمالی نشان می‌دهد که در بین ریاضیدانان شناخته شده کشور، افراد بسیاری هستند که سال‌ها بدون استفاده از نهادهای مؤثر و کسب بودجه، این کار را بر اساس وظیفه‌ای نانوشته انجام داده‌اند. پیدا کردن این افراد سخت نیست.

ویژگی های یک آموزشگاه ریاضی خوب چیست ؟

  • اساتیدحرفه ای
  • محیط مناسب کودکان با امکانات استاندارد
  • منطقه شهری و دسترسی آسان برای خانواده
  • دربرگیرنده دوره خاص و جدید
  • داشتن امکان ثبت نظر و بازخورد از نحوه فعالیت مربیان و عوامل

لینک های مرتبط :

بازی ریاضی
آشتی با ریاضی ؛ سی پند – سی راه
رادیو نیکارو | گفتگو با استاد فرانک امیری (از آموزش مهارت تا کشف استعداد)
آموزش های مالی به کودکان را از چه سنی و چگونه آغاز کنیم؟
رویداد کارآفرینی دانش آموزی (رکاد)

درباره کلاسهای هنری بیشتر بدانیم :

بهترین اموزشگاه خوشنویسی مشهد
معرفی بهترین آموزشگاه های آشپزی در مشهد
بهترین آموزشگاه های نقاشی مشهد

درباره کلاسهای ورزشی بیشتر بدانیم :

معرفی بهترین باشگاه های والیبال در مشهد
معرفی بهترین باشگاه جودو مشهد

برای کسب اطلاعات بیشتر معرفی و ثبت آموزشگاه خود در وب سایت نیکارو با ما در ارتباط باشید .

لطفا امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنمایی میخوای؟ | گفتگو با پشتیبانی